Met het risisco op mijn kop te krijgen dat de vraag al eens gesteld is: Ik heb twee verzekeringen bij dezelfde maatschappij. Nu schrijven ze het te betalen bedrag per maand af. Beide verzekeringen in 1 post. Ze sturen nooit een factuur. Alleen de eerste termijnbetaling, die weer anders is dan de overige , ging vergezeld met een factuur. Ik heb geprotesteerd dat het moeilijk is om de kosten te differentieren en dat ik een factuur nodig heb om hem in mijn boekhouding te kunnen verwerken. Ik kreeg dit antwoord:
"Het is inderdaad niet gebruikelijk om elke maand een aparte nota te versturen bij automatische incasso.
Eenmaal per jaar ontvangt de klant op de hoofdvervaldatum een overzicht. Indien er tussentijds een wijziging optreedt die gevolgen heeft voor de premie dan wordt er ook een notablad afgegeven."
Toch staat op de afschrijving "diverse facturen". Er staat geen factuurnummer op d eafschrijving, wel een betalingskenmerk. Ook staat er niet op de afschrijving waarom het gaat. Ik heb geen factuur gekregen met een totaal te betalen bedrag. Staat nergens. Het overzicht krijg ik pas achteraf.
Kan iemand zeggen of dit inderdaad normaal is, zo ja hoe ik dat dan in de administratie moet verwerken, zo nee wat dan te doen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
michatirion
michatirion
Hallo,
Met het risisco op mijn kop te krijgen dat de vraag al eens gesteld is: Ik heb twee verzekeringen bij dezelfde maatschappij. Nu schrijven ze het te betalen bedrag per maand af. Beide verzekeringen in 1 post. Ze sturen nooit een factuur. Alleen de eerste termijnbetaling, die weer anders is dan de overige , ging vergezeld met een factuur. Ik heb geprotesteerd dat het moeilijk is om de kosten te differentieren en dat ik een factuur nodig heb om hem in mijn boekhouding te kunnen verwerken. Ik kreeg dit antwoord:
"Het is inderdaad niet gebruikelijk om elke maand een aparte nota te versturen bij automatische incasso.
Eenmaal per jaar ontvangt de klant op de hoofdvervaldatum een overzicht. Indien er tussentijds een wijziging optreedt die gevolgen heeft voor de premie dan wordt er ook een notablad afgegeven."
Toch staat op de afschrijving "diverse facturen". Er staat geen factuurnummer op d eafschrijving, wel een betalingskenmerk. Ook staat er niet op de afschrijving waarom het gaat. Ik heb geen factuur gekregen met een totaal te betalen bedrag. Staat nergens. Het overzicht krijg ik pas achteraf.
Kan iemand zeggen of dit inderdaad normaal is, zo ja hoe ik dat dan in de administratie moet verwerken, zo nee wat dan te doen?
Dank je wel,
Micha Tirion
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag