• 0

Dagkrant (NRC) aftrekbaar?

Hallo allemaal,

 

Misschien weten jullie het antwoord, ik kon het namelijk niet direct vinden op het internet. Is een dagkrant (jaarabbonnement NRC Handelsblad) als bedrijfs/vak lectuur af te schrijven als kostenpost?

 

Ik lees dit dagblad namelijk onder andere voor het updaten van mijn kennis van markten etc.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je enig idee of dit pas sinds kort zo is?

 

Ik heb in het verleden altijd gehoord dat dagbladabo's pertinent niet aftrekbaar waren.

Losse nummers daarentegen weer wel.

 

 

Maarten

 

Onlangs in een lezing door een inspecteur loonbelasting gehoord:

 

Ook een dagbladabo mag belastingvrij vergoed worden als de krant voor de functie echt noodzakelijk is.

 

@TS: kennis van welke markten bedoel je?

 

Groet

Joost

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Tja, er zit een verschil tussen werknemers en ondernemers. Ondernemers mogen kosten aftrekken als deze zijn gemaakt in het kader van de onderneming. Van aftrek uitgesloten is echter literatuur, met uitzondering van vakliteratuur.

 

In de loonbelasting is aangegeven dat vakliteratuur vrij verstrekt kan worden, over overige literatuur wordt niets gezegd. Dat houdt in dat literatuur verstrekt kan worden op het moment dat die literatuur nodig is ter behoorlijke vervulling van de dienstbetrekking.

 

Kranten zijn meestal geen vakliteratuur, maar kunnen wel nodig zijn voor de behoorlijke vervulling van de dienstbetrekking. Daar kan dus een verschil in behandeling tussen zitten

 

Overigens kan ik me niet voorstellen dat de tandarts die boekjes en kranten in de wachtkamer niet af mag trekken...

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Tja, er zit een verschil tussen werknemers en ondernemers. Ondernemers mogen kosten aftrekken als deze zijn gemaakt in het kader van de onderneming. Van aftrek uitgesloten is echter literatuur, met uitzondering van vakliteratuur.

 

In de loonbelasting is aangegeven dat vakliteratuur vrij verstrekt kan worden, over overige literatuur wordt niets gezegd. Dat houdt in dat literatuur verstrekt kan worden op het moment dat die literatuur nodig is ter behoorlijke vervulling van de dienstbetrekking.

 

Kranten zijn meestal geen vakliteratuur, maar kunnen wel nodig zijn voor de behoorlijke vervulling van de dienstbetrekking. Daar kan dus een verschil in behandeling tussen zitten

 

Overigens kan ik me niet voorstellen dat de tandarts die boekjes en kranten in de wachtkamer niet af mag trekken...

 

Lijkt me ook! Misschien gewoon een briefje met uitleg naar de inspecteur, deze zal dan wel reageren en dan heb je het meteen zwart op wit

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Tot nu toe heeft de fiscus zo'n aftrekpost bij mij niet afgewezen.

 

Heeft de fiscus deze specifieke kostenpost bij jou bekeken en beoordeeld?

 

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ook een leuke tip trouwens om het eens met de belasting inspecteur te overleggen. In principe heeft het dagblad voor mij waarde om mijn onderneming te laten groeien doordat ik mijn kennis verrijk ;D , hierbij moet je denken aan huidige trends, financiele markten enz.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.