• 0

Bestaan er ook freelance accountmangers/verkopers/sales

Hoi,

 

Mijn talenten liggen in het ontwikkelen van software. Dat doe ik nu al meer dan 10 jaar als zelfstandige.

Naast losse opdrachten heb ik nu een tweetal applicaties ontwikkeld die bij scholen gebruikt worden. De ene applicatie draait bij een 50-tal scholen, de andere is net aan de eerste school uitgeleverd.

De bedoeling is om van beide producten meer te verkopen zodat de ontwikkel- en investeringskosten terugverdiend worden en ik mijn werk verder kan uitbouwen.

 

Ik ben op zoek naar een persoon of organisatie die mijn software-producten aan de man wil brengen omdat ik dat zelf geen leuke bezigheid vind en daar dus ook niet goed in ben.

Hoe kom je nou in contact met dergelijke personen/organisaties zonder dat je een advertentie moet plaatsen.

Het gaat mij in eerste instantie niet om iemand daarvoor in dienst te nemen maar meer als een soort freelance of op provisiebasis of iets dergelijks.

 

Hoe pakken jullie dat aan ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat jij bedoelt is salesoutsourcing of interim sales detachering.

En ja, ik predik voor eigen parochie want dat is o.a. wat mijn bedrijf doet.

 

Er is echter wel een verschil tussen een agent of reseller. Die werken op basis van commissie.

De interim sales die ik ken werken slechts op basis van een vaste vergoeding en een resultaat afhankelijke beloning.

Een reseller kanaal opbouwen is niet makkelijk. Kost ook tijd en geld en vergt een lange adem. Maar kan (zeker op termijn) wel een hele goede optie zijn.

 

Een interim sales inhuren levert sneller resultaat op maar vergt waarschijnlijk ook een hogere initiële investering.

Een agent zoeken die puur op commissie basis werkt is een lastig verhaal….

 

Maar waarom niet zelf een verkoper in dienst nemen?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe voorkom je op die manier dat er geen (fictieve) dienstbetrekking ontstaat? Als je teveel controleert en de freelancer niet al te veel andere opdrachtgevers heeft, kun je daar vrij makkelijk tegenaan lopen. Daar zul je dus wel rekening mee moeten houden en maatregelen moeten treffen zoals bijvoorbeeld kopietjes van VAR-verklaringen en paspoorten van de freelancers in je administratie opnemen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad Danny! Piggybacken of meeliften op de bestaande relaties van een organisatie die al andere zaken (bijv. software) aan scholen verkoopt en waarmee jouw producten complementair zijn. Tegen een redelijke vergoeding uiteraard.

 

Denk je behalve aan de verkoop ook aan de support? Ik weet niet of je met meerdere mensen aan de applicaties werkt, maar hoe ga je om met de mogelijkheid dat alle 50 scholen opeens tegelijkertijd met een vraag bij je aankloppen?

Link naar reactie
  • 0

Neem eens contact op met Steyn Elshout van Stinos Verkoopondersteuning. Niet kan hij je alleen helpen met het structuren van je sales, maar ook helpen met je andere bedrijfsprocessen. (www.stinos.nl)

 

Ik heb in het verleden heel plezierig met hem samengewerkt.

 

Succes

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een andere mogelijkheid is om een telesalesbedrijf in te huren. Die hebben vaak een stel ervaring verkopers in dienst en zullen een of meerdere op jouw project zetten. Ze zullen je vragen opstartkosten te betalen en daarnaast een uurtarief met eventueel projectmanagementkosten.

 

Nadeel is dat ze vaak geen resultaatafhankelijke inkomen zullen vragen. Dit betekent dat ze aan het eind van het project misschien niet de gewenste resultaten hebben geleverd.

 

Commissie uitbetalen levert bijna altijd het juiste gedrag op, namelijk orders binnenhalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.