• 0

Ondernemerschap in zijn facetten (video)

Ik begin dit onderwerp hier, omdat ik geloof dat het hier het meest tot zijn recht komt: het toont ondernemers en leiders in de industrie met hun verhaal en hun persoonlijke passie/bezorgdheid hierin.

 

Als eerste Carly Fiorina over de dyamiek van verandering en angst.

 

Ik vind Carly een erg interessant persoon, omdat zij een van de eerste vrouwen aan de top was van een groot bedrijf. En die in een zeer turbulente tijd HP heeft laten fuseren met Compaq.

Als je dan weet dat ze aan het begin van deze presentatie vertelt over haar eigen jeugd: dat ze het liefste deed wat haar vader en moeder graag wilden. Dat ze afstudeerde in geschiedenis, waar op dat moment niemand interesse voor had. Dat ze vervolgens gewoon maar begonnen is als secretaresse bij een bedrijf en dat heeft ze een tijd gedaan.

 

Mocht je een gevoel willen hebben voor de tijd waarin ze werkte: toen ze voor de eerste keer ging werken bij HP werd ze in een vergadering voorgesteld als de "bimbo" van het bedrijf. (Aantrekkelijk dom blondje).

 

Aan verandering in haar leven dus geen tekort.

 

En dus spreekt ze hier kort over verandering en angst.

 

Mocht je het hele verhaal willen horen./zien : Stanford houdt maandelijks bijeenkomsten over Enterpreneurship. Deze worden integraal aangeboden via podcasts (audio). Op de site van Stanford is het mogelijk om delen ervan te ziein in video.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Erjee, dank voor je commentaar! Er is enorm veel boeiends als op video. De bovenstaande bijdragen zijn slechts kleine fracties van presentaties van 20 minuten tot 40 minuten. Ook de vraag & antwoord-sessies hierna met studenten zijn boeiend.

Kijk bijvoorbeeld ook naar Authors@Google - adembenemend welke grootheden hier allemaal komen praten en discussieren.

 

Maar wat je zegt klopt: het toont dat deze ondernemers ook gewoon mensen van vlees en bloed zijn. Die falen, die krabbelen en opstaan. En die behalve de taal gewoon in Nederland hadden kunnen wonen. Geen supermensen dus. Dat was voor mij wel een eye opener. Het maakte daardoor het ondernemerschap en innovatie laagdrempeliger voor mij.

Link naar reactie
  • 0

Robert Sutton : Bringing Creativitiy into your Organisation.

 

Een van de meest interessante professors in business, volgens mij. Schreef o.a. een boeiend boek over : "The No Asshole Rule". Niet je typische wetenschappelijk onderwerp, dus.

 

Hier spreekt hij over creativiteit en wat je wel/niet moet doen.

 

Innovators : als je het zoveelste voorbeeld wilt horen over bullshit die verteld wordt over Innovatie : let op wat hij aan het einde zegt over hoe goed Thomas Edison was als uitvinder. En geniet daarna de komende jaren van alle presentaties en citaten over de Fantastische Edison, het icoon van de succesvolle uitvinder . ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hier is een interview met twee personen van misschien wel de twee meest invloedrijke bedrijven tegelijk, namelijk: Steve Jobs (Apple) en Bill Gates (Microsoft). Tijdens dit interview is mooi de verschillen van 2 goede ondernemers te zien. Daarbij worden er vragen beantwoord waarom Apple zo weg was gezakt, maar nu weer een rising star is.

Het mooiste is ook om te zien, dat deze mannen soms elkaar compleet afvallen en daarna weer gewoon samenwerken. Niet alleen in de voorbeelden over geschiedenis van de bedrijven, maar ook tijdens het beantwoorden van de vragen.

 

Voor mij inspirerend, zeker vanwege de communicatieve vaardigheden van Steve Jobs. Maar vooral de haat/liefde relatie wat uiteindelijk een goed huwelijk blijkt te zijn.

 

 

Edit: is al verbeterd.. Andere delen via youtube altijd door te klikken..

 

 

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • -2

Enkele maanden geleden was dit topic mijn inspiratiebron! Ongelovelijk eigenlijk, dat dergelijke kennis vanuit top-kennisinstellingen beschikbaar is voor mensen en studenten (zoals ik) aan de andere kant van de wereld.

Na het luisteren van veel podcasts en het bekijken van veel video's irriteerde het mij dat het nergens echt goed overzichtelijk (bijvoorbeeld per catagorie) te vinden was.

 

Hiermee ben ik aan de slag gegaan en ik heb de suggesties van jullie ook op de site gebruikt.

 

Als jullie nog tips hebben over goede video's, podcasts of ebooks, dan hoor ik dat graag.

 

 

http://www.Managementlessen.nl | Video's voor managers over leiderschap, management, innovatie, marketing en meer.

 

http://www.linkedin.com/in/wpjoosten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.