Website worden steeds gelikter. Onder invloed van Usabilitygoeroes, SEO-specialisten, Trechtertrekkers en nog meer van dat soort bedrijfjes worden websites steeds verder geoptimaliseerd om maar meer conversies te scoren. Webshops daargelaten hebben de meeste andere commerciële sites als belangrijkste conversiepunt: de documentatieaanvraag, of liever nog de gespreks- of offerteaanvraag. Maar dan…
Ben je als klant onder de indruk van een portfolio, heb je vertrouwen gekregen door de uitstraling, ben je enthousiast geworden door de producten en heb je een offerte aangevraagd krijg je, in sommige gevallen begeleid door een scoringsgeile accountmanager, een pak papier achter je deur geschoven waar dat mooie beeld dat je in gedachten had volledig teniet wordt gedaan.
Verdwenen zijn die mooie plaatjes en die informatieve bondige onliners. Weg is het overzicht, en weg is het vertrouwen.
Een lange lap tekst, beginnend met een indrukwekkend (not!) overzicht van de geschiedenis van de overgrootvader van de eerste directeur. Gevolgs door een ontbrekende inhoudsopgave, geen overzicht en onduidelijke woorden die dermate specialistisch zijn dat je ze niet snapt. De accountmanager zelf trouwens ook niet. Die hoopt dat ik zo onder de indruk ben van het taalgebruik dat ik vergeet vragen te stellen.
Erger nog: Je krijgt de papieren offerte in gedigitaliseerde vorm als PDF toegestuurd, in de veronderstelling dat dat een meerwaarde biedt, maar men vergeet zelfs de (sporadisch) aanwezige inhoudsopgave even klikbaar te maken.
Waar is nu de leverancier die de eerste pagina’s kort en bondig uitlegt wat hij levert, in gewone mensentaal. De moeilijke woorden kun je wel in een bijlage toelichten. Waar is de leverancier die mij de offerte in gecomprimeerde vorm stuurt met de belangrijkste punten op een rij. Die zijn sterke punten herhaalt op pagina 5 omdat ik pagina 2 heb overgeslagen. En dat subtiel op pagina 8 nog een keer doet.
Waar is de leverancier die een PDF-offerte als meerwaarde ziet door er links in aan te brengen naar voor mij relevante begrippen, documenten, foto’s en andere informatiebronnen?
Waar is de leverancier die voor mij online een op maat gesneden offerteomgeving inricht waar ik, na inloggen, meer info kan vinden over het door mij gewenste voorstel, eventuele alternatieven, achtergrondinformatie zie en zo een compleet beeld krijg van de kwaliteit van de leverancier? (Dit laatste is ook weer interessant voor jou als leverancier want je weet meteen wat je prospect interessant vindt, waar hij klikt etc.)
Wie o wie is de eerste leverancier die beseft dat conversie niet eindigt bij de offerteaanvraag maar pas begint. Die de kennis die hij bij het optimaliseren van zijn site eens gaat toepassen op de opbouw van zijn offerte.
Je wilt toch die order scoren? Maak dan volledig gebruik van de digitale mogelijkheden en zorg ervoor dat ik blijvend onder de indruk ben van jullie kwaliteiten.
En dus bij jou bestel, ook al is je concurrent 5% goedkoper!
de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
frans74
frans74
Website worden steeds gelikter. Onder invloed van Usabilitygoeroes, SEO-specialisten, Trechtertrekkers en nog meer van dat soort bedrijfjes worden websites steeds verder geoptimaliseerd om maar meer conversies te scoren. Webshops daargelaten hebben de meeste andere commerciële sites als belangrijkste conversiepunt: de documentatieaanvraag, of liever nog de gespreks- of offerteaanvraag. Maar dan…
Ben je als klant onder de indruk van een portfolio, heb je vertrouwen gekregen door de uitstraling, ben je enthousiast geworden door de producten en heb je een offerte aangevraagd krijg je, in sommige gevallen begeleid door een scoringsgeile accountmanager, een pak papier achter je deur geschoven waar dat mooie beeld dat je in gedachten had volledig teniet wordt gedaan.
Verdwenen zijn die mooie plaatjes en die informatieve bondige onliners. Weg is het overzicht, en weg is het vertrouwen.
Een lange lap tekst, beginnend met een indrukwekkend (not!) overzicht van de geschiedenis van de overgrootvader van de eerste directeur. Gevolgs door een ontbrekende inhoudsopgave, geen overzicht en onduidelijke woorden die dermate specialistisch zijn dat je ze niet snapt. De accountmanager zelf trouwens ook niet. Die hoopt dat ik zo onder de indruk ben van het taalgebruik dat ik vergeet vragen te stellen.
Erger nog: Je krijgt de papieren offerte in gedigitaliseerde vorm als PDF toegestuurd, in de veronderstelling dat dat een meerwaarde biedt, maar men vergeet zelfs de (sporadisch) aanwezige inhoudsopgave even klikbaar te maken.
Waar is nu de leverancier die de eerste pagina’s kort en bondig uitlegt wat hij levert, in gewone mensentaal. De moeilijke woorden kun je wel in een bijlage toelichten. Waar is de leverancier die mij de offerte in gecomprimeerde vorm stuurt met de belangrijkste punten op een rij. Die zijn sterke punten herhaalt op pagina 5 omdat ik pagina 2 heb overgeslagen. En dat subtiel op pagina 8 nog een keer doet.
Waar is de leverancier die een PDF-offerte als meerwaarde ziet door er links in aan te brengen naar voor mij relevante begrippen, documenten, foto’s en andere informatiebronnen?
Waar is de leverancier die voor mij online een op maat gesneden offerteomgeving inricht waar ik, na inloggen, meer info kan vinden over het door mij gewenste voorstel, eventuele alternatieven, achtergrondinformatie zie en zo een compleet beeld krijg van de kwaliteit van de leverancier? (Dit laatste is ook weer interessant voor jou als leverancier want je weet meteen wat je prospect interessant vindt, waar hij klikt etc.)
Wie o wie is de eerste leverancier die beseft dat conversie niet eindigt bij de offerteaanvraag maar pas begint. Die de kennis die hij bij het optimaliseren van zijn site eens gaat toepassen op de opbouw van zijn offerte.
Je wilt toch die order scoren? Maak dan volledig gebruik van de digitale mogelijkheden en zorg ervoor dat ik blijvend onder de indruk ben van jullie kwaliteiten.
En dus bij jou bestel, ook al is je concurrent 5% goedkoper!
de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18388-offerteconversie-is-belangrijker-dan-websiteconversie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag