• 0

Rechtsbijstand doet vreemd!

Hallo allemaal,

 

Voodat ik verder ga is het handig om de volgende topic te lezen zodat jullie weten waar het over gaat:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=22411

 

Ik heb dus mijn rechtsbijstand ingeschakelt. We hebben overlegt over een evt. vordering op verhuurder door de teveel betaalde goodwill. Hier kon hij wel wat mee zei hij.

 

Ook heb ik het over de verkoop van de helft van mijn bedrijf gepraat om aan mijn betalings verplichtiging te voldoen.Ook dit was volgens hem een goede rede voor uitstel van uitzetting.

 

Vandaag kreeg ik te horen dat ik 16 december aanstaande voor de rechter moet verschijnen omdat er een kort geding is aangespannen. Ik opgelucht omdat ik dan snel uitsluitsel krijg over hoe het verder gaat.

 

Direct alles doorgegeven aan rechtsbijstand. Een half uur later wordt ik terug gebeld met de mededeling dat hij niets voor mij kan doen omdat ik geen documenten overhandigd heb waarmee hij iets kan doen. Dit vond ik vreemd en vertelde hem dat ik eind november een e-mil gestuurt had waarin ik vroeg of ik alles op moest sturen. Nee zei hij, want hij wou eerst kijken hoe hij een verweer kon maken.

 

Nu zegt hij dat ik alles direct had moeten geven en dat hij zo niets voor mij kan doen. Hij verwacht dat de rechter in het voordeel van verhuurder zal uitspreken. Ik vertelde dat ik nog steeds bezig was met de verkoop en dat ik daar een verklaring van heb van de potentiele kopers. Hier had hij niets aan.

 

Ik vraag me af wat hij de afgelopen 2 maanden dan eigenlijk gedaan heb. Ik dach dat hij een voorstel aan verhuurder ging doen maar dit heeft hij niet gedaan. Dit, terwijl hij dit wel zou doen.

 

Wat moet ik doen ???

 

Weet me geen raad meer!

 

Alvast bedankt,

HKHG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou beginnen om eens goed op een rij te zetten wat jullie allemaal met elkaar hebben besproken en vervolgens naar zijn baas vragen. Mijn ervaring met rechtsbijstandverzekeringen is dat je soms ontzettend moet pushen om de juiste persoon aan het werk te krijgen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik zou eerst een brief naar de rechtbank schrijven met een verzoek voor uitstel, dan heb je tenminste een beetje ruimte voor overleg etc. met je verzekering.

 

Dat gaat niet lukken. Er is een datum voor een kort geding bepaald en die datum wordt alleen verzet als de eisende partij instemt of er onderbouwd wordt dat het volstrekt onredelijk is wanneer de eisende partij niet instemt.

 

Het enige wat TS nog kan doen is de verzekeraar per fax in gebreke stellen en aansprakelijk stellen voor de advocaatkosten en daarna direct een advocaat of andere deskundige inschakelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af wat hij de afgelopen 2 maanden dan eigenlijk gedaan heb. Ik dach dat hij een voorstel aan verhuurder ging doen maar dit heeft hij niet gedaan. Dit, terwijl hij dit wel zou doen.

 

Ik vraag me af wat jij de afgelopen twee maanden hebt gedaan ?

Je geeft aan dat je zekere verwachtingen had over wat deze persoon voor jou zou doen.

Nu het water je aan de lippen begint te staan ontdek je dat deze persoon helemaal niet heeft gedaan wat jij verwachtte, beetje struisvogel gespeeld door je kop in het zand te steken ?

 

Het lijkt mij verstandiger als je nu zelf aan de slag gaat om eerst eens uit te zoeken wat er wel en niet mogelijk is.

Zorg dat je concrete voorstellen kunt doen, kom niet met verklaringen over mogelijke overname partners als er nog helemaal niks overeengekomen is.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net rechtsbijstand aan de telefoon gehad en ik heb om 11:30 een gesprek met zijn team leider. Kijken wat hier uit gaat rollen.

 

Ik heb de afgelopen 2 maanden gewacht omdat ik dacht dat hij met zweet op zijn hoofd een verweeraan het maken was. Heb geen verstand van dit soort zaken. Dit is mijn eerste juridische conflict.

 

Bedankt voor de reacties

 

Groet,

HKHG

Link naar reactie
  • 0

Hoe vervelend ik het ook vind om nu te zeggen maar ga nooit ergens zomaar van uit. Voor de volgende ronde zorg dat je continu vinger aan de pols houdt.

 

Nu kan je inderdaad niet veel meer doen dan kijken en pushen om de rechtsbijstand voor je aan het werk te krijgen. Zo niet heb je maar twee opties en die zijn of je verdiept je zelf in de materie of anders toch naar een advocaat te stappen. Alleen met het laatste moet je wel rekening houden met een niet zuinige factuur.

 

Ik hoop dat het allemaal goed afloopt voor je, dit gun ik niemand en zeker niet in de december maand. Succes!!

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

Rechtsbijstand zet het nu in een soort van 'netwerk" omdat ze mijn vordering aan verhuurder te hoog vinden. Kijken wat hier uit gaat rollen.

 

Heb trouwens gelukkig een nieuwe investeerder gevonden. Die komt maandag naar Nederland om te praten. Dat is dus één dag voor de rechtzaak. Spannend. Indien hier niets uit komt staan we in januari allemaal op straat.

 

Even voor de experts:

 

Ik heb de eenmanszaak op 5 november in een CV structuur geplaatst met een rechtspersoon als beheerder. Kan de verhuurder alles dan op mijn privé verhalen of moet het kort geding op naam van de CV staan? Het kort geding staat nu op mijn privé naam met de eenmanszaak as handelsnaam. Ze zijn dus niet op de hoogte van de CV structuur. Ook hebben ze in de dagvaarding een verkeerde bedrijfsnaam gebruikt. Ik ben dit vergeten te vragen aan de rechtsbijstand. Ik ben het huurcontract wel privé aangegaan.

 

De rede dat ik alles in een limited structuur heb gezet, heb ik al eens gepost volgens mij. Het was in ieder geval omdat ik al, voor het probleem met verhuurder kwam, de helft wide verkopen en deze manier het makkelijkste was. In mijn huurcontract stond dat ik nimmer de rechtsvorm van een BV mocht aannemen. Dit bleek later nietig verklaarbaar te zijn.

 

Met vriendelijke groet,

 

H. Kops

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.