• 0

Oproep rechtbank faillisement

27 Januari moeten wij voor de rechtbank verschijnen voor een faillisementverzoek door een kredietverzekeraar. Bij de dagvaarding zat een brief voor WSNP verzoek. Op dit moment loopt er een aanvraag voor een BBZ financiering. We moeten VOOR 24 december reageren naar de rechtbank. Hoe moet ik hier nu mee omgaan?

 

Er is 1 bedrijf die ons nu heeft gedaagd verder nog niemand. Wij hebben een heel groot verschil van mening over het te vorderen bedrag. In eerste instantie hebben zij van ons geld te goed, maar wij hebben volgens onze contracten ook een vordering staan. Dit is ruim de helft van hun vordering.

 

Andere schuldeisers zijn in afwachting is van de BBZ. Wat moet ik nu doen, evengoed een WSNP opstarten of gewoon voorkomen en afwachten. Kan 1 bedrijf ons omver duwen terwijl we bezig zijn om alles te redden?

 

Als we WSNP aanvragen moeten we zeker stoppen met ons bedrijf. Wij weten nu dus even niet wat we moeten doen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Naast de mogelijkheid om nu een WSNP aanvraag te doen, hebt u ook de mogelijkheid om nadat het faillissement uitgesproken is nog in beroep te gaan en daarmee de boel te rekken, teneinde in de tussentijd financiering te verkrijgen.

 

En wanneer u niet naar de zitting gaat, kunt nog een extra termijn verkrijgen door verzet te doen.

 

En het mooie is ook nog dat dit heel goedkoop kan, omdat u voor zowel het verzet als het hoger beroep een toevoeging kunt krijgen.

 

Maar beter is het om een regeling te treffen met de aanvrager. Ik zie op kantoor voldoende faillissementsverzoeken voorbij komen maar er zijn er maar weinig die daadwerkelijk uitgesproken worden.

Link naar reactie
  • 0

Als eerste dank voor de snelle reactie. Maar goed, evengoed moeten we dus nu WSNP opstarten?

 

Wat houdt het in "verzet" doen en niet verschijnen?

"het verzet als het hoger beroep een toevoeging kunt krijgen" Wat houdt dit precies in?

 

Ik heb inmiddels een aangetekende brief verzonden naar de partij die ons daagd en aan hen nogmaals uitgelegd wat precies de verschillen zijn. Kan ik dat bij verschijning voorleggen aan de rechter?

 

Ik heb totaal geen kennis van de wetgeving in dit soort situaties en snap dus veel juridische termen niet. Wat waarschijnlijk voor jou vanzelf sprekend is.

Link naar reactie
  • 0

Oumnaas bedankt voor de link. Maar wat moet ik nu doen? Wel of niet naar de rechtbank of gewoon wachten?

 

Voor wat betreft die NVVK schuldbemiddelaars naar deze werden we dus door de gemeente door verwezen. Wat mij opviel was dat toen we melding hadden gemaakt over deze oproep voor de rechtbank ze er als de kippen bij waren om een brief toe te sturen waarmee we hun toestemming zouden geven en hun dus de machtiging voor het opstarten van een WSNP regeling. Dit moet ik dus maar laten liggen?

 

Verder komt er binnenkort een adviseur langs voor BBZ bij ons. We waren niet bij machte om alles eerder te starten omdat de bank bij ons alle kredieten in eens in trok. Verder blijven alle adviezen erg vaag.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb geen idee wat je het beste kunt doen. Er is op 't forum al wat geschreven over wsnp en faillisement. Misschien moet je die draadjes even doorlezen om een beter beeld te kunnen vormen om zo duidelijkheid te kunnen krijgen over je volgende stap.

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp, gewoon de aanvraag voor BBZ door laten lopen. Deze aanvraag loopt inmiddels.

 

Dus eigenlijk is een faillisement te prevereren voor WSNP. (liefst beide niet)

 

Want als de BBZ wel wordt toe gewezen kan de schuldsanering worden doorgezet.

 

Maar moet ik evengoed een aanvraag voor WSNP indienen? Of moeten we daar maar mee wachten? Ik heb wel de papieren daar voor gehad en bij de gemeente zijn de problemen bekend. (dit is toch kostenloos verder?)

 

1 Schuldeiser heeft een executoriaal beslag toegewezen gekregen maar brengt dit niet tot uitvoer omdat hij zelf in ziet dat als hij ons om ver duwt achter de belasting en de bank aankomt en dan waarschijnlijk niet krijgt en dan afhankelijk wordt wat eventueel een WSNP opleverd € 150.000,-.

 

De schuldeiser die ons daagd heeft € 46.000,- te goed van ons maar wij hebben ook een vordering naar hun van € 25.000,-. Dus gaat dit om een verschil in hun voordeel van € 21.000,-. Verder zijn er nog een aantal kleiner. Het totaal bedrag is ongeveer € 260.000,-.

 

En als we nu zelf faillisement aanvragen? Is dat ook een mogelijkheid?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

1 Schuldeiser heeft een executoriaal beslag toegewezen gekregen maar brengt dit niet tot uitvoer omdat hij zelf in ziet dat als hij ons om ver duwt achter de belasting en de bank aankomt en dan waarschijnlijk niet krijgt en dan afhankelijk wordt wat eventueel een WSNP opleverd € 150.000,-.

 

De schuldeiser die ons daagd heeft € 46.000,- te goed van ons maar wij hebben ook een vordering naar hun van € 25.000,-. Dus gaat dit om een verschil in hun voordeel van € 21.000,-. Verder zijn er nog een aantal kleiner. Het totaal bedrag is ongeveer € 260.000,-.

 

En als we nu zelf faillisement aanvragen? Is dat ook een mogelijkheid?

Ik denk dat je heel dringend een deskundige adviseur met verstand van in insolventie en sanering in moet schakelen!

Link naar reactie
  • 0

Er is op de achtergrond evengoed wel wat gebeurd hoor! Het is niet zo dat ik alleen maar afwacht wat gaat komen. Alle schuldeisers zijn al officieel aangeschreven en op de hoogte van wat eventueel gaat gebeuren. BBZ aanvraag loopt, schuldsanerig is uit handen gegeven en die zijn gestart met de werkzaamheden. Alleen nu kwam het rechtzaakverhaal er tussen door bij. Het enigste wat ik toen van de rechtbank en van de schuldsaneerder te horen kreeg was WSNP aanvragen.

 

Verder werd er niets verteld, ik wilde dus hier het een en ander horen als wederhoor. Maar om ongeveer 10.00-10.30 uur zal ik contact opnemen met een ander Highlevel forum lid en bij hem een wederhoor te vinden. Maar in iedergeval alle reacties zijn welkom.

 

Ook het verhaal van Down (almost up) is een aardige lijn. Hier uit bleek voor mij in ieder geval dat er weinig zaken het zelfde zijn. Ook komt dat door de branche waar je in zit, huur of eigendom, werken met voorraad enzo verder. Wij zitten in de glastuinbouw en daar is het weer even anders allemaal. Maar goed ik ga straks bellen voor een hoor en weder hoor. En hoop zo uiteindelijk de juiste beslissing te kunnen nemen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Verder werd er niets verteld, ik wilde dus hier het een en ander horen als wederhoor. Maar om ongeveer 10.00-10.30 uur zal ik contact opnemen met een ander Highlevel forum lid en bij hem een wederhoor te vinden. Maar in iedergeval alle reacties zijn welkom.

Ik ben er van overtuigd dat het betreffende HL lid je als het ook maar enigszins in de verte mogelijk lijkt te zijn een faillissement af te wenden, je daar uitstekend bij zal kunnen helpen!

 

Veel succes.

Link naar reactie
  • 2

Even iets verduidelijken voor de kneuzenuitdeler die het volgende schreef:

 

"Geef gewoon concreet antwoord, in plaats van een acquisitiebericht."

 

Als je mijn bijdragen wat langer volgt, weet je dat ik - als het enigzins mogelijk is - uitgebreid en grondig reageer. Topicstarter moet vóór de 24-ste reageren naar de rechtbank. Dat is 6 dagen ná mijn reactie. Topicstarter plaatst tot nu toe één bericht per dag in zijn eigen draadje. Faillissementspreventie draait om details, en vaak ogenschijnlijke onbenulligheden kunnen in de rechtszaal grote gevolgen hebben (Steven K kan je daar als advocaat nog veel meer over vertellen, lijkt me). Dan zit er nog een weekend tussen, en ik weet niet of topicstarter in het weekend de beschikking heeft over een internetverbinding, dan wel op zondag niet werkt (een ondernemersforum zou uitgelegd kunnen worden als werk).

 

Dus hoe zou ik in vredesnaam alle details die misschien belangrijk zijn uit de topicstarter kunnen trekken in een conversatie die bestaat uit 5 vragen en 5 antwoorden? Dit nog vooropgesteld dat hij al die kleine details en persoonlijke informatie op een van de best door Google geïndexeerde sites van Nederland met iedereen wil delen!

 

Als het een stiekem aqcuisitiebericht zou zijn, had ik niet in het draadje gezegd dat ik een PM zou sturen. Maar nieuwe leden zijn niet altijd op de hoogte van de PM functie. En als je nog maar 6 dagen hebt tot aan je faillissement, is er ook niet zoveel tijd om dat nou eens rustig uit te zoeken. Dan heb je wel iets anders aan je hoofd. Vandaar dat ik zeker wilde weten dat 'ie even contact met me opnam.

 

We zijn nu een telefoongesprek van drie kwartier en twee faxen verder, en ik weet nu al meer dan hij ooit op het forum kwijt zou kunnen.

 

Dus, beste kneuzendeler: Als je de baalt dat je mijn antwoord niet kunt lezen omdat je die informatie zelf veel te hard nodig hebt voor het voorkomen van je eigen faillissement, begin dan alsjeblieft je eigen draadje en gooi alle persoonlijke, zakelijke en financiële details het net op (debiteurenstand, crediteurenstand, correspondentie met de incassobureaus, financieringsovereenkomst met je bank, winst en verliesrekening van de afgelopen 3 jaar, prognoses komende 3 jaar, afschrift hypotheekakte, afschrift akte huwelijkse voorwaarden, kopieën bankafschriften, KvK uittreksel, vennootschapsovereenkomst en o ja, doe er meteen een kopietje van je paspoort bij - antecendenten worden namelijk standaard geverifieerd om te voorkomen dat er een geniepig "medeplichtigheidje" me om de hoek staat op te wachten). En dan, alleen dan weet je dat de antwoorden die je hier op het forum terug ziet goed onderbouwd, uitgebreid en volledig zijn.

 

Sta je niet op omvallen, denk dan eerst even na voor je reageert. Niet alles is wat het lijkt te zijn.

 

[aquisitiebericht]

Sta je wel op omvallen, maar wil je niet alle details delen met iedereen, stuur me dan een PM.

[/aquisitiebericht]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.