Urencriterium en een full time baan (40 uur p.w.)
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Cloud_ICT
Cloud_ICT
Hallo ondernemers,
Ik ben in aug 2008 een website gestart voor tweedehands auto's. Mijn website loopt erg goed. Mijn verwachte winst voor 2009 is > 5000 euro. Enkele weken geleden is een inspecteur van de belastingdienst op bezoek geweest voor een kennismakingsgesprek en deze was ook positief over mijn website/bedrijf.
Naast de website werk ik gewoon full time (40 uur p.w.). Deze baan wil ik in 2009 niet opzeggen. Ik heb geen mogelijkheid tot part-time werken. Maar ik wil wel ondernemer worden voor de inkomstenbelasting. Ik neem investerings risico, heb meer dan voldoende klanten en werk elk vrij uurtje aan mijn bedrijf. De urennorm is misschien de bottleneck. Naar mijn gevoel haal ik het wel (ik werk in het weekend en in de avonden). Maar zal de belastingdienst hiermee akkoord gaan? Of krijg ik te horen dat ik niet voldoende risico heb gelopen (door gewoon fulltime te blijven werken) of de urennorm niet haalbaar is.
Natuurlijk snap ik dat ik ook gewoon ontslag kan nemen en opzoek kan gaan naar een parttime baan, maar dat is in deze tijd niet zo verstanding in mijn sector.
Graag jullie mening hierover.
Bedankt!
Terry
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag