Ga naar inhoud

Hoe het volgens mij niet moet: Ryanair wil geld vragen voor wc

Geplaatst:

spruce

Vandaag las ik het volgende in de krant:

 

AMSTERDAM - Ryanair wil geld gaan vragen voor het gebruik van de wc tijdens de vlucht. Topman Michael O'Leary van de prijsvechter denkt zelf aan ongeveer een euro per toiletbezoek.

De Ierse prijsvechter wil het geld door een slot op de deur te doen die pas opengaat als er een muntje wordt ingegooid. O'Leary denkt dat dit geen enkel ongemak oplevert voor de reizigers omdat volgens hem iedereen wel een muntje in zijn zak heeft zitten.

 

Deze week maakte Ryanair al bekend voor het eind van het jaar al zijn incheckbalies op luchthavens op te heffen en het grondpersoneel te ontslaan. Het bedrijf boekte in het derde kwartaal van vorig jaar een verlies van ruim 100 miljoen euro.

 

Ik ben van mening dat je dan zo ongelofelijk krenterig overkomt, dat mensen zelfs gaan afvragen hoeveel er ook op onderhoud bezuinigd word. Zelf heb ik dan veel liever dat een maatschappij gewoon zijn ticket 1 euro duurder maakt ipv een muntslot op de wc deur te plaatsen.

Overigens vliegt Ryanair wel met de nieuwste toestellen, maar het is maar de vraag of klanten dat zien

 

Graag jullie mening over mijn marketing visie :)

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Featured Replies

Geplaatst:

nats

maar ik ga er voor het gemak even vanuit dat ze liever hebben dat mensen over ze praten in de trant van: nou bij hun moet je boeken, die zijn zo goed(koop)....

 

Ik denk dat veel mensen dat ook doen. En je weet, zoals wij Nederlanders bekend staan, wij zijn gierig. Wat resulteert in meerdere (potentiële) klanten voor de desbetreffende maatschappijen/producenten.

 

...doet veel met Internet marketing en muziek. Dubstep Tutorials

Geplaatst:

djluc

Ik vind het wel grappig dat mensen er absoluut niet mee willen vliegen. Vlieg zelf elke 2 weken eindhoven-girona en dan bevalt top. Je loopt een klein vliegveld binnen, loopt binnen een paar min. door alle rijen e.d. heen en je zit al in het vliegtuig. Beetje de priority passagiers uitlachen ;D 5 euro om vooraan te mogen staan in de rij ;) en vervolgens ben je weg. Iedere vlucht heeft een planning die langer is dan noodzakelijk dus vrijwel altijd zijn ze "op tijd"! Heerlijk toch! En dan de scratchcards, souvenirs en de delicious wines and sandwiches niet te vergeten!

 

Zo heb je nog eens wat te lachen in die 2 uur dat je in 't vliegtuig zit anders wordt 't ook maar zo saai :)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

adnarim

Ik vlieg er zelf ook mee.

Ideaal,geen grote luchthavens,je zit zo in het vliegtuig.

En voor een vlucht van een kleine 2 uur naar Rome,hoef ik geen luxe.

De prijzen zijn bij een vroege boeking echt spotgoedkoop.

Ach en die reclame tussendoor,die neem ik op de koop toe.

Geplaatst:

Iwan van Geelen

Ik vind het wel grappig dat mensen er absoluut niet mee willen vliegen. Vlieg zelf elke 2 weken eindhoven-girona en dan bevalt top. Je loopt een klein vliegveld binnen, loopt binnen een paar min. door alle rijen e.d. heen en je zit al in het vliegtuig. Beetje de priority passagiers uitlachen ;D 5 euro om vooraan te mogen staan in de rij ;) en vervolgens ben je weg. Iedere vlucht heeft een planning die langer is dan noodzakelijk dus vrijwel altijd zijn ze "op tijd"! Heerlijk toch! En dan de scratchcards, souvenirs en de delicious wines and sandwiches niet te vergeten!

 

Zo heb je nog eens wat te lachen in die 2 uur dat je in 't vliegtuig zit anders wordt 't ook maar zo saai :)

 

Helemaal mee eens, volgens mij zijn de grote klagers mensen die nooit vliegen en die bij elke airline zeuren. Een minpuntje van deze club is de jingle als ze op tijd landen ;D

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

member123

ik vloog voorheen dus ook met hun en beviel verder prima.

Maar nu zal ik dus voortaan een andere maadschappij kiezen vanwege deze rare "plannen".

 

Kennelijk winnen ze een hoop klanten door dit soort rare plannen naar buiten te brengen, maar mij zijn ze er juist mee kwijt.

Geplaatst:

djluc

Tsja, trek het je niet zo aan man! Neem gewoon de goedkoopste ticket als het je ff een korte trip wil doen! Mochten ze het nou echt gaan doen en mocht je er echt last van hebben dan kan je altijd nog opstappen ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

Iwan van Geelen

ik vloog voorheen dus ook met hun en beviel verder prima.

Maar nu zal ik dus voortaan een andere maadschappij kiezen vanwege deze rare "plannen".

 

Kennelijk winnen ze een hoop klanten door dit soort rare plannen naar buiten te brengen, maar mij zijn ze er juist mee kwijt.

 

Als ik met 4 personen voor nog geen 80,- all in naar zuid-frankrijk met ze vlieg mogen ze van mij doorgaan met rare plannen :P

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

nats

Mensen kijken over het algemeen denk ik eerder naar de goedkoopste prijs, dan naar goede kwaliteit. Ik doe het zelf ook voor de citytrips en korte afstanden.

...doet veel met Internet marketing en muziek. Dubstep Tutorials

Geplaatst:

Ferry

http://current.newsweek.com/budgettravel/2009/07/barstoolstyle_seating_may_be_t.html

 

Spring Airlines was net even een paar dagen eerder met dit nieuws. Waarschijnlijk door Ryan Air overgenomen. Dat een chinese maatschappij dit overweegt lijkt me nog enigszins aannemelijk. Ryan zal het denk ik puur voor de publiciteit doen.

 

 

 

Geluk!

 

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.