• 0

Inrichting winkel, hoe doen jullie het?!

Nu heb ik m'n inrichting allang en breed klaar, maar ik ben benieuwd hoe jullie de inrichting van je winkel gedaan hebben.

 

Houd je rekening met het product wat je aanbiedt, of doe je wat je het beste lijkt?

Heb je de inrichting zelf bij elkaar geraapt of heb je er zo'n binnenhuisarchitect achtig iets op los gelaten?

 

Doe je liever nieuw of werk je met 2e hands materiaal (lees klassieke toonbank enz. enz. )

 

Vind je je eigen inrichting niet "je van het", maar doe je het omdat het de klanten aanspreekt?

 

Of zit je aan een franchise contract vast en heb je weinig keus qua inrichting?

 

Als laatste: hoevaak wissel je van interieur?

 

Ik ben hier wel benieuwd naar, dit aangezien ik persoonlijk weinig aantrek wat andere mensen van m'n inrichting vinden...ik moet er 8 uren per dag in vertoeven, de klant niet...ik moet me er goed bij voelen.

 

Zelf heb een hekel aan die nieuwe meuk zoals gelamineerde toonbanken enz. , mede daarom heb ik de inrichting hoofdzakelijk 2e hands gehouden, maar wél met stijl...w.o. een 85 jaar oude kassa (door m'n opa destijds nieuw gekocht), een oude massief houten toonbank, een gietijzeren papierhouder enz. enz..

De koffietafel met stoelen zijn wél nieuw, tafel wel met lichte antiek look

 

Wie weet pak ik het wel "verkeerd" aan, dus ben benieuwd hoe anderen erover denken! (de reacties over m'n inrichting zijn overigens positief!)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

hallo

 

het is natuurlijk van belang dat je bij het inrichten gaat kijken vanuit je doelgroep..

wat zou de klant handig vinden,,plus marketling activiteiten als, aanbiedingen op ooghoogte,.

niet te rommelig, overzichtelijk en goede voorraden.

 

overigens ben ik het er wel mee eens dat je je er zelf goed bij voelt. jij moet er tenslotte vele uren in vertoeven!

 

mvg,

 

michiel

Link naar reactie
  • 0

Beste Michiel, welkom op het forum! Ik heb zojuist even de link uit je bericht gehaald, omdat we hier in het kader van spambestrijding mogelijke spamlinks zonder toelichting of uitleg meestal weghalen. Je link droeg niet echt veel bij aan deze discussie (iedereen kent wel goede inrichters), laten we hem inhoudelijk houden zonder bedrijven te noemen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

ik lees dat je benieuwd ben naar de winkelinrichting van collega's.

 

Ikzelf heb geen winkel maar vorig jaar heb ik voor een klant met een kledingwinkel bijna de gehele inrichting gemaakt van steigerhouten planken.

Via mijn klant heb ik veel complimenten ontvangen voor de "anders" ingerichte winkel.

Van de planken heb ik wandrekken, paskamers en losse kledingrekken gemaakt.

Ook de toonbank en de tafels voor in de koffiehoek heb ik gemaakt van steigerhout, met een soort beits heb ik een beschermende whitewash aangebracht.

Voor een paar foto's kun je op mijn site kijken.

 

http://www.klussenbedrijf-kcc.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=1

 

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie
  • 0

Toen ik in de automatisering zat, zei mijn mentor eens dat de meeste software geschreven werd volgens de 'JBF methode. Dus wij allemaal: huh... SDM methodiek, kennen we, IDO methodiek, kennen we ook, maar die JBF.... in welk boek stond dat dan? Dus wij dagenlang zoeken maar konden niks vinden. Mijn mentor lachte zich een kriek want het bleek de Jan Boeren Fluitjes Methode te zijn!

 

En zo richt ik mijn winkel ook in: op zijn Jan Boeren Fluitjes!

 

Ik recycle alles, er staat nog zelfs een kast die al in 1941 is neergezet. Massief eikenhout, prachtig. Voor de rest heb ik een cirkelzaag, gereedschap en piepklein klusbedrijfje die me kan helpen. Ook laat is soms wat maken naar eigen ontwerp, als het echt mooi moet zijn.

 

Er zijn natuurlijk collega's die hun boel laten inrichten via een interieurbouwer. Dat levert ongetwijfeld meer op, omdat er wordt nagedacht over de routing en de invulling van je meters. Maar ik en ook veel van mijn klanten wil niet dat mijn winkel op een tankstation gaat lijken. Ik heb een oud pand, veel hokjes, dikke muren en eikenhout. Onhandig maar ik vind het heerlijk! Het hoeft van mij allemaal niet zo strak en doordacht te zijn, dat soort winkels zijn er al genoeg.

 

Bovendien moeten er astronomische bedragen in zo'n modern interieur worden gestoken en daar heb ik geen zin in. Aan de andere kant snap ik wel dat er ondernemers die een winkel willen starten dit niet zo kunnen doen zoals ik. Je zal toch met een plan naar de bank moeten en het interieur is gewoonweg heel belangrijk. Dus ik snap de filosofie wel hoor, ik vind het alleen altijd wel leuk om de zaken anders aan te pakken.

 

Ik heb een aantal jaren flink verbouwd (eigen geld ingestoken), muur eruit en een timmerman laten komen voor het interieur. Ik heb het zelf ontworpen samen met die timmerman en het ziet er nog steeds hardstikke mooi uit. Ik kan er ook alle kanten mee op. Momenteel ben ik bijvoorbeeld wat meters voor de souvenirs erbij aan het pakken, en hoe denk je dat ik dat inricht? Ik had nog wat oude glazen vitrinedeuren die ik ga gebruiken en voor de rest komt de rommel van de Praxis (steunen etc).

 

Er zijn trouwens in mijn branche meer winkeliers die het anders aanpakken. In Amsterdam zit een familie met al zo'n twintig kleine gemakswinkels. Elke keer als ze een zaak openen zetten ze een familielid achter de toonbank en het interieur: daarvoor rijden ze naar de Ikea en vervolgens knallen ze het met de hele familie erin! Schitterend vind ik dat en bovendien zijn ze nog succesvol ook.

 

Dus denk eraan: de eend vliegt in troepen maar de arend vliegt alleen...

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben geen fan van een interieur type: slachthuis met stellingen, een winkel moet leven, het moet iets warms uitstralen.

Ik heb in mijn winkels nooit een witte wand gehad, iedereen vond het zonde van het werk immers de stellingen komen er toch voor maar het zijn de kleine dingen die het doen.

 

De middenstellingen heb ik zelf ontworpen op 145 cm hoogte, stalen profiel gehaald bij de ijzerboer en zagen en lassen maar. Op die wijze had ik de goede maten en spaarde ik aan beide zijde iets van 7 cm uit wat weer gunstig was voor het looppad.

 

De stellingen aan de muur waren ex. AH stellingen, schuren en opnieuw rollen en ze zijn weer als nieuw.

Met daartussen kasten van hout voor de sfeer en om de luxe hebbedingen extra aandacht te geven.

 

Uiteraard is alles afhankelijk van de branche, ik had op een meter muurstelling voor zo'n 450 kg staan.

 

Toonbanken zijn altijd van MDF geweest met een keukenblad.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel een winkel, maar geen kassa... Mijn winkel is eigenlijk bedoeld als 'warehouse' vanwaar ik mijn bestellingen inpak en verstuur. Op vrijdag en zaterdag kunnen klanten 'zonder afspraak' naar binnen lopen en zelf neuzen tussen de spullen.

 

Mijn pand is een oude bedrijfsunit gebouwd in 1950. Ik viel als een blok voor de charme, mede vanwege de prachtige lichtstraat en glazen achterwand (beiden op het noorden). De inrichting is als in een garage: grote brug in het midden met daaronder schappen, langs de muren schappen en achterin grote tafel met 6 stoelen voor 't koffieleuten.

Her en der auto onderdelen en ik heb nu zelfs echte benzinelucht, heerlijk!!!

Foto's staan in mijn HL profiel

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Mijn toko sluit aan bij het concept en doelgroep. Daarnaast flink wat studiemateriaal aangeschaft, over upsellingpoints, routing etc

 

Neem aan dat jou winkel in lijn is met jou visie hoe je winkel eruit moet zien. Als het uitnodigd om naar binnen te gaan, is er niks voor nodig om het te doen veranderen.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Geen ervaring mee, wel een tip voor degenen die nog inrichting moeten doen: je kan ook uitgebreid advies krijgen van ikea, dat ze bij je langs komen en meedenken enzo. Je kan ook naar hun site kijken, bij de zakelijke afdeling, voor inspiratie.

Link naar reactie
  • 0

De winkelinrichting moet niet alleen passen bij je klanten, maar moeten het assortiment overzichtelijk maken.

En moet natuurlijk bij het assortiment passen.

 

En verder moet je veel rekening houdem met de routing ed. Waar hang of zet je wat neer.

De kassa zet je bv bij voorkeur neer aan de linkerzijde, omdat de meeste mensen rechtsom lopen.

Spiegels tegen de achter of zijwanden doen de winkel weer groter lijken. Kleur is heel belangrijk! Elke kleur heeft weer zijn eigen eigenschappen. Zo is groen en blauw weer wat natuurlijker, paars is mysterieus, grijs en zwart zijn koel industrieel. Blauw is weer aan te raden als er bij verkoop veel moet worden gesproken. (blauw bevorderd de communicatie)

 

Zo komt er heel veel kijken bij het goed inrichten van een winkel. De dingen die de topicstarter aangeeft zijn slechts de accesoiressen die de puntje op de i zetten.

 

Wisselen van interieur is per branche verschillend.

Een hippe modezaak zal meestal om de ca. 5 jaar zijn interieur veranderen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.