• 0

Site online en nu?

Vanaf vandaag is de internetsite van TrainingTime eindelijk online. Het heeft even geduurd, maar nu is ie er! (met dank aan Benm).

 

Maar nu... de online promotie... na het standaard aanmelden van de zoekmachines en links op andere sites zijn er veel mogelijkheden. Bijvoorbeeld het:

- Plaatsen van buttons / banners

- Google Adwords

- Betalen bij de zoekmachines

 

En zo zullen er nog wel meer zijn. Wat is jullie ervaring met het bovenstaande? Welke middelen hebben een goed respons? Zelf heb ik een hekel aan pop-ups, dus dat zal ik niet zo snel toepassen...

 

Roep, schrijf en deel jullie ervaringen! Nu is de kans :P

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooie site hoor. Ook BenM een complimentje.

 

Ik verwacht eerlijk gezegd niet veel van de online promotie middelen. Vooral omdat er al zoveel bedrijven zijn die op deze wijze verkeer willen genereren. Wat je beter kunt doen is proberen via contacten en via lobbyen bij interessante partners binnen te komen die hun klanten/leden/deelnemers/etc (offline of online) doorverwijzen.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een SEP-campagne heeft voor HL zeer goede resultaten opgeleverd.

SEP staat voor Search Engine Positioning en kan het best vergelijkt worden met het correct plaatsen van een magazine in de schappen. Dit betekent dat als mensen zoeken op het web dat jouw site met diverse (tot 100) trefwoorden gevonden kan worden. Wij hebben dit uitbesteed met de garantie dat we altijd een top 10 positie hebben op zoekmachines (google, altaviste .... allen dus).

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat wordt inderdaad niet voor niets gedaan. Maar gezien de resultaten is het meer dan de moeite waard.

DS betaald voor 2 sites als ik het goed heb ongeveer 2600 Euro per jaar!

Je kan het ook zelf doen (per zoekmachine) ... dan moet je in de "tags" het e.e.a. aanpassen, maar daar heb ik geen verstand van.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

2000 euro op jaar basis is de investering zeker waard. Ga uit van ongeveer 50 bezoekers per dag die via zoekopdrachten via je site binnen komen.

 

voor 2000 euro moet je dus op jaarbasis ruim 18000 geinteresseerde bezoekers op je site kunnen krijgen.

 

Let wel op dat je SEP campagne zo goed is als de zoekwoorden waar je deze op bouwt.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Het is maar net wat je doet, en wat voor bezoekers je krijgt. Voor het ene onderwerp krijg je veel meer zoekers dan voor het andere. En daar schuilt wel een probleem in, want wat heb je eraan om bij een term op 1 te staan als niemand erop zoekt?

 

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het aantal searches op een bepaalde term, maar ik heb nog niet echt een manier gevonden dat te achterhalen...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bij de statistieken van mijn hostingprovider inzicht in waar mijn bezoekers vandaan komen. In geval van een zoekmachine, wordt ook vermeld op basis van welke zoekterm(en) ze bij mij terecht gekomen zijn. De ranking van mijn site wordt hier niet bij vermeld...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Hier wat tooltjes om te zien hoe vaak er op woorden wordt gezocht:

 

- http://www.wordtracker.com (erg amerikaans, maar handig)

- http://www.overture.com (paid search engine listings, geeft een idee van populariteit van de worden)

- http://www.google.com (check de adwords, hier kan je ook uit afleiden welke woorden populair zijn)

 

Maak nou niet de fout dat je alleen voor de meest populaire woorden gaat, daar heb je niks aan. Doe je best om jezelf in je schoenen van je prospects te verplaatsen.

 

Ga eens opzoek via zoekmachines naar je dichtsbijzijnde concurrent en doe dit met het oog op een service die je bij hem/haar zou willen kopen. Op deze manier zie je wat voor resultaten verschillende woorden bieden en waar jij het liefst wil staan.

 

Kijk ook eens naar de source van de pagina's van je concurrenten. De meta keyword tags kunnen je veel info geven.

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

De manier hoe je paid searchengine listings bij ilsemedia opzet vind ik trouwens uitermate slecht.

 

Ik was even op zoek gegaan naar een Nederlands overzicht van populaire zoekwoorden, maar zelfs als je dat programma helemaal doorloopt krijg je nog geen indruk van welke woorden populair zijn en welke niet.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Plak er een leuke blog aan vast waarin je regelmatig kort en spits commentaar levert op de actualiteit vanuit trainingsperspectief. De link met de actualiteit levert je veel verkeer op. Ik ben dat nu aan doen voor een nieuwe site en op een rustige dag krijg ik 200 unieke bezoekers. Mijn topdag (het domein bestaat pas een maand) was 1600 passanten. De doorsnee bezoeker bekijkt vijf pagina's.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als je de 'weblog strategie' toepast (ik had er nog nooit van gehoord maar het is wel een goed idee!) je dat doet op jou vakgebied. Dus in jou geval iets over RSI en een beetje de ICT kant. Daar kan je toch genoeg actueel nieuws over vinden? Je neemt gewoon een paar grote internet news website's, kijkt een beetje iedere dag en vat het samen in enkele nieuwsberichten. Schrijf het leuk, laat het spreken voor de bezoekers en ze komen terug. Dan kan je natuurlijk je bedrijf er al in verwerken.

 

Maar dan loop ik wel tegen een probleem aan.

Is de doelgroep van de weblog wel de doelgroep van TrainingTime? Ik denk dat dat het moelijkste wordt. Zorgen dat de mensen die op de weblog komen TrainingTime ook logisch in het geheel vinden passen. Want, een weblog alléén over RSI, dat leest toch niemand?

Link naar reactie
  • 0

Gebruik Google News.

 

Zet bijvoorbeeld de volgende URL in je favorieten en start daar de dag mee: http://news.google.com/news?hl=en&edition=us&q=rsi

 

Je kunt natuurlijk ook bepaalde extra selecties maken (Zie: http://news.google.com/advanced_news_search?q=rsi&hl=en&lr=&ie=UTF-8&edition=us) om je zoekresultaten te verfijnen (Alleen Nederlandse berichten, of alleen berichten waar ook ICT in voorkomt). Ook kun je bijvoorbeeld met "OR" selecties up-to-date blijven over concullega's.

 

Succes!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Zomaar nieuws op je site zetten (zoals je nu al doet) werkt averechts. Je stuurt bezoekers eigenlijk weg: elders is veel meer te beleven. Terwijl er juist op jouw site iets te beleven moet zijn.

 

Zonder me nou in jouw case verdiept te hebben, herinner ik me vaag dat minister Zalm een tijdje geplaagd werd door een muispols. Nou die kun je gaan stalken. Word een Zalmpols-watcher.

 

Begin een verzameling foto's van bekende Nederlanders met muishandicaps, tennisarmen en andere beroepsziekten. Beloon bezoekers die een foto aandragen. Haak in op de actualiteit en durf een beetje vet aan te zetten. Bush die een bult op z'n kop heeft: muisbuil!

 

Het hoeft niet allemaal lollig te zijn. Volg de statistieken, de regulering, de belangenorganisaties, de medische wetenschap, de historie.

 

Oh ja - je wilde hits. Dan moet je dus verband leggen tussen populaire actuele zoektermen en jouw expertise.

 

Kun je niet iets doen met Montignac en Beatrix?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaLevel, je heb me wel aan het denken gezet. Zeker waar, je stuurt met zo'n link de bezoekers naar andere sites...

 

Dan kom ik op een vraag die ik in een andere topic ook al gesteld had, mag je zelf de nieuwsberichten herschrijven? Zodat ze gewoon intern blijven...

 

In hoeverre wil je als Trainingsbedrijf een nieuwssite worden?

 

We proberen wel bezoekers te trekken op verschillende manieren. Het is een beetje spelen met de mogelijkheden. Vanavond gaat de RSI-scan live, trekt ook weer mensen aan!

 

Maar genoeg stof tot nadenken en alle reacties / ideeen over de bovenstaande discussie zijn welkom!

 

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Laat een eenvoudig gratis anti-rsi programma'tje maken wat je waarschuwt wanneer je te lang achter de computer zit te werken. Als je budget dit tenminste toelaat. (En maak een iets uitgebreidere met oefeningen e.d. die je aan je klanten geeft) Volgens mij is er nog niet zo'n programma wat gratis is. Hiermee genereer je gegarandeerd web-traffic.

Link naar reactie
  • 0

Ik wist niet dat er al zo'n programma's gratis waren. (is eigenlijk ook wel logisch) Zo'n overzicht is inderdaad een goed idee. Je kunt de fysiotherapeuten waarmee je samenwerkt ook een leuk artikeltje over rsi & preventie laten schrijven. En Of stuur potentiële klanten van die anti-rsi balletjes met je eigen logo erop en een leuke afbeelding die uitnodigd tot knijpen. (hoewel sommigen ook denken dat dat niet helpt) En start een sales promotion actie op waarbij je iedere nieuwe klant gratis een anti-rsi massage geeft.

Link naar reactie
  • 0

Leuke ideeen! Ik ben hard aan het nadenken hoe ik met mijn site kan opvallen in deze wereld.

 

De eerste stap is inmiddels gezet, via www.rsi-scan.nl komen mensen naar mijn site. Iedereen kan dan een complete RSI-scan invullen en ontvangt gratis een rapportage per e-mail met hun eigen risico's op RSI-klachten.

 

Op het gebied van nieuws ben ik hard aan het denken hoe ik dat kan veranderen. Het herschrijven van een nieuwsbericht, is zoiets toegestaan? Zelf nieuws maken is natuurlijk veel beter, maar of dat mijn taak moet zijn...

 

Thanks voor de link Harko, hier was ik nog niet van op de hoogte!

 

Binnenkort gaan we weer in overleg (met de fysiotherapeuten). Uit het vorige overleg is de RSI-scan gekomen, die nu dus een feit is. Ik ga er eens een nachtje over slapen...

 

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ehhh ... TrainingTime heeft een test ontwikkelt is dat niet met een D ?

 

Ga ik nu de scan doen.

 

Did it, done it. Kreeg ook direct een mail met de resultaten binnen. Mijn complimenten Persoon ... dit komt zeer proffie over.

 

Maareh ... mijn resultaten hebben overwegend dezelfde kleur als mijn bankrekening, namelijk "rood" :-\

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Met een 'd', dat dacht ik zelf ook. Maar ik moest er een t van maken... kreeg commentaar, dat het verkeerd geschreven was.

 

Aha. Verkeerde adviseurs, daar ga je al.

 

Even terug naar de basics. Je hebt TrainingTime opgezet om zakelijke pc-cursi te geven. Nu leun je echter zwaar op RSI-preventie. Dat is waarschijnlijk een segment met wat meer dynamiek dan de traditionele applicatie-trainingen, maar je presentatie is daardoor niet echt duidelijk. Als argeloze bezoeker beland ik op een website waar ik moet puzzelen. De aanbieder van de informatie heeft schijnbaar zijn keuzes nog niet helemaal helder gemaakt. Dat is overigens met één extra algemeen intro-regeltje op te lossen.

 

Naar de reeds geplaatste zinnetjes moet je nog eens goed kijken. "TrainingTime is uw partner voor RSI-preventie en educatie van computer- programma's voor uw personeel." Ai-ai. Met 'uw partner' plaats je jezelf direct in de Gouden Gids-middenstand. En 'educatie van computerprogramma's voor uw personeel' klinkt alsof iets simpels plotseling complex is geworden. Kan allemaal veel directer. Korte zinnetjes. Helder blijven. Inderdaad: to-the-point! En vooral clichees vermijden.

 

Mijn indruk is: computervaardigheid is hoofdzaak voor TrainingTime, RSI is bijzaak.

 

Nou kijk ik naar de computervaardigheidpagina's. Probeer je verdikke weer RSI-trainingen te verkopen. En opnieuw een taalgebruik dat je soms ziet in sollicitatiebrieven. Van Kooten en De Bie konden dat altijd fraai parodiëren. Lukt het niet om helder te schrijven, zoek dan iemand in je kennissenkring met een betere pen. Overigens kun je je in dit forum prima uitdrukken, dus misschien is het slim om ook in je eigen promotie wat losser te zijn, minder geforceerd.

 

Eigenaardig is verder dat je in je broodtekst MS-Office noemt, want daar wordt verder in het lijstje niet naar doorverwezen. Zelfs als je helemaal geen MS-business krijgt, toch uitwerken op je site!

 

Nou ga ik weer een level verder. Veiligheid & Internet. Die tekst loopt ineens prima. Toch een paar opmerkingen. Wie eenmaal op verdieping 3 is, hoef je eigenlijk niet nog eens dieper de site in te voeren (opnieuw doorklikken na intro). Deze cursus lijkt bovendien meer op prive-gebruikers gericht dan de zakelijke markt. Aha, dat is-ie ook. Dat rijmt niet met je eerste premisse, namelijk dat TrainingTime 'partner is voor uw personeel'. Heeft Internet & Veiligheid geen zakelijke* dimensie? Kan veiligheid (hou die data binnen en die vira buiten) met training bevorderd worden?

 

Ander zijstraatjes. Internet Basic en Plus: weer op de particulier gericht. PowerPoint Basic: twijfelgevalletje. Sturen bedrijven hun medewerkers naar een trainingsinstituut alleen voor een ppt-training? Of zijn dat loslopende sales-mannen die nu eindelijk (en stiekum) een stoomcursus* willen, een soort PPT-Privé...

 

 

Nou weer retour naar je oorspronkelijke vraag: online en dan? Even nuchter. Je hebt meer aan 100 potentiële opdrachtgevers dan aan 10.000 passanten die je site zo leuk vinden. Het is dus zaak goed voor ogen te nemen wie die 100 zijn en wat ze zoeken. Vandaar dat duidelijkheid zo belangrijk is. Helder taalgebruik. Een eenduidige opzet met onderscheid tussen hoofdzaak en bijzaak.

 

Dat wil niet zeggen dat de bijzaak onbelangrijk is. Veel mensen gaan eten bij de Mexicaan vanwege de lekkere cocktails. Daar wordt dus door de restaurateur extra aandacht aan besteed. Als-ie slim is, heeft hij goedkope eet-prijzen en een vette marge op zijn drinks... Maar hij blijft zich wel primair afficheren als Mexicaans eethuis, niet als drankzaak. Net zoals Playboy die ijzersterke interviews alleen als bijzaak presenteert.

 

RSI is zo'n sidedish. Heel goed om daar een apart domein voor op te zetten! Internet & Veiligheid kan ook een leuke cocktail worden, ik heb er een asteriksje bij gezet. En PPT-Privé uiteraard.

 

En daar zie je reeds de campagnestructuur opduiken waar je naar op zoek was. Als je main-pages een duidelijk beeld van TrainingTime geven, kunnen je side-pages actueel en toegespitst zijn. Dus nu maak je werk van je RSI-xpertise, en later schakel je door naar Surf Safety of PPT-Prive.

 

Met een beetje inzet is daar best aandacht voor te krijgen, en vervolgens opdrachten. Maar heb je daarvoor wel voldoende trainingscapaciteit? En nou valt me ineens op dat de praktische info op je website ontbreekt. Wat kost zo'n training? Hoe lang duurt-ie? Waar wordt de cursus gehouden? Kom je naar onze zaak?

 

Een ouwe adagium in reclame is AIDA: attention, interest, desire, action. De actie-component op je site is niet uitgewerkt. Hoe ga je verkopen?

 

volgende keer stuur ik weer een korte reactie ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.