• 0

ebazars

Een half jaar geleden zijn we met www.ebazars.nl van start gegaan. De vormgeving hebben we zo ontworpen dat het de gebruiker direct van de juiste informatie voorziet.

 

Helaas kwamen onze concurrenten al vrij snel na onze lancering met bijna dezelfde frontpage. Nu zijn we druk bezig om ebazars te verbeteren en zouden we graag willen weten wat jullie ergernis is bij bestaande tweedehands sites? Wat zouden jullie graag beter willen zien?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben een tweede hands fan, dus ik speur vaak sites af. Leuk om weer eentje te zien.

 

Ik stoor me bij Marktplaats aan de traagheid van de site ( of is dat alleen bij mij zo, ???). Verder vind ik het een fijne site om te shoppen.

 

Speurders kom ik bijna nooit omdat ik de foto's te klein vind en dit niet prettig online vind winkelen. Ik wil graag het product zo groot mogelijk zien. De zoekfunctie van Speurders vind ik ook niet prettig.

 

Ik vind Ebazars wel mooi ogen en de foto's duidelijk en groot genoeg. Ik klik even op de rubriek kinderen en baby's en dan kan ik bij babykleding niet een maat kiezen. Alle kleding staat door elkaar. Dat vind ik niet handig.

 

Verder weet ik zo even niks, 8)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even rondgekeken.

 

De site ziet er mooi uit, en oogt rustig.

 

Aandachtspunten:

- wat kost een advertentie? Het plaatsen is gratis. Maar er zijn ook extra opties te kiezen. Zijn die ook gratis? Zo ja, waar verdienen jullie dan je geld mee? Alleen met adverteerders? Tevens wordt een gebruikersovereenkomst genoemd, die verschijnt zodra je een advertentie plaatst. Komen daar extra kosten (en wat zijn die dan) in terug? Plaats ook een link naar een voorbeeldovereenkomst, zodat ik kan zien wat dat is zonder een advertentie te hoeven plaatsen. En zorg dat alle kosten direct helder zijn. Ik heb een bloedhekel aan 'plaatsen is gratis' terwijl later blijkt dat er toch kosten zijn. Zet iets als: 'plaatsen is gratis, bij verkoop rekenen we x %' of zoiets.

 

- maak prominent duidelijk dat jullie goedkoper zijn dan de concurrentie. Verkopers zijn prijsgevoelig.

 

- bij het 'verkoop'tabje van 'hoe werkt ebazars' staat: hoe kan ik een bod verwijderen' dat is m.i. alleen van toepassing voor kopers.

 

- in dit type sites is er denk ik behoefte aan 2, max 3 spelers. Kopers gaan niet 20 2ehandssites af, en verkopers willen ook niet op 20 sites advertenties en/of biedingen bijhouden. Ik vermoed dat in de praktijk de naam belangrijker is dan functionaliteit. Iedereen kent Marktplaats en eBay, veel mensen Speurders. Als je zo'n naam wilt worden zul je denk ik fors moeten investeren in reclame en publiciteit. Ik zie niet dat je met innovatie alleen een sterke positie kunt verwerven op dit terrein.

 

- samenhangend met het vorige punt: er zijn veel te weinig advertenties nu. Waarom zou ik naar ebazars gaan als marktpaats of eBay al meer aanbod heeft dan ik als koper wil zien?

 

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Op zich een leuke site, kleuren zijn rustgevend. Alleen weinig advertenties nog.

 

Het plaatsen van advertenties is geheel gratis incl. promoties, galerij etc?.

 

Verder heb ik de volgende opmerkingen:

- Op de homepage zie ik dat de rubrieken dubbel voorkomen. Misschien handig om dit weg te halen.

- Verder mis ik kenmerken bij uitgebreid zoeken. Meestal als ik dit soort sites bezoek ga ik direct naar uitgebreid zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me even geregistreerd, had gezocht op PS3 en 0 resultaten gevonden: daar gaan we even wat aan doen :)

 

Ik zou wel wat doen aan de CAPTCHA codes, die zijn veel te gemakkelijk en zou ik met 10 minuten werk in een programma kunnen verwerken dat hem 100% kan uitlezen en alsnog programmatisch 10.000 accounts aanmaken (zou nu nog niet weten waarom, maar daar is die beveiliging toch voor?).

 

Update:

 

Werkt best netjes, erg jammer dat je niet om kan gaan met komma's in de prijzen maar een punt verwacht als decimaal teken. Dit zou ik nog even aanpakken (zowel punt als komma als decimaal teken accepteren bij invoer).

 

Groet,

 

Nick.

 

Linkje: http://www.ebazars.nl/resident_evil_5_voor_de_playstation_3_nieuw-o1180-en.html

 

Update 2:

 

Weet je zeker dat je al een half jaar bezig bent? Denk dat je echt hard aan je online marketing moet gaan werken.

 

URL http://www.ebazars.nl

Google Pagerank 0

Alexa Rank 7,264,198

Gemiddeld aantal Backlinks 4

 

Update 3:

 

Als ik wat externe analyse tools d'r tegen aan gooi kom ik uit op zo'n 60-120 unieke bezoekers per dag, klopt dat ongeveer?

 

Ow ja, krijg net nog een mailtje met mijn wachtwoord d'r in. Dit betekend ook dat jij de wachtwoorden waarschijnlijk in plain-text opslaat in je database. Let je er dan wel goed op dat je site 100% dicht is en niet vatbaar is voor SQL injections of andere exploits? Zeker bij het gebruik van standaard pakketten zoals phpMyAdmin, wat meestal na install nooit meer wordt bijgewerkt komt het veel te vaak voor dat een site na een tijdje 'gehackt' wordt (kan het niet echt hacken noemen, maar het dekt de lading).

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. De aangegeven punten zullen we zeker gaan bespreken.

 

eBazars is volledig GRATIS en dat zullen we voorlopig ook blijven.

 

Wat betreft de marketing:

 

Omdat we een startend bedrijf zijn hebben we maar een minimaal budget om reclame te maken. Misschien hebben jullie goede suggesties om reclame te maken?

 

Tot nu toe hebben we regelmatig acties waarbij we onder de gebruikers die advertenties plaatsen leuke cadeaus verloten. Zo hebben we in samenwerking met Centerparcs al 2 vakanties weggegeven.

 

Ook maken we uiteraard reclame via google adwords.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.