Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcel (Up)
Beste collega’s.
Een echt concrete vraag is dit niet, en toch hoop ik op wat antwoorden….
Het volgende :
Ik ben gestopt met de onderneming, maar de (bijna) 10 maanden daarna, nog vrijwel dagelijks bezig geweest met de afwikkeling hiervan. Nu is het dossier praktisch gesloten, nog wat avonduurtjes werk, en moet ik dus gaan kijken naar een invulling van de zeeën van tijd die er ineens zijn.. Maar ook 10 maanden zonder inkomen, bijstand of uitkering.
Zeker de laatste weken, ben ik full-time vader en huisman, ik kom tijd te kort. Want buiten het huishouden, maak ik ook alle on-afgemaakte klussen in- en rondom het huis af.
Hier ligt al een klein probleem : wanneer ik dus, net als vandaag, alleen maar bezig ben geweest met de kids en de huishouding (kids alweer vrij, echtgenote werken) wordt ik zo tegen 17.00 uur steeds onrustiger….
Ik heb het gevoel niets uitgevoerd te hebben ! In ieder geval niets constructiefs. Ik heb een verloren dag gehad.
Ja, en hier krijg ik antwoorden op…. Fijn toch, een dag met de kinderen ? Ja, klopt, wanneer ik voor de rest van de week wél aan de gang ben/kan zijn. Dit voelt niet als leuk, vrije dag, vakantie, of iets dergelijks.
Er zijn ook stoppers, die blij zijn met hun 40-urige werkweek, salaris en hernieuwde vrije tijd. Diverse draadjes zwerven hier rond.
Sorry.
Ik niet.
Ik word gek….
Ik krijg geen sollicitatie meer uit mijn vingers, ik heb intussen ontdekt dat ik dit écht niet zie zitten. Ook bij vrijwilligerswerk zal ik geen voldoening vinden, ben ik bang. Dit deed ik er vroeger “gewoon” bij, niet als dagtaak….
Wanneer er ’s avonds een film komt, kan ik die maar half kijken, voordat de onrust komt.
“Geen rust in zijn kont” zou mijn moeder zeggen. Nee, inderdaad, ik behoor niet op de bank te zitten, er moet gewerkt worden. Vroeger was het overdag werken, eten, kids naar bed, administratie en huishouden deden we ’s avonds. Samen.
Gelukkig begint er nu qua ondernemerschap weer wat op mijn pad te komen, maar dan krijg je weer de onzekerheid, het onbegrip van je omgeving waar je je nu weer instort, wederom geen vast salaris, inkomen, hypotheek,……
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere (ex) ondernemers, en hoe zij hier tegen aan kijken of keken, hoe hier mee omgegaan is, en of je mijn gevoelens herkent ?