• 0

Vastgoed

Ten eerste: waanzinnig goede site, van dit soort sites zouden er meer moeten zijn! (zijn die er ook?)

Zelf ben ik momenteel werkzaam bij een grote bank in M&A advies.

Ik wil echter graag een bedrijf beginnen met een vriend van mij. In de vastgoed/woning sector. We hebben aardig wat ideeen. Heeft iemand ervaring in deze sector? Wat zijn de algemene valkuilen en misschien is er wel iemand zo aardig om mij een geslaagd businessplan te laten inkijken? Ik zou graag een real-life voorbeeld willen zien. Via deze site heb ik ook al handige links gevonden naar (concept)voorbeelden, maar een geslaagd plan (hiermee bedoel ik, een plan waar ook investeerder(s) ja tegen zeggen) zou mooi zijn!

 

Alvast hartelijk dank

Gr. Ronald

 

(nogmaals: top-site!)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ronald,

 

Volgens mij zit je midden in de mogelijkheden!!

 

Je zegt dat je bij een grote bank werkt... een van de belangrijkste financiers van een onderneming is vaak de bank...

 

Kun je niet een stage regelen op de acceptatie afdeling van de credietverlenings afdeling??? Dat zou je vraag volgens mij heel goed kunnen beantwoorden! (Of gewoon eens zo'n collega aanspreken bij het koffieapparaat ;D)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Hi Ronald,

 

Bedankt voor de complimenten (altijd leuk om te horen :D).

Veel mensen zullen bang zijn om hun succesvolle businessplan te delen, ik denk dat de voorbeelden al een goede basis geven.

 

De succesrate van je businessplan is ook erg afhankelijk van de partij die er achter staat. Om een voorbeeldje te noemen:

 

Amazon.com, als je dat businessplan door bijna ieder willekeurig ander persoon dan Bezos had uit laten voeren dan was het een groot fiasco geworden (boo.com achtig zeg maar).

 

Gewoon zelf schrijven aan de hand van een voorbeeld of aan de hand van je eigen gedachten. Veel succes in ieder geval!

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik loop zelf al heel lang met het idee om een investerings maatschappij in vastgoed in Polen op zetten. Nu nog redelijk goedkoop en dit gaat zeker duurder worden. Ik heb inmiddels wat bouwgrond gekocht en ben van plan nog wat bij te kopen (maar de middelen zijn beperkt :().

 

Dus als je geinteresseerd bent....

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ronaldjuhh,

 

Ben zelf samen met een partner vergevorderd met een business-plan op het gebied van vastgoed. Zeer belangrijk: ken je klanten, weet wat ze beweegt, waarom ze dingen doen, ken de ontwikkelingen in de markt, kijk niet alleen naar unique selling point, maar ook en vooral naar unique buyuing reasons. Vastgoed is zeer conservatief. Procesvernieuwing en nieuwe ideen zijn niet de dingen waar ze op zitten te wachten, immers de rendementen zijn ondanks een neergaande lijn nog steeds goed.

 

Kijk binnen je bank ook eens naar de rendementen op de verschillende fondsen, misschien worden door ING ook ín CV's belegd, kijk dan ook eens naar hoe deze fondsen in elkaar zitten. ING real estate is dichtbij. Via deze club is waarschijnlijk een boek verkrijgbaar waarin alle namen, adressen en contactpersonen van vrijwel alle ontwikkelaars, gemeenten, beleggers etc in te vinden zijn. Naam heb ik zo niet bij de hand.

 

Misschien eens leuk om ideen tegen elkaar aan te leggen. Niet via dit medium overigens. Mail me anders een keertje op ronjalving@upswing.nl

 

Succes, en ik hoor graag van je. Dit was even een snelle reactie, kan nog veel meer vertellen. Werk zelf ongeveer 10 jaar in de bouwwereld.

 

Ronno

 

PS. inderdaad leuke site

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.