• 0

Webhosting voor Magento

Beste medeondernemers,

 

Ik ben van plan een webshop te gaan ontwikkelen met Magento. Het probleem is dat niet elke webhoster Magento voor 100% ondersteund. Mijn huidige webhoster ondersteund bijvoorbeeld de functie php safe mode off niet, wat wel essentieel is om Magento op te draaien.

 

Ik heb bijvoorbeeld wel nedelandse webhosting gevonden die schijnbaar speciaal is ontwikkeld is voor Magento (magentohosty.nl). Maar ik heb geen ervaringen met dit bedrijf en weet dus ook niet of dit een goede keus is.

 

Ook heb ik gehoord dat het wellicht interessant is om je eigen webwinkel te hosten. Maar dit gaan waarschijnlijk boven mijn technische kennis.

 

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met webhosting die Magento ondersteund. Graag zou ik jullie ervaringen en tips willen horen.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

ik heb zelf een virtual private server (VPS) bij http://fxw.nl/index.php/product-vps-dds

Voor 19 euro heb je dan je eigen mini server met:

Xeon Quad processoren

500MB RAM geheugen

10GB hardeschijf

500GB dataverkeer p/m

 

Het voordeel van een VPS is dat de resources gegarandeerd zijn in tegen stelling tot shared hosting, en dat je met je mini server alles kan doen wat je wilt. Als je iets niet hebt kun je het zo installeren of aan zetten zonder dat je van een andere toestemming nodig hebt.

 

Je kunt trouwens zoveel websites erop zetten als je zelf wilt. Dus al je sites kun je daar hosten, zonder extra geld ervoor te betalen.

 

Vergeleken met shared hosting is dit stukken beter en vergeleken met een dedicated server stukken goedkoper.

 

shared hosting kun je vergelijken met een gymzaal waar iedereen van alles gebruikt maakt.

Een VPS is te vergelijken met een flat waar je een eigen keuken, douche, woonkamer etc. hebt.

 

Ik hoop dat dit helpt.

 

(Disclaimer: Ik ben slechts een tevreden klant van flex webhosting, ik krijg niks om dit te vertellen. Trouwens kun je bij genoeg andere bedrijven ook een VPS krijgen. Het punt is dus dat ik voorkeur heb voor een VPS vergeleken met shared hosting.)

B2B en B2C webwinkels op maat: www.estoreconsult.nl

Link naar reactie
  • 1

Let wel op dat je voor een Magento shop al snel 500MB geheugen nodig hebt, voor grotere shops loopt dit nog ver op. Geheugen is het duurste onderdeel van een VPS. Een VPS is een goed alternatief, maar dan heb je wel veel verstand nodig van (Linux) servers. Een iets duurder maar veiliger alternatief is een managed VPS.

 

Mijn ervaring met voor-magento-geoptimaliseerde hosting is dat het vaak helemaal niet voor Magento geoptimaliseerd is, maar gewoon een ruim hosting pakket met een Magento sticker. Let hier goed op, want Magento vereist enkele specifieke instellingen op de server voor een vlotte werking.

Link naar reactie
  • 1

Je kan ook naar www.webhostingtalk.nl gaan en om een aanbieding vragen.

Zowel shared als managed moet kunnen, als je maar een goede partij neemt.

Maak duidelijk dat magento soepel moet kunnen draaien.

 

Zelf heb ik een vps bij XLS hosting. Echt een top bedrijf. Nu weet ik zelf het een en ander van servers dus heb ik de unmanaged versie, maar nog steeds krijg ik support op van alles. Updates van server en ed zitten erbij in.

Je kan ook een volledige support SLA nemen, dat kost wel 50 euro pm extra. Je zou ook kunnen overleggen een iets minder uitgebreide SLA te kunnen nemen.

Tip, knutsel eens met upgrades. Een VPS 2 met 256 extra ram scheelt toch 5.05 per maand tov VPS 3, en die data / ruimte heb je toch niet nodig.

 

 

Ik vind wel dat als je een serieuze shop hebt je niet op hosting (niet alleen snelheid maar ook betrouwbaarheid) mag besparen.

Ga eens na wat je aan basis infrastructuur bij andere ondernemingen kwijt bent. Dan is 40-100 euro pm een lachtertje.

 

De mensen die beweren dat hosters te veel vragen / verdienen... daar ga ik maar niet op in. Webhosting is een vd concurrerenste markten. Als je alle ins en outs van linux systemen, netwerken etc weet dan heb je wel wat meer bagage dan een loodgieter hoor.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is dat niet elke webhoster Magento voor 100% ondersteund. Mijn huidige webhoster ondersteund bijvoorbeeld de functie php safe mode off niet, wat wel essentieel is om Magento op te draaien.

 

Er zijn genoeg providers die hosting aanbieden zonder php in safe_mode, juist omdat dat in de weg zit voor nogal wat scripts. Dit geldt zowel voor kleinere partijen als behoorlijk forse zoals transip.

 

Dit neemt uiteraard niet weg dat je de technische kennis moet hebben of huren om een en ander te installeren.

Link naar reactie
  • 0

voor magento moet je wel degelijk heel goed opletten met hosting.

Als je magento instaleerd op een virtueel pakket bij een willekeurige hoster heb je grote kans dat er nog 300 andere shops/websites op worden gehost en dat maakt je shop rete traag.

Goede hosting is voor magento echt onontbeerlijk.

 

Overigens zou ik transip absoluut afraden, is een onbetrouwbare partij die hun contracten en eigen algemene voorwaarden niet nakomen.

Link naar reactie
  • 0

Je moet inderdaad goed opletten waar je je site hosting neemt voor Magento. Het is een erg zware website. Het lijkt me dat je bij elke provider wel een demo shop kunt bekijken zodat je de snelheid kunt meten. Je hebt echt mensen nodig welke weten wat ze doen en de servers tweaken.

 

Bijv:

 

http://magento.demo.ispi.nl/

http://demo.magbyte.nl/

http://magento.dommelhosting.nl

http://demo.magentocommerce.com

 

Meer info:http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/143562-meten-weten-niet.html

 

Je kan de complete shop in het geheugen laden van een server waardoor het stukken sneller gaat dan bijv. een Magento shop op een shared hosting pakket. Er is een reden dat je voor Magento hosting zomaar 40,- per maand betaald ipv 3,95 voor een shared pakketje ;D

 

Laat je goed informeren, liefst eerst een maand contract of iets in die geest.

Link naar reactie
  • 0

Ligt het aan mij of bestaan er inderdaad geen snelle magento sites.

Ik heb wat met Magento geexperimenteerd en ik vind het een fraai systeem alleen al omdat het is gebouwd met het Zend framework.

Echter, met alle caching aan is het nog steeds niet vooruit te branden.

 

Wie kent er een Magento site die wel snel is? En dan bedoel ik niet de Magento demo site (die ik trouwens maar net acceptabel vind qua performance).

 

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

Voor snelle Magento Hosting ben je gewoon wat meer kwijt dan voor een shared pakketje voor een paar euro per maand.

 

Wat vind je van deze snelheid, een volledig custom Magento webshop: www.spam.nl

 

Het kan wel, als je weet wat je doet :-)

 

Ik heb hier trouwens nog een leuke tool voor als je de snelheid van Magento even wilt proberen op een fatsoenlijk platform: www.spam.nl

 

MOD-edit: Beste mkeizer. Het spammen van je eigen site (via een verkorte URL, waarbij die domeinnaam op jouw naam staat volgens SIDN) alsmede naar een site van een klant van je wordt hier niet op prijs gesteld. Lees hiervoor de sitevoorwaarden.

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Nou ik mag geen URLs noemen want dan spam ik, maar als je het goed aanpakt kan Magento pijlsnel geladen worden..

 

Kijk voor de gegadigden eens bij google adwords op magento hosting (daar sta ik zelf niet bij hoor Frans!), die weten over het algemeen wel wat ze doen!

 

de groeten verder

Link naar reactie
  • 0

VPS kan een oplossing zijn omdat je resources (soms!) gegarandeerd zijn, en een goede tussenweg tussen een shared pakket en een prijzige dedicated server. Het is wel zaak te zorgen dat je precies weet wat je krijgt, bijvoorbeeld wat de fysieke machine precies is, en onder hoeveel klanten deze verdeeld wordt en in welke verhoudingen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik blijf het een moeilijk verhaal vinden hoor met die servers.

 

Oxillion kan zijn verhaal niet waar maken, de site wordt heel traag.

Ik nu ook over de schrijf ruimte heen. Dus een mooi moment op eens opzoek te gaan naar een hoster. Maar ik lees ook dingen dat je zelf verantwoordelijk ben voor de windows/linux die op een server draait als je een vps neemt.

Hier heb ik dan weer geen kaas van gegeten.

 

Iemand tips waar ik op moet letten? Omdat ik net begin met de webshop, wil ik proberen een goedkoop pakket te nemen, dus niet met een pakket met 10GB aan geheugen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels een provider gevonden die mij het volgende aanbied:

 

ram: 512MB

Webruimte: 50GB

Traffic: 500GB

max. 15 vsp pakketten per server.

Gratis installtie van: ISPConfig, Lunix 5.0/Debian

Geen update Debian. (mogelijk voor een meerprijs van 25 euro p/m)

Geen inhoudelijke support op software.

 

Levertijd maximaal 1 dag.

 

Tot nu toe kreeg ik hier de beste en snelste service. Ook de prijs is goed.

 

 

Heeft iemand een mening over dit pakket? Op het pakket komt magento te draaien met verlopig max 500 artikelen.

 

Link naar reactie
  • 0

Niet doen, het viel mij heel erg tegen.

Server was langzaam, begin service was goed. Maar na 1 dag moest er voor elke simpele vraag 15 euro per kwartier worden afgerekend, waarbij elke vraag ook apart werd afgehandeld, zelfs als er meerdere vragen in 1 kwartier opgeloist werden.

 

Ik heb mijn abb. opgezegd. Ik zit nu bij Skyberate, dit bevalt mij tot nu toe prima. Maarja internetproviders zijn qua service net zo wisselvallig als het Nederlandse weer...

Link naar reactie
  • 0

Ik nu ook over de schrijf ruimte heen. Dus een mooi moment op eens opzoek te gaan naar een hoster. Maar ik lees ook dingen dat je zelf verantwoordelijk ben voor de windows/linux die op een server draait als je een vps neemt.

Hier heb ik dan weer geen kaas van gegeten.

Dat kan ik me goed voorstellen. Een andere optie is een managed VPS. Wat wij vaak zien bij onze klanten is dat het inderdaad mensen zijn die weinig kaas hebben gegeten van het beheren van een linux server en dat allemaal uit willen besteden. Dan kies je voor een managed oplossing. Dan heb je namelijk geen rompslomp.

 

Magento draait niet in een shared omgeving. Dat is nogal lomp geformuleerd en ongetwijfeld wordt het soms succesvol weerlegd, maar Magento is gewoon een flink pakket dat resources vreet. Je wil daarbij niet afhankelijk zijn van andere klanten op dezelfde server. Wij raden bij Magento -altijd- aan om voor een VPS te kiezen. Een lekker ruim jasje past gewoon beter bij Magento en daarnaast vallen de kosten reuze mee. Magento is een gratis pakket, dus je houdt je drempel laag en je VPS-kosten zullen, zelfs bij een goede provider, zelden boven de 500 euro per jaar uitkomen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou magento nou zo'n speciale vereisten stellen ten opzichte van een andere webapplicatie? Het principe blijft gewoon hetzelfde. Het verschil is dat een shared hosting pakket vaak verkeerd geschaald wordt voor zware applicaties: Lees teveel op 1 server. Als je gewoon een technische partij neemt die je site ontwikkeld en host op een goede manier zie ik geen reden om een aparte server of virtual server te gaan regelen en onderhouden voor een kleine webshop.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou magento nou zo'n speciale vereisten stellen ten opzichte van een andere webapplicatie? Het principe blijft gewoon hetzelfde. Het verschil is dat een shared hosting pakket vaak verkeerd geschaald wordt voor zware applicaties: Lees teveel op 1 server. Als je gewoon een technische partij neemt die je site ontwikkeld en host op een goede manier zie ik geen reden om een aparte server of virtual server te gaan regelen en onderhouden voor een kleine webshop.

 

Helaas heeft Magento andere eisen dan de "gebruikelijke" webshop, CMS of andere applicaties. Hierdoor loopt het pakket niet op een standaard, maar goed geschaald hosting pakket. Zie ook http://www.magentoblog.nl/61-check-of-je-server-hosting-geschikt-is-voor-magento/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.