• 0

Webhosting voor Magento

Beste medeondernemers,

 

Ik ben van plan een webshop te gaan ontwikkelen met Magento. Het probleem is dat niet elke webhoster Magento voor 100% ondersteund. Mijn huidige webhoster ondersteund bijvoorbeeld de functie php safe mode off niet, wat wel essentieel is om Magento op te draaien.

 

Ik heb bijvoorbeeld wel nedelandse webhosting gevonden die schijnbaar speciaal is ontwikkeld is voor Magento (magentohosty.nl). Maar ik heb geen ervaringen met dit bedrijf en weet dus ook niet of dit een goede keus is.

 

Ook heb ik gehoord dat het wellicht interessant is om je eigen webwinkel te hosten. Maar dit gaan waarschijnlijk boven mijn technische kennis.

 

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met webhosting die Magento ondersteund. Graag zou ik jullie ervaringen en tips willen horen.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

ik heb zelf een virtual private server (VPS) bij http://fxw.nl/index.php/product-vps-dds

Voor 19 euro heb je dan je eigen mini server met:

Xeon Quad processoren

500MB RAM geheugen

10GB hardeschijf

500GB dataverkeer p/m

 

Het voordeel van een VPS is dat de resources gegarandeerd zijn in tegen stelling tot shared hosting, en dat je met je mini server alles kan doen wat je wilt. Als je iets niet hebt kun je het zo installeren of aan zetten zonder dat je van een andere toestemming nodig hebt.

 

Je kunt trouwens zoveel websites erop zetten als je zelf wilt. Dus al je sites kun je daar hosten, zonder extra geld ervoor te betalen.

 

Vergeleken met shared hosting is dit stukken beter en vergeleken met een dedicated server stukken goedkoper.

 

shared hosting kun je vergelijken met een gymzaal waar iedereen van alles gebruikt maakt.

Een VPS is te vergelijken met een flat waar je een eigen keuken, douche, woonkamer etc. hebt.

 

Ik hoop dat dit helpt.