• 0

mijn bedrijf van begin tot eind

Voor degene die het leuk of interessant vinden het volgende.

 

Hallo, ik ben Joop de Kock en ga verslag uitbrengen van het verloop van mijn bedrijf.

De rede hiervoor is dat je als uitvinder vaak geen , gewoon’ bedrijf uitoefent maar het gaat er bij ons vaak anders aan toe dan voor vele , gewone’ bedrijven.

 

Alle facetten zal ik in etappes zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen gaandeweg het traject.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de juiste manier van ondernemen is, sterker nog ik denk dat ik hier en daar fouten zal maken en dat is misschien iets voor andere om van te leren.

Mede hierom zou ik het op prijs stellen als u uw reacties op wat ik doe , ventileert op deze site. ( Niet al te hard voor me zijn hoor).

 

Omdat ik van plan ben om op een gegeven moment mijn bedrijf te beëindigen wegens rijkdom of falen is het mogelijk om het gehele proces te verslaan

Om u een goed beginbeeld te geven eerst even iets over mezelf en m’n bedrijf.

Ik ben dus joop, ik ben al uitvinder sinds 1998 maar nog nooit is het me gelukt om zeg maar door te breken met mijn ideeën.

 

Dit kan inderdaad liggen aan de ideeën zelf maar ga er voor het gemak even vanuit dat het komt door de weg die een uitvinding af moet leggen om zich om te zetten in geld.

 

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

Om bij het begin te beginnen neem ik u even me terug naar het moment dat ik het bedacht.

 

Ik zit altijd te spelen met de elementen en probeer te imiteren en te combineren met wat de natuur ons als voorbeeld geeft voor de meest briljante uitvindingen.

 

Ik heb de voordelen van een vliegtuig gecombineerd met die van een auto en na veel knutselen en tekenen kwam ik met een concept dat voor mij voldoende was een eureka moment te hebben, het model werkte immers en wat staat me nu nog in de weg om succes met dit idee te hebben dacht ik.

 

Ik ben al jaren bezig maar de weg naar succes wist/weet ik nog steeds niet, ik weet wel hoe het niet moet en dus doe ik het dit keer anders heb ik me voorgenomen.

 

De man met de sigaar die het idee uit m’n handen trekt bestaat niet (in dit stadium) dus wat nu.

Mijn strategie was zo snel mogelijk zorgen dat het idee beschermd is en dat zoveel mogelijk aandacht van de media trekken om de man met de sigaar te vinden en de zak geld aan te pakken.

Gelukkig kreeg ik een innovatievoucher van senter novum en hiermee kom ik grotendeels m’n octrooi bekostigen.

 

Goed idee toch , anders kun je het alleen je vrienden vertellen en die hebben de zak geld niet hmmm.

Met m’n octrooi op zak ben ik op zoek gegaan naar een investeerder maar ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor met een octrooi en een paar tekeningen alleen vindt je geen investeerder, ik niet althans.

Bij de bank hoef je het niet te proberen want die zijn allergies voor uitvinders en voor een echte invormal is het nog te vroeg.

 

Iedereen die ook maar iets voor je kan betekenen moet een goed ondernemersplan zien maar ik wil m’n gedachtegoed verkopen, geen bedrijf opstarten, hoe maak je een ondernemersplan als je maar 1x iets verkoopt?

Overcompleet past dit op een de achterkant van een bierviltje en dus geen startkapitaal voor mij!

 

O ja, dit startkapitaal heb ik natuurlijk nodig om mijn uitvinding meer gestalte te geven in de vorm van een prototype en/of een doorgerekend stuk door een professor of een ander slim orgaan als TNO ofzo.

 

Ik realiseerde me dat dit echt nodig is om te komen waar ik wil zijn.

Geld moest er dus komen en snel ook want ik zit inmiddels wel in m’n prioriteit jaar en dit is zo om.

Ik heb toen toch maar besloten om het hele verhaal in een bedrijf te gieten en dat resulteerde in dutch aero technics.

Een beetje tegen m’n zin in dat wel maar het is de enige manier om nog een beetje kans te maken, wie gaat je geld verstrekken zonder k.vk. inschrijving?

 

Na heeeel lang zoeken op google kwam ik terecht op deze site en ik moet zeggen ik voelde me hier meteen thuis, allemaal mensen met dezelfde problemen en interesses geweldig, een thuishaven bedacht ik me.

 

Ik heb me een beetje verdiept in hl.nl en besloot m’n zegje ook eens voorzichtig te doen en schreef een column waarbij ik (terecht) een beetje mijn ongenoegen uitsprak over hoe e.e.a. geregeld was over subsidies

 

Hier begint het spannend te worden want ik kreeg hier hele waardevolle reactie’s op en ik kan nu best wel trots zijn op het kleine maar krachtige netwerkje wat ik inmiddels zonder het me direct te realiseren heb opgebouwd in de vorm van Syntens, het begon met een mailtje van Perry Smit die zij dat hij me misschien kom helpen.

 

Dit kon hij zeker en na niet al te veel gedoe kon ik samen met hem aan tafel met jawel TNO!

Er is nog niets zeker maar een belangrijke stropdas van deze club zag het volgens mij wel zitten en stelt na z’n vakantie zijn netwerk intern beschikbaar om te onderzoeken en te bevestigen dat mijn uitvinding nut heeft (geld waard is).

Dit is een geweldige mijlpaal voor mij want het brengt me een stuk verder naar succes.

 

Jammer echter is wel dat TNO een kostbaar prijskaartje heeft en al heb ik geen idee wat dit gaat kosten maak ik me nog meer zorgen hoe ik dit ga betalen, maar Perry gaat na zijn vakantie kijken of hij me hiermee kan helpen.

Dit was afgelopen vrijdag en ik denk dat dit in een nutshel wel ongeveer is wat er tot op heden is gebeurd.

 

O ja niet onbelangrijk is dat ik me op aanraden van syntens ook heb ingeschreven voor het ei van columbus en the green challenche en wie weet wat hier uit voortvloeit.

 

Zo dat was het dan, ik denk dat het volgende bericht niet zo lang is want ik moest jullie eerste even bijpraten.

 

Ik hoop dat het een beetje interessant gaat worden en het leuke is dat idereen live kan zien hoe het zich ontwikkeld en zelf het verhaal een wending kan geven doormiddel van tips enzo.

 

Het zal vd week wel rustig blijven (vakantietijd) maar zodra er ontwikkelingen zijn horen jullie dit direct van mij.

 

Tot snel joop

upforce1.thumb.gif.0c5f5fb06c47f8c301d9ff3d70d8f422.gif

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ja dat is zo maar ik denk niet dat ik veel keuze heb en ik denk dat elke keer als een stuk speelgoed vliegt ,het goede reclame is zodat mensen kunnen zien en aanraken.

op het ogenblik vind ik alles leuk wat er gebeurt ,ik ben weer een model aan het maken en ik heb hier veel plezier in.

misschien omdat ik geestelijk vader ben maar ik hoop mensen aan te steken en als modelbouwer is het toch leuk om eens iets anders te maken (hoop ik) ::)

bedankt voor uw bezorgdheid

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Vrijdag is speelgoed als mogelijke markt naar voren gekomen omdat speelgoed anders dan een vervoersmiddel om een veel kleinere investering vraagt. Er zijn daarbij 2 mogelijke opties voorbij gekomen.

Optie 1 kijken of een bedrijf als Silverlit geïnteresseerd is in het model, ook al is het speelgoed, het is het begin van marktacceptatie voor de grote versie.

Optie 2 is om samen met de modelbouw mensen waar Joop nu ook al mee werkt een modelbouw pakket te ontwikkelen voor zelfbouwers. Ook hierbij speelt acceptatie van de techniek en het model een rol voor de toekomst. Modelbouwers zijn toch altijd al op zoek naar iets anders dan wat iedereen al heeft.

Het gaat er bij deze speelgoed modellen dus niet om de werking aan te tonen maar om omzet te generenen, dat hiermee tevens een soort ambassadeur ontstaat is een mooie bijkomstigheid,

 

Naast modelbouw is ook de leisure markt (sport) aan de orde gekomen.

Als er een kleinere variant ontwikkeld kan worden waar een persoon, de piloot, in plaats kan nemen dan is dat mogelijk sneller realiseerbaar dan een volwaardig voertuig voor personenvervoer. Die laatste zal zeer grondig getest moeten worden en voor bijna 100% failsafe en idiotproof moeten zijn.

Een klein eenmansvoertuig, a la een water scooter, kyte, parapente, ultrlight enz, daarvan snappen meer mensen dat er bepaalde risico's zitten aan het gebruik, in zekere zin is dat misschien juist wel wat mensen zo aantrekt.

Door iets voor deze markt te ontwikkelen is de weg naar een eindproduct dat zorgt voor cashflow waarschijnlijker dan een volledig ontwikkelde Mosquito.

 

Onderhand kan Joop proberen de Mosquito door te ontwikkelen van de inkomsten die voort kunnen komen uit bovenstaande producten.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst nog een stap terug of opzij willen doen en specifieke defensieve en maritieme toepassingen willen zoeken. Dan zijn defensie- en industriële onderzoeksbudgetten eerder bereikbaar om in ieder geval het intellectueel eigendom te beschermen.

 

Recent heb ik ook een indrukwekkende documentaire gezien over helicoptertransporten naar olievelden/boorplatforms, misschien dat de oliemaatschappijen, reddingsdiensten of net anders exploitanten van windmolenparken op zee daarmee ook wel belangstelling zouden kunnen hebben als gebruiker.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Over speelgoed,

Omdat het goed is voor o.a de markacceptatie en er hopenlijk wat volgelingen uit voortvloeien wat weer goed is voor bijv. communiti funding http://www.kickstarter.com/

Ben ik aan het peilen wat de wereld van de modelbouwers ervan maken.

Het lijkt me trouwens erg leuk als mensen zelf iets bouwen want op die manier liggen er straks misschien wel hele leuke en nuttige creaties in het water wat tevens goede reclame voor de techniek is.

In deze link mijn voorstel:

http://www.modelbouwforum.nl/forums/blogs/joopdekock/437-vliegende-boot-wedsrtijd.html

groet,joop

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Bijna klaar!

Hij is bijna klaar,de laatste tijd heb ik weer vol enthousiastme gewerkt aan het nieuwe type Musquito de ,Hammerhead'.

Het ontwerp van xxl design http://www.xxldesign.com/ heb ik een beetje moeten verlaten omdat ik niet zulke mooie rondingen kan maken met hout maar al zeg ik het zelf is ie wel erg mooi geworden.

Een groot voordeel van dit model is dat het goedkoper te maken is (in het echt)

Aankomende week zal JP modelbouw http://www.jpmodelbouw.nl/ de 26cc sterke motor in het toestel bouwen en dan gaan we stiekum testen of alles doet wat het moet doen (ik weet bijna zeker dat het goed gaat maar ja het is nieuw dus altijd spannend)

De bedoeling is om met de voorburg-leidschendamse vlietdagen http://www.vlietdagen.nl/ het toestel aan het publiek te introduceren.

Als het goed is komen ze weer filmen van editie nl maar dit is niet zeker

Speciaal voor hl-ers kan ik het niet laten om alvast een fotootje te laten zien.

Allemaal een goede werkweek gewenst alvast ,en hopelijk tot snel!

 

specs: lengte 170cm, breedte 158 cm, gewicht 3,6 kg(zonder motor)

ps ik heb nu ook twitter (nu nog aan m'n dochtertje van 10 vragen hoe het werkt pfff)

hh_bijna_klaar.jpg.2cd76efc2728b30af23bec4e3c80954e.jpg

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

,ze vliegt'

zojuist eb ik de eerste keer echt gevlogen met de nieuwe musquito- hammerhead.

na 15 dagen sleutelen met jp modelbouw is het zover.

hij werkt en hoe! de motor is zeer krachtig maar het zal nog wel een weekje duren om de kinderziektes eruit te halen,er komt een beetje water bij de stroom dingen en dan slaat hij af.

niets wat niet op te lossen is hoor maar wel jammer weer pffffff wachten pfffff.

als jullie het leuk vinden zijn jullie van harte uitgenodigd om te komen kijken, het apparaat ligt bij jp modelbouw bij de sluis in leidschendam, er is nu en morgen feest vanwege de ,vlietdagen' dus er is van alles te beleven, leuk!

ps vandaag dubbel feest want ik vermoed dat ik de 20.000ste lezer op deze blog krijg!

groet en fijn weekend.joop

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Revolutionaire Garde Iran krijgt vliegende boten

 

Revolutionaire Garde Iran krijgt vliegende boten

 

(Novum/AP) - De machtige Iraanse Revolutionaire Garde heeft een eerste squadron vliegende boten ontvangen. Het gaat om vaartuigen die er uitzien als vliegtuigen, op water kunnen landen en niet worden opgemerkt door de radar.

 

De vliegende boten zijn geheel en al in Iran ontworpen en geproduceerd en kunnen worden aangewend voor verkenningsmissies. De machine kan raketten afvuren en gegevens verzamelen. Het regime in Teheran wil met de toestellen zijn militaire mogelijkheden uitbreiden.

 

 

 

 

293393-491875.jpg

 

293393-491879.jpg

 

Meer plaatjes hier

Link naar reactie
  • 2

ja nico,

Dit zijn echte w.i.g. (wing in ground effect) toestellen en zo te zien zijn ze een beetje

nageaapt van mijn vriend Yuru van het russische bedrijf wigcraft.

Ik ben in gesprek met deze club en de plannen zijn om in een oud nasa gebouw in Florida

(voor 1 dollar huur joepie)

om de eerste toestellen te bouwen met ,mijn' systeem er in maar hij is nog druk bezig met

de bleu dolfin ,een nieuw toestel waarvan hij er misschien drie kan verkopen.

In deze wig's gaan motoren van audi q7 met een flinke 12 cylinder van 65.000,- euro pfff

Hij vroeg mij voor een prijsopgave van deze motor en was niet eens vebaasd.

Ik had dit nog niet op mijn draadje verteld omdat het nog pril is maar er wordt al heel wat afgebeld naar de usa, een groot probleen is dat wigcraft veeeeeel verder is dan ik en soms begrijp ik niet waar ze het over hebben.

Vanmiddag weer een test uitvoeren met de nieuwe hammerhead, ik was zo slim om de schroef af te breken en die moest uit belgie komen.

Ik hoop vanavond of morgen meer/leuk nieuws te hebben en de betrokkenheid van www.wigcraft.com zal ik vermelden als het spannend wordt.

ps ik heb niets met iran besproken hoor, als je soms dacht dat het musquito's waren op je foto's

en oh ja, ik kom snel weer eens langs bij seats to meat (groet aan nils)

groet allen ,joop ;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

in de volgende film is goed te zien en te horen dat de motor maar voor 20% werkt, er kwam water in

en daarom steeg hij niet op

maar het verschil tussen een ,gewone w.i.g. en deze is dus dat de motor in het water blijft en dat noem ik het:

serfase piersing wing in ground effect.

http://www.youtube.com/user/patrickvogelaar#p/a/u/1/Eapez_GEsjc

straks dus meer van dit hoop ik.

:)

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Opnieuw beginnen,

Vandaag ga ik een noodoplossing op de musquito-hammerhead aanbrengen,om het probleem van het water dat steeds in de motor komt definitief op te lossen.

Ik hoop dat het werkt en als het werkt kan ik eindelijk goed laten zien wat de bedoeling is van de techniek en hoop ik zo meer mensen te kunnen overtuigen van het nut hiervan.

Het is wel jammer dat dit ten koste gaat van het model waar ik eigenlijk best trots op ben maar aan de andere kant is het ook leuk want telkens als ik een model maak evalueerd het zich onder mijn vingers

Zo ben ik er inmiddels achter gekomen dat het bij een ieder volgend model steeds simpeler en makkelijker wordt en zo zie ik het ultime toestel geboren worden.

Ik weet dat tijd ook in de PCT procedure kostbaar is maar de liefde voor het bouwen van en het bezig zijn met de techniek maken het spannend en leuk.

Een groot voordeel is dat hoe simpeler het toestel is en hoe makkelijker het te bouwen is de uiteindelijke kostprijs van het speelgoed model daald en dat is mooie winst.

Als het huidige model op ware grote zou zijn had ik waarscheinlijk niet met deze problemen te maken gehad en dus is het gelukkig niet het falen van het consept maar puur een klein probleem wat alleen voorkomt in het schaalmodel.

Dit geeft mij de kracht om door te zetten en hoewel ik hoop dat hij morgen vliegt jeuken mijn handen alweer om een nieuwe te maken.(nog sugesties voor een kleurtje?)

het uitvinden en het ontwikkelen en het vermarkten van een uitvinding is erg moeilijk en vooral zwaar,je moet je voorstellen dat ik zonder geld ben begonnen en alles wat ik tot nog toe heb bereikt is tot stand gekomen door leningen en giften.

Ik ga zowat als bedelaar door het leven en geld voor prive gebruik is slechts nog een droom.

Het vertrouwen in de techniek houd me op de been en als ik uitvinders in spe een advies mag geven is dat NIET AAN BEGINNEN (ik weet toch wel dat echte uitvinders door gaan hihi)

Groet ,werkse!

Joop ;D

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

in de volgende film is goed te zien en te horen dat de motor maar voor 20% werkt, er kwam water in

en daarom steeg hij niet op

maar het verschil tussen een ,gewone w.i.g. en deze is dus dat de motor in het water blijft en dat noem ik het:

serfase piersing wing in ground effect.

http://www.youtube.com/user/patrickvogelaar#p/a/u/1/Eapez_GEsjc

straks dus meer van dit hoop ik.

:)

 

 

Ik wil er een voor kerst!!!!!!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

bedankt voor het compliment danny, ik hoop dat ze dan klaar zijn!ps hou je van rood/ zwart want dat is de kleur van het volgende testmodel! :)

 

Doe maar rood/wit.. Dan gaat mijn feyenoord hart ook weer is een keertje sneller kloppen...

Link naar reactie
  • 0

Vanochtend heb voor alweer de 11e keer een test gedaan met de musquito-hammerhead. Ik heb een simpele maar zeer doeltreffende aanpassing gemaakt doormiddel van een komozak met ducktape onder het voertuig te plakken.

 

In het water bleek al snel dat dit een topoplossing was want hij kwam direct in plane en ging zeer snel over het water ik denk een kilometertje of 40-50!

 

Op het moment dat hij moest gaan ,vliegen' had de motor niet genoeg kracht omdat door de vele testen het hout aan de binnekant verzadigt is geraakt door al het water van vorige pogingen pffff.

Ik heb niet kunnen filmen vanaf de kant maar ik heb wel aardige beelden met de onboard camera kunnen maken.

Op dit filmpje zie je dat hij erg op en neer gaat en het is juist de bedoeling dat dit niet meer gebeurd maar ja, wat je nu ziet is een boot en jammer genoeg nog niet het effect wat ik voor ogen heb.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Go1hbE-hCck

 

Ik hoop dat hij snel opdroogt maar ik ga voor de zekerheid toch in het weekend aan een nieuw toestel werken (ik heb een hekel aan wachten aaaargggh)

 

dit is een stoer filmpje!

 

http://www.youtube.com/watch?v=VxDg2BrbMJk

 

Iedereen een fijn weekend gwenst, ik zit an de zaak!

 

Groet, joop

ps de datum van de camera is niet juist.

www.restnrg.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.