• 0

mijn bedrijf van begin tot eind

Voor degene die het leuk of interessant vinden het volgende.

 

Hallo, ik ben Joop de Kock en ga verslag uitbrengen van het verloop van mijn bedrijf.

De rede hiervoor is dat je als uitvinder vaak geen , gewoon’ bedrijf uitoefent maar het gaat er bij ons vaak anders aan toe dan voor vele , gewone’ bedrijven.

 

Alle facetten zal ik in etappes zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen gaandeweg het traject.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de juiste manier van ondernemen is, sterker nog ik denk dat ik hier en daar fouten zal maken en dat is misschien iets voor andere om van te leren.

Mede hierom zou ik het op prijs stellen als u uw reacties op wat ik doe , ventileert op deze site. ( Niet al te hard voor me zijn hoor).

 

Omdat ik van plan ben om op een gegeven moment mijn bedrijf te beëindigen wegens rijkdom of falen is het mogelijk om het gehele proces te verslaan

Om u een goed beginbeeld te geven eerst even iets over mezelf en m’n bedrijf.

Ik ben dus joop, ik ben al uitvinder sinds 1998 maar nog nooit is het me gelukt om zeg maar door te breken met mijn ideeën.

 

Dit kan inderdaad liggen aan de ideeën zelf maar ga er voor het gemak even vanuit dat het komt door de weg die een uitvinding af moet leggen om zich om te zetten in geld.

 

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

Om bij het begin te beginnen neem ik u even me terug naar het moment dat ik het bedacht.

 

Ik zit altijd te spelen met de elementen en probeer te imiteren en te combineren met wat de natuur ons als voorbeeld geeft voor de meest briljante uitvindingen.

 

Ik heb de voordelen van een vliegtuig gecombineerd met die van een auto en na veel knutselen en tekenen kwam ik met een concept dat voor mij voldoende was een eureka moment te hebben, het model werkte immers en wat staat me nu nog in de weg om succes met dit idee te hebben dacht ik.

 

Ik ben al jaren bezig maar de weg naar succes wist/weet ik nog steeds niet, ik weet wel hoe het niet moet en dus doe ik het dit keer anders heb ik me voorgenomen.

 

De man met de sigaar die het idee uit m’n handen trekt bestaat niet (in dit stadium) dus wat nu.

Mijn strategie was zo snel mogelijk zorgen dat het idee beschermd is en dat zoveel mogelijk aandacht van de media trekken om de man met de sigaar te vinden en de zak geld aan te pakken.

Gelukkig kreeg ik een innovatievoucher van senter novum en hiermee kom ik grotendeels m’n octrooi bekostigen.

 

Goed idee toch , anders kun je het alleen je vrienden vertellen en die hebben de zak geld niet hmmm.

Met m’n octrooi op zak ben ik op zoek gegaan naar een investeerder maar ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor met een octrooi en een paar tekeningen alleen vindt je geen investeerder, ik niet althans.

Bij de bank hoef je het niet te proberen want die zijn allergies voor uitvinders en voor een echte invormal is het nog te vroeg.

 

Iedereen die ook maar iets voor je kan betekenen moet een goed ondernemersplan zien maar ik wil m’n gedachtegoed verkopen, geen bedrijf opstarten, hoe maak je een ondernemersplan als je maar 1x iets verkoopt?

Overcompleet past dit op een de achterkant van een bierviltje en dus geen startkapitaal voor mij!

 

O ja, dit startkapitaal heb ik natuurlijk nodig om mijn uitvinding meer gestalte te geven in de vorm van een prototype en/of een doorgerekend stuk door een professor of een ander slim orgaan als TNO ofzo.

 

Ik realiseerde me dat dit echt nodig is om te komen waar ik wil zijn.

Geld moest er dus komen en snel ook want ik zit inmiddels wel in m’n prioriteit jaar en dit is zo om.

Ik heb toen toch maar besloten om het hele verhaal in een bedrijf te gieten en dat resulteerde in dutch aero technics.

Een beetje tegen m’n zin in dat wel maar het is de enige manier om nog een beetje kans te maken, wie gaat je geld verstrekken zonder k.vk. inschrijving?

 

Na heeeel lang zoeken op google kwam ik terecht op deze site en ik moet zeggen ik voelde me hier meteen thuis, allemaal mensen met dezelfde problemen en interesses geweldig, een thuishaven bedacht ik me.

 

Ik heb me een beetje verdiept in hl.nl en besloot m’n zegje ook eens voorzichtig te doen en schreef een column waarbij ik (terecht) een beetje mijn ongenoegen uitsprak over hoe e.e.a. geregeld was over subsidies

 

Hier begint het spannend te worden want ik kreeg hier hele waardevolle reactie’s op en ik kan nu best wel trots zijn op het kleine maar krachtige netwerkje wat ik inmiddels zonder het me direct te realiseren heb opgebouwd in de vorm van Syntens, het begon met een mailtje van Perry Smit die zij dat hij me misschien kom helpen.

 

Dit kon hij zeker en na niet al te veel gedoe kon ik samen met hem aan tafel met jawel TNO!

Er is nog niets zeker maar een belangrijke stropdas van deze club zag het volgens mij wel zitten en stelt na z’n vakantie zijn netwerk intern beschikbaar om te onderzoeken en te bevestigen dat mijn uitvinding nut heeft (geld waard is).

Dit is een geweldige mijlpaal voor mij want het brengt me een stuk verder naar succes.

 

Jammer echter is wel dat TNO een kostbaar prijskaartje heeft en al heb ik geen idee wat dit gaat kosten maak ik me nog meer zorgen hoe ik dit ga betalen, maar Perry gaat na zijn vakantie kijken of hij me hiermee kan helpen.

Dit was afgelopen vrijdag en ik denk dat dit in een nutshel wel ongeveer is wat er tot op heden is gebeurd.

 

O ja niet onbelangrijk is dat ik me op aanraden van syntens ook heb ingeschreven voor het ei van columbus en the green challenche en wie weet wat hier uit voortvloeit.

 

Zo dat was het dan, ik denk dat het volgende bericht niet zo lang is want ik moest jullie eerste even bijpraten.

 

Ik hoop dat het een beetje interessant gaat worden en het leuke is dat idereen live kan zien hoe het zich ontwikkeld en zelf het verhaal een wending kan geven doormiddel van tips enzo.

 

Het zal vd week wel rustig blijven (vakantietijd) maar zodra er ontwikkelingen zijn horen jullie dit direct van mij.

 

Tot snel joop

upforce1.thumb.gif.0c5f5fb06c47f8c301d9ff3d70d8f422.gif

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 7

Bedankt beste lezers,

Mijn bedrijf van begin tot eind, zo heb ik dit verhaal genoemd omdat ik er ooit mee zou stoppen.

Of dit nou zou zijn omdat ik er rijk van ben geworden of dat het een flop moest worden.

Vandaag trek ik de stekker er uit, ik heb mijn uiterste best gedaan om mijn uitvinding handen en voeten te geven maar het is mij niet gelukt!

Als eerste wil ik u vertellen dat ik dit draadje opzettelijk heb gepubliceerd om u transparant een uitvinder te laten volgen in zijn missie om van een idee geld te maken.

Of het me nu was gelukt of niet, ik ben niet van plan om uitvinders ( in spe) advies te geven, elke uitvinding is anders en even belangrijk elke uitvinder is anders.

Ik hoop een meerwaarde voor higher level te hebben gemaakt door op deze website mijn gehele verhaal te doen en ik wil iedereen hartelijk bedanken voor het lezen maar voornamelijk voor het meedenken.

Wat ik ervaren heb is dat ik veel mensen bewogen heb om mee te denken en te discuseren, goede en slechte tips, heb ik gekregen maar allemaal met de beste bedoelingen!

December is de laatste maand om mijn octrooi in leven te houden en zie het niet meer gebeuren dat er nu nog een wonder gaat gebeuren,ik heb moeite om mezelf in leven te houden kan ik u vertellen.

Mijn persoonlijke ervaring is in grote lijnen dat vanaf het moment dat ik het idee had ben ik met twee dingen bezig geweest nl: achter geld aan om het product te kunnen maken,achter geld aan om mijngedachtegoed te beschermen.

Vooral dat laatste heeft me m’n kop gekost, het is al moeilijk zat en dan moet je ook nog eens octrooieren wat betekend extra geld betalen en een tijdsdruk op je project!

Ik denk dat ik namens alle uitvinders spreek als ik zeg dat het belachelijk is om te moeten betalen voor je eigen gedachtegoed en ik denk oprecht dat als dit anders zou zijn geregeld er veel meer uitvindingen het daglicht zouden zien!

Het zal u misschien onsportief in de oren klinken als ik zeg dat het nog steeds onbegrijpelijk vind dat een bewezen zuinige techniek niet aan heeft kunnen slaan maar ook dit is mijn eerlijke transparante gevoel dus zeg ik dit er toch bij.

Ik hoop dat het een leerzaam stukje is geworden en als iemand van mijn fouten iets leert is er toch nog sprake van een kleine winst.

Het doek is dus wat mij betreft gevallen voor de airscooter, jammer maar het is niet anders!

Ik schrijf dit stukje als uitvinder dus als mezelf want een uitvinder word je niet dat ben je, een verslaving die je kan maken en breken maar ik ben bang dat je er niet van kunt afkicken.

Ik blijf lekker meelezen en als ik me geroepen voel zal ik uitvinders en ondernemers helpen waar ik maar kan.

Ik sluit dus niet uit dat dit mijn laatste project was, ik hoop uiteraard wel op een ander eindresultaat bij mijn eventuele volgende ,project’

Ik laat het aan de mods om dit draadje op slot te zetten of niet.

Is het zo mooi geweest of is het verstandig om het commentaar van de leden te lezen.

Ik wens iedereen veel geluk, gezondheid en goede zaken en ik wil benadrukken dat ik dankbaar ben voor jullie input, het gaf mij een gevoel dat ik er niet alleen voor stond!

Met vriendelijke groet, joop de Kock

PS de kosten van het octrooi wil ik wel aanhangig maken,ik ben alleen bang dat het uitvinders demotiveert.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 3

Beloofd is beloofd!

Als eerste mijn excuus voor het niet frequent posten op mijn draadje, telkens weer werden mij dingen toegezegd door derden en telkens moest ik maar wachten en wachten.

Meerdere malen heb ik verteld dat het nu echt bijna zo ver is en meerdere malen heb ik jullie teleur moeten stellen.

Ik kreeg de indruk dat lezers mijn draadje als broodje aap gingen beschouwen en heb hier alle begrip voor.

Ik heb me het afgelopen jaar vast gehouden aan een netwerk wat me bijna de das om deed maar ik heb m’n zaakjes gelukkig nog net kunnen redden.

Ik ga hier niet met modder gooien maar ik kan als hint/tip meegeven dat je in een geval als het mijne je onderbuikgevoel moet volgen.

Mijn prioriteit jaar zit er inmiddels op en ik heb nog net op tijd een PCT procedure op kunnen starten (dit geeft me 18 maanden extra de tijd om een wereld octrooi te vestigen) en de proof of consept is bijna klaar.

Dit is een werkend schaalmodel met afmetingen van ongeveer 120cm bij een meter.

Over enkele dagen is het dan toch eindelijk zo ver en kan er gevlogen worden en de afspraak met RTL is dat ze het komen filmen voor op het nieuws!

Eerder heb ik gezegd dat higher level de primeur zal krijgen en hierover het volgende.

Ik ben bang dat RTL zegt dat er geen sprake van een primeur is als het al op higher level staat en dat ze mijn verhaal niet uitzenden, u begrijpt dat dit enorme goede reclame voor mijn bedrijf is en dat ik hierdoor wellicht tegen een club aanloop die een licentie bij me af wil nemen dus graag uw begrip voor de kwestie.

Als het model naar behoren functioneert en als RTL woord houd is het binnenkort dus te zien op tv maar als slag om de arm zeg ik er nu wel bij ALS!

Voor de liefhebbers heb ik een kort filmpje op youtube gezet, hier is te zien hoe ,musquito’er ongeveer ut gaat komen te zien. Maar om een PALV misverstand te voorkomen ,het schaalmodel wat vliegen gaat is dus niet op ware grote!

In alle gevallen wens ik jullie allemaal natuurlijk goede zaken en dat het voor jullie collega ondernemers allemaal iets vlotter gaat als bij mij pffff.

Groet joop!

 

http://www.youtube.com/watch?v=BJTUErH_fLQ

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 2

Volkswagen haakt af,

Gister avond het ik vernomen van kundenbetreuung (volkswagen) dat ze geen interesse meer hebben in mijn concept.

Na overleg is in Wolfsburg besloten om niet te participeren met Dutch aero technics.

De rede is niet opgegeven.

In eerste instantie was volkswagen geïnteresseerd en had ik mijn hoop gevestigd op dit bedrijf, jammer maar helaas.

Ik ga nu denken welk autobedrijf ik ga benaderen om een HTAS project mee op te kunnen starten maar ik weet niet of het verstandig is om de bevindingen van MARIN af te wachten.

De bedoeling is dat MARIN de boel gaat testen in hun simulatie faciliteit en misschien kan ik beter wachten op de, proof of concept’.

Met deze verklaring gaan er meer deuren open en vergroot ik mijn kansen op een partner.

Omdat ik het project terug heb geschaald naar het water beweeg ik me nu in de maritieme sfeer en zoek hier naar partners.

De bedoeling is om de maritieme wereld te gebruiken als springplank naar de automotive en de treinen branche.

Hier gaat het allemaal wel een stuk sneller qua zaken doen en snelheid is geboden voor het project.

Snel meer.

Groet joop.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 2

ja nico,

Dit zijn echte w.i.g. (wing in ground effect) toestellen en zo te zien zijn ze een beetje

nageaapt van mijn vriend Yuru van het russische bedrijf wigcraft.

Ik ben in gesprek met deze club en de plannen zijn om in een oud nasa gebouw in Florida

(voor 1 dollar huur joepie)

om de eerste toestellen te bouwen met ,mijn' systeem er in maar hij is nog druk bezig met

de bleu dolfin ,een nieuw toestel waarvan hij er misschien drie kan verkopen.

In deze wig's gaan motoren van audi q7 met een flinke 12 cylinder van 65.000,- euro pfff

Hij vroeg mij voor een prijsopgave van deze motor en was niet eens vebaasd.

Ik had dit nog niet op mijn draadje verteld omdat het nog pril is maar er wordt al heel wat afgebeld naar de usa, een groot probleen is dat wigcraft veeeeeel verder is dan ik en soms begrijp ik niet waar ze het over hebben.

Vanmiddag weer een test uitvoeren met de nieuwe hammerhead, ik was zo slim om de schroef af te breken en die moest uit belgie komen.

Ik hoop vanavond of morgen meer/leuk nieuws te hebben en de betrokkenheid van www.wigcraft.com zal ik vermelden als het spannend wordt.

ps ik heb niets met iran besproken hoor, als je soms dacht dat het musquito's waren op je foto's

en oh ja, ik kom snel weer eens langs bij seats to meat (groet aan nils)

groet allen ,joop ;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/unfallstatistik-2008-zahl-der-verkehrstoten-auf-historischem-tief-1346743.html

 

Stel je voor:

Je rijdt op de Duitse autobahn met 180 km/u in de winter. Je moet in de remmen maar het is glad. Ondanks de winterbanden zijn er veel te veel ongelukken met dodelijke afloop door de gladde wegen. Meestal door te hard rijden en niet op tijd kunnen afremmen. Dan komt er een nieuwe auto uit die bij een snelheid boven 90 km/h ongeacht welk wegdek op tijd remt. Een fantastisch veilig gevoel, accellereert super en nog comfortabel ook. De auto vliegt een paar cm boven het wegdek (geen 70 cm want dit schrikt af) en is ook nog eens energiebesparend. Deze uitvinding zorgt voor substantieel betere verkeersveiligheid met significant minder ongelukken.

 

Je zit op een andere track dus dit idee is waarschijnlijk voor ergens onderin een archiefkast. :P

 

Link naar reactie
  • 1

De moeilijkheid graad zit hem nu in de vraag en aanbod van watertaxi’s of fun/vliegbootjes.

 

Dit doet me ineens denken aan hoe de Japanners per ongeluk de Amerikaanse markt voor motorfietsen hebben veroverd. Volgens hun marktanalyse bleek dat Amerikanen graag op grote motoren rondreden. En om die aan de man te brengen gingen zij de dealers af in Amerika. Echter, om kosten te besparen reed het sales team op kleine motoren. En na een aantal bezoekjes bij verschillende dealers, kregen zij iedere keer de vraag of ze niet die kleine motoren konden inkopen, in plaats van die grote. En zo ontdekte ze per toeval een volledig nieuwe markt en waren ze al die traditionele Amerikaanse motorproducenten een flinke stap voor.

 

Oftewel ik denk dat je een prima keuze hebt gemaakt door je in eerste instantie op een watervoertuig te richten, maar laat een (zo goedkoop mogelijk gemaakt) prototype maar eens de zinnen van de mensen prikkelen. Wellicht rolt er een toepassing uit die je helemaal niet had verwacht.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 1

Even de laatste ontwikkelingen:

Ik heb vandaag gesproken met fortis ,die misschien toch hulp kan verlenen in de vorm van krediet.(technolabel)

Wellicht aan de late kant maar het doet me goed te weten dat ik serieus genomen word.

Ook ben ik bij kokkelink (staalconstructiebedrijf) geweest en hier bleek dat ze al tal van draagvleugelboten hadden gemaakt en een 1 op 1 werkend model voor mij maken niet als probleem zagen.

Ik heb een offerte opgevraagd en krijg hier spoedig bericht van.

Dit wordt geen prototype, maar een exemplaar om vanuit te configureren naar een prototype.

Zelf ben ik bezig met een mini model om me bij te staan bij m’n speechen voor de volgende wedstrijden:

-het ei van columbus

-duurzame dinsdag

--duurzame date’s (zuid holland)

-the green challenche

-new venture

De meeste van deze wedstrijden zijn in september dus wordt het een spannende maand.

Door omstandigheden is het beloofde 3d filmpje er nog niet (het renderen neemt veel tijd in beslag) maar ik kijk hier reikhalzend naar uit!

September is ook de maand dat ik gesprekken heb met TNO, universiteit Wageningen en super syntens uiteraard!

Ik hoop snel met meer te komen

Groet joop.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Zelfbouw,

Na veel geknutsel en geploeter heb ik het voor elkaar, het eerste echte model van musquito.

Dit is mijn visie van hoe hij er in het echt uit zou kunnen komen te zien.

Het betreft hier een 1 persoons race exemplaar maar we mikken op 3 verschillende type waaronder zoiets als dit.

Voor u wellicht een plaatje maar voor mij een heuse mijlpaal, ik hoop dat u op de foto een beetje kunt zien wat nou de bedoeling is en dat morgen op duurzame dinsdag , de mensen ook een goed beeld kunnen krijgen van het geheel.

Uiteraard morgen meer nieuws, ik kijk ernaar uit!

Maar nu eerst (trommel trommel trommel geluid erbij denken) de primeur voor de lezers van higher level!

Groet, joop.

026.thumb.JPG.8759d943c53907fd99cdd578208b4c20.JPG

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Gister ben ik met syntens bij TNO geweest, altijd spannend want je weet nooit hoe men reageert op iets nieuws maar gelukkig zagen ze in dat het nut heeft.

Uiteraard zijn er altijd vragen en opmerkingen en deze kon ik met niet al te veel moeite beantwoorden.

Het deed de man van TNO besluiten om me door te sturen naar MARIN (ook niet de eerste de beste) dus ik helemaal naar Wageningen.

Hier aangekomen was het direct anders, ik kwam immers via TNO en dan gaan deuren toch een stuk makkelijker open.

Na een kort gesprek met een boot professor zal ik maar zeggen vond deze het nodig om het aan een collega te laten zien.

Deze deelde mijn mening over de voordelen en ze betitelde mijn werkstuk als verbluffend.

Op verzoek heb ik mijn model achter gelaten zodat ze het aan meer collega’s kunnen laten zien en het eventueel een plekje in een werkgroep kunnen geven.

Ook hier kreeg ik de tip om samen met een grote jongen te gaan werken en ze gingen kijken of zij deze in portefeuille hebben.

Optie is DHL die over zee pakketjes wil gaan brengen en ook werd er iets gemompeld om drugsboten te onderscheppen.

Al met al denk ik dat het op een goede plek is hier en ik hou u op de hoogte.

Ook heb ik een offerte binnen die mij blij maakte, goedkoper dan ik dacht.

Ik kan nu een 1 op 1 model maken om te configureren onder de 15.000,- en dat brengt de verwezenlijking een stukje dichterbij.

Snel meer, groet joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Zo, daar ben ik weer.

Even een tussenstand.

Ik ben druk bezig met allemaal dingen tegelijk, zo ben ik aan het werk aan het model wat al aardig op een vliegende boot gaat lijken en uiteraard achter de schermen probeer ik kennis te vergaren en extra investeerders te lokken. Ik heb het idee dat als ik het model klaar heb, ik weer een stapje dichterbij ben naar een tastbaar product. A.s. vrijdag komt er een delegatie kijken en ik hoop dat ik dan een eind op weg ben. Waarscheinlijk is het dan klaar op het motorgedeelte na. syntens, greenwish en wat mensen voor de techniek komen een kijkje nemen en ik ben benieuwd wat ze ervan vinden!Ik heb het vermoeden dat ze gaan zeggen dat ik niet op de juiste manier bezig ben, de stemmen gaan op dat ik eerst een rekenkundig computermodel moet maken maar doei hoor. Dit is onwijs leuk om te maken en je ziet het echt geboren worden, tevens kunnen we hier een schat aan informatie uit halen voor toekomstige modellen en dat eventuele computermodel. Zodra ik bewegende beelden heb laat ik dat direct weten maar ik vind het wel zo leuk om jullie te laten zien wat er tot nu toe aan het ontstaan is en daarom plak ik een fotootje achter m’n stukje van vandaag aan. Dit moet gezien worden als de helft van het totaal en dan ook nog niet geheel klaar maar tís maar voor een indruk zeg maar.

Groet en graag tot snel, joop

Afb061.thumb.jpg.f003c8494d6ae8fc2225f7bf5567befa.jpg

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Joop, je bent al een toonbeeld van transparantie door je verhalen en berichtgeving hier.

 

Ik ken plenty uitvinders/ondernemers die zo enorm bang zijn, dat ze het nooit aandurven om ook maar iets ooit aan de buitenwereld te laten zien. Zoals Wouter Pijzel dat noemt : het zolderkamer-complex.

 

Ik heb er meer dan begrip voor: ik hou een eigen blog bij en daarbij schiet ongeveer 1 keer per week door mijn hoofd: kan ik dit wel schrijven? Wat betekent het als een klant van mij zich hier aan stoort ? Zou een oude werkgever/klant doorhebben dat het hier over hem/haar gaat ? Kan ik wel schrijven over dit idee - voor je het weet heeft iemand mijn mooie conceptje afgeleid uit een simpele blogpost, etc, etc.

 

In het traject waarin jij zit kan het niet anders dan dat je af en toe even stil moet zijn. Als je dit alleen al opmerkt, dan is het voor mij spannend. Als je daarbij ook nog aangeeft waarom je dit doet (ik wil een potentiele investeerder niet voor het hoofd stoten, etc) dan kan ik mij niet voorstellen dat iemand afhaakt.

Link naar reactie
  • 1

Sorry Xiao, maar wat Joop in mijn ogen nooit en te nimmer moet gaan doen is achter een computer gaan zitten om dingen te ontwerpen.

 

Gewoon lekker zijn eigen idee volgen en in de praktijk trial&error spelen. Ga je die achter een PC zetten dan gaat dat ten koste van de creativiteit. Niet vooraf bedenken, tekenen en voor- en nadelen afwegen. Ingenieurs hebben wel al meer dan genoeg. Tekenaars ook. Mensen met een echt creatieve geest hebben we veel meer aan en die moet je niet beknotten maar gewoon lekker hun eigen gang laten gaan.

 

Er zijn 13 in een dozijn mensen die die tekeningen voor hem kunnen maken. Hoeveel zullen er zijn die op de manier van Joop kunnen werken.

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

HIJ DOET HET,

yes, van de week ben ik bij het NLR geweeest om het laatste model van ,musquito' te testen.

tevens is vorige week mijn PCT procedure gestart ,wat betekend dat ik nu octrooi heb in meer dan 145 landen!

ik ben direct bij RTL langs gereden en ze hebben gezegd het uit te zenden (ik hoop deze week)

mijn volgende plan is om een werkend model te maken voor op de weg,ik weet nu precies hoe dat moet.

ik ben op zoek naar een speelgoed fabriekant en hoop een gedeelte van het octrooi te verkopen voor de ze niche markt en met dat geld wil ik gaan groeien en dus echte vliegende boten en auto's gaan maken.

daar_gaat_ie.thumb.JPG.88226e608b48670a5e041042d2e84f79.JPG

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Vrijdag is speelgoed als mogelijke markt naar voren gekomen omdat speelgoed anders dan een vervoersmiddel om een veel kleinere investering vraagt. Er zijn daarbij 2 mogelijke opties voorbij gekomen.

Optie 1 kijken of een bedrijf als Silverlit geïnteresseerd is in het model, ook al is het speelgoed, het is het begin van marktacceptatie voor de grote versie.

Optie 2 is om samen met de modelbouw mensen waar Joop nu ook al mee werkt een modelbouw pakket te ontwikkelen voor zelfbouwers. Ook hierbij speelt acceptatie van de techniek en het model een rol voor de toekomst. Modelbouwers zijn toch altijd al op zoek naar iets anders dan wat iedereen al heeft.

Het gaat er bij deze speelgoed modellen dus niet om de werking aan te tonen maar om omzet te generenen, dat hiermee tevens een soort ambassadeur ontstaat is een mooie bijkomstigheid,

 

Naast modelbouw is ook de leisure markt (sport) aan de orde gekomen.

Als er een kleinere variant ontwikkeld kan worden waar een persoon, de piloot, in plaats kan nemen dan is dat mogelijk sneller realiseerbaar dan een volwaardig voertuig voor personenvervoer. Die laatste zal zeer grondig getest moeten worden en voor bijna 100% failsafe en idiotproof moeten zijn.

Een klein eenmansvoertuig, a la een water scooter, kyte, parapente, ultrlight enz, daarvan snappen meer mensen dat er bepaalde risico's zitten aan het gebruik, in zekere zin is dat misschien juist wel wat mensen zo aantrekt.

Door iets voor deze markt te ontwikkelen is de weg naar een eindproduct dat zorgt voor cashflow waarschijnlijker dan een volledig ontwikkelde Mosquito.

 

Onderhand kan Joop proberen de Mosquito door te ontwikkelen van de inkomsten die voort kunnen komen uit bovenstaande producten.

Link naar reactie
  • 1

Opnieuw beginnen,

Vandaag ga ik een noodoplossing op de musquito-hammerhead aanbrengen,om het probleem van het water dat steeds in de motor komt definitief op te lossen.

Ik hoop dat het werkt en als het werkt kan ik eindelijk goed laten zien wat de bedoeling is van de techniek en hoop ik zo meer mensen te kunnen overtuigen van het nut hiervan.

Het is wel jammer dat dit ten koste gaat van het model waar ik eigenlijk best trots op ben maar aan de andere kant is het ook leuk want telkens als ik een model maak evalueerd het zich onder mijn vingers

Zo ben ik er inmiddels achter gekomen dat het bij een ieder volgend model steeds simpeler en makkelijker wordt en zo zie ik het ultime toestel geboren worden.

Ik weet dat tijd ook in de PCT procedure kostbaar is maar de liefde voor het bouwen van en het bezig zijn met de techniek maken het spannend en leuk.

Een groot voordeel is dat hoe simpeler het toestel is en hoe makkelijker het te bouwen is de uiteindelijke kostprijs van het speelgoed model daald en dat is mooie winst.

Als het huidige model op ware grote zou zijn had ik waarscheinlijk niet met deze problemen te maken gehad en dus is het gelukkig niet het falen van het consept maar puur een klein probleem wat alleen voorkomt in het schaalmodel.

Dit geeft mij de kracht om door te zetten en hoewel ik hoop dat hij morgen vliegt jeuken mijn handen alweer om een nieuwe te maken.(nog sugesties voor een kleurtje?)

het uitvinden en het ontwikkelen en het vermarkten van een uitvinding is erg moeilijk en vooral zwaar,je moet je voorstellen dat ik zonder geld ben begonnen en alles wat ik tot nog toe heb bereikt is tot stand gekomen door leningen en giften.

Ik ga zowat als bedelaar door het leven en geld voor prive gebruik is slechts nog een droom.

Het vertrouwen in de techniek houd me op de been en als ik uitvinders in spe een advies mag geven is dat NIET AAN BEGINNEN (ik weet toch wel dat echte uitvinders door gaan hihi)

Groet ,werkse!

Joop ;D

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

TU,

Na spannend te hebben afgewacht kwam gister het verlossende mailtje van de TU Delft.

Ze hebben besloten om te gaan werken met mijn patent en dit is supernieuws.

Van de week ga ik op gesprek met Auke van het NLR om uit te leggen wat de techniek inhoud maar omdat het om studenten gaat is het verstandig om ze niet te voeden met alle aspecten waarvan wij denken waarvoor de techniek voor te gebruiken is, ze moeten immers zelf ook een beetje nadenken.

Het clubje wat zich ermee bezig gaat houden bestaat uit 4 laatste jaars studenten met elk een eigen richting.

Zo kunnen ze met z'n vieren proberen technology turning into bussines, ze gaan ontdekken wat er allemaal mogelijk is met mijn techniek en dan kiezen ze een richting.

Zodra dit gedaan is gaan ze aan de slag en bouwen een business case en hierna een businessplan.

Als het goed is zijn ze begin februari klaar en ligt er een goede format waar serieuse informals van gaan kwijlen.

Ik weet niet of ik nog veel kan schrijven maar ik ga vragen of ze me op de hoogte houden, dat is leuk voor dit draadje.

Ik hoop dat ik snel weer met leuke berrichten kan komen maar voor vandaag geld,

i am eating steak tonight, en de kinderen mogen tot aan 5 december hun schoentje zetten!

werkse,denkse en goede zaken allen, groet Joop ;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

En dan nog meer goed nieuws!

Zoals jullie weten is de TU druk bezig en heb ik er veel vertrouwen in dat hun werkstuk een uitstekende springplank naar de ,echte' markt kan betekenen.

Maar ik zal me moeten gedragen als zakenman en mag dus niet op 1 paard wedden.

Ik ben achter de schermen al maanden bezig met een collega bedrijf om te kijken of en zo ja,wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Bellen en vele e-mails hebben ertoe geleid dat ik met het bedrijf wigcraft op zeer goede voet sta.

Vandaag ( ja gewoon op zondag) heb ik te horen gekregen dat er serieuse onderhandelingen zijn met de Australische regering om w.i.g. toestellen in te zetten langs de kust van Australie en rond het eiland Timor!

De bedoeling is dat Dutch Aero Technics (wij dus) ahum (ik dus) de Europese markt gaat bestieren en uiteaard gaan we proberen mijn techniek in de nieuwste toestellen toe te passen!

Tevens heb ik contact met Hanno Fisher van flugmeganik, het lijkt erop dat wij de enige drie bedrijven zijn die zich nog met het grond effect bezig houden.

Ik denk dat met hun ervaring en mijn uitvinding er een mooi huwelijk kan ontstaan en er direct sprake is van een wereldwijd netwerk!

Voordat ik concrete afspraken ga maken wacht ik de bevindingen van TU af, maar ik heb een goed gevoel.

Het grond effect leeft dus nog het moet alleen worden aangejaagd met innovatie, en laten we dat nou net in huis hebben.

Oeps ,Dat klinkt vrij arogant maar ja dat is nou eenmaal hoe ik het voel.

Fijne zondag nog en werkse morgen!

Groet joop ;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Beste lezers van dit onderwerp,

 

Air-foil transport is een toepassing welke gebaseerd is op het zogenoemde “Ground effect”. Iets waaraan alle, voornamelijk vliegende en varende voertuigen onderhevig zijn. De ontdekking en toepassing van dit natuurkundige verschijnsel kent zijn oorsprong ten tijde van de pionerende luchtvaart, begin vorige eeuw. De belangrijkste mensen die aan de bakermat en verdere ontwikkeling van dit principe, hebben gestaan zijn de Duiste Prof. Lippisch en de voormalige directeur van vliegtuigfabriek Rhein Flugzeugbau, Ir. Hanno Fischer. Ook ten tijde van de koude oorlog, zijn met name in Rusland vele WIG-concepten uitgewerkt.

 

Zodoende is in de afgelopen decennia een stroom aan ontwerpen, concepten en projecten geïnitieerd. Vooral de concepten van Fischer zijn erg ver ontwikkeld en worden mede om die reden financieel ondersteund door de Duitse overheid en privé investeringen. Bovendien heeft de Germanische lloyd het W.I.G-concept aangemerkt als boot waardoor het buiten de strenge luchtvaartwetgeving kan worden gehouden. Door deze erkenning zijn de economische perspectieven dan ook zeer goed!

 

Halverwege de jaren ‘70 is Radius Design Experimental betrokken geraakt bij het bouwen en testen van WIG-voertuigen uit de Fischer stal. Eén van deze projecten, de Airfish-8, kon mede door de inzet van RDE tot professioneel niveau worden getransformeerd. Tot op vandaag is RDE betrokken bij de moeizame ontwikkeling van nieuwe WIG concepten.

 

De Airfish-8 is een vervoersconcept waarvoor wereldwijd brede belangstelling bestaat. Dientengevolge is om die reden in 1998 een samenwerkingsverband opgezet tussen het Duitse Air-foil Development GmbH, een Taiwanese investeerder en de Australische firma Flight-Ship Ltd. Dit project is onder leiding van Ir. Klaus Matjasic, de beoogde opvolger van Hanno Fischer, in 1998 in gang gezet en verder uitgebouwd. Helaas is Klaus in 2001 ernstig ziek geworden en in april van dat jaar op 52-jarige leeftijd overleden. Met het wegvallen van Klaus en het onverwachte faillissement van Flightship is het Air fisch-8 project vroegtijdig tot stilstand gekomen. De gefailleerde boedel is uiteindelijk verkocht aan een aziatische investeerder.

 

Bovengenoemd verhaal is illustratief voor de vele (technische) problemen waaraan (moderne) WIG concepten bloot staan. Het concept van de Airscooter en het project er omheen zijn daar geen uitzondering op. In tegendeel! Als bedrijf zijn wij betrokken geweest bij beide projecten. Het Airscooter concept is uitgebreid onderzocht op technische en economische haalbaarheid. Gebleken is echter dat met de beste wil van de wereld geen werkbaar model kan worden afgeleid op basis van de techniek die nodig is om WIG voertuigen wel veilig te kunnen laten vliegen. Hoe bedroevend de huidige omstandigheden voor de uitvinder ook zijn, er is tegen beter weten in ingezet op een onhaalbaar concept. Die kennis is al bijna twee jaar bekend.

 

Vallen en opstaan is onlosmakelijk verbonden met ondernemen. Zeker als je ondersteund wordt door allerlei instanties. Echter hoort bij dat proces ook de verantwoording om gemaakte (financiele) verplichtingen na te komen. Zeker wanneer de rechter je daartoe opdracht heeft gegeven, en er kansen zijn geboden om die verplichting in te lossen. Dat is bijzonder teleurstellend want die uitkomst was niet nodig geweest. De financiele nasleep van dit project zal dan ook nog lang nadreunen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Joop,

 

Leuk dat je ons deelgenoot wil maken van de ontwikkeling van je idee tot realiteit. In deze fase van de ontwikkeling kom je verder door je ideeën te delen met anderen. Je weet maar nooit wie je tegen het lijf loopt en waar je kunt staan over een jaar van nu. Ik zou zeggen 'enjoy the ride!'

 

Ik heb nog wel twee vragen:

1. hoe gedraagt deze auto zich wanneer hij ineens een noodstop moet maken? Mijns inziens lijkt mij dat het langer duurt vanwege een gebrek aan contact met de grond. Zoiets komt de veiligheid niet ten goede.

 

2. Welk probleem wil je precies oplossen en voor wie.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.