• 0

mijn bedrijf van begin tot eind

Voor degene die het leuk of interessant vinden het volgende.

 

Hallo, ik ben Joop de Kock en ga verslag uitbrengen van het verloop van mijn bedrijf.

De rede hiervoor is dat je als uitvinder vaak geen , gewoon’ bedrijf uitoefent maar het gaat er bij ons vaak anders aan toe dan voor vele , gewone’ bedrijven.

 

Alle facetten zal ik in etappes zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen gaandeweg het traject.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de juiste manier van ondernemen is, sterker nog ik denk dat ik hier en daar fouten zal maken en dat is misschien iets voor andere om van te leren.

Mede hierom zou ik het op prijs stellen als u uw reacties op wat ik doe , ventileert op deze site. ( Niet al te hard voor me zijn hoor).

 

Omdat ik van plan ben om op een gegeven moment mijn bedrijf te beëindigen wegens rijkdom of falen is het mogelijk om het gehele proces te verslaan

Om u een goed beginbeeld te geven eerst even iets over mezelf en m’n bedrijf.

Ik ben dus joop, ik ben al uitvinder sinds 1998 maar nog nooit is het me gelukt om zeg maar door te breken met mijn ideeën.

 

Dit kan inderdaad liggen aan de ideeën zelf maar ga er voor het gemak even vanuit dat het komt door de weg die een uitvinding af moet leggen om zich om te zetten in geld.

 

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

Om bij het begin te beginnen neem ik u even me terug naar het moment dat ik het bedacht.

 

Ik zit altijd te spelen met de elementen en probeer te imiteren en te combineren met wat de natuur ons als voorbeeld geeft voor de meest briljante uitvindingen.

 

Ik heb de voordelen van een vliegtuig gecombineerd met die van een auto en na veel knutselen en tekenen kwam ik met een concept dat voor mij voldoende was een eureka moment te hebben, het model werkte immers en wat staat me nu nog in de weg om succes met dit idee te hebben dacht ik.

 

Ik ben al jaren bezig maar de weg naar succes wist/weet ik nog steeds niet, ik weet wel hoe het niet moet en dus doe ik het dit keer anders heb ik me voorgenomen.

 

De man met de sigaar die het idee uit m’n handen trekt bestaat niet (in dit stadium) dus wat nu.

Mijn strategie was zo snel mogelijk zorgen dat het idee beschermd is en dat zoveel mogelijk aandacht van de media trekken om de man met de sigaar te vinden en de zak geld aan te pakken.

Gelukkig kreeg ik een innovatievoucher van senter novum en hiermee kom ik grotendeels m’n octrooi bekostigen.

 

Goed idee toch , anders kun je het alleen je vrienden vertellen en die hebben de zak geld niet hmmm.

Met m’n octrooi op zak ben ik op zoek gegaan naar een investeerder maar ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor met een octrooi en een paar tekeningen alleen vindt je geen investeerder, ik niet althans.

Bij de bank hoef je het niet te proberen want die zijn allergies voor uitvinders en voor een echte invormal is het nog te vroeg.

 

Iedereen die ook maar iets voor je kan betekenen moet een goed ondernemersplan zien maar ik wil m’n gedachtegoed verkopen, geen bedrijf opstarten, hoe maak je een ondernemersplan als je maar 1x iets verkoopt?

Overcompleet past dit op een de achterkant van een bierviltje en dus geen startkapitaal voor mij!

 

O ja, dit startkapitaal heb ik natuurlijk nodig om mijn uitvinding meer gestalte te geven in de vorm van een prototype en/of een doorgerekend stuk door een professor of een ander slim orgaan als TNO ofzo.

 

Ik realiseerde me dat dit echt nodig is om te komen waar ik wil zijn.

Geld moest er dus komen en snel ook want ik zit inmiddels wel in m’n prioriteit jaar en dit is zo om.

Ik heb toen toch maar besloten om het hele verhaal in een bedrijf te gieten en dat resulteerde in dutch aero technics.

Een beetje tegen m’n zin in dat wel maar het is de enige manier om nog een beetje kans te maken, wie gaat je geld verstrekken zonder k.vk. inschrijving?

 

Na heeeel lang zoeken op google kwam ik terecht op deze site en ik moet zeggen ik voelde me hier meteen thuis, allemaal mensen met dezelfde problemen en interesses geweldig, een thuishaven bedacht ik me.

 

Ik heb me een beetje verdiept in hl.nl en besloot m’n zegje ook eens voorzichtig te doen en schreef een column waarbij ik (terecht) een beetje mijn ongenoegen uitsprak over hoe e.e.a. geregeld was over subsidies

 

Hier begint het spannend te worden want ik kreeg hier hele waardevolle reactie’s op en ik kan nu best wel trots zijn op het kleine maar krachtige netwerkje wat ik inmiddels zonder het me direct te realiseren heb opgebouwd in de vorm van Syntens, het begon met een mailtje van Perry Smit die zij dat hij me misschien kom helpen.

 

Dit kon hij zeker en na niet al te veel gedoe kon ik samen met hem aan tafel met jawel TNO!

Er is nog niets zeker maar een belangrijke stropdas van deze club zag het volgens mij wel zitten en stelt na z’n vakantie zijn netwerk intern beschikbaar om te onderzoeken en te bevestigen dat mijn uitvinding nut heeft (geld waard is).

Dit is een geweldige mijlpaal voor mij want het brengt me een stuk verder naar succes.

 

Jammer echter is wel dat TNO een kostbaar prijskaartje heeft en al heb ik geen idee wat dit gaat kosten maak ik me nog meer zorgen hoe ik dit ga betalen, maar Perry gaat na zijn vakantie kijken of hij me hiermee kan helpen.

Dit was afgelopen vrijdag en ik denk dat dit in een nutshel wel ongeveer is wat er tot op heden is gebeurd.

 

O ja niet onbelangrijk is dat ik me op aanraden van syntens ook heb ingeschreven voor het ei van columbus en the green challenche en wie weet wat hier uit voortvloeit.

 

Zo dat was het dan, ik denk dat het volgende bericht niet zo lang is want ik moest jullie eerste even bijpraten.

 

Ik hoop dat het een beetje interessant gaat worden en het leuke is dat idereen live kan zien hoe het zich ontwikkeld en zelf het verhaal een wending kan geven doormiddel van tips enzo.

 

Het zal vd week wel rustig blijven (vakantietijd) maar zodra er ontwikkelingen zijn horen jullie dit direct van mij.

 

Tot snel joop

upforce1.thumb.gif.0c5f5fb06c47f8c301d9ff3d70d8f422.gif

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het bedrijf seaphantom verkeerd in zwaar weer, hij heeft er zelf nog niet 1 verkocht.

Het is een hele aardige man en ik hoop hem te kunnen helpen.

Misschien is er in Europa wel iemand die er 1 wil kopen en dan kan hij pas echt beginnen met de productie!

Een dergelijk ding kost 750 dollar dus dat is denk ik zijn probleem, en dan de crisis natuurlijk!

Bedankt voor de interesse en ik hoop je snel meer te kunnen vertellen!

Groet, joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Het blijft spannend om dit te lezen, Joop. Het zorgt er ook voor dat iedereen die denkt dat uitvinden simpel is, is je verhaal veel boeiender dan jij misschien beseft. Simpele vraag : waar kan je een dergelijk verhaal vinden, laat staan op het internet ?

 

Ook de zogenaamde overvloed aan durfkapitaal blijkt niet zo hard te klotsen, als sommigen wel laten denken.

 

veel succes, ik blijf lezen.

Link naar reactie
  • 0

Baby steps,

Zo ploeter je door in je zoektocht naar financiers.

Ik heb geleerd dat je zo snel mogelijk uitvinder af moet zijn want met alleen een idee krijg je niets voor elkaar. Je moet dus zorgen dat je een bedrijf bent dat gebruik maakt van een nieuwe techniek!

Dit is uiteraard precies het zelfde maar als je het zo verkoopt gaan de deuren misschien op een kiertje staan.

Ook probeer ik langzaam stap voor stap dingen voor elkaar e krijgen, als er een klein beetje geld is dan gebruik ik dit om mijn bedrijfje meer aanzien te geven.

Op den duur hoop ik dat het als een versneller werkt.

Naar verwachting zijn eind februari een aantal dingen klaar, zaken als een proof of consept en certificatie, maar ook het eerste echte werkende model.

Ik hoop dat ik met deze zaken weer meer geld boven tafel kan krijgen voor de ontwikkeling van het prototype,wat model gaat staan voor de 0 serie van de eerste 6 persoons musquito watertaxi.

Als dit ding er is zijn voor mij de problemen uit de wereld want pas dan kunnen de mensen zien wat het is en de voordelen duidelijk vergelijken.

Dan zal die man met die zak geld wel op mijn stoep staan maar ik vrees dat het dan te laat is hihi

Ik kan zelf ook geen verhalen over uitvinders vinden, dit is jammer want ik kan niets afkijken maar het maakt het wel extra spannend, ik voel me daarom ook een klein beetje pionier wat ook zijn charmes heeft

Hartelijk bedankt voor de reactie en de interesse!

Groet, joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joop,

 

Voordat ik het gehele topic lees:

 

Een reden waarom het zo lang duurt: Peter Golder: Why Your Firm Can't Innovate

 

Een taxi met capaciteit voor 8-12 mensen voor 33.000 euro vind ik interessant.

 

[*]Wat is het benzineverbruik bij verschillende snelheden?

[*]Heb je gekeken hoeveel vissen sterven door de taxi (ik stel me messen voor die heel snel door het water snijden).

[*]Mag je hiermee door de kanalen in de Nederlandse grote steden racen?

[*]Wat is je eerste beoogde markt? Ik neem aan gebieden met grote meren in Noord Amerika? Of rondvaarboten-/taxi's in grote steden?

 

Je kunt natuurlijk altijd zelf een taxibedrijf starten. Daarmee krijg je geld binnen en genereer je publiciteit, en heb je proof of concept voor het product en het businessmodel.

 

Ik vermoed dat je site niet heel goed vindbaar is in google, ondermeer doordat je gebruikt maakt van plaatjes. De teksten kunnen ook nog veel beter.

 

In de eerste paar posts las ik dat je geen 3-d modellen maakt. Ik gebruik zelf Google SketchUp voor de eerste 3-d tekeningen en animaties. Na een paar uur spelen kun je daar heel veel mee, en het is gratis.

Link naar reactie
  • 0

Wat is het benzineverbruik bij verschillende snelheden?

Ik heb nog geen idee,wel weet ik zeker dat het minder zal zijn dan vergelijkbare boten omdat er veel minder wrijving is (denk aan het botsen op de golven

;Heb je gekeken hoeveel vissen sterven door de taxi (ik stel me messen voor die heel snel door het water snijden).

-Als goede dierenvriend vind ik het ook een rotidee dat dit probleem nog niet opgelost wordt door mijn apparaten (sorry)

;Mag je hiermee door de kanalen in de Nederlandse grote steden racen?

-Natuurlijk niet,da’s veel te leuk

;Wat is je eerste beoogde markt? Ik neem aan gebieden met grote meren in Noord Amerika? Of rondvaarboten-/taxi's in grote steden?

-Ja,maar ik ga ervan uit dat de techniek ook in treinen en auto’s gaat worden toegepast.

-In de eerste paar posts las ik dat je geen 3-d modellen maakt. Ik gebruik zelf Google SketchUp voor de eerste 3-d tekeningen en animaties. Na een paar uur spelen kun je daar heel veel mee, en het is gratis.

-Ik ben digibeet,misschien kun jij me helpen met een paar coole tekeningen?

Groet joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

-Ik ben digibeet,misschien kun jij me helpen met een paar coole tekeningen?

 

Ik ben er niet zo goed in, maar ik kan wel even kijken.

 

Als je mij je bouwtekeningen stuurt, heb je een kans van 20% (doordat het best wel wat tijd kost, en ik niet zeker weet of ik dit heb) dat ik er iets mee doe.

 

Jijzelf weet hoe je antwoorden moet geven op een forum, dus zo'n digibeet ben je nu ook weer niet. Misschien kun je

nog wel volgen.
Link naar reactie
  • 0

Zo deed ik het vroeger ook. Nu niet meer. Voor mij werkt het sneller eerst een computermodel te maken. Ik maak een ander soort dingen dan jou, maar jij zou daarmee ook je voertuigen optimaler kunnen ontwerpen, adhv ingevoerde materiaalsterktes, lucht-/waterweerstand, enz.

Link naar reactie
  • 0

Ja mannen, ik denk dat een combinatie goed zou zijn.

hoewel deze techniek niet compleet nieuw is zijn de wel nieuwe onderdelen enorm belangrijk voor het gedrag van het toestel.

Ik heb zojuist de laatste foto’s binnen van de ,proof of consept’ en hieruit blijkt dat sommige zaken letterlijk gekopieerd zijn vanaf mijn model van de musuito als getoond op m’n site.

Dit is op deze schaal een ramp en ik weet zeker dat dit zo niet gaat werken.

Ik kan de foto’s niet op hl.nl zetten want de bestanden zijn te groot maar het komt erop neer dat het een gebrek aan communicatie is tussen mij en de ingenieurs.

Pionieren met je geesteskindje kan eigenlijk alleen maar door de geestelijk vader worden gedaan maar het ontbreekt mij aan machines en de kennis hiervan (lassen zetten etc.)

Mijn volgende stap is proberen vandaag mijn toestel op te halen en samen met constructie bedrijf kokelink de laatste modificaties te maken.

Communicatie is deze week het sleutelwoord maar het levert wel weer vertraging op!

Beste Frans, leuk dat je er nu onder tussen meer dan een jaar na bekend maken nog steeds zo vurigin bijt!

Ik hoop snel met beter nieuws te komen (in ieder geval met wat foto’s)

Ps ik riskeer een kneusje omdat dit sterk lijkt op een oproep maar HELP ,iemand!

Groet, joop

:-\

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu het topic wel helemaal doorgelezen.

 

Een auto die kan vliegen, zonder vleugels! Cool! Waarom heeft je mosquito dan wel weer vleugels?

 

[Pas op: noobie aan het woord!]

Ik vind het een leuk idee, en dan ga ik direct fantaseren over hoe ik het aan zou pakken... Ik zou inderdaad ook niet een auto op de markt proberen te krijgen, want dat is technisch complex, duur, en veel regelgeving.

 

Je mosquito ziet er in vergelijking enorm simpel uit. Met een beetje slim gebruik van de bovenfrees kun je die denk ik in een paar dagen in elkaar zetten. Van het weinige wat ik ervan gezien heb, ben ik er ook minder van onder de indruk. Het lijkt veel op andere dingen die al op de markt zijn.

 

Ik hoop dat je ondernemingsplan verder gevorderd is dan de wereldkaart die je hebt laten zien. Daar teken je ongeveer alle zee-en van de wereld in. Dan heb je dus te maken met tientallen verschillende landen. Het zal onmogelijk zijn om je als eenpitter op al die landen te kunnen concentreren en je voldoende er in te verdiepen.

 

Wat zou ik doen...

 

[*]Is hij makkelijk te besturen?

[*]Worden je kleren nat als hij stilstaat?

 

Als makkelijk, zou ik een (1-6 persoons)jetski versie maken. Om als attractie aan het strand te gebruiken.

Als je kleren niet nat worden, zou ik misschien ook een versie voor een ferry-dienst maken.

 

Ik weet van beide markten niets, maar de attractie versie is denk ik makkelijker te realiseren (in Nederland/Europa): maak er eentje, start een strand-attractie-bedrijf en verdien zo geld en genereer publiciteit om het ding te verkopen.

 

(Als je productie gaat draaien, maak je ze natuurlijk niet meer van hout. Ik ben amateur, maar kun je zelf geen mallen maken en het plastic gieten?)

 

Misschien ben ik te voorzichtig, maar je plan om 250.000 euro te lenen, vind ik een heel slecht idee. Het product doet me niet enorm complex aan, dus zoveel geld heb je niet nodig voor de R&D, het octrooitraject is ook niet zo duur in de eerste paar jaar. En als je dit voor de productie reserveert, heb je daar nog niet goed genoeg over nagedacht.

 

 

Ik zal maar niet meer praten over de voordelen van het product in het echt in je handen hebben of het op een computerscherm te zien. Het is gewoon beter: je ziet dingen waar je niet aan gedacht had, en je komt sneller op nieuwe idee-en.

Link naar reactie
  • 0

beste xiaodi,

bedankt voor het lezen van inmiddels ,het boek’

het doet me altijd goed als mensen me bij staan met raad en daad, dat is het leuke van higher level!

De kaart die ik liet zien het ik gekopieerd van kennislink,dit zijn de gebieden waar een grondeffect vliegtuig tot zijn recht komt en ik kan alleen maar dromen om dit als afzetgebied te hebben.

De 250.000,- euro is om het bedrijf op te starten, hiermee bedoel ik een pand, r&d,inkoop,etc.

Ik kan nu zeggen dat ik een toestel kan maken voor zo’n 60.000,- dit is natuurlijk omdat de tekeningen (10.000,-) eerst gemaakt moeten worden, octrooi beheer, en er een montagestraat moet komen.

Het zal een 1 of 2 persoons fun apparaat worden of defensie ofzo moet een order plaatsen voor een meer persoons zitter.

Wat ik nu doe lijkt op uw idee,ik maak eerst een werkend schaalmodel, dan een 1 op 1 model en dan wil ik productie starten.

waarom de musquito vleugels heeft: in het water zijn de snelheden minder hoog dan op het vaste land en er is meer ruimte,hoe sneller het gaat hoe kleiner de vleugels kunnen zijn ;)

Bedankt voor de tips, ik als een pitter kan wel wat hulp gebruiken.

 

:)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joop,

 

Ik heb jouw topic af en toe gevolgd vanaf het begin. Had zelf nooit iets te melden, maar erg goed dat je nu resultaten ziet en aandacht krijgt! Erg goed dat je dit topic destijds gestart bent. Denk dat het een beeld geeft van waar je tegenaan kan lopen in het ondernemen en dat er toch hoop blijft.

 

Veel succes met je reis!

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

wat een geweldige week was dit weer!

door de nieuwsberichten was het druk en leuk tegelijk,en dan ook nog eens de nieuwe modellen van musquito die we voorlipig hammerhead noemen, geweldig allemaal!

hoewel ik nog geen concrete afspraken met ,grote jongens' heb kunnen maken denk ik echt dat deze week veel goeds had voor mijn vliegende auto/boot verhaal.

ik merk aan mijn vrienden dat ze ineens heel positief gaan denken over het consept en dit kan betekenen dat de mensen zich gaan realiseren dat het nut heeft om dit soort voertuigen te ontwikkelen.

ik weet nu heel goed hoe ik een exemplaar in elkaar moet schroeven dus is het een kwestie van geld om er 1 op ware grote te kunnen maken.

zodra janjaap van dijk (de designer) klaar is met de definitieve tekeningen gaan we naar j&p (de modelbouwers) en zal er toch voor de zekerheid nog 1 schaalmodel worden gebouwd.

als deze het goed doet is het een kwestie van opschalen en klaar!

ps bij het kopje pers op m'n website kunt u de nieuwsuitzendingen van rtl4 en tv west nog eens terug zien.

fijne voortzetting van de vakantie allemaal, en werkse voor de pechvogels!

groet joop

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

vraagje,ik heb inmiddels van diverse kanten reacties gekregen van investeerders maar er is er 1 waar ik niet uit kom.

als er iemand is die me kan helpen met het regelen van dit soort zaken, graag!

ik plak een tekst onder deze en de vraag is: wat moet ik doen of zeggen of weet iemand wat voor toko dit is en zijn ze te vertrouwen pfffff

ik hoop dat ik dit van de mods mag vragen maar echt ,ik kom er niet uit.

groet allen, en alvast bedankt!

Asalam-Alaykum,

 

Abu Dhabi Airport company is willing to fund projects that will bring profitable returns.

 

Abu Dhabi Airports Company is a public joint-stock company incorporated by Emiri Decree number 5, of March 4, 2006, to spearhead the development of the Emirate's aviation industry. Abu Dhabi Airports Company, the owner and operator of Abu Dhabi International Airport is set to establish a Business and Logistics Park next to the airport which is planned to operate as a free zone facility.

 

ADAC Investment opportunities at Abu Dhabi Business and Logistics Park range from investment affiliated with the industries, such as direct investment in tourism, aviation, real estate, business investment, industrialization and marine based products. ADAC is providing middle and back office outsourcing of fund administration services representing over $20 billion in committed capital for various investment opportunities at the Abu Dhabi Business and Logistics Park, UAE,and we wish to re-invest this fund by putting it into the management of private businessmen and corporations with good business ideas that can generate at-least 10% ROI per annum over maximum of 5 years duration.

 

ADAC seeks private equity partners to acquire value-added multinational properties in the World's growth markets. We are looking for equity partners, investors and agents who will pay up to 4.5% interest and part equity position with a five year hold. In 2010, we plan on acquiring up to $100 Billion in high-quality, low risk assets to capitalize on the current market cycle.

 

ADAC is acting as a lender and the loan will be disbursed on a clear loan of 4.5% interest per annum to the equity partners for these investment projects. We focus on seed capital, early-stage, start-up ventures, existing LLC and total completion and expansion of investment projects with immediate funding. We have extensive corporate and private business investments at Abu Dhabi Airports Company.

 

We are privately looking for fiduciary agents and management experts who will be willing to act as investment portfolio holders and administrators.

 

For further details please contact me directly.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.