Jump to content

Harry2011

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Hallo John, Dank voor je reactie. Het email adres wordt nergens getoond op de site en daarnaast wordt de betreffende informatie ook nog via SSL verzonden. Het is wel een terechte overweging, maar in vergelijking met vele andere sites en de informatie die daar vaak ondoordacht verzonden of geregistreerd wordt naar aanleiding van productvergelijkingen, verzekeringen, hypotheken, aankoopoverwegingen, onderhoudsvragen, etc. is dit relatief veilig. Er wordt in tegenstelling tot veel sites expliciet geen persoonlijke informatie gevraagd en ik wil volledig transparant zijn. Uit eigen ervaring weet ik wat er door veel mensen 'achtergelaten' wordt op het internet en hoe waardevol dit is voor bepaalde bedrijven. Tevens weet ik hoe bepaalde bedrijven met hun informatievoorziening omgaan, ondanks het beeld dat naar buiten toe geschetst wordt. Daarnaast zijn alternatieven als usb en externe mail opslag m.i. in veel gevallen zelfs minder veilig. Het staat mensen natuurlijk vrij een 'anoniem' mailadres te gebruiken. Een overweging voor de site is om ook het invoeren van het mailadres vrijwillig te maken en dan bepaalde functionaliteit (zoals het sturen van een herinneringsmail) niet beschikbaar te stellen. Dan zou men kunnen volstaan met een anonieme/cryptische gebruikersnaam. Maar zoals ik al zei, is jouw opmerking terecht en kan een drempel zijn. Ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Groet, Harry
  2. Omschrijving van je concept: GarantieHerstel.nl (http://www.garantieherstel.nl) heeft als doelstelling consumenten kosteloos te ondersteunen bij het verkrijgen van informatie over garantie en service. Er zijn al veel sites ter ondersteuning van de aankoop van producten en diensten, maar veel minder voor de ondersteuning in het gebruik en onderhoud van producten en diensten. Men probeert te besparen op de aankoop, maar heeft soms minder aandacht voor het besparen op het gebruik en onderhoud. Heb ik nog garantie? Hoe vaak is het product al gerepareerd en heb ik recht op coulance? Wat was het polisnummer van mijn fietsverzekering? et cetera. Een belangrijk deel van onze ondersteuning bestaat uit de mogelijkheid om veilig (dus zonder het verstrekken van persoonlijke gegevens) en kosteloos producten en diensten te kunnen registreren en daarvan een basisadministratie van productkenmerken en belangrijke gebeurtenissen bij te kunnen houden. De site biedt hiervoor na registratie toegang tot het onderdeel "Mijn GarantieHerstel". Door het registreren van elementaire productkenmerken, zoals model/type, serienummers, garantieperiode, etc. en bijvoorbeeld contacten met leveranciers of reparaties, ontstaat een online administratie die altijd en overal toegankelijk is. Je bent tenslotte niet altijd thuis, indien je contact hebt een leverancier. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De site is in een eerste versie in de lucht. Graag wil ik feedback op de site om deze voor een breed publiek begrijpbaar en toegankelijk te krijgen. Ik ben bezig informatie over garantie, etc. op de site te plaatsen. Heb hier o.a. contact over gehad met 'informatieleveranciers' over het hergebruik van hun gegevens. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Een veilige en betrouwbaar platform voor consumenten gericht op duurzaam gebruik en onderhoud van producten en diensten. Het moet een site zijn waar mensen regelmatig terugkomen De inkomsten moet in eerste instantie komen uit advertenties door leveranciers (eventueel via AdSense). Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Het is een idee dat enige tijd geleden vanuit eigen behoefte is ontstaan en wat ik nog niet als zodanig in de markt gezien heb. Wel zie je leveranciers die iets dergelijks bieden zoals MijnApparaten.nl van een bekende witgoedleverancier. Echter dit is duidelijk niet leverancier onafhankelijk. Daarnaast zijn er (forum)sites die inhoudelijk op reparatie en onderhoud van apparatuur ingaan. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Feedback en ook ideeën ten aanzien van het concept (mag ook per mail) zijn van harte welkom. Ook opmerkingen over de site zijn welkom. Het marketen van de site zie ik wel als een uitdaging. De toegevoegde waarde van de site blijkt met name als je het gebruikt en ervaart dat het hele praktische voordelen oplevert: 'the proof of the pudding is in the eating'. Dus hoort en zegt het voort zal denk ik meer effect opleveren als bijvoorbeeld een AdWords campagne. Ik zit erover te denken om een persbericht te maken en deze naar regionale 'uitgevers' te sturen. Ideeën zijn natuurlijke van harte welkom. Ik zit te overwegen om eerst het forum onderdeel weg te laten tot het moment dat er voldoende bezoekers/leden zijn. Misschien "less is more"?
  3. Mee eens. Met name gezien het karakter van de site. Het is geen forum, waar leden besluiten gezamenlijk iets te kopen. Bij bepaalde forums heerst veel meer 'saamhorigheid' en accepteert men bij gezamenlijke inkoop de risico's van het niet verkrijgen en weet men zeer goed welke inspanningen de initiator moet leveren om het voor elkaar te krijgen.
  4. In de post van Profi van augustus 2009 wordt nieuwsbericht.nl genoemd. Deze site lijkt uit de lucht te zijn, want ik kom op een site van de hoster. Weet iemand wat er met nieuwsbericht.nl gebeurd is?
  5. Ik heb als autoliefhebber ook even gekeken. Los van eerdere opmerkingen, ben ik als bezoeker en dit zijn autoliefhebbers inhoudelijk geïnteresseerd en ga je eerst de foto's bekijken. Dit is verhoudingsgewijs (te) veel klikwerk en zie je vervolgens 1 foto. Ik zou er voor kiezen om makkelijk een serie foto's te kunnen bekijken. Misschien een soort galerie/carrousel van foto's. Hier wek je interesse mee op en gaat men verder.
  6. Misschien een tip. Uniek assortiment of producten waar mensen zich mee kunnen identificeren (vnl vrouwen begrijp ik) is erg belangrijk. Je ziet bij sieraden wel dat men sieraden levert die bekende sterren ook dragen ("as the stars"). Honden zijn volgens mij ook hot bij "de scene" in Hollywood. Misschien soortgelijke jasjes e.d. laten maken. Je moet je wel onderscheiden van de massa.
  7. Als horlogeliefhebber ben ik wel erg nieuwsgierig wat je gaat brengen voor dat geld inclusief levenslange garantie. Het wordt een hele uitdaging in deze markt met zoveel verschillende designs en dan nog je eigen stempel proberen te drukken. Kun je al een tipje van de sluier oplichten over de stijl en het concept van het horloge. Wat zijn de karakteristieken waar je je mee wil onderscheiden? Misschien dat we mee kunnen denken.
  8. Ik heb sinds kort deze waardevolle site ontdekt en ben erg onder de indruk van jouw verhaal en de drive om er een succes van te maken. Deed me denken aan het boek "Doen!" van Ben Tiggelaar. Veel mensen blijven hangen in dromen, maar je moet het gewoon doen! Dank.
  9. En vergeet havens niet. Port security is de afgelopen jaren een belangrijk aandachtsgebied en kostenpost geworden. Leuk idee.
  10. Ben het eens met Koos Pol en denk er daarbij aan dat "een keten nooit sterker is dan de zwakste schakel". Je moet van voor- naar achterkant de security aspecten (laten) bekijken en vervolgens bepalen wat het je waard is om een bepaald geïdentificeerd risico en de mogelijke impact verder te beperken. Risico loop je altijd, maar wat is acceptabel m.b.t. betreffende systeem en wat mag het kosten. Een eerste audit kan helpen in het verkrijgen van inzicht in de keten. Vervolgens kun je bewust keuzes maken ten aanzien van onderdelen die verbeterd moeten worden. Dit voorkomt dat je veel tijd steekt in een bepaald specifiek aspect en dat er ergens anders een "gat" zit die je niet inzichtelijk had.
  11. Vaak is de eerste indruk het belangrijkste en ook mij viel direct de donkere kleur op. Los van smaak is het niet functioneel, zoals bij de "koopgids". Dit is bijna niet te lezen, terwijl het commercieel een niet onbelangrijk onderdeel is. Consequent zijn in betiteling van site onderdelen is ook belangrijk. Bij het zoeken wordt de term categorie gebruikt, terwijl onder "Menu" eigenlijk categorieën genoemd worden. Je zou de titel van deze module kunnen veranderen. Ik zou bij "Onze beloftes" het formaat van de sterren en de tekst meer in lijn brengen. Nu is het net of er foto's zouden moeten staan die niet getoond worden. Ik denk dat je op de goede weg bent en het is verstandig er anderen naar te laten kijken. Succes.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept