• 0

mijn bedrijf van begin tot eind

Voor degene die het leuk of interessant vinden het volgende.

 

Hallo, ik ben Joop de Kock en ga verslag uitbrengen van het verloop van mijn bedrijf.

De rede hiervoor is dat je als uitvinder vaak geen , gewoon’ bedrijf uitoefent maar het gaat er bij ons vaak anders aan toe dan voor vele , gewone’ bedrijven.

 

Alle facetten zal ik in etappes zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen gaandeweg het traject.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de juiste manier van ondernemen is, sterker nog ik denk dat ik hier en daar fouten zal maken en dat is misschien iets voor andere om van te leren.

Mede hierom zou ik het op prijs stellen als u uw reacties op wat ik doe , ventileert op deze site. ( Niet al te hard voor me zijn hoor).

 

Omdat ik van plan ben om op een gegeven moment mijn bedrijf te beëindigen wegens rijkdom of falen is het mogelijk om het gehele proces te verslaan

Om u een goed beginbeeld te geven eerst even iets over mezelf en m’n bedrijf.

Ik ben dus joop, ik ben al uitvinder sinds 1998 maar nog nooit is het me gelukt om zeg maar door te breken met mijn ideeën.

 

Dit kan inderdaad liggen aan de ideeën zelf maar ga er voor het gemak even vanuit dat het komt door de weg die een uitvinding af moet leggen om zich om te zetten in geld.

 

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

Om bij het begin te beginnen neem ik u even me terug naar het moment dat ik het bedacht.

 

Ik zit altijd te spelen met de elementen en probeer te imiteren en te combineren met wat de natuur ons als voorbeeld geeft voor de meest briljante uitvindingen.

 

Ik heb de voordelen van een vliegtuig gecombineerd met die van een auto en na veel knutselen en tekenen kwam ik met een concept dat voor mij voldoende was een eureka moment te hebben, het model werkte immers en wat staat me nu nog in de weg om succes met dit idee te hebben dacht ik.

 

Ik ben al jaren bezig maar de weg naar succes wist/weet ik nog steeds niet, ik weet wel hoe het niet moet en dus doe ik het dit keer anders heb ik me voorgenomen.

 

De man met de sigaar die het idee uit m’n handen trekt bestaat niet (in dit stadium) dus wat nu.

Mijn strategie was zo snel mogelijk zorgen dat het idee beschermd is en dat zoveel mogelijk aandacht van de media trekken om de man met de sigaar te vinden en de zak geld aan te pakken.

Gelukkig kreeg ik een innovatievoucher van senter novum en hiermee kom ik grotendeels m’n octrooi bekostigen.

 

Goed idee toch , anders kun je het alleen je vrienden vertellen en die hebben de zak geld niet hmmm.

Met m’n octrooi op zak ben ik op zoek gegaan naar een investeerder maar ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor met een octrooi en een paar tekeningen alleen vindt je geen investeerder, ik niet althans.

Bij de bank hoef je het niet te proberen want die zijn allergies voor uitvinders en voor een echte invormal is het nog te vroeg.

 

Iedereen die ook maar iets voor je kan betekenen moet een goed ondernemersplan zien maar ik wil m’n gedachtegoed verkopen, geen bedrijf opstarten, hoe maak je een ondernemersplan als je maar 1x iets verkoopt?

Overcompleet past dit op een de achterkant van een bierviltje en dus geen startkapitaal voor mij!

 

O ja, dit startkapitaal heb ik natuurlijk nodig om mijn uitvinding meer gestalte te geven in de vorm van een prototype en/of een doorgerekend stuk door een professor of een ander slim orgaan als TNO ofzo.

 

Ik realiseerde me dat dit echt nodig is om te komen waar ik wil zijn.

Geld moest er dus komen en snel ook want ik zit inmiddels wel in m’n prioriteit jaar en dit is zo om.

Ik heb toen toch maar besloten om het hele verhaal in een bedrijf te gieten en dat resulteerde in dutch aero technics.

Een beetje tegen m’n zin in dat wel maar het is de enige manier om nog een beetje kans te maken, wie gaat je geld verstrekken zonder k.vk. inschrijving?

 

Na heeeel lang zoeken op google kwam ik terecht op deze site en ik moet zeggen ik voelde me hier meteen thuis, allemaal mensen met dezelfde problemen en interesses geweldig, een thuishaven bedacht ik me.

 

Ik heb me een beetje verdiept in hl.nl en besloot m’n zegje ook eens voorzichtig te doen en schreef een column waarbij ik (terecht) een beetje mijn ongenoegen uitsprak over hoe e.e.a. geregeld was over subsidies

 

Hier begint het spannend te worden want ik kreeg hier hele waardevolle reactie’s op en ik kan nu best wel trots zijn op het kleine maar krachtige netwerkje wat ik inmiddels zonder het me direct te realiseren heb opgebouwd in de vorm van Syntens, het begon met een mailtje van Perry Smit die zij dat hij me misschien kom helpen.

 

Dit kon hij zeker en na niet al te veel gedoe kon ik samen met hem aan tafel met jawel TNO!

Er is nog niets zeker maar een belangrijke stropdas van deze club zag het volgens mij wel zitten en stelt na z’n vakantie zijn netwerk intern beschikbaar om te onderzoeken en te bevestigen dat mijn uitvinding nut heeft (geld waard is).

Dit is een geweldige mijlpaal voor mij want het brengt me een stuk verder naar succes.

 

Jammer echter is wel dat TNO een kostbaar prijskaartje heeft en al heb ik geen idee wat dit gaat kosten maak ik me nog meer zorgen hoe ik dit ga betalen, maar Perry gaat na zijn vakantie kijken of hij me hiermee kan helpen.

Dit was afgelopen vrijdag en ik denk dat dit in een nutshel wel ongeveer is wat er tot op heden is gebeurd.

 

O ja niet onbelangrijk is dat ik me op aanraden van syntens ook heb ingeschreven voor het ei van columbus en the green challenche en wie weet wat hier uit voortvloeit.

 

Zo dat was het dan, ik denk dat het volgende bericht niet zo lang is want ik moest jullie eerste even bijpraten.

 

Ik hoop dat het een beetje interessant gaat worden en het leuke is dat idereen live kan zien hoe het zich ontwikkeld en zelf het verhaal een wending kan geven doormiddel van tips enzo.

 

Het zal vd week wel rustig blijven (vakantietijd) maar zodra er ontwikkelingen zijn horen jullie dit direct van mij.

 

Tot snel joop

upforce1.thumb.gif.0c5f5fb06c47f8c301d9ff3d70d8f422.gif

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Rake klappen xiaodi! je gedachten bevalt me goed!

Als eerste moet ik zeggen dat ik het onwijs leuk vindt dat je je er zo inbijt en je feedback is me veel waard!

i.d.d. zijn er ook regels voor boten en dit is in de 500k meegenomen.

Een groot (luxe) probleem is dat ik niet weet op welke schaal ik het beste kan beginnen en in welke niche.

ik hoop hier juist door de TU achter te komen, waar doe je goed aan?

Dit is ook de rede dat het verdomd moeilijk is om een business plan op te stellen en ga maar eens op zoek naar geld zonder hmmm.

Ik heb contact gehad met discovery channel maar ze kopen programma's in bij derden en ik kom niet verder, vorig jaar kon ik bijna meedoen met het programma prautotype maar toen was het ze nog net te onzeker.

Ik heb geen contacten in de tv branche en ben op zoek naar elke voorm van hulp,dus.

ik begin een beetje radeloos over te komen, dit heb ik wel vaker en meestal gebeurd er dan toch iets goeds,dus dat hoop ik nu weer,t'is lastig dat wel! :-\

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Het grootste probleem is dat ik mijn octrooi binnkort moet onderhouden wat betekend landen uitkiezen, vertalen en deponeren, dit kan oplopen tot 150k

Het finijn zit hem in de staart, tís 10 voor 12 hier pfff

 

Als ik het me goed herinner kun je overstappen op de PCT procedure waarmee je jezelf in totaal 30 maanden de tijd geeft?

 

Zoveel mogelijke landen en markten heb je toch ook niet (grote (warme) rijke landen met een lange kustlijn)? En omdat je een niche product hebt is de kans op concurrentie laag?

 

Persoonlijk zou ik concurrentie niet eens zo negatief vinden. De marketing en ontwikkeling die zij doen komt ook ten goede aan jou.

Link naar reactie
  • 0

Een groot (luxe) probleem is dat ik niet weet op welke schaal ik het beste kan beginnen en in welke niche.

ik hoop hier juist door de TU achter te komen, waar doe je goed aan?

 

Dat herken ik :) Ik heb zelf nu ook zo'n 40 (marginaal) verschillende bedrijfsconcepten waartussen ik moet gaan kiezen.

 

Dit is nu ook jouw grootste uitdaging. Het was goed geweest als de TU studenten je daar mee geholpen hadden, want dit was je voornaamste vraag.

 

Als ik jou was zou ik gaan brainstormen over mogelijke bedrijfsidee-en en deze opschrijven.

 

Daarna kun je makkelijker kiezen.

 

Als je gekozen hebt, kun je die enkele bedrijfsconcepten verder uitwerken.

 

Wie of wat zijn mogelijke klanten, en is jouw product zoveel beter of leuker dan het alternatief om jouw product te kopen in plaats van dat alternatief.

 

Wie kopen nu boten (in alle maten)?

 

 

 

Ik heb contact gehad met discovery channel

 

Dat bedoelde ik niet. :) Er zijn zat custom auto/boot/motor bouwers met kleinere en grotere werkplaatsen in Nederland waarmee je samen zou kunnen gaan werken.

Link naar reactie
  • 0

Dat is nou net het probleem, ik zit al in m'n PCT en de tijd begint te dringen.

Een goede gedachte is dat de concurent m'n vriend kan zijn, helemaal mee eens maar zodra er sprake is van een concurent is dat tegelijkertijd een joint venture wat mij betreft.

Als players er iets in zien doen ze er goed aan om samen met me op te trekken.

Ik heb goede contacten met wigcraft en hr fischer maar deze zijn bezig met het ,ouderwetse' grond effect en kunnen maar moeilijk aanpassen. daar komt bij dat ze met technieken van voor de oorlog werken en zich hieraan vasthouden met als resultaat slechte verkopen vanwege de slechte reputatie van dit soort voertuigen( gevaarlijk)

De samenwerking kan uit elke hoek komen omdat je er niet al te technisch voor hoeft te zijn en het een nieuwe markt betreft van mijn part blokker of hema, dat maakt het gelukkig wel interesant maar ga ze maar zoeken en vinden.

Als ik zelf zou kiezen gaat mijn voorkeur uit naar een toestel voor 10 tot 20 personen, op die manier kun je hetzelfde toestel gebruiken voor meerdere markten maar een 1 persoons toestel is weer goedkoper te maken, ehh

ps iemand contacten met auto bouwers, custom ofzo? ;D

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

De samenwerking kan uit elke hoek komen omdat je er niet al te technisch voor hoeft te zijn en het een nieuwe markt betreft van mijn part blokker of hema, dat maakt het gelukkig wel interesant maar ga ze maar zoeken en vinden.

 

Als jij weet welke eindgebruikers jij wilt hebben, is het relatief makkelijk een bedrijfsplan daarvoor te maken, en ze dus te zoeken en vinden. Hier heb je het over de detailhandel, dus ik neem aan dat je het dan over de speelgoed versie hebt. Daarmee leuren is relatief makkelijk: maak een sample (bijvoorbeeld in een fablab m.b.v. 3d printers of/en vacuum formers) ontwerp, print en vouw de verpakking, maak een filmpje met kinderen die er mee spelen, en ga langs de inkopers. Als je orders hebt, kun je gaan produceren.

 

Als ik zelf zou kiezen gaat mijn voorkeur uit naar een toestel voor 10 tot 20 personen, op die manier kun je hetzelfde toestel gebruiken voor meerdere markten maar een 1 persoons toestel is weer goedkoper te maken

 

Je voorkeur zou af moeten hangen van welke markt het meest interessant is, en het makkelijkst te betreden. Normaal ga je pas produceren pas nadat je een order hebt, dus de kosten voor het maken van een boot zijn voor jou minder relevant. Behalve de eerste producten die je moet maken voor reclame en testen.

 

 

ps iemand contacten met auto bouwers, custom ofzo? ;D

 

Die zijn makkelijk genoeg te vinden. Eentje op HL is Krypto.

Link naar reactie
  • 0

Nee met Hema of Blokker bedoel ik te zeggen dat elk bedrijf er in kan stappen,net zo goed mc donald's of hapsnap of de lokale MKBer

En dus mik ik niet op speelgoed, een belangrijke rede hiervoor is dat het een zeer gemakkelijk te besturen toestel is en het laat weinig ruimte over voor avontuur voor de kid's.

Dit is tegelijkertijd goede reclame voor het grote werk nl op ware grote bouwen omdat het juist zo eenvoudig te bedienen is

order:

Als ik een order zou krijgen zou dit betekenen dat mensen de potentie inzien en dan verwacht ik eerder een deal om samen te gaan gezien ik een kleine jongen ben en het dus makkelijk zaken doen is (earley mover advantage)

Ik verwacht als ik een producktie start voor toestellen voor ongeveer tien tot 15 personen dat ik met 1 productie straat meerdere markten kan bedienen, echter het maken van speelgoed is aantrekkelijk voor de aanloopkosten en de marktacceptatie zoals Nils de Witte mij al vertelde, dilemma's dilemma's

Ik realiseer me wel dat ik een keer moet kiezen maar dat zal denk ik in drie stappen moeten gaan te weten:

Eerst het raport van TU afwachten en een werkend model maken samen met een micro finansier\coach

twee: met een informal een 1op1 toestel bouwen kosten 20k?

drie: de hele boel gaan produceren of verlicenceren of verkopen of een combinatie van dit alles.

Nu we het er zo over hebben ontstaat er een fundering voor een businessplan ;D

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Joop, ik begrijp dat het vrij simpele techniek is, dat de USP van het ding is: een heel veilige, zuinige en snelle manier van transport, vooral over water en dat het er nu vooral om gaat om als de sodemieter een investeerder te vinden die er samen met jou z.s.m. een succesvolle business van weet te maken.

 

Die investeerder moet bij voorkeur de volgende kenmerken hebben:

1. heeft grote belangen in het transport over water en/of door de lucht,

2. is altijd in voor een nieuw zakelijk avontuur,

3. zet een markt graag op zijn kop met innovatieve concepten,

4. heeft een megagrote X-factor (gunfactor, funfactor).

 

Aan wie moet je dan direct denken? Juist ja, aan Richard Branson! Benader hem met je concept en geef aan dat als hij niet geïnteresseerd is, je ermee naar Stelios Haji-Ioannou van Easyjet gaat, want dat is de logische nummer twee. Succes!

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja Jantax,

Dat zou geweldig zijn maar hoe kom je bij die boy's binnen?

Ik heb al eens iets geprobeerd bij linkedin en google maar deze jongens zijn niet te pakken te krijgen.

ik zag laatst op tv dat Branson 1 uur per dag zaken vanuit z'n hangmat op z'n eiland deed,hmmm keertje langs varen/vliegen?

Ik heb ook al gedacht aan Hans van Breukhoven die ken ik persoonlijk,ik zie hem als een aardige gast die toevallig heel veel geld heeft, geen kapsonis daar hoor!

Maar hij snapt de ballen van techniek en zegd ,schoenmaker hou je bij je leest'

Terecht ook want die man wodt belaagd met mensen die om geld vragen en ik ga niet zeuren, dat zou de vriendschap kapot kunnen maken.

Ik denk trouwens dat gezien het startkapitaal ik niet eens zo'n grote player nodig heb wat het zoeken makkelijker maakt.(waar ik nog niets van merk hoor)

Weet iemand hoe je ,ze' kunt benaderen, dan hoor ik dat graag, maar we zijn allemaal op zoek naar ondersteuning heb ik het vermoeden dus deze vraag zal wel niet beantwoord kunnen worden.

Nog gepensioneerde technische avontuurlijke opa's hier op HL? haha

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Dat zou geweldig zijn maar hoe kom je bij die boy's binnen?

Ik heb al eens iets geprobeerd bij linkedin en google maar deze jongens zijn niet te pakken te krijgen.

 

Maak voor een paar euro een tweetal domeinnamen aan:

www[.]paulbranson[.]net/

www[.]stelios-haji-ioannou[.]com/

 

Met name die van Stelios zal aandacht trekken aangezien www[.]stelios[.]com en www[.]stelioshaji-ioannou[.]com beide in gebruik zijn door Stelios en zijn charity zelf. Die top-mensen googlen zichzelf constant, zelfs vanuit hun hangmat ::)

(eventueel wat gratis Google Adwords crediet erbij leggen)

 

Op die website omschrijf je in het kort jouw idee en waarom je hun hulp nodig hebt. Klaar!

 

Thank me later ;)

Link naar reactie
  • 0

jeetje wat een goed idee!

Ik ben een beetje digibeet maar ik zal m'n neef vragen of hij dit wil doen.

Ik probeer me in te schrijven voor pitch tv van branson maar zelfs dat lukt me niet hihi pffff

Ik ga staks een filmpje maken met een houten modelletje om uit te leggen wat de voordelen zijn.

Graag jullie commentaar voordat ik het post bij ,de boy's'

hier de link waar ik aan't klooien ben :

http://www.virgin.com/richard-branson/answer/what-s-the-best-way-to-send-you-investment-proposals-for-new-inventions/

en btw ik dank je NU! :)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

ik zag laatst op tv dat Branson 1 uur per dag zaken vanuit z'n hangmat op z'n eiland deed,hmmm keertje langs varen/vliegen?

Ik heb ook al gedacht aan Hans van Breukhoven die ken ik persoonlijk,ik zie hem als een aardige gast die toevallig heel veel geld heeft, geen kapsonis daar hoor!

Maar hij snapt de ballen van techniek en zegd ,schoenmaker hou je bij je leest'

Terecht ook want die man wodt belaagd met mensen die om geld vragen en ik ga niet zeuren, dat zou de vriendschap kapot kunnen maken.

je hoeft niet om geld te zeuren, hij kan je vast wel de achterdeur vertellen hoe je bij Branson kan binnenkomen? ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het niet Bas,

Buiten dat ik niet denk dat Hans Richard Branson kent heb ik het gevoel dat het niet nodig is om in te zetten op de hele rijke der aarde ,omdat het om een klein bedrag gaat zijn de kansen denk ik groter als ik gewoon een beetje om me heen vraag in nederland.

De afgelopen tijd gaat dit draadje veel over kapitaalwerving, dit komt omdat ik m'n project zie falen als er niet snel iets gebeurt, ik merk dat hoe minder je hebt hoe minder je durft te vragen.

Misschien is dit wel zo'n leerzaam moment van dit draadje.

Of het nu toeval is of het feit dat ik alle registers open heb getrokken gebeurd er voor mijn gevoel altijd op het laatste moment iets goeds.

Gister avond laat belde er en man die in het begin al vertrouwen in mij had op met goed nieuws, deze man (een volstrekt onbekende van me) heeft me al eens eerder aan geld geholpen toen ik geld nodig had om de rest van het octrooi te bekostigen en heeft momenteel 3% van mijn ,bedrijf'in handen.

Hij vroeg me wat nu de problemen waren en ik vertelde hem dat ik pronto een paar duizend euro nodig heb om een profesioneel werkend model te kunnen maken.

Ik ga vanavond naar een bedrijf waarvan ik overtuigd ben dat ze dit kunnen maken en hoop met hun een deal te kunnen maken over een samenwerking en inzicht te krijgen in de kosten van zo'm model en tevens de kosten voor een toestel op ware grote.

Ik vertelde mijn ,micro investeerder'dit verhaal en hij kon mij gerust stellen door de mededeling dat hij quote: misschien wel weer een kleine donatie mijn kant op kan laten komen'.

Geweldig nieuws dus en dit betekend niet alleen een beetje geld maar het geeft me ook weer meer zelfvertrouwen, en als je overal je neus stoot kun je zo'n nieuwtje goed gebruiken kan ik je vertellen!

Niets is nog zeker en ik stop heus niet met mijn zoektocht naar kapitaal hoor, ik ga donderdag met een gezelschap naar een feestje waar ook wat vlotte jongens rondlopen en hier mag ik ook m'n zegje doen.

Daar komt bij dat ik me verder ga verdiepen in crowd funding.

Kort gezegd begin ik de dag dus goed maar met de wetenschap dat je het achter de heldeuren vandaan moet halen.

Een goed idee kan iedereen zomaar hebben, er geld mee verdiennen is de kunst pffff

Fijne werkweek allemaal, groet joop

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joop,

 

 

Ik zag toevallig je bericht van Abu Dhabi Airport Company en je twijfelde of dit wel te vertrouwen is. Nu heb ik helaas geen tijd gehad om het hele topic te lezen (dus weet niet hoe je er mee verder bent gegaan). Maar ik heb wel eens voor hun gewerkt bij de Formule 1 (waar ze een eigen restaurant voor hun klanten hadden). Leuk bedrijf, aardige mensen! Er werkt ook een Belg bij die in Zuid - Afrika woont/heeft gewoond. Misschien kun je hem eens vragen (hoewel hij voor de Abu Dhabi Port Company werkt). Maargoed, wens je veel succes, als er nog vragen zijn hoorik het wel

Link naar reactie
  • 0

Bedankt mannen,

Ik ga direct de link bekijken

Over bedrijfsplannen gesproken!

Ik krijg net het raport van TU binnen en dat liegt er niet om zeg!

Had ik eerst het idee dat het tegenviel mag ik nu toch wel zeer gelukkig zijn.

ik denk dat presenteren niet echt hun ding was maar op papier zijn ze ijzersterk moet ik zeggen!

Het is een pdf bestand wat ik jullie graag laat zien maar ik weet niet hoe ik het moet posten.

Dus geintereseerden vraag het op door pm?

Als ik dit in mijn ondernemersplan verwerk is het direct compleet sterker nog het is een businessplan!

Wat een leuke dag zeg!

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

nog geen prijs maar wel vooruitgang!

Gisteravond ben ik bij een bedrijf geweest (via higher level) en wat een zakelijk gesprek moest worden bleek een gezellige avond te zijn!

Eenmaal aangekomen bij het bedrijf dat me kan ondersteunen bij het maken van een proefmodel en tevens een ,musquito'op ware grote pakte ik mijn modelletjes om een demonstratie te geven van wat de techniek behelst.

Veel uitleg was niet nodig want de man snapte het direct en dat is fijn praten.

Mijn missie was om een prijs boven tafel te krijgen maar het verhaal kreeg een andere wending toen we doorboorduurde over techniek in z'n algemeen.

Het bleek dat we enorm veel dingen gemeen hebben , ook prive omdat we van de zelfde leeftijd zijn en ook nog eens allebei uit dezelfde regio komen.

De winst van deze avond zit hem in het feit dat de klik er was en zonder klik doe je niets!

We hebben gesproken over niet alleen een modelletje maar ook waarvoor een modelletje en wat te bereiken met een modelletje en hoe we de mensen overtuigen met dat modelletje!

Hoe dan ook een echte meedenker en dat werd hoog tijd.

Eenmaal thuis gekomen had ik een e-mail met nog meer detail vragen en vandaag kan ik zeggen dat er drie mensen heel hard aan het nadenken zijn over hoe verder, het lot van het project!

Dit stukje lijkt misschien niet belangrijk maar het is denk ik hier waar doorbraak uit voortkomt omdat ik het gevoel heb dat ik er niet alleen meer voor sta maar ook door toevoeging van andere netwerken die het verschil maken tussen succes of niet ben ik overtuigd!

Snel meer over dit, dat weet ik zeker!

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om higher level te bedanken,zonder had ik nooit gevonden waar ik naar zocht! echt top!

joop

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

hoi Joop was zeker gezellig.

 

En zoals ik in een ander topic zelf aangaf zocht ik weer een uitdaging. Die heb ik nu zeker gevonden.

Ben zelf ook blij dat ik dit forum heb gevonden en zo in contact kom met andere ondernemers.

 

mischa

 

 

 

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.