Ik had een mooi aanbod gekregen voor een nieuwe baan die ik geaccepteerd heb.
Nu omwille van de startdatum wil ik graag mijn eenmanszaak uitschreven/stopzetten voordat ik er aan begin.
Nu was mijn vraag,
1. Ik had een aantal diensten geleverd waarvan er 1 met factuur uitstaan en 2 de facturen nog moeten worden gestuurd.
Kan ik deze ene factuur annuleren en de andere 2 facturen gewoon niet versturen of ben ik wettelijk verplicht dat alsnog te doen? (het klinkt raar maar omwille van de doorlopende kosten van het bedrijf loont het bina niet om te wachten op de betalingen)
Of komt de ene factuur alsnog ergens op mijn balans terecht en bij een eventuele controle van de heer Belasting, dat ik alsnog word aangeslagen zodat die twee ongefactureerde diensten als marktwaarde worden beschouwen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jtjt
jtjt
Hallo,
Ik had een mooi aanbod gekregen voor een nieuwe baan die ik geaccepteerd heb.
Nu omwille van de startdatum wil ik graag mijn eenmanszaak uitschreven/stopzetten voordat ik er aan begin.
Nu was mijn vraag,
1. Ik had een aantal diensten geleverd waarvan er 1 met factuur uitstaan en 2 de facturen nog moeten worden gestuurd.
Kan ik deze ene factuur annuleren en de andere 2 facturen gewoon niet versturen of ben ik wettelijk verplicht dat alsnog te doen? (het klinkt raar maar omwille van de doorlopende kosten van het bedrijf loont het bina niet om te wachten op de betalingen)
Of komt de ene factuur alsnog ergens op mijn balans terecht en bij een eventuele controle van de heer Belasting, dat ik alsnog word aangeslagen zodat die twee ongefactureerde diensten als marktwaarde worden beschouwen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22309-stoppen-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag