Visuele gadget om nieuws te lezen en te zien hoe diverse bronnen berichten over dezelfde nieuws onderwerpen.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Ik heb een web applicatie gemaakt die de laatste nieuws items van allerlei bronnen in een grafische omgeving toont en berichten over hetzelfde onderwerp 'elkaar opzoeken'.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Robert-Jan E
Robert-Jan E
Omschrijving van je concept:
Visuele gadget om nieuws te lezen en te zien hoe diverse bronnen berichten over dezelfde nieuws onderwerpen.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Ik heb een web applicatie gemaakt die de laatste nieuws items van allerlei bronnen in een grafische omgeving toont en berichten over hetzelfde onderwerp 'elkaar opzoeken'.
http://samenews.com
(website zal om Microsoft's Silverlight installatie vragen als die nog niet aanwezig is...)
Werkt het beste in hoge schermresolutie en in full-screen mode.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Gewoon een leuke, speelse gadget om te zien hoe nieuws onderwerpen vanuit verschillende hoek belicht worden.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Google News (o.a.) doet nieuws clustering maar je krijgt meteen een hele waslijst van gerelateerde berichten, niet echt uitnodigend, vind ik.
SameNews toont alle berichten in een organisch netwerk, waarbij per onderwerp hooguit een paar nieuws berichten worden getoond.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik vind dit wel leuk, maar vinden jullie dat ook?
Is dit leuk om een keer te zien, of zou je terugkomen naar samenews.com?
Zijn de nieuws teksten goed genoeg leesbaar en zijn de kleuren handig gekozen?
Wat valt er te verbeteren?
Doorontwikkelen of toch maar weer serieuze administratieve software gaan bouwen? ;-)
De toekomst is niet meer wat ie geweest is
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22330-visuele-nieuws-gadget/Aanbevolen berichten
35 antwoorden op deze vraag