Al enige tijd bezinnen wij ons op de vraag wat wijsheid is; Moeten we ons gaan presenteren onder de groepsidentiteit of blijven wij vasthouden aan de identiteit van afzonderlijke dochterbedrijven. Met de recente uitbreiding van onze activiteiten en het toevoegen van een Werving & Selectie onderneming is deze vraag wederom ter sprake gekomen.
Feit is dat wij allen in de volle breedte van de groep bezig zijn, maar steeds vanuit een bepaalde invalshoek bij onze klanten aan tafel zitten. De ene keer is dat vanuit contractmanagement, een volgende keer op gebied van inkoop en aanbestedingen, dan weer voor de juridische ondersteuning. Dit doen we vooral op projectbasis, waarbij iedereen zijn eigen aandachtsgebied heeft, maar soms ook in teamverband en sinds 1 augustus niet alleen op projectbasis, maar ook met recruitment.
Argumenten voor het presenteren onder één noemer zijn:
[*]Herkenbaarheid voor de klant van het complementaire karakter van de ondernemingen in de groep:
[*]Minder gegoochel met visitekaartjes
[*]Kostenbesparend
Argumenten tegen het presenteren onder één noemer zijn:
[*]bestaande labels worden minder waard, merken gaan verloren;
[*]kwetsbaarheid van een groepslabel is groter;
[*]potentieel aan klanten van de afzonderlijke ondernemingen is groter dan de prospecten die juist waarde hechten aan de groep.
De keuze waar wij voorstaan is bijzonder lastig. Wij vragen ons af wat verstandig is.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Edward
Edward
Al enige tijd bezinnen wij ons op de vraag wat wijsheid is; Moeten we ons gaan presenteren onder de groepsidentiteit of blijven wij vasthouden aan de identiteit van afzonderlijke dochterbedrijven. Met de recente uitbreiding van onze activiteiten en het toevoegen van een Werving & Selectie onderneming is deze vraag wederom ter sprake gekomen.
Feit is dat wij allen in de volle breedte van de groep bezig zijn, maar steeds vanuit een bepaalde invalshoek bij onze klanten aan tafel zitten. De ene keer is dat vanuit contractmanagement, een volgende keer op gebied van inkoop en aanbestedingen, dan weer voor de juridische ondersteuning. Dit doen we vooral op projectbasis, waarbij iedereen zijn eigen aandachtsgebied heeft, maar soms ook in teamverband en sinds 1 augustus niet alleen op projectbasis, maar ook met recruitment.
Argumenten voor het presenteren onder één noemer zijn:
[*]Herkenbaarheid voor de klant van het complementaire karakter van de ondernemingen in de groep:
[*]Minder gegoochel met visitekaartjes
[*]Kostenbesparend
Argumenten tegen het presenteren onder één noemer zijn:
[*]bestaande labels worden minder waard, merken gaan verloren;
[*]kwetsbaarheid van een groepslabel is groter;
[*]potentieel aan klanten van de afzonderlijke ondernemingen is groter dan de prospecten die juist waarde hechten aan de groep.
De keuze waar wij voorstaan is bijzonder lastig. Wij vragen ons af wat verstandig is.
jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22441-presenteren-onder-corporate-identity-of-niet/Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag