• 0

Oldtimer evenementen voor bedrijven

Omschrijving van je concept:

Oldtimer arrangement voor het jaarlijkse personeelsuitje. Wat ik ga aanbieden is de huur van een aantal oldtimers (zelf rijden), gecombineerd met culinaire, sportieve of culturele elementen (zelf te kiezen door het bedrijf uit ons, hopelijk steeds wisselende, aanbod), die door korte routes met de auto's te rijden, bezocht worden. Dit alles in de landelijke 'onthaastende' omgeving van de Hoeksche Waard met een Zeer Goed routeboek op schoot.

 

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Concurrentieonderzoek op internet. Er zijn redelijk veel bedrijven actief in deze tak van sport, maar nog niet in de streek waar ik woon. Deze concurrenten zijn van 'enthousiaste amateurs' tot flinke bedrijven met een wagenpark van 50 auto's.

De regiomanager van de VVV is reeds op bezoek geweest en is erg enthousiast. Op zijn kantoor is een FTE verantwoordelijk voor groepsarrangementen (zoals zij het noemen) en als ik wat het uitgewerkt, mag ik dat tegen deze persoon aanhouden.

Als laatste vertel ik het tegen iedereen die het maar wil horen. Helaas (!) is iedereen erg enthousiast en mis ik alle vorm van kritiek in de antwoorden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Culinaire onderdelen zijn makkelijk te vinden, ieder restaurant of theetuin wil doordeweeks wel een 20 tal extra gasten verwelkomen. Sportief wordt het al wat minder en cultureel is er zeer weinig aanbod in de arrangementen van concurrenten.

Wel zie je regelmatig bepaalde 'spelletjes' die staan voor 'teambuilding'. Ik zie nog niet hoe ik dit laatste moet gaan invullen en ik vraag me af of het noodzakelijk is daar nu al een antwoord op te kunnen geven, mocht het gevraagd worden.

 

Kortom, de combinatie oldtimers - locatie (Hoeksche Waard) - activiteiten moeten bedrijven prikkelen om bij mij een arrangement af te nemen Woorden als landelijk, onthaasten, doe-maar-gewoon moeten hierin terugkomen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Helaas, niet. Alleen de locatie is anders dan bij bestaande concepten. Wel is het hebben van verschillende oldtimers redelijk uniek, de overgrote meerderheid heeft per bedrijf dezelfde auto's.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik weet niet hoe ik de zakelijke markt op dit gebied moet inschatten. Ik wil graag een idee krijgen van de wensen van bedrijven qua soort activiteiten (cultureel, culinair of sportief?) en of een dergelijke setting, het rondrijden in oldtimers in een landelijke omgeving, niet als oubollig wordt ervaren? Koffie in een theetuin (verzorgingsboerderij, met verstandelijk gehandicapten), barbeque in een boomgaard, kanovaren, golf clinic, boerengolf, snertrit in de winter, culinaire rondrit, molentocht ...?

 

Spreekt dit jullie aan?

 

 

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Henri,

 

Vergeet alles maar wat met gehandicapten te maken heeft, deze tourritten zijn er jaarlijks in elk dorp en worden door de oldtimer verenigingen gratis georganiseerd.

Toen mijn schoonvader nog een snoek had reden wij maandelijks zo'n rit met de auto vol met gehandicapten.

Link naar reactie
  • 1

Hallo Henri,

 

Voor mij blijft de vraag wat die oldtimer toevoegt aan het uitstapje. Als je dit profileert als "u rijdt in een Opel Kapitein uit 1964 naar de boerderij van boer Janssen, waar u - na koffie met gebak - anderhalf uur gaat boerengolfen", dan is voor mij de focus op die oldtimer weg. En dan zie ik als bedrijf wel de kosten van die oldtimer, maar niet de baten.

 

Misschien kun je iets verzinnen waardoor het aspect "oldtimer" een wat prominentere plek krijgt in het geheel:

 

- Een oldtimer-deskundige leidt (bij aanvang, of vóór of na de lunch) de groep van auto naar auto en vertelt allerlei interessante (en vooral leuke) weetjes over alle auto's

 

- Maak van de route een puzzeltocht met teamopdrachten, dan heb je ook het aspect "teambuilding" te pakken (en wéér die auto in het middelpunt)

 

- Ergens op de route kan men naar een lokatie waar kleding uit de jaren '60 hangt (of een willekeurig ander decennium afhankelijk van de leeftijd van de oldtimer), iedereen kan zich daar omkleden en er wordt een foto gemaakt bij de auto. Misschien een deal met een plaatselijke fotograaf? En die foto's zijn nog jarenlang reclame voor je bedrijf.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je opmeringen John! Daar kan ik wat mee! Verkleden vind ik een drama, had daar vroeger al een hekel aan. Maar een verhaaltje vertellen over de oldtimers, laat dat maar aan mij over!

 

Stiekum had ik nog op wat meer reacties gehoopt, maar blijkbaar ligt dit plan niet in de interesse van de gemiddelde HL'er?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Henri,

 

Ik was de afgelopen maanden wat druk, maar heb je draadje over 'iets met oldtimers doen' wel gezien en wil mijn mening daarover alsnog met je delen. Ondanks het feit dat ik vermoed dat het me kneuzen zal opleveren omdat het niet echt een positieve mening cq advies is.

 

Mijn advies is namelijk simpel: Kap met de verdere uitwerking van dit idee.

Waarom?

Je hebt al een bedrijf(je) waarin je enorm veel (vrije) tijd en het nodige geld hebt geïnvesteerd. Dit nieuwe bedrijfsidee versterkt het bedrijf dat je aan het opbouwen bent mijns inziens nergens. De enige overlap is 'auto's' maar je praat over een heel andere branche en heel ander soort activiteiten. Nu naast je baan en webwinkel weer een andere bedrijfsvorm en branche leren kennen, betekent dat jij je aandacht en energie moet gaan verdelen over nog meer verschillende dingen. Ik betwijfel of jij daar beter en gelukkiger van wordt.

Ik denk oprecht dat jij met de creativiteit en inzet die je hier de afgelopen jaren hebt laten zien een betere idee kunt bedenken dat je huidige bedrijf wel versterkt en dat het de boost kan geven die jij graag wilt. Of waarin je de door deze webwinkel opgedane kennis te gelde kunt maken en daarmee continuiteit regelt.

Of zit ik er helemaal naast en ben je van plan je tinywinkel op te doeken?

 

Tot zover mijn twee centen.

 

Uiteraard ben jij de ondernemer en kun je met mijn mening/advies doen wat je wilt, maar ik wilde deze met je delen juist omdat ik je alle goeds gun.

 

Groeten Karen

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat ik iets te lang bezig was met het zoeken naar je quote's. Nu heb ik ze, plaats ik ze toch ... :-\

 

Nieuwe Aarch...

 

Ik ben ontslagen. Crediet crisis in de transport & logistieke wereld heeft geresulteerd in een inkrimping van het bedrijf waar ik werkte met 14 man (van de 50)...

 

Phoe :'(

 

En wat later….

Mijn arggghh moment van vandaag omgebogen naar een YESSSS moment: Ik ga 100% ondernemen! Geen parttime ondernemer meer, maar de volle mep!

Link naar reactie
  • 0

Beste Henri,

 

een iets zakelijker insteek en schaalbaar ondernemingsmodel, die ik me naast jouw huidige concept kan voorstellen is, wat ik voor deze gelegenheid maar even 'Proefrit Plus' noem: bij alle nieuwe of relatief duurdere modellen cabrio's en retro automobielen kan ik me voorstellen dat aspirant-kopers tot aanschaf overgehaald kunnen worden door een uitgebreide kennismaking met de nieuwe modellen.

 

Wat vind jij van het aanbieden van een uitgebreide (urenlange of meerdaagse) proefrit met Duitse, Franse, of Italiaanse picknickmand of lunch-/dinerarrangement en verblijf in bijpassende stijl? Je wordt daarmee een organisatiebureau waarin je je passie voor auto's kwijt kunt en legt het beschikbaar stellen van wagens bij de importeurs of dealerorganisaties en andere middelen bij partners.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Kun je geen deal sluiten met die andere oldtimerritorganisaties dat jij modellen van de auto's van het dagje uit levert?

 

Foto idee met kleding uit de tijd is leuk. Zat vanavond wat te googlen naar 'special effects' voor fotografie en kwam de 'tilt shift' techniek tegen. Gewone foto maar met wat nabewerking lijkt het alsof je een miniatuur fotografeert. Zie bijvoorbeeld hier onderaan de pagina voor wat leuke voorbeelden. Misschien niet erg on-topic maar je eigen shop zo op de foto voor je site of je gasten van een old-timerrit?

Link naar reactie
  • 0

- Ergens op de route kan men naar een lokatie waar kleding uit de jaren '60 hangt (of een willekeurig ander decennium afhankelijk van de leeftijd van de oldtimer), iedereen kan zich daar omkleden en er wordt een foto gemaakt bij de auto. Misschien een deal met een plaatselijke fotograaf? En die foto's zijn nog jarenlang reclame voor je bedrijf.

verkleed idee lijkt mij wel origineel en geeft iets extra's aan het geheel,

maar praktisch zal het niet makkelijk zijn om aan dergelijke kleding te komen/lenen/huren.

 

In Oostvoorne (één eiland verder ;D) zit overigens een leuk oldtimer museum,

misschien kan je de krachten bundelen en de rit daar laten beginnen of eindigen?

lijkt mij een win-win situatie.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Verkleden vind ik een drama, had daar vroeger al een hekel aan. Maar een verhaaltje vertellen over de oldtimers, laat dat maar aan mij over!

 

Jij hoeft toch niet te verkleden ? Ik vind het ook een drama, maar hoeveel mensen gaan niet het verkleedhokje in, om als Volendams gezin op de foto te gaan ? ;)

 

Een stukje (puzzel) rit, pauze met kop koffie en gebak, kleine verkleedruimte, mensen naar buiten voor de foto, wederom omkleden en vervolg van de tocht. Mooi zou zijn wanneer je iets kunt regelen met lokale foto winkel. Vanaf lokatie doormailen en einde van de tocht, ligt de foto klaar. Laat dit maar eens goed bezinken, nu al door diverse mensen gezien als leuk idee !

 

Succes, kerel !

 

Marcel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.