• 0

Mijn (zakelijk) huurcontract opgezegd nu op straat?

Krijg ik zonder reden geen betalingsachterstand verwaarlozing van het pand overlast e.d. een beeindigigng huurovereenkomst mag dit.

 

Citaat uit de overeenkomst "De huurovereenkomst is aangegaan voor een periode van max 3 jr dit ivm herontwikkelingen vh pand. Minimale huurperiode 6 mnd ."

Mag dit tussentijds beeindigd worden?

 

Mod-edit: typo in titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

was hte maar zo'n feest nee hij heeft in april opgezegd en wij hoorden nu via via dat hij dat waarschijnlijk helemaal niet kan. Mijn bedrijf is niet makkelijk te verplaatsen dus een ramp nu. Wij zouden dus volgens het contract tot 30 april 2010 hebben . Nu volgens de verhuurder tot 1 oktober 2009.

Link naar reactie
  • 0

Oke,

Aangegaan op 1 mei 2007.voor 3 jr.

Opgezegd door verhuurder 1 april 2009

Staan geen voorwaarden in voor het eventueel eerder verbreken van de overeenkomst.

Behalve onderaan dat zowel huurder een opzegtermijn heeft van 3 mnd en verhuurder een opzegtermijn heeft van 6 mnd.

Het betreft een agrarisch pand.

Link naar reactie
  • 0

 

Dus kom op neem een advocaat in de arm en vecht het aan.

 

 

Maar voordat je dat doet ga je natuurlijk eerst even netjes met de verhuurder om tafel zitten :) Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het in je voordeel werkt dat je 5 maanden op je gat hebt gezeten en nu pas in actie komt ? :) Of heb je wel proberen overleggen met de verhuurder in die periode ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

We huren nu 2,5 jaar en dachten dus nog een half jaar te hebben. Alles staat op een a4 tje dus geen uitgebreide huurovereenkomst

 

Hoe kun je nu 2,5 jaar gehuurd zitten als de huurovereenkomst in 2007 is afgesloten?

 

Aangegaan op 1 mei 2007.voor 3 jr.

 

1 mei 2009 was dus 2 jaar. nu is het 10 september dus 2 1/2 jaar

 

Link naar reactie
  • 0

Nee ze zit er per 1 november 2009 precies 2 1/2 jaar in en niet in september

Dit betekent dat ze er officieel per 1 mei 2010 uit moet.

 

Tijd genoeg om iets anders te zoeken, rond de tafel met de verhuurder te gaan zitten

of een advocaat in de arm nemen.

 

Als de overeenkomst niet opgezegd was in april van dit jaar, was dat inderdaad het geval geweest. :) Maar dan nog. 3 jaar = 3 jaar. Dat weet je op het moment dat je de overeenkomst aangaat. Het is een ander verhaal als er eerder wordt opgezegd, maar ik denk dat TS niet sterk in de schoenen staat omdat er 5 maanden niet is geacteerd (voor zover ik kan opmaken uit de antwoorden)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

En het is geen detailhandelsruimte (met extra bescherming), en men wist dat ivm herontwikkeling de kans bestond dat men eerder weg zou moeten dan 3 jaar met een opzegtermijn vanuit de verhuurder van 6 maanden (uitgevoerd op 1april jl). Lijken me redelijke voorwaarden. Dus gewoon hard zoeken naar een nieuwe ruimte!!

Link naar reactie
  • 0

Mij klinkt het eerlijk gezegd in de oren als antikraak. In dat geval kan je de leegstandbeheerder benaderen of er een andere locatie beschikbaar is. Als jij je goed hebt gedragen in dat pand, geen overlast veroorzaakt hebt en alles altijd netjes gehouden hebt, dan zal deze er geen probleem van maken je een vervangende ruimte aan te bieden. Bovendien staan er momenteel meer dan genoeg bedrijfspanden (ook agrarisch) leeg die met kraak bedreigd worden. Wellicht kan je juist nu er je slaatje uit slaan.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 0

zeker niet op mijn kont gezeten maar ook geen zin in hoge advocaat kosten voor het rekken van een half jaar.

Om de tafel levert alleen dreigementen op als je er niet uit bent helpen we je. En je had ook kunnen kopen 2 1/2 keer de taxatiewaarde. Dus hoe sterk sta ik als ik ga rechten?

Link naar reactie
  • 0

zeker niet op mijn kont gezeten maar ook geen zin in hoge advocaat kosten voor het rekken van een half jaar.

Om de tafel levert alleen dreigementen op als je er niet uit bent helpen we je. En je had ook kunnen kopen 2 1/2 keer de taxatiewaarde. Dus hoe sterk sta ik als ik ga rechten?

 

Als je ook maar één van die dreigementen op papier / opname hebt staan, sta je al een stuk sterker in de rechtbank. Is het trouwens pandhuur of een pachtregeling voor een kavel? Dat maakt nogal verschil. (het valt me zowieso een beetje op dat je niet op onze vragen in gaat, zou je wat specifieker kunnen antwoorden?)

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 0

Als je ook maar één van die dreigementen op papier / opname hebt staan, sta je al een stuk sterker in de rechtbank.

 

Al zou ze werkelijk een opname hebben van dergelijke dreigementen. Als dit gebeurt zonder medeweten / toestemming

van de regenpartij dan zal de rechter dit zien als onrechtmatig verkregen bewijs.

 

Verder blijkt ook hier maar weer dat een rechtsbijstandverzekering geen overbodige luxe is.

Als ze dit had gehad dan had ze deze kunnen inschakelen en had ze het op zijn minst kunnen proberen

om haar recht te behalen. Erg jammer dus

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.