• 0

Website met Ondernemerstest

Omschrijving van je concept:

Een website voor ondernemers om een test te doen (http://www.stronkman.nl/ondernemerstest) om meer inzicht in zichzelf en hun bedrijfsvoering te krijgen. Daaraan gekoppeld is een vrijblijvend en kosteloos consult in de vorm van een sterkte/zwakteanalyse.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het bouwen van de website.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ondernemers een mogelijkheid bieden om analytisch naar hun bedrijf te kijken met het doel om eventueel verbeteringen aan te brengen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De test is uitgebreider (bestaat uit 2 delen, een persoonlijkheidstest en een test betreffende de bedrijfsvoering) waardoor ook een nauwkeuriger beeld verkregen kan worden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- De lay-out, stijl, e.d. van de website.

- Spreekt de tekst aan?

- Nodigen de vragen uit tot het doen van de test?

- Andere op-of aanmerkingen

 

 

Stronkman ICT - Web Design, Software Ontwikkeling

http://www.stronkman.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is jouw relatie met 'Silhouet management support'? Vind de combinatie webdesign en ondernemerstest wat vaag dus vermoed (mede omdat deze site ook in je portfolio staat) dat je dit in opdracht hebt gemaakt? Daar is dit onderdeel niet voor bedoeld. Zie hier

 

# Het concept moet van jezelf zijn, of in jouw opdracht ontwikkeld zijn. Voor discussies over concepten van anderen of werk wat je in opdracht hebt uitgevoerd is dit forumonderdeel niet bedoeld;

 

Inhoudelijk: grafisch vind ik het niet aantrekkelijk. Jaren 80 frontpage idee. De tekst op het eerste deel van de pagina spreekt ook niet erg aan. Ik lees alleen vooral negatieve proposities als 'moet u alles 3x uitleggen'. Op de rest van de pagina lees ik verder niets over wat die test me nou gaat opleveren (nou ja er staat ergens onderaan dat ik wijzer ga worden van het consult)

 

Als ik m'n leeftijd niet (goed) invul krijg ik een engelstalige foutmelding.

Link naar reactie
  • 0

Naast de opmerkingen qua lay-out die Willem al noemde, zijn het wat mij betreft véél te veel vragen om op zo'n manier te presenteren... Ik begon serieus, schakelde daarna over op zomaar aanklikken omdat ik wel benieuwd was naar het resultaat, maar ben daarmee ook gestopt omdat het aanvinken best veel werk is. Dus mij ben je al kwijt, zeker wanneer je van te voren niet zegt hoe lang het ongeveer duurt.

 

(Waarschijnlijk zegt dat ook wat over mijn persoonlijkheid, wat dat betreft werkt de test wel ;))

Link naar reactie
  • 0
Meer informatie over de OCA test op wikipedia.

 

Van Wikipedia:

 

It has no relation to the University of Oxford, although the name may have been chosen to imply so.

 

Wist je dat ik exact dát dacht, dat de test een relatie tot Oxford University had op basis van die naam? Beetje tricky dus. Frans, is die link naar Scientology bewust je bedoeling, of vind je de test gewoon goed, ongeacht de afzender?

Link naar reactie
  • 0

Frans, is die link naar Scientology bewust je bedoeling, of vind je de test gewoon goed, ongeacht de afzender?

 

Er is op internet een duidelijk link tussen TS en de Scientology Church.

 

Daarnaast levert een kleine google zoekactie mbt tot de samenwerkingspartner ook interessante informatie op.

 

De combinatie van beiden maakt dat de link met de Scientology Church overduidelijk aanwezig is.

 

Mijn vragen aan TS zijn dan ook (voordat ik dit topic op slot gooi) :

 

- Wat is het doel van de informatie die je met de website verzamelt?

- Waarom wordt op de website niet vermeld dat de vragen afkomstig zijn van de Scientology Church?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Even los van het sekte gebeuren, als iemand behoefte heeft ergens bij te horen omdat die persoon zelf een onzeker persoon is moet men dat zelf weten, wat een afschuwelijke template.

Verder zal de uitslag van deze test niet serieus genomen worden door de geldverstrekkers en is daarom dus totaal nutteloos.

Link naar reactie
  • -1

Voor alle duidelijkheid, Silhouet Management Support staat geheel los van Scientology. De enige overeenkomst is dat Silhouet Management Support gebruikt maakt van de werken van L. Ron Hubbard op het gebied van organisatie en bestuurskunde. Naast de grondlegger van Scientology was L. Ron Hubbard ook filosoof-schrijver, die ruim 30 jaar research heeft verricht op het terrein van werkbare managementtechnieken en theorieën. Silhouet Management Support is een van de circa 110 bedrijven (wereldwijd) in de opleidingen- en consultancy-branche die een licentie hebben om deze know-how te leveren.

Het doel van de website is zoals ik reeds vermeldde, ondernemers een mogelijkheid bieden om analytisch naar hun bedrijf te kijken met het doel om eventueel verbeteringen aan te brengen.

Aangaande de vraag waarom op de website niet vermeld staat dat de vragen afkomstig zijn van de Scientology Church, kan ik zeggen dat deze website geen initiatief is van de Scientology Church en die er zoals ik reeds vermeldde los van staat, maar als bronvermelding van de OCA-test an sich zou het erbij gezet kunnen worden.

 

Jeroen, er staat trouwens wel vermeld dat het invullen van de test ruim een uur in beslag neemt...

 

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid heeft verschaft.

 

Mvg,

Frans

 

Stronkman ICT - Web Design, Software Ontwikkeling

http://www.stronkman.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk, dat wanneer je de link van Frans (Google zoekactie) gezien hebt......trefwoorden : Dekmantels van Scientology, we ons als HL hiervan moeten distantiëren....

 

Naar mijn idee gelden er op dit forum geen rangen of standen en geen politieke of religieuze geaardheden, en is iedereen ondernemer. Dus voordat dit draadje de foute kant op gaat : Slotje erop ?

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

Aangaande de vraag waarom op de website niet vermeld staat dat de vragen afkomstig zijn van de Scientology Church, kan ik zeggen dat deze website geen initiatief is van de Scientology Church en die er zoals ik reeds vermeldde los van staat, maar als bronvermelding van de OCA-test an sich zou het erbij gezet kunnen worden.

 

 

Dus als ik het goed begrijp is de test klakkeloos overgenomen of liever gezegd gestolen.

Als je zo graag iets van een ander stelen wil omdat het aan zelfinitiatief ontbreekt steel dan iets goeds.

 

Zoals Marcel al vroeg; slotje erop en verwijderen.

Link naar reactie
  • 0

Aangaande de vraag waarom op de website niet vermeld staat dat de vragen afkomstig zijn van de Scientology Church, kan ik zeggen dat deze website geen initiatief is van de Scientology Church en die er zoals ik reeds vermeldde los van staat, maar als bronvermelding van de OCA-test an sich zou het erbij gezet kunnen worden.

 

 

Dus als ik het goed begrijp is de test klakkeloos overgenomen of liever gezegd gestolen.

Als je zo graag iets van een ander stelen wil omdat het aan zelfinitiatief ontbreekt steel dan iets goeds.

 

Zoals Marcel al vroeg; slotje erop en verwijderen.

 

Dergelijke ongegronde beschuldigingen zeggen meer over jezelf dan over mij.

Stronkman ICT - Web Design, Software Ontwikkeling

http://www.stronkman.nl

Link naar reactie
  • 0

Pfff, een van de websites die zijn bedrijf heeft gemaakt: http://www.a-happier-life.com is gewoon open met de relatie tot de S-Kerk.

 

Ik ben echt voor een slotje... Niet omdat ik een ander geen recht geef op zijn/haar mening, maar omdat ik de mening ben dat dit gewoon niet op HL thuis hoort.

 

Gooi het slot er maar op hoor wat mij betreft.

Stronkman ICT - Web Design, Software Ontwikkeling

http://www.stronkman.nl

Link naar reactie
  • 0

OK Frans, ik geef je even het voordeel van de twijfel :

 

Kun je ons aangeven waarom jouw opening hier op HL thuis hoort (Ondernemerstest, Ondernemersforum), en of het idd klopt dat je bij SC thuishoort, of niet natuurlijk....

 

Ieder zijn geloof of wat dan ook natuurlijk, maar je post roept nogal wat vraagtekens, cq wrijvingen op.....

 

 

Link naar reactie
  • 0

[off-topic]

 

Eigenlijk zou je nu moeten kunnen "zien" (denk aan het schrijvende potloodje bij Skype) of bijvoorbeeld TS een tegenbericht aan het schrijven is. Voor hetzelfde geld volgt er nu een slotje, terwijl TS nog bezig is met een weerwoord. Nu zitten we (ik in ieder geval) te wachten op iets wat misschien niet komen gaat...

[en terug on topic]

 

Link naar reactie
  • 0

het staat eenieder vrij op hl te posten en vragen te stellen mits men ondernemer is en de vraag past binnen het raamwerk van hl..

 

Daarvan lijkt oppervlakkig gezien ook hier sprake en op die basis zou er geen reden zijn dit topic op slot te zetten.

 

Dat ik dit toch doe is een voorlopige maatregel omdat ik de manier waarop we omgaan met dit topic eerst binnen het moderatorteam wil bespreken. Aangezien mod's ook slapen kan dit morgen pas...

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoewel bij mij persoonlijk enige twijfel bestaat omtrent het doel van de post van TS (ondermeer vanwege het feit dat genoemde ondernemerstest weliswaar nieuw is op de site van TS, echter al meer dan 3 jaar in exact dezelfde vorm bestaat op de site van zijn samenwerkingspartner, zie waybackmachine, juni 2006), laten we dit topic open voor reacties m.b.t. de vraag van TS.

 

Laten we er vooral geen pro-/contra Scientology Church discussie van maken.

 

Mocht dat wel het geval worden dan gaat dit topic alsnog op slot.

 

De vraag is dus: Welke verbeterpunten zijn er te geven over de ondernemerstest van TS.

 

Mijn voornaamste reden om niet aan een dergelijke test mee te doen is het privacy statement dat erop van toepassing is.

 

[achteraf toegevoegd] Met daarin onder andere het volgende citaat (dank voor de aanvulling Fred)

 

Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zullen deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van de ondernemerstest.

 

Dit is dermate algemeen en vrijblijvend dat ik er niet over peins om in een psychologische test waarvan de waarde mij niet bekend is en de Derden niet bekend zijn, mijn persoonlijke gegevens in combinatie met de antwoorden op zo'n 300 vragen ter beschikking te stellen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het hele privacy statement zegt wel iets meer:

 

"Silhouet Management Support b.v. respecteert de privacy van alle gebruikers van deze site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend voor de ondernemerstest en met uw toestemming. Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zullen deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van de ondernemerstest.

Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren."

 

 

Dergelijke ongegronde beschuldigingen zeggen meer over jezelf dan over mij.

 

Is de beschuldiging ongegrond? M.a.w., heb je de rechten om die test te puibliceren?

 

Waarom ik dit vraag is dat we als HL niet mee willen werken aan illegale zaken. Dus graag een duidelijk antwoord.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Zoals al aangegeven haak ik al af bij de knullige lay-out.

Het ziet eruit alsof de site gemaakt is door een kind.

 

Tevens zal een bronvermelding wel handig zijn, zoals het er nu staat is het inbreuk op de copyright.

En plagiaat staat gelijk met diefstal.

 

Blijft de vraag over; wat heeft men aan deze test?

 

P.s. boeddhisme vergelijken met een sekte, je weet zelf toch ook wel beter.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het hele privacy statement zegt wel iets meer:

 

"Silhouet Management Support b.v. respecteert de privacy van alle gebruikers van deze site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend voor de ondernemerstest en met uw toestemming. Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zullen deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van de ondernemerstest.

Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren."

 

 

Dergelijke ongegronde beschuldigingen zeggen meer over jezelf dan over mij.

 

Is de beschuldiging ongegrond? M.a.w., heb je de rechten om die test te puibliceren?

 

Waarom ik dit vraag is dat we als HL niet mee willen werken aan illegale zaken. Dus graag een duidelijk antwoord.

 

Ja, ik heb de rechten om de test te publiceren en er is niks illegaals aan mijn site, mijn onderneming en mijzelf.

Stronkman ICT - Web Design, Software Ontwikkeling

http://www.stronkman.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik heb de rechten om de test te publiceren en er is niks illegaals aan mijn site, mijn onderneming en mijzelf.

 

Ok helder, bedankt.

 

Allen: nu graag weer terug naar de oorspronkelijke vraag van Frans:

 

...

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- De lay-out, stijl, e.d. van de website.

- Spreekt de tekst aan?

- Nodigen de vragen uit tot het doen van de test?

- Andere op-of aanmerkingen

 

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.