• 0

stimuleren automatische incasso en factuur per e-mail aan klanten

Beste mensen,

 

Vanwege groei en hiermee gepaard tijdgebrek wil ik graag facturatie vereenvoudigen. Ik wil de komende facturatieronde mijn klanten het volgende vragen:

 

A: om voortaan de facturen per internet te sturen

B om betalingen per automatische incasso te laten verlopen.

 

Mijn vraag bij A is voornamelijk of ik dit moet vragen, of gewoon kan mededelen.

 

Mijn vraag bij B is hoe ik dit het beste kan stimuleren. Zakken in de tarieven, korting geven of gewoon voortaan admin kosten in rekening brengen indien niet automatisch wordt gefactureerd?

 

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit ook pas na verloop van tijd hebben geïntroduceerd en hoe.

 

mvgr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je er al over gedacht om dit gewoon uit handen te geven? Waardoor er wel gewoon een factuur verstuurd wordt, zonder dat het jou tijd en energie kost.

 

Zelf vind ik het vervelend om extra te moeten betalen als ik niet automatisch incasso werk. Ik hou graag overzicht over wat er in en uit gaat, dat is met automatisch incasso stukken minder...

 

Oftewel: geef je het uit handen bied je een stukje extra service!

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Facturen per e-mail doe ik zelf ook en werkt prima. Kost me amper tijd en alle klanten hebben er geen probleem mee.

 

Maar het hangt er wel een beetje van af in welke branche je klantenkring zit. Als je klanten weinig affiniteit met computers hebben en er dus amper mee werken, dan zal het allemaal wel wat stroever gaan.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Voor automatische incasso moet je wel eerst toestemming van je bank krijgen en afhankelijk van de bedragen en frequentie kan het ook gebeuren dat die er niet aan wil.

 

Ik werk onder meer met en partij die online factureert en daarnaast kan ik inloggen op zijn site, waar ik in mijn account alle facturen netjes op een rij heb staan. Zo is mijn administratie bij hem prima op orde en dat geeft toegevoegde waarde. Wellicht kun je zoiets opzetten?

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Van sommige partijen krijg ik zomaar ineens digitaal gefactureerd. Vind dit niet altijd prettig, en moet er erg aan wennen. Ik ben dan ook regelmatig facturen "kwijt", omdat ik ze nog niet uitgeprint blijk te hebben.

Denk wel dat je er in de tegenwoordige tijd gewoon mee kunt starten. Diegene die dan persé nog een papieren factuur willen melden zich vanzelf, en die kun je dan alsnog tegemoet komen.

 

Automatische incasso probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, met uitzondering van gas/water/electra.

 

 

Link naar reactie
  • 0

dank voor de reacties.

 

@ GJ Bramer,

Dat klopt. ik heb de toestemming zonder enige problemen gehad. Het inlog idee is aardig maar voor mij vooralsnog te kostbaar.

Ik zit ook een beetje met het stimuleren van automatische incasso. Overigens respecteer ik ieders mening over automatische incasso en waarom hij of zij dat wel of niet wenst. Maar ik vind het echt nodig en wil het voor nieuwe klanten zelfs verplichten. Ik moet nu te vaak en te lang op mijn centen wachten en het scheelt me zo ook nog eens behoorlijk wat werk.

 

Ik zie regelmatig dat er bij ai kortingen worden geboden maar dat kan ik bijna niet doen. Zou dit wel helpen als stimulans?

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Gebruik dezelfde tool als wij gebruiken: http://moneybird.nl voor je facturen die je online verstuurd. Online inzien is ook mogelijk voor klanten. Je kan bijvoorbeeld voor alle regelmatige klanten (dus je maandfactuur klanten) automatisch iedere maand een factuur aan laten maken. Je hoeft dan alleen nog maar het aantal gesprekken in te voeren en op verzenden te klikken!

 

Tof dat je digitaal gaat factureren ronny, zijn we blij mee :)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ronny,

 

A. Gewoon doen. Biedt klanten wel de mogelijkheid om de factuur nog op papier te ontvangen. Dan zal er niemand klagen. Standaard dus per e-mail en optioneel op papier. Je zult zien dat scheelt je al veel!

 

B. Je hebt hier een incasso contract nodig bij je bank. Die kun je gewoon aanvragen. De bank wil dan van je weten om hoeveel incasso's het gaat, voor welk bedrag, en hoe frequent. Op basis daarvan bepalen ze dan of je een contract krijgt of niet. Ook zaken als hoe lang je al bestaat en je financiele situatie kunnen hierop invloed hebben.

 

Het lijkt me erg handig om dit gehele proces te automatiseren. Zelf maken we gebruik van Twinfield als online administratie pakket. Onze software hebben we via een webservice gelinkt, zodat we wekelijks de facturen automatisch in ons administratie pakket kunnen schieten. Vervolgens kun je in Twinfield makkelijk een incasso bestand aanmaken. Die upload je dan naar de bank.

 

Omdat je met abonnementen werkt (als ik het goed zie op je website) is dit ook voor jou makkelijk te automatiseren. Als eindresultaat heb je dan een flinke besparing (in tijd = geld) te pakken en maak je minder fouten.

 

Groet,

 

Maarten

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ronny,

 

Ik ben een HBO student Bedrijfseconomie en ik zit momenteel in mijn laatste jaar waarin ik ga afstuderen. Dit afstuderen doe ik via school voor het MKB. Het is een project genaamd "Toekomst" waarin studenten een scriptie/onderzoek kunnen doen naar relevante vragen die momenteel spelen in het MKB.

Mij lijkt het heel leuk en interessant om te gaan onderzoeken wat o.a. e-factureren inhoud en wat er allemaal mee gedaan kan worden, wat de voor-en nadelen hier van zijn en of er kosten mee bespaard kunnen worden en of dit leidt tot een efficiënte bedrijfsvoering etc. tevens wil ik hierover mijn scriptie gaan schrijven.

De school stelt wel een voorwaarde hieraan dat is namelijk dat ik mijn onderzoek/scriptie moet richten op een bedrijf/onderneming. Aangezien ik lees dat het bij u speelt, het elektronisch factureren, wil ik dit graag voor u gaan doen.

 

Zou u willen aangeven of contact met mij willen opnemen of u het ziet zitten als ik mijn scriptie voor u ga maken. U zou mij hiermee ontzettend kunnen helpen dat ik dan een bedrijf heb waar ik het onderzoek voor zou kunnen doen.

Link naar reactie
  • 0

@ student BE: een kennis van me (Jeroen Prins) is gespecialiseerd in billing (e-invoicing). Heeft het o.a. voor Oxxio en ING gedaan. Leuke is dat je er heel ver in door kunt slaan (automatische verwerking in de administratie door toevoeging van meta info). Echt heel cool en helemaal de toekomst. Hij heeft ook een site: E facto. Binnenkort ga ik met hem in gesprek om te kijken of we samen een consultingpropositie rond billing kunnen optuigen. Past prima in optimalisatie van order 2 cash of purchase 2 pay trajecten. Maar volgens mij sla ik nu door... ;)

 

Benader hem maar eens. Wellicht dat hij je verder kan helpen.

Link naar reactie
  • 1

Hey Stefan,

 

Dank voor je snelle reactie. Ik heb vandaag met Jeroen telefonisch contact gehad en ik heb hem zo'n beetje uitgelegd wat ik wil gaan doen. Hij reageerde positief en hij zei dat ie mij zal gaan helpen met mijn afstudeerscriptie, dat gaat over e-factureren. Aan z'n stem te horen is hij een vriendelijke man, en ben erg blij dat hij mij zal helpen. Hij zei alleen nog wel dat hij de komende 2 weken niet beschikbaar is omdat hij naar het buitenland gaat, maar als hij terig is zullen we er verder over praten.

 

Alvast bedankt voor het advies om hem te benaderen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.