• 0

Wat is een goede bioscoop reclame??

Hallo allemaal,

 

Wij gaan op korte termijn onze outlet winkel openen en gaan daarvoor reclame maken in de bioscoop nu is mijn vraag hoe kan ik deze reclame zo goed mogelijk in elkaar zetten zodat hij blijft hangen en dat men ook naar onze winkel gaat komen?

 

Reclame en marketing is nieuw voor mij omdat ik eigenlijk werkzaam ben als boekhouder.

 

Wie kan mij wat goede tips geven!

 

alvast bedankt

 

Groeten

Addy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat vind je zelf goed werken, en wat vind je niet werken of vervelend tijdens een bioscoopbezoek?

 

(P.S. Waarom überhaupt de bioscoop als advertentiemedium? Omdat het goedkoop is?)

 

TS gaf in een ander topic van hem aan dat ie soort van bioscoopcredits nog heeft

 

Hallo allemaal,

 

En hoe kan ik dat zsm in de markt zetten. We hebben nog een contract lopen met bioscoop reclame dus die wil ik daar zeker voor gaan gebruiken. Maar ik ben nog opzoek naar wat goedkope maar zeer effectieve acties op promoties. Heeft er iemand nog ideeen voor mij?

 

Ik hoop hier graag wat reacties op te krijgen alvast bedakt allemaal

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat je toch wel een goede link moet leggen met een concrete actie wil je enig succes hebben. Dus bijvoorbeeld extra korting bij inlevering van je bioscoopkaartje ofzo.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zo'n reclame heel simpel houden.

Ik zou het zo wel voor me zien: Een donker scherm, misschien een plaatje over faillsementen en dan omstebeurt een zin die in beeld verschijnt met een soort knal als geluid erbij. Misschien die zin door iemand met een zware stem laten inspreken. Hierdoor wek je direct de aandacht omdat er een soort schrikmoment onstaat

 

''NU tijdelijk in Den Haag''

 

''Kleding tegen ongekende DUMP-prijzen''

 

''Kleding Dump, Noordeinde Den Haag''

 

''Tijdelijk met je bioscoopkaartje 10% extra korting, PROFITEER NU het nog kan!''

''NIKE van 80 voor 30, RL polo van 80 voor 40, 4 paar sokken 5 euro''

 

Dan doorlopend onderaan bedrijfsnaam en adres. Misschien bij iedere zin een knalaanbieding

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Wij gaan op korte termijn onze outlet winkel openen en gaan daarvoor reclame maken in de bioscoop nu is mijn vraag hoe kan ik deze reclame zo goed mogelijk in elkaar zetten zodat hij blijft hangen en dat men ook naar onze winkel gaat komen?

 

- humor

- een hele vage reclame maken waardoor mensen toch geprikkeld worden en dan zet je op het einde alleen een webadres (je hebt wel vaker van die reclames 'bekijk op onze website hoe het verder afloopt' bijvoorbeeld)

 

 

Link naar reactie
  • 1

@WaltervL: Dat lijkt mij ook ja :)

 

Er circuleren bioscoopreclames die tonnen hebben gekost, maar er zijn ook van die lullige powerpoint-achtige plaatjes die voorbij komen. Of de een nu meer succes heeft dan de ander weet ik niet.

 

Je vraag hangt van zoveel factoren af dat een fatsoenlijk antwoord niet mogelijk is. Maar de vraag die me boeit is wel hoe je aan bioscoopreclame komt terwijl je zegt dat je geen verstand hebt van communicatie... Ga me nu niet vertellen dat het contract al afgesloten is en je per 1 november met iets op de proppen moet komen :-\

 

Overigens vind ik ideeën als 'lekker vaag' of 'humor' slaan als een tang op een varken, sorry dat ik het zeg. Simpel houden? Een aanbieding doen? Waar baseren jullie dat in vredesnaam op? Communicatie (en reclame) is geen uit de hand gelopen hobby maar iets dat je kunt en moet onderbouwen met cijfers. Natuurlijk zit er altijd een factor 'gokken' in, maar om nu zomaar wat te gaan roepen... Daar help je geen ondernemer mee. Zeg dan dat er seks in de reclame moet.

 

Bij ons ziet u echte blote vrouwen. Kom kijken in onze paskamers!

 

Ja, dat werkt. Voor het moment.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik moet mij aansluiten bij de 'tussen haakjes' opmerking van Jeroen: heb je al nagedacht over doelstelling en heb je daar een plan bij? Jouw vragen illustreren de veelgehanteerde denkfout: middelen tot doel op zich maken.

 

Past bioscoopreclame bij jouw propositie, past het bij de (afgebakende) doelgroep(en), hoe maak je effecten meetbaar, etc?

 

Stel jezelf eerst de vraag hoe je kopers over de vloer krijgt en zoek dan de middelen erbij, bioscoopreclame is dan niet uitgesloten, maar wellicht zijn er andere methoden die veel effectiever zijn, die je nu - door je te focussen op één communicatiedoelgroep - mis gaat lopen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 44 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.