• 0

Hoe een vertaalbedrijf promoten?

Mijn vrouw is een half jaar geleden haar eigen vertaal bureau / taal school (www.alfabeto.nl) begonnen. De diensten die alfabeto levert zijn de volgende;

 

- vertaling van Nederlands naar Spaans

- Spaanse les alle niveaus, in groepsverband maar ook privé

- workshops Tapas, wijn proeverij

 

Aan promotie hebben we het volgende al gedaan;

 

- Site vernieuwd

- auto belettering

- flyer, binnen kort opnieuw ontworpen (A5), oplage per kwartaal 15.000

- nieuwe huisstijl, site, visite kaartjes, briefpapier, envelop

- adwords

 

Spaanse les begint nou goed te lopen, in totaal 25 cursisten. Het volgende kwartaal zijn er cursisten die eventueel nog voor de derde keer een vervolgcursus gaan doen (beginners 3). Het uitval percentage zal gaan stijgen. Om dit te voorkomen gaan we een korting geven op lesgeld B3 (8.3 %) en B4 (16.6%). Heeft misschien iemand anders nog een goed idee om het mogelijk uitval percentage te verkleinen.

Voor de cursisten worden ook workshops georganiseerd, tapas maken en wijnproeverij. Voor cursisten geld er een ander tarief dan voor mensen buiten af, weer een lokkertje. Volgend jaar beginnen we ook de workshops aan te bieden voor mensen die niet cursisten zijn.

 

Graag wil ik jullie vragen of jullie de site willen beoordelen als ondernemer maar als klant. Ik ben nog op zoek naar een samenwerkings verband om voor ons bedrijf een unieke formule te ontwikkelen. Ik zelf dacht aan reisbureaus, restaurants (tapas) of Spaans centrum . Alleen ik weet niet precies wat en hoe!

 

De vertaal werkzaamheden komen nog niet echt op gang. Met google adwords probeer ik onze vertaal werkzaamheden te promoten. Het kan zijn doordat we alleen van het Nederlands naar Spaans vertalen en niet ook andersom. Hierdoor zijn we misschien te eenzijdig voor de klant. Het kan een idee zijn om dit ook te gaan aanbieden, alleen dan zouden wij dit moeten uitbesteden.

 

Graag verneem ik van jullie.

Met vriendelijk groet,

 

Willy

 

 

Adviseur

Vertalingen & Spaanse les

info-spaans@alfabeto.nl

www.alfabeto.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Onder het motto dat netwerken vooral geven is voordat er wordt genomen ...............

Organiseer een leuke tapas proeverij met veeeeeel wijn en ik kom graag een avondje bomen.

Nodig nog een paar Higerlevelaars vanuit andere disciplines uit en we maken er een productief feest van ;D

 

Zie overigens net Doetinchem staan, dus dat wordt overnachten ..........................

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Onder het motto dat netwerken vooral geven is voordat er wordt genomen ...............

Organiseer een leuke tapas proeverij met veeeeeel wijn en ik kom graag een avondje bomen.

Nodig nog een paar Higerleverlaars vanuit andere disciplines uit en we maken er een productief feest van ;D

 

Zie overigens net Doetinchem staan, dus dat wordt overnachten ..........................

 

We kunnen ook carpoolen Bob ;D. (Ik kruip natuurlijk niet bij je in bed)

Link naar reactie
  • 1

Ik heb de site heel snel bekeken en reageer even lekker primair. Ten eerste dat blad met die druppel op de achtergrond, dat doet mij helemaal niks. Ik denk daardoor niet meteen aan taal. Dan de tekst, helemaal vanuit de ondernemer geschreven maar raakt mij niet als klant. Ik wil spaanse sfeer proeven, ik wil dat je mij verleidt tot een cursus. Gooi er meer sfeer in, het spaans leent zich daar juist prima voor.

Link naar reactie
  • 0

Als ik vertaler was, zou ik mijn diensten aanbieden bij instituten (of collega's?) in Wageningen, Arnhem en Nijmegen, Amersfoort, Apeldoorn en Enschede.

 

- vertaling van Nederlands naar Spaans

- Spaanse les alle niveaus, in groepsverband maar ook privé

- workshops Tapas, wijn proeverij

 

Voer deze driedeling nog duidelijker door op de website en ondersteun de drie categorieën steeds met passend beeldmateriaal. De informatie over tapas workshops en wijnproeverijen vind ik zo snel niet terug. Verder sluit ik me aan bij de opmerkingen van msteer.

 

Het kan allemaal sappiger of verleidelijker, bijvoorbeeld:

- Conversatielessen kun je ook natuurlijker maken door deze te combineren met eten en drinken van...jawel!

- Spaanse les voor kinderen, zou ik 'Spelenderwijs Spaans leren' noemen o.i.d. en deze met thema's als een aanstaande vakantiereis of een omschrijving van het te gebruiken boek beter promoten.

 

Het extra materiaal tijdens de lessen is niet gratis, maar inclusief, hehe. Waarom verkopen jullie de lesboeken niet zelf?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Even op de site gekeken.

 

Eerste impressie.

Website uitstraling doet mij denken aan een thee fabrikant of een alternatieve geneeswijze. Waar is de spaanse invloed?

 

Nader kijkend op de site erger ik mij vrij snel aan het scrollen. Ik kan het niet even snel naar boven of naar beneden. Het pijltje werkt ook niet altijd even vloeiend.

 

Bij de onderdelen van 'Spaanse Les' krijg ik een textje met informatie. Waarom kan ik mij niet direct inschrijven voor die lessen maar moet ik eerste weer naar boven en op een ander menutje klikken? Dit formuliertje is ook veel te globaal.

 

Stel, ik wil een tekst laten vertalen. Ik heb hier een stukje tekst en die wil ik vertaald hebben in het spaans. Ik klik op 'onze diensten'. Ik krijg dan een berg informatie wat onoverzichtelijk en niet relevant is voor mij. Ik word dan doorverwezen naar de offerte. Waar is de 'Direct laten vertalen' knop?

 

Op dit punt heb ik mij dermate geërgerd aan het scrollen dat ik afhaak.

 

 

Samengevat. Ik mis de directe links voor het aanvragen, de uitstraling van de website en klantvriendelijk websitegebruik.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mi sop je site is een stukje over de Spaanse taal zelf, hoe het zich verhoud tot andere talen zoals bijvoorbeeld het Portugees. Dat Spaans een van de wereldtalen is met een groeiende invloed en in die zin Spaans leren dus niet alleen leuk is maar ook een investering die in de toekomst nieuwe kansen kan bieden.

Link naar reactie
  • 1

Voor wat betreft de look&feel sluit ik me bij de anderen aan, wat ik zie komt niet overeen met wat ik persoonlijk als klant op zoek naar Spaanse les of een vertaling zou verwachten.

 

Het lijkt mij ook een uitdaging om die 2 te verenigen, aangezien ik bij Spaanse les in eerste instantie aan particulieren als doelgroep denk, en bij vertalingen aan zakelijke klanten.

 

Daarnaast nog een "binnen-een-minuut-te-verhelpen"-tip: Bij contactgegevens noemen jullie bij het postadres geen plaatsnaam. Hij mag dan wel bovenaan de pagina staan, maar voor velen is het eenvoudiger als de NAW-gegevens gewoon standaard worden weergegeven. Ik zou hem even toevoegen als ik jullie was, staat netter. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ziet er interessant uit, ga ik iets mee doen! Inschrijving bij vergelijkings site (vertaling) is dit misschien wat!

 

Je site ga ik nu niet bekijken (geen tijd), maar de volgende tip wil ik je alvast meegeven.

 

Er bestaan bemiddelaars voor vertalers waar je je bij kunt aansluiten (bijv: TVCN. Doen dit erg professioneel. Wellicht komen hier wat opdrachten uit naar voren.

Adviseur

Vertalingen & Spaanse les

info-spaans@alfabeto.nl

www.alfabeto.nl

Link naar reactie
  • 0

Gezellig je bent bij deze uitgenodigd!

Hoi,

 

Onder het motto dat netwerken vooral geven is voordat er wordt genomen ...............

Organiseer een leuke tapas proeverij met veeeeeel wijn en ik kom graag een avondje bomen.

Nodig nog een paar Higerlevelaars vanuit andere disciplines uit en we maken er een productief feest van ;D

 

Zie overigens net Doetinchem staan, dus dat wordt overnachten ..........................

 

GJ

Adviseur

Vertalingen & Spaanse les

info-spaans@alfabeto.nl

www.alfabeto.nl

Link naar reactie
  • 0

Het probleem voor het creëren van sfeer is dat we met twee verschillende klanten te maken hebben, zakelijk als particulier. Hoe kan ik dit het best aanpakken!

 

Ik heb de site heel snel bekeken en reageer even lekker primair. Ten eerste dat blad met die druppel op de achtergrond, dat doet mij helemaal niks. Ik denk daardoor niet meteen aan taal. Dan de tekst, helemaal vanuit de ondernemer geschreven maar raakt mij niet als klant. Ik wil spaanse sfeer proeven, ik wil dat je mij verleidt tot een cursus. Gooi er meer sfeer in, het spaans leent zich daar juist prima voor.

Adviseur

Vertalingen & Spaanse les

info-spaans@alfabeto.nl

www.alfabeto.nl

Link naar reactie
  • 0
Het probleem voor het creëren van sfeer is dat we met twee verschillende klanten te maken hebben, zakelijk als particulier. Hoe kan ik dit het best aanpakken!

 

Ik zou horizontaal bovenaan de website en verticaal in de linker kantlijn twee keer hetzelfde menu herhalen. Een oplossing voor dit probleem is: eerst de (zakelijke) vertaaldiensten noemen in het menu, gevolgd door de taalcursussen en culinaire activiteiten. Op de subpagina's kun je dan per doelgroep de passende stijl uitdragen. Van formeel tot minder zakelijk...

 

Een andere oplossing is het voeren van een tweede handelsnaam of het plaatsen van een zakelijk/particulier keuze op de eerste pagina, maar misschien moeten jullie het juist wel van enige wisselwerking tussen de diensten hebben, dus mijn voorkeur ligt bij de eerste optie. Hoe 'droog' moet een zakelijke website zijn die bij jullie identiteit past? Ga voor jezelf even na hoe jullie omzetverdeling is en of dit handig is...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.