Aanbieding lichttent voor webshoppers

Aanbevolen berichten

Leuk tentje inderdaad. Misschien een handige kanttekening: het "statief" lijkt vrij fragiel, en lijkt dan ook zeker niet geschikt te zijn voor de zwaardere (compact)camera's.

 

Niet dat er iets mis is met uit de hand schieten overigens, voor webtoepassingen volstaat de scherpte van een gemiddelde telefooncamera al wel daar de meeste foto's toch klein zijn qua formaat.

Link naar reactie

Ik heb zoiets gekocht bij Office Centre, volgens mij wel voor dezelfde prijs maar kan ook rond de 60 euro geweest zijn. Ik vond de lampjes die er bij zitten niet veel soeps, te warm en te weinig lichtopbrengst waardoor er toch nog veel schaduw was. Er zitten losse gekleurde doeken bij zodat je dus de achtergrondkleur kunt wisselen. Echter de witte, door mij meest gebruikt heeft een paar irritante vouwen die altijd terugkomen op de foto's. Wat ik ergens op internet zag was ook een mooie oplossing: zo'n melkwitte krat van de bouwmarkt/ikea met 2 bouwlampen erbij.

Verder moet je nadenken of je echt alleen maar lage resolutiefoto's voor internet wilt. Afhankelijk van wat je verkoopt, kan het ook zijn dat tijdschriften een van je producten willen plaatsen en die hebben toch echt hoge resolutie nodig!

Link naar reactie

Wat een getob allemaal. >;(

 

VW015A31.jpg

 

NEO43135A11.jpg

 

SK3269A13.jpg

 

Dit doe ik met een tl armatuurtje, een wit vel etalagekarton (heet dat nog zo?) en een Canon camera van E 250,-

Mensen staren zich blind op verlichting en weet ik wat allemaal. Als je je camera goed beheerst en goed weet in te stellen, kun je al heel snel met 'matig' licht zeer fraaie foto's maken.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Wat een getob allemaal. >;(

[...]

Dit doe ik met een tl armatuurtje, een wit vel etalagekarton (heet dat nog zo?) en een Canon camera van E 250,-

Mensen staren zich blind op verlichting en weet ik wat allemaal. Als je je camera goed beheerst en goed weet in te stellen, kun je al heel snel met 'matig' licht zeer fraaie foto's maken.

 

Ben ik het niet helemaal mee eens. De foto's die je laat zien zijn inderdaad niet slecht, en de achtergrond is mooi wit, maar in sommige gevallen is een dergelijke oplossing niet afdoende.

 

Zo is bij je foto's bijvoorbeeld de weerspiegeling van je lichtbron te zien, in de voorruit van de Mercedes zie je dit heel duidelijk. Bij een lichttent heb je dit probleem niet daar het licht dan verspreid wordt over het object. Alhoewel dit geen heel groot probleem is, en ook voor lang niet iedereen een probleem is, wordt het erg lastig om van sterk weerspiegelende objecten een foto te maken zonder fatsoenlijke belichting.

 

Ik neem overigens aan dat de aliasing in je foto's gevormd wordt door de compressie.

Link naar reactie

Dezelfde lichttent heb ik bij Nedis ooit eens gekocht. De lampen en het statief kan je i.d.d. beter gelijk wegdoen. De tent zelf is wel van goede kwaliteit. Ik rol de achtergrondjes op en doe ze onder de grote flap. Dan ben je ook af van de vouwen.

 

Nadeel van deze tent is wel dat de voorkant open is. Reflecterend materiaal kan je dus niet zomaar fotograferen (in mijn geval zonnebrillen voor kinderen).

 

Ik vind Henri zijn oplossing briljant en van een veel betere kwaliteit dan menig webshop.

Link naar reactie

De prijs is dus niet zo bijzonder... Kende zelf alleen lichttenten die zonder de extra's 60-100 euro kosten.

 

En tuurlijk kan het ook zonder / anders. Mijn lichttent bestaat uit een stellage van resten PVC pijp en een dun wit laken ;) Maar als je met zo'n kitje eenvoudig strakke foto's kan maken.

 

Het onderwerp zelf is trouwens al enkele malen voorbij gekomen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.