• 0

Promotie Kapsalon

Mijn vriendin en ik hebben sinds 1,5 jaar een bestaande kapsalon overgenomen. Alles loopt momenteel goed qua personeel en de aanloop blijft in principe voldoende. Alleen de capaciteit voor de kapsalon is nog niet volledig benut.

We willen in de toekomst meer klanten aantrekken, dan eventueel personeel extra aannemen om dit op te vangen.

De kapsalon is gevestigd in een klein dorp, zo'n 7000 inwoners.

We willen dmv een paar acties onze klantenkring vergroten. Is er iemand die tips of ervaring heeft met een startende kapsalon om klanten te trekken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan ook 1 of 2 dagen in de week ruimte verhuren aan een nagelstudio o.i.d., op deze wijze pak je meteen winst zonder te investeren en hou je er misschien ook nog klanten aan over.

 

Tevens kan je een klantenkaartsysteem opzetten waarbij de klant b.v. na 10 knipbeurten er 1 gratis krijgt en daarmee adverteren.

Link naar reactie
  • 0

Denk niet dat je gewoon op het troitoir mag knippen?

 

Maar in samenwerking met de lokale supermarkt? bij meer als € 50 euro boodschappen een gratis knipbeurt in de supermarkt.

lokale sport verenigingen, lid van die en die vereniging 10% korting. en jij staat bijvoorbeeld weer met een reclame in hun blaadje.

in combinatie met een lokaal restaurant geknipt worden bij ons voor het diner, en het voorgerecht is van ons.

in samenwerking met een van je leveranciers, shampoo uit delen op straat(in die flacons die ook wel eens in tijdschriften zitten)

er zijn nog heel veel meer dingen te bedenken. heb het er eens over met de lokale mkb groep of met je leveranciers of andere ondernemers bij jouw in het dorp.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, die ervaring met de kappersbranche heb ik wel (Redken, L'Oreal, e.a.). Maar dat was dus voor een ietwat grotere organisatie. Denk niet dat ik dat hier zo mag schrijven eigenlijk. Maar als je me mailt wil ik je best voor nop wat ideeën sturen (als ik er maar mijn bed niet voor uithoef en er geen strakke deadline is).

 

Voor alle anderen: volgens mij is dit onderwerp al eerder gepasseerd. Ik heb de zoekfunctie er niet voor gebruikt, alleen mijn geheugen...

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

De kapsalon is gevestigd in een klein dorp, zo'n 7000 inwoners.

We willen dmv een paar acties onze klantenkring vergroten. Is er iemand die tips of ervaring heeft met een startende kapsalon om klanten te trekken?

Kun je misschien iets meer vertellen over de omgeving waarin je onderneemt, het is zo een beetje lastig om echt goede tips te geven. Een paar interessante vragen om eens uit te zoeken:

 

Welke kapsalons zitten er nog meer in het dorp en hoe profileren deze kapsalons zich?

Hoor je klachten over je eigen of andere salons? Kun je hierop inspelen of pro-actief oplossen?

Zijn er veel thuiskappers actief in jouw regio?

Welke momenten zijn rustig of juist druk en welk type klant heb je dan wel/niet?

Komen de klanten vaak terug of heb je vooral veel wisselende contacten? ;D

Waar verdien je nu je echt je geld mee? Misschien is het veel interessanter om 2-3 extra permanent troep ;) te doen per week dan iemand extra aan te nemen voor 40 knipbeurten.

Hoe zit het met speciale gelegenheden, zoals trouwerijen? (Kun je dat, promoot je dat en wie doet het nog meer?)

 

Probeer eens wat nieuws en stuur op warme dagen een mobiele kapper naar buiten. Gewoon een ludieke actie maken waar de klant ook eens op het trottoir wordt gekort... ;)

Goed idee, zweet ik me tenminste niet zo de pl**ris bij de kapper. Eventueel zou je ook het terras op kunnen gaan en daar wat "bijwerk"dingen doen. Dus voor mannen de nek bijwerken, voor meisjes een leuk versierdingetje in het haar, voor vrouwen even het haar stylen... Dit zijn dingen waarbij je alvast niks weggeeft waar ze anders voor hadden betaald.

 

Tevens kan je een klantenkaartsysteem opzetten waarbij de klant b.v. na 10 knipbeurten er 1 gratis krijgt en daarmee adverteren.

Bedenk wel goed van te voren of dit daadwerkelijk je probleem is. Als je klanten al loyaal zijn dan geeft het mogelijk meer ergernis bij eenmalige klanten en geef je zaken weg waarvoor ze anders gewoon hadden betaald.

(Ik heb een hekel aan supermarkt spaarkaarten, ik zit daar echt totaal niet op te wachten en het was de reden dat ik zelden naar de SdB ging, bij de kapper ook een klantenkaart, gelukkig hoefde ik die niet mee te nemen, want ik had hem nooit bij)

Kun je beter een keer een duurdere behandeling weggeven, want dan heb je de kans dat ze de volgende keer voor de duurdere betaalde behandeling willen gaan.

 

Maar zoals aan het begin aangegeven, zoek eerst even uit waar je groei vandaan moet komen. Dan kun je hier een mooie concrete vraag neerleggen en krijg je waarschijnlijk nog een paar mooie tips extra. (En weet je of de bovenstaande tips gaan werken bij jou) Als je de antwoorden op mijn vragen weet, post ze maar hier, dan kunnen wij lekker mee puzzelen.

Link naar reactie
  • 0

Kun je misschien iets meer vertellen over de omgeving waarin je onderneemt, het is zo een beetje lastig om echt goede tips te geven. Een paar interessante vragen om eens uit te zoeken:

 

 

Kijk even naar het profiel van de Topicstarter.........daar staat hun website keurig vermeld en is veel aanvullende info te vinden.

 

Toevallig hoorde ik bij mijn kapster dat het een trend is om kapstoelen te gaan verhuren aan zelfstandige kappers/sters die geen eigen pand hebben.........wellicht een ideetje?

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Beste topic starter,

 

na deze draad doorgenomen te hebben inclusief een kort bezoek aan jullie website, denk ik dat er op veel punten nog behoorlijk gewonnen kan worden aan communicatiekracht:

- twee van de drie markiezen lijken onbedrukt. Haarsalon en dames, heren, kinderen aanplakken! Zijn de ruiten al voorzien van een passende folie(uiting)? Staat jullie telefoonnummer of website duidelijk vermeld aan buitenzijde van het pand? Misschien kunnen jullie ze haaks op de gevel plaatsen!

- de opmaak van de website oogt onprofessioneel en deze is slecht gestructureerd. Kijk eens naar aanbieders van CMS systemen. Jullie aanbod in teksten, foto's en producten of merken kan veel beter uitgelicht worden. Misschien kan het inhuren van een professional een snelle, frisse sprong voorwaarts betekenen. Verwijder de storende advertenties (ads).

- hoe accepteren jullie afspraken, of wordt er voornamelijk zonder afspraak gewerkt? Misschien ook iets via internet of sms oplossen?

- laten militairen of transportmedewerkers zich al bij jullie knippen?

- adverteren jullie op internet of zijn jullie als salon actief met social networking?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat is er gebeurd met mond tot mond reclame? is dat niet meer van deze tijd ???

de kapper lijkt mij bij uitstek geschikt om er voor te zorgen dat je naam wordt doorgegeven. je hebt tenslotte gemiddeld een half uur de tijd met de klant om je verkooppraatje te houden ( lees: zijn / haar tevredenheid te peilen en een " zeg het door, zeg het door" verhaal af te steken)

klant werft klant dus.....

Nog een kopje koffie? en als u volgende keer uw vriendin, moeder, oma, dochter mee en krijgt u beiden X% korting of een gratis hoofdmassage...

 

ik ben geen kapper maar dat moet toch haalbare kaart zijn lijkt me?

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties van jullie allen.

Een paar zaken spreken mij wel aan, nl. :

- samenwerking met lokale MKB bedrijven

- militairen knippen, hier is nl. een grote vliegbasis gevestigd ( Gilze-Rijen)

- bedrukken van de markiezen.

 

Zaken als mond-tot-mond reclame zit nu wel goed.

Ik denk dat onze groei moet komen van de mensen van buiten Gilze.

Hier zitten nl. al zo'n 4 kapsalons gevestigd. Deze hebben allen zo hun vaste klanten.

De website is door mij zelf gemaakt met publisher. Dit is niet professioneel, maar dit lijkt mij ook geen prioriteit.

Het is de bedoeling om mensen die nog geen vaste kapsalon hebben in de omgeving Gilze kennis te laten maken met onze kapsalon en als ze eenmaal binnen zijn te overtuigen om de volgende keer weer terug te komen.

En zo kan ook weer de mond-tot-mond reclame tot zijn recht komen.

 

- samenwerking met lokale MKB bedrijven

- militairen knippen, hier is nl. een grote vliegbasis gevestigd ( Gilze-Rijen)

- bedrukken van de markiezen

 

Boven genoemde zaken zie als een begin, de overige opmerkingen van jullie kunnen hierna nogeens onder de loep genomen worden, het is nu zaak om mensen aan te spreken die nieuwsgierig gemaakt worden en eens bij ons komen kijken.

Link naar reactie
  • 0
Alleen de capaciteit voor de kapsalon is nog niet volledig benut.

 

werk je op afspraak of kunnen mensen zo binnenlopen. als ik zaterdags naar de kapper ga dan is het altijd dringen. wellicht kan je op mindere tijdstippen van de week kortingsacties voor doelgroepen bedenken ( bejaarden, minima, werklozen)

 

ik heb eigenlijk geen idee of een kapper met een afsprakenplanning een redelijk gelijkmatige bezetting over de hele dag heeft ! bij mij duurt een bezoek meestal 10 minuten gezien mijn haardos ;D en de frequentie ligt ook heel erg laag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.