• 0

webshop met sneakdvds

Omschrijving van je concept:

Sneakdvd is een concept waarvan de basis bestaat uit een webshop. In deze webshop zijn alle dvd's 7 euro, alleen weet je op voorhand niet welke dvd je krijgt. Dit kan een goede oude klassieker zijn uit begin jaren 90 of een film die nog maar net uit de bioscoop is. De dvd blijft dus een verrassing tot die op de brievenbus valt. Het BModel is dat ik uiteindelijk winst maak op de verkochte dvds in zijn totaliteit.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Naast mijn studie economie werkte ik als groot filmliefhebber in een dvdtheek. Daarnaast bezocht ik elke week als het even kon sneakpreview @ pathe.

Tijdens mijn studie kocht ik 200 dvds in bij een groothandel waarna ik deze onder het zojuist genoemde concept verkocht aan medestudenten. Ik zette mijn aanbiedingen op portal van mijn opleiding en ik was binnen 2 weken mijn dvds allemaal kwijt. Waarom geen webshop dacht ik toen en momenteel ben ik bezig met de finishing touch van deze website. Op de webshop kunnen kopers later reageren op wat ze hebben ontvangen en tevens een reactie geven op de aangeschafte dvd.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil mensen voor 7 euro iets totaal verrassends en verfrissends aanbieden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit concept is volledig nieuw in de markt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop goede feedback te ontvangen en alle tips zijn van harte welkom! Wat vinden jullie van het idee? Wat zijn goede marketing en communicatiemogelijkheden om filmliefhebbers te bereiken?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 2

Beste sneakdvd,

 

welkom op Higherlevel. Hoe denk je dit te combineren met de wet Koop op Afstand? En betaal-, verpakkings- en verzendkosten? Heb je enige voorstelling van de retourlogistiek? Ook als klanten een willekeurige dvd terugsturen?

 

Wat is er mis met de bestaande ruilsystemen als je echt goedkoop een fysieke DVD wilt hebben?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Is er ook een mogelijkheid dat je je DVD kan terugsturen als je reeds de film in bezit hebt.

Of kan je ergens opgeven dat je een film zoekt in een bepaalde categorie (SF, Komedie, Drama, ...) of een lijst kan toezenden met reeds de films in die je in je bezit hebt.

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0
Alles is correct wat betreft de wet geregeld

 

Dan ben ik sterk benieuwd naar je uitwerking in relatie tot genoemde wet.

 

Brievenbus = deurmat.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat is voor jou de toegevoegde waarde van dit idee? Het is inderdaad iets nieuws en dat is misschien wel een leuke manier om publiciteit te krijgen maar zelf zou ik het niet doen. In bepaalde winkels kan je goede dvd's voor minder dan 7 euro krijgen. De nieuwe kosten inderdaad meer maar je hebt zelf de keuze. Ik kan me ook voorstellen dat je minder kans hebt om een echt nieuwe film te krijgen.

 

Ik kan mij de teleurstelling inbeelden als ik me verheug op een film en ik blijk die al te hebben. Dan is 7 euro opeens veel geld natuurlijk. Het basisidee spreekt mij dus minder aan.

 

Misschien kan je een soort abonnement instellen. Men betaalt X en krijgt dan iedere maand een dvd toegestuurd waarbij jij erop let dat dit elke keer een andere is.

Link naar reactie
  • 0

Beste sneakdvd,

 

Wat Highio bedoelt, is dat je de 'Wet koop op afstand' altijd dient na te leven. Alhoewel de link hier op het forum al heel erg vaak gepost is, bij deze nogmaals

 

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

 

Bron: ConsuWijzer

 

Je probleem wordt dan ook dat mensen waarschijnlijk een film terug zullen sturen zogauw het een voor hen oninteressante film is.

 

Bovenstaande alleen al maakt het hele concept m.i. niet levensvatbaar, niet via het internet althans. Misschien dat je zoiets in je eigen regio kunt uitbreiden, waarbij het dus geen koop op afstand concept wordt?

 

Succes ermee in ieder geval.

 

[edit] Een toevoeging na wat verder gelezen te hebben. Voor cd's en dvd's mag kennelijk als voorwaarde gesteld worden dat een gesealde verpakking nog niet verbroken is. Je zou kunnen onderzoeken of het toegestaan is om je dvd's in een zwarte gesealde verpakking te verzenden, waardoor je klanten dus niet vantevoren kunnen zien welke film is opgestuurd. Zogauw ze het seal verbreken, gaan ze dan akkoord met het feit dat ze een voor hun onbekende film toegezonden hebben gekregen. Nogmaals, ik weet niet of je dit zo mag doen, maar het lijkt mij het onderzoeken waard.

Link naar reactie
  • 0

Mensen kunnen inderdaad een lijst opsturen met dvds die ze al hebben. Dat ben ik erbij vergeten te melden.

 

Wat betreft dat abbo heb ik ook lange tijd getwijfeld maar ik denk dat losse verkoop fijner is voor de klant. Ik heb zo ingekocht dat je 45% kans hebt op een minder dan 1 jaar oude film.

 

Wat betreft de wet is dergelijk concept toegestaan, ruilen mag! Maar dan kunnen we toch ook alle dvd's van bol.com terugsturen binnen 7 dagen of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
  • 0

Beste sneakdvd,

 

succes met verdere uitwerking, je ziet dat hier de eerste gaten geschoten worden in je plan, maar dat hoeft niks te betekenen. Je noemt het idee nieuw, behalve een webshop of kassa zou je een heel systeem met database moeten bouwen om klantenprofielen en dvd's (productcodes) te checken, uit te geven en evt. weer in te nemen, da's veel en kostbaar ontwikkelwerk! Te ruilen cadeau's of ontevreden (frauderende?) klanten dek je nog steeds niet af. BOL heeft een andere marge en schaalgrootte.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. kan de tweede vraag duidelijker gesteld worden in het sjabloon, mods? Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Maar waarmee verdien jij dan geld? Ik neem aan met oude dvd's die voor jou goedkoop zijn om in te kopen. Dan vrees ik dat er weinig nieuwe dvd's tussen zitten? Niet om het af te branden, maar ik denk dat er veel mensen zouden zijn die het retour zouden sturen, maar is hierboven ook al genoemd.

Link naar reactie
  • 0

hoewel ik een grote filmfan en dvdkijker ben spreekt dit mij helemaal niet aan.

Vooral de schrik op "rotfilms" of dubbels te krijgen zit er goed in vrees ik.

Ik dacht aan iets als verschillende dvdpools waar je op kan intekenen. zo zie je dan weer direct welke films je zou kunnen krijgen en aan welke kans ?

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

Het idee spreekt mij wel aan, maar waarom kunnen klanten niet kiezen wat voor een categorie film ze willen. Ik heb bijvoorbeeld zelf een hekel aan thrillers maar vind kostuumdrama's heerlijk. Zo heb je nog steeds het verrassende element en meer zekerheid dat de klant een film krijgt in de categorie die hem/haar aanspreekt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.