Naar enig speuren op HL kom ik niet tot bevredigende antwoorden.
Ik wil graag een bedrijf overnemen dat te koop staat. Zowel de branche danwel de specifieke gegevens kan ik niet prijsgeven in verband met misschien melezende concurrenten.
De Vraagprijs is 375.000 k.k. ex btw.
Hoe financier je zoiets en is dit haalbare kaart voor mij? Ik heb vanmiddag pas deze informatie binnen gekregen en ben nog niet bij een bank geweest.
Mijn eigen vermogen bedraagt 50.000 euro. (overname woning) Deze wil ik volledig inbrengen. Om de activiteiten te kunnen vervolgen bij de overname heb ik een kleine 2.500 euro nodig die ik kan financieren uit mijn portemonee.
Ik ben nog niet op de hoogte van de bruto omzet en de huidige cashflow. Mijn inschatting is het volgende:
Omzet: ongeveer 90.000
btw afdracht: 17.100
inkoop: 9.000
G/W/L: 9.000
overige kosten: 7.500
Onvoorzien: 5.000
Resultaat voor belasting: 90.000 - 47.600 = 42.400
Personeel heb ik niet nodig.
Het bedrijf bestaat uit een stuk grond, een pand met een machine.
Hoe te financieren en kan ik dit met mijn huidige gegevens en middelen financieren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
entrepeneur
entrepeneur
Naar enig speuren op HL kom ik niet tot bevredigende antwoorden.
Ik wil graag een bedrijf overnemen dat te koop staat. Zowel de branche danwel de specifieke gegevens kan ik niet prijsgeven in verband met misschien melezende concurrenten.
De Vraagprijs is 375.000 k.k. ex btw.
Hoe financier je zoiets en is dit haalbare kaart voor mij? Ik heb vanmiddag pas deze informatie binnen gekregen en ben nog niet bij een bank geweest.
Mijn eigen vermogen bedraagt 50.000 euro. (overname woning) Deze wil ik volledig inbrengen. Om de activiteiten te kunnen vervolgen bij de overname heb ik een kleine 2.500 euro nodig die ik kan financieren uit mijn portemonee.
Ik ben nog niet op de hoogte van de bruto omzet en de huidige cashflow. Mijn inschatting is het volgende:
Omzet: ongeveer 90.000
btw afdracht: 17.100
inkoop: 9.000
G/W/L: 9.000
overige kosten: 7.500
Onvoorzien: 5.000
Resultaat voor belasting: 90.000 - 47.600 = 42.400
Personeel heb ik niet nodig.
Het bedrijf bestaat uit een stuk grond, een pand met een machine.
Hoe te financieren en kan ik dit met mijn huidige gegevens en middelen financieren?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23903-bedrijfsovername-en-financiering-bog/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag