• 0

Potentiële opdrachtgever vindt mijn tarieven veel te hoog: onterecht?

ben ondernemer in spe, dtp-er

heb een potentiele klant een uurtarief van 55,- gegeven (op locatie)

Hij dacht dat het een grapje was :(

hij wil niet hoger gaan dan 30,- geeft hij aan al zijn freelancers zegt hij.

 

is hij me aan het uitproberen? of is hij serieus? Ik moet er wel van kunnen leven. Op veel sites lees ik dat 35,- echt laag is. Ik heb alleen nu de handicap dat ik beginner ben en daar gaat hij mij natuurlijk op pakken: voor mij tien anderen...

 

groet Ettenna

 

{Edit: even de titel wat verduidelijkt)

Ettenna

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In principe moet je je eigen tarief vasthouden - je bent waarschijnlijk niet met natte-vingerwerk op dat tarief gekomen, dus je zult het waarschijnlijk nodig hebben om voldoende inkomsten te kunnen genereren.

 

Als je deze klant nu een goedkoper tarief aanbiedt zal hij dat een volgende keer weer van je verwachten.

 

Als je nu eenmalig wel voor dat tarief zou willen/kunnen werken kun je hem bijvoorbeeld korting geven - je geeft daarmee de duidelijke boodschap dat je tarief in principe 55 euro blijft, maar dat je eenmalig als een soort kennismakingstarief voor die 30 (of 35, of 40) euro wilt werken.

 

Dan kan hij voor een prettig tarief met je kennismaken en zien wat je kunt, en als dat prima is zal hij ook weinig moeite hebben met je oorspronkelijke tarief. Bovendien zal hij in de huidige opdracht die 30 euro in zijn offerte hebben meegenomen - als hij een volgende keer per se jou wil hebben kan in zijn offerte rekening houden met 55 euro.

 

Tenslotte vind ik 30 euro wel wat aan de lage kant, maar da's meer op gevoel dan dat ik een realistisch idee heb wat je tegenwoordig voor freelance DTP-werk betaalt.

Link naar reactie
  • 2

Ik ben even op zoek gegaan naar een excelletje wat ik ook eens bij de KVK kreeg voor de berekening van een uurtarief. Ik weet niet of jij er in dit geval heel erg veel aan hebt, maar het geeft misschien een handvat. Daarnaast kan het zeer handig zijn voor andere ondernemers.

 

Daarnaast zou ik je graag willen wijzen op het volgende boekje: Prijzen en Tarievengids voor zzp en mkb 2009/2010

http://www.publimix.eu/product_info.php?products_id=35&osCsid=ee36de2761e440a747bcfa5bd56e3654

saf_Berekening_uurtarief.xls

Link naar reactie
  • 2

Een tarief van 30 euro is zeker erg laag, maar hierin zitten wel nog wat andere facetten aan vast welke nog niet genoemd zijn. En waar ik wel naar benieuwd ben, m.b.t. de prijsdiscussie.

 

Is het een project voor een langere periode?

Veel uren.

Je hoeft een bepaalde periode je niet druk te maken om acquisitie.

Redelijke garantie van werk

 

Het is op locatie. Zijn de faciliteiten aanwezig?

Geen afschrijving materiaal, hardware en software

Geen kosten locatie (gas, licht elektra)

Mag je mee eten, krijg je koffie, thee, water etc.

 

Wat zijn je referenties

Je bent net gestart. Dus is jouw niveau zodanig dat je op volwaardige snelheid kan werken? Heb je ervaring, of heb je in deze fase nog redelijk wat begeleiding nodig.

 

Reiskosten.

Wordt deze vergoed, of valt dit in de 30 euro.

 

BTW

Is de genoemde 30 euro inclusief of exclusief

 

Ik ben het met je eens dat 30 euro bijna niet serieus te nemen is. Maar wanneer alle bovenstaande facetten worden opgepakt door de opdrachtgever, vind ik 55 euro voor een startende DTP'er weer een beetje fors. Zou ik in ieder geval niet betalen, want dan moet ik de klant 90 a 100 euro gaan berekenen voor DTP werkzaamheden. Tenzij het een noodgeval betreft.

 

Wanneer bovenstaande allemaal uit jouw zak moet komen, dan zou ik potentiële opdrachtgever een hand geven en een fijne dag wensen.

 

Micha

 

PS Dit zijn wel heel vervelende discussies als je net begonnen ben. Want deze heb ik ook meegemaakt toen ik net startte. Dus ik hoop dat je eruit komt en veel succes gewenst alvast.

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen DTP-er maar mijn uurtarief is iets waar niet aan gesleuteld wordt.

 

Ik weet wat ik waard ben en dat is meer dan dat ik nu vraag. Ik zit iets lager dan de gemiddelde marktprijs en er is dus geen ruimte voor afdingen.

Dit heb ik mij altijd voorgenomen en zo ben ik altijd gesprekken in gegaan. Daardoor zal ik zeker over zijn gekomen maar ik heb nog niet meegemaakt dat men om een lager tarief vroeg. Ik heb wel eens de reactie gehad dat een potentiële klant het wel duur vond, mijn reactie is standaard: "Daar krijg je ook niet zomaar wat voor".

 

Natuurlijk heb ik wel eens vaste prijsafpraken gemaakt (al doe ik dat bijna nooit) maar dan heb ik meer met dan voldoende uren rekening gehouden. Bij vaste prijsafspraken is het enorm van belang vast te leggen (en te laten ondertekenen) wat daar allemaal onder valt, dat zo gedetailleerd mogelijk te omschrijven en daarbij te vermelden dat wat niet genoemd is buiten die afspraak valt en dus als meerwerk in rekening wordt gebracht.

 

Als beginner is het moeilijk en er wordt al snel misbruik gemaakt van het feit dat je beginner bent en dat je klant dat probeert kan je de klant ook niet kwalijk nemen.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben geen DTP-er, maar ik werk als volgt. Ik heb een standaard tarief wat redelijk conform de marktprijs is te noemen. Als het gaat om een grote klus en ze vragen om korting heb ik een soort standaard korting. Het gaat hier dus echt over grote klussen! Mijn tarief wat dan overblijft is nog steeds voldoende en het geeft mij natuurlijk zekerheid van inkomen.

Voor kleinere klussen is mijn tarief vast. Willen ze het mij niet laten doen, dan komt er vast wel een ander die het wel wil.

 

www.skyb-administraties.nl: persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reus. Maar net zoals een kneus zou ik graag lezen waarom en van wie.

 

@astron

vasthouden aan een tarief met de mogelijkheid tot het maken van een vaste prijsafspaak voor een compleet project doe je goed. Voorkom je elke discussie. Alleen jij zegt dat er geen ruimte voor afdingen is. Maar geld dat ook andersom. Dat je bij bepaalde klanten de prijs iets omhoog gooit?

 

micha

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0
Alleen jij zegt dat er geen ruimte voor afdingen is. Maar geld dat ook andersom. Dat je bij bepaalde klanten de prijs iets omhoog gooit?

 

Nieuwe klanten krijg ik met name door bestaande klanten. Mijn uurtarief kan dus al bekend zijn voordat ik een gesprek met een potentiële nieuwe klant in ga.

 

Dat is dan ook gelijk het gevaar van een lagere prijs afspreken. Daar kan je klant nog wel eens over opscheppen (dat hij een koopje heeft) en dat dan wellicht tegen weer een potentiële andere nieuwe klant.

 

 

Link naar reactie
  • 0

dat vermoedde ik al. Dat is het lastigste aan laag instappen in de breedte.

 

Daarom doe per jaar een prijsverhoging per jaar over de gehele linie, dan ben ik die discussie voor. En dit vermeld ik ook in de offerte, zodat wanneer klanten offertes doorsturen ter referentie, ze mij hierop niet kunnen pakken.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Is het een project voor een langere periode?

Veel uren.

Je hoeft een bepaalde periode je niet druk te maken om acquisitie.

Redelijke garantie van werk

het zou gaan om een terugkerende periode in de week, het is ter ondersteuning van een andere dtp-er. Hij geeft geen garantie voor werk, maar mogelijk gaat het om een langere periode

 

Het is op locatie. Zijn de faciliteiten aanwezig?

Geen afschrijving materiaal, hardware en software

Geen kosten locatie (gas, licht elektra)

Mag je mee eten, krijg je koffie, thee, water etc.

Dit was ook mijn punt: ik wilde eigenlijk een tarief hebben voor 'op locatie' of gewoon op mijn eigen computer. Dit werd mij alleen afgeraden door iemand die ook in de grafische wereld zit.

Wat zijn je referenties

Je bent net gestart. Dus is jouw niveau zodanig dat je op volwaardige snelheid kan werken? Heb je ervaring, of heb je in deze fase nog redelijk wat begeleiding nodig.

Ik ga starten als ondernemer maar heb wel al 10 jaar ervaring bij bazen, dus het is niet zo dat ik veel begeleiding nodig heb.

 

Reiskosten.

Wordt deze vergoed, of valt dit in de 30 euro.

 

Ik zit nog onder de 10 km reiskosten, ik doe het fietsend...

 

BTW

Is de genoemde 30 euro inclusief of exclusief

 

Ik neem aan dat het exclusief is!

 

Ik ben het met je eens dat 30 euro bijna niet serieus te nemen is. Maar wanneer alle bovenstaande facetten worden opgepakt door de opdrachtgever, vind ik 55 euro voor een startende DTP'er weer een beetje fors. Zou ik in ieder geval niet betalen, want dan moet ik de klant 90 a 100 euro gaan berekenen voor DTP werkzaamheden. Tenzij het een noodgeval betreft.

 

De grap is dat deze prijs komt van mensen die in het vak zitten en zeggen dat 50 a 55 euro het laagste is dat zij vroegen.

 

Wanneer bovenstaande allemaal uit jouw zak moet komen, dan zou ik potentiële opdrachtgever een hand geven en een fijne dag wensen.

 

Een vriend zei mij: Je kunt ook zeggen: meneer, u hebt het voordeel van eerste klant zijn. En de rest van de klanten krijgen een hoger tarief. Ik had zelf in mijn plan 45,- p/u staan en dacht met 55,- in een soort onderhandelingspositie te zitten...

 

Micha

 

PS Dit zijn wel heel vervelende discussies als je net begonnen ben. Want deze heb ik ook meegemaakt toen ik net startte. Dus ik hoop dat je eruit komt en veel succes gewenst alvast.

 

Dank je wel en bedankt voor de vragen en het meedenken.

 

Ettenna

Link naar reactie
  • 0

 

...

Een vriend zei mij: Je kunt ook zeggen: meneer, u hebt het voordeel van eerste klant zijn. En de rest van de klanten krijgen een hoger tarief. Ik had zelf in mijn plan 45,- p/u staan en dacht met 55,- in een soort onderhandelingspositie te zitten...

 

 

In een onderhandeling zou ik dit sowieso nooit op deze manier zeggen, dan geef je aan niet professioneel te zijn: 'je doet maar wat met die tarieven' zou ik denken.

 

Hij zegt al zijn freelancers hetzelfe te geven, is dat ook zo? En doen die hetzelfde werk?

 

Zoals ook anderen aangeven: zorg dat je voor jezelf glashelder hebt wat je tarief is, en waarom. Heb je ook een alternatief als je deze opdracht niet aanneemt? Daarnaast, als je deze wel aanneemt voor 30 EUR/u, heb je veel minder tijd een andere opdracht te zoeken. Meestal is het beter, als zijn maximum niet jouw minimum haalt, vriendelijk afscheid te nemen.

 

Succes, en laat weten wat er uit gekomen is?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Je verwijst heel veel naar kennissen en vrienden die ook in de branche zitten. Het is goed dat je daar ruggespraak mee houdt. Want zij zijn degene met ervaring.

 

Je zegt ook dat je uitging van 55 euro om te kunnen verlagen naar 45 euro. Ikzelf betaal ook 40 a 45 euro voor een dtp'er met wat ervaring. En dan neem ik de genoemde faciliteiten op mij. Dus dat verschil is te overzien. (even voor de mods, ik zoek geen dtp'er. Mocht het zo geïnterpreteerd worden ;) )

 

Het valt mij op dat in de branche, opleidingen en referentie materialen gepraat wordt over een veelvoud van deze bedragen. In sommige gevallen worden deze ook gevraagd en betaald, maar ik ben overtuigd dat dit een norm is die veelal niet geld voor eenpitters die net startten. Dit is meer het geval voor de gevestigde ondernemingen waar 20+ man werkt met een dikke art director en detacherings- en uitzend organisatie of exclusieve bedrijven welke reeds een naam hebben opgebouwd. Dit is ook de reden waarom deze ondernemingen het lastig hebben momenteel.

 

Wij werken met 2 personen vanuit huis. Rijden geen hele dure auto en richten ons op een laag segment markt. Dus in de rol als art director / vormgever vraag ik bijvoorbeeld maximaal 80 euro. Terwijl ik hiervoor ook gewerkt heb als dtp'er/webbouwer en werd er 95 euro voor mij gevraagd. Alleen dit was binnen een onderneming van 45 man, groot pand, account managers, een paar dure bmw's en de gehele rambam.

 

Wat ik hiermee wil zeggen, staar je niet blind op de prijzen. Als je weet dat je het kan vragen, moet je het doen. En als je een stapje terug moet doen, is dat ook geen schande.

 

Dit is ook sterk afhankelijk van de markt waarin je je bevind. Kan je vanuit je netwerk werken voor grootschalige ondernemingen. Kan je best je uur tarief navenant aanpassen. Met een laag tarief kan je zelfs het risico lopen niet serieus genomen te worden. Het is allemaal ook een beetje een spelletje.

 

Misschien kan je het volgende nog even uitleggen, deze snapte ik niet helemaal:

Dit was ook mijn punt: ik wilde eigenlijk een tarief hebben voor 'op locatie' of gewoon op mijn eigen computer. Dit werd mij alleen afgeraden door iemand die ook in de grafische wereld zit.

 

Micha

 

 

 

 

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je het volgende nog even uitleggen, deze snapte ik niet helemaal:

Dit was ook mijn punt: ik wilde eigenlijk een tarief hebben voor 'op locatie' of gewoon op mijn eigen computer. Dit werd mij alleen afgeraden door iemand die ook in de grafische wereld zit.

 

 

Ze bedoelt (volgens mij) werken met twee tarieven, één voor werken bij de klant en één voor thuiswerken

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je het volgende nog even uitleggen, deze snapte ik niet helemaal:

Dit was ook mijn punt: ik wilde eigenlijk een tarief hebben voor 'op locatie' of gewoon op mijn eigen computer. Dit werd mij alleen afgeraden door iemand die ook in de grafische wereld zit.

 

 

Ze bedoelt (volgens mij) werken met twee tarieven, één voor werken bij de klant en één voor thuiswerken

 

Dat vermoedde ik al. Maar dan vind ik die tip niet echt slim. Wanneer je alle zaken zelf moet regelen om te kunnen werken zijn dit kosten. Op een moment dat een opdrachtgever op locatie al die zaken op zich neemt, kan jij die kosten niet meer verantwoorden.

 

Micha

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Het was mijn idee om scheiding te maken tussen bij klant of thuis maar mijn 'adviseur' vond het voor het plan te ingewikkeld denk ik. Toch blijft dit voor mij een prettig uitgangspunt ook ivm de voordelen die Micha beschrijft. elektra, koffie hard- en software die daar natuurlijk al staat!

 

Mijn streven is om vooral van huis uit te werken. Op lokatie werken is alleen bij deze werkgever van toepassing.

Vandaag hoorde ik dat hij zich min of meer terugtrekt. Hij gaat waarschijnlijk toch gebruik maken van een goedkopere kracht?? nadeel van freelance natuurlijk ze kunnen je zomaar dumpen (net als ik hen natuurlijk)

 

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de reacties en ik laat zeker horen hoe dit af gaat lopen!!

 

groetjes, Ettenna

Ettenna

Link naar reactie
  • 0

Punt als je beginner bent is wel dat je, hoewel je denkt dat je weet wat je waar bent, vaak niet zo zeker van je zaak bent. Dat komt pas na een klant of tien die je met het schaamrood op de kaken een in jouw ogen erg hoge factuur stuurt en een week later bij je terugkomen omdat je zulk goed werk hebt geleverd. Het kan echter wel een goed idee zijn (het is hier al geopperd) om bepaalde klanten binnen te halen met een introductiekorting. Als ze dan na één kleine opdracht nog steeds niet het volledige uurtarief willen betalen is dat jammer, maar je heb in ieder geval een kans gekregen om eerlijk beoordeeld te worden.

 

Nu ben ik iets te lief om ooit een "harde" zakenman te worden en merk ik aan mezelf dat als een klant steunt en puft bij een hoge factuur, ik de uren wat coulanter ga opschrijven bijvoorbeeld. Maar eigenlijk moet ik dat niet doen. Ik weet wat ik waard ben en zit daar nog steeds ongeveer 50% onder. Klanten die me structureel lang aan het werk zetten krijgen ook nog eens te maken met een extra laag tarief. En daar moeten ze het dan maar mee doen. Zo niet, dan niet.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Misschien heeft maarten een beetje schaamte om het zelf te zeggen en hoopt hij dat klanten dit bericht lezen ;)

 

@jaap

50% te laag en dan nog een extra laag tarief voor langdurige projecten. Hou je volgens mij weinig over om te verdienen... Onder hem mom "ik verdien heel veel, ik krijg het alleen niet"? :)

 

Maar ik snap je punt. Hier heb ik ook last van, maar gelukkig wel steeds minder. Ik heb gisteren nog een potentiële klant doorverwezen, omdat ik vooraf hoorde van slecht betalen, dubbeltje eerste rang en een grote zeur. Dit mag geïndexeerd worden, aangezien ik dit tegenwoordig gelukkig ook durf uit te spreken naar de klant. Maar dat heeft 6 jaar geduurd voordat ik zover was.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0
Maar ik snap je punt. Hier heb ik ook last van, maar gelukkig wel steeds minder.

 

Wie niet? ;)

 

Waar startende ZZP'ers vaak te weinig rekening mee houden is dat ze echt niet 40 facturabele uren per week zullen hebben, en dat je daar dus in je prijsstelling rekening mee moet houden.

 

Pas na een tijdje krijg je een realistisch beeld van het daadwerkelijke aantal facturabele uren, kun je beter berekenen welk tarief je moet hanteren om rond te kunnen komen, en voelt het een stuk minder 'beschamend' om dat tarief te vragen.

Link naar reactie
  • 0

@jaap

50% te laag en dan nog een extra laag tarief voor langdurige projecten. Hou je volgens mij weinig over om te verdienen... Onder hem mom "ik verdien heel veel, ik krijg het alleen niet"? :)

Dat is gewoon het wereldje waar ik in zit. Je hebt veel te maken met de typische student-/scholier-ondernemer aan de ene kant die voor 10 euro per uur kan werken en aan de andere kant met kleine bedrijven met kantoor en veel poespas. Ik zit daar precies tussenin, heb nauwelijks overhead doordat ik een kamer in huis heb ingericht als kantoor, maar moet wel leven van wat ik verdien met mijn onderneming.

 

Na veel rekenwerk is daar een uurtarief uitgekomen dat ik zelf als redelijk ervaar en waar ik (met voldoende klandizie) van rond kan komen. Dat dat ongeveer 50 procent lager is dan de markttarieven, daar kan ik niets aan doen. Met dat soort tarieven zou ik 2 weken in de maand kunnen werken en de rest van de maand vakantie kunnen nemen. Zo zit ik niet in elkaar.

 

Waar startende ZZP'ers vaak te weinig rekening mee houden is dat ze echt niet 40 facturabele uren per week zullen hebben, en dat je daar dus in je prijsstelling rekening mee moet houden.

 

Jep, dat is zo. Al hebben ondernemers nog wel eens de neiging dan maar 50 of 60 uur te werken. Maar ik reken inderdaad ook op maximaal 30 betaalde uren per week. Er zit ook zeker nog wat aqcuisitie tussen tegen het einde van een groot project. Daar gaat gewoon tijd in zitten.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

@jaap

Nou je beschrijft mijn situatie. Alleen ik ga niet meer concurreren met studenten of andere alternatieven welke een laag tarief vragen. Wanneer mensen hun bedrijfsoplossingen willen voor 10 a 30 euro per uur, dan zijn het sowieso geen klanten voor mij.

 

Mijn grootste klandizie bestaat uit mensen waarvoor ik moet opruimen/oplossen van de problemen die zijn ontstaan toen ze in zee zijn gegaan met iemand die het wel kon voor 20 euro per uur. En anderzijds voor bedrijven welke het vervelend vonden om elke keer de overhead kosten te moeten betalen voor grote ondernemingen en geen toegevoegde waarde ontdekken. Ik zit lekker in het midden.

 

Zoals Peter zegt. 40 facturabele uren is lastig. Ik haal het alleen als ik die week 80 uur draai. De rest is support, begeleiding, acquisitie, administratie, overleg e.d. Wanneer je een laag uur tarief vraagt kunnen die zaken simpelweg niet, want dan verdien je te weinig.

 

En volgens mij is het heel simpel. Voor elke prijsstelling is een markt als je maar navenant de kwaliteit levert.

 

En wanneer dit goed gecommuniceerd wordt, dan is dat een mooie keuze voor de klant. Sommige hebben weinig begeleiding nodig. Dan kan iemand die voor een laag tarief werkt ook prima volstaan. Wil iemand veel begeleiding en toegevoegde waarde dan moet de prijs daar ook naar zijn.

 

Het probleem ontstaat elke keer wanneer dit niet gecommuniceerd wordt. Want veelal vormen beginnende ondernemers met een heel heel heel laag budget ook de lastigste klanten. Geen ondernemingsplan, geen inzicht wat een website eigenlijk doet, geen idee van marketing kosten en niet de ambitie om zich daarin te verdiepen. Uitzonderingen daargelaten.

 

Bijvoorbeeld:

Help mijn pagina is weg. Systeem is stuk en ik betaal niet.

Meneer wat heeft u als laatste gedaan.

Ja dat weet ik niet. Heeft u misschien op het rode kruisje gedrukt? JAAA DAT WEET IK NIET HOOR. *(&*&9 systeem, maar misschien wel... HOEZO, dan hoort het toch niet weg te zijn.

Meneer heeft u daarna op "oke" gedrukt met de melding "wilt u deze pagina en al zijn inhoud verwijderen"?

Volgens mij niet.

Nou in het logboek van recente actie zie ik helaas van wel. Kan gebeuren meneer en met 5 minuten staat de pagina er weer van uit de backup. En dan heb ik al 3 keer het systeem uitgelegd...

 

Micha

ps ja ik heb ook af en toe mijn frustraties ;D

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Maarten - je weet dat HL heel goed geindexeerd wordt door Google, toch? ;)

 

Ja dat weet ik, maar aangezien de beschreven groep niet tot mijn klanten behoort (wat leid tot bescherming van wat wel mijn klantengroep is) vind ik dat niet erg ;-)

 

Misschien heeft maarten een beetje schaamte om het zelf te zeggen en hoopt hij dat klanten dit bericht lezen ;)

 

Nee, valt wel mee.

Ik maak dit soort personen ook weleens mee en ik geef gewoon aan dat ik dan niks voor de betreffende persoon kan betekenen.

Ik ben niet iemand die financieel tot het uiterste gaat om een klant binnen te halen. Ik wil een klant kwaliteit bieden en heb daar een zeer gepast en scherp tarief tegenover staan.

Ik laat mijn welwillende klanten niet de dupe worden van die die paar mensen die lopen te kruidenieren.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.