Een partij heeft mij een opdracht gegeven met een bedrag van 5.000 euro, puur ontwikkel werk.
Naast deze opdracht zat er nog een onderhoudscontract aan a 1000 euro en het onderbrengen van de hosting plus een aantal domeinnamen.
Hiervoor heeft men in een e-mail akkoord gegeven, echter is de offerte nooit getekend retour gekomen.
Even later heeft de betreffende partij mij geinformeerd dat deze opdracht niet door gaat, maar er een andere opdracht voor in het plek komt, 'a 7500 euro. Goed deze opdrachten wil ik wel wisselen :-).
Maar wat blijkt nu, nu alles door zou gaan blijken ze opeens weer terug te willen naar hun eerste leverancier vanwege wat personeelswisselingen aan hun kant dit betreffende mijn conactpersoon voor de ontwikkeling.
Eigenlijk nog complexer maar daar gaat het niet om, hij wil een financiele vergoeding geven, zeg maar een afkoopsom.
Maar welk bedrag is reeel. Het betreft wel een door groeiende opdracht, wat niet alleen bij deze zou blijven.
Mijn voorstel was om hen een afkoopsom te doen toekomen, wat men binnen een jaar kan laten crediteren op een ongeveer evengrote klus. Is het een klus van de helft van de waarde dan kunnen we de helft crediteren.
Maar welk bedrag is reeel?
Volgens mijn ALV kan dit het gehele bedrag van de opdracht zijn, echter vindt ik dat in dit geval een beetje aan de hoge kant.
De keuze voor hen staat vast, dus daar wil ik me niet teveel in mengen, ook vanwege overige redenen die ik hier even buiten laat anders wordt het te complex.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JumpTide IT
JumpTide IT
Beste ondernemers,
Momenteel zit ik met het volgende.
Een partij heeft mij een opdracht gegeven met een bedrag van 5.000 euro, puur ontwikkel werk.
Naast deze opdracht zat er nog een onderhoudscontract aan a 1000 euro en het onderbrengen van de hosting plus een aantal domeinnamen.
Hiervoor heeft men in een e-mail akkoord gegeven, echter is de offerte nooit getekend retour gekomen.
Even later heeft de betreffende partij mij geinformeerd dat deze opdracht niet door gaat, maar er een andere opdracht voor in het plek komt, 'a 7500 euro. Goed deze opdrachten wil ik wel wisselen :-).
Maar wat blijkt nu, nu alles door zou gaan blijken ze opeens weer terug te willen naar hun eerste leverancier vanwege wat personeelswisselingen aan hun kant dit betreffende mijn conactpersoon voor de ontwikkeling.
Eigenlijk nog complexer maar daar gaat het niet om, hij wil een financiele vergoeding geven, zeg maar een afkoopsom.
Maar welk bedrag is reeel. Het betreft wel een door groeiende opdracht, wat niet alleen bij deze zou blijven.
Mijn voorstel was om hen een afkoopsom te doen toekomen, wat men binnen een jaar kan laten crediteren op een ongeveer evengrote klus. Is het een klus van de helft van de waarde dan kunnen we de helft crediteren.
Maar welk bedrag is reeel?
Volgens mijn ALV kan dit het gehele bedrag van de opdracht zijn, echter vindt ik dat in dit geval een beetje aan de hoge kant.
De keuze voor hen staat vast, dus daar wil ik me niet teveel in mengen, ook vanwege overige redenen die ik hier even buiten laat anders wordt het te complex.
Alvast bedankt.
ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24019-opdracht-annulering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag