- Als je een privepand verhuurt aan je eigen BV vallen de opbrengsten in Box1.
- Als je een privepand verhuurt aan derden dan vallen de opbrengsten in Box3, behalve als er sprake is van meer dan actief vermogensbeheer, dan namelijk weer Box1.
Nu vraag ik me af wat de regeling is voor een gecombineerde situatie, dus als je een gedeelte van het pand gebruikt voor je eigen BV en de rest verhuurt.
In mijn concrete situatie gaat het om een winkelruimte met een aantal kantoorruimtes. Dit pand bezit ik prive. Er is slechts een ingang. Ik wil alle ruimtes verhuren aan derden, op 1 ruimte na, waar ik met mijn bedrijf (BV) wil gaan zitten. De verhouding derden / eigen gebruik is qua oppervlak en huurpenningen 90% / 10%.
Hoe dient de TBS-regeling in deze situatie toegepast te worden:
- Alle opbrengsten volledig in Box1?
- Alle opbrengsten volledig in Box3?
- Naar rato opbrengsten in Box1 / Box3?
Het antwoord heb ik niet kunnen vinden op dit forum en ook niet elders op internet. Mocht ik niet goed gezocht hebben dan mijn excuses.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MHL
MHL
Ik heb een vraag over de TBS-regeling.
De uiterste situaties zijn helder:
- Als je een privepand verhuurt aan je eigen BV vallen de opbrengsten in Box1.
- Als je een privepand verhuurt aan derden dan vallen de opbrengsten in Box3, behalve als er sprake is van meer dan actief vermogensbeheer, dan namelijk weer Box1.
Nu vraag ik me af wat de regeling is voor een gecombineerde situatie, dus als je een gedeelte van het pand gebruikt voor je eigen BV en de rest verhuurt.
In mijn concrete situatie gaat het om een winkelruimte met een aantal kantoorruimtes. Dit pand bezit ik prive. Er is slechts een ingang. Ik wil alle ruimtes verhuren aan derden, op 1 ruimte na, waar ik met mijn bedrijf (BV) wil gaan zitten. De verhouding derden / eigen gebruik is qua oppervlak en huurpenningen 90% / 10%.
Hoe dient de TBS-regeling in deze situatie toegepast te worden:
- Alle opbrengsten volledig in Box1?
- Alle opbrengsten volledig in Box3?
- Naar rato opbrengsten in Box1 / Box3?
Het antwoord heb ik niet kunnen vinden op dit forum en ook niet elders op internet. Mocht ik niet goed gezocht hebben dan mijn excuses.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24172-prive-pand-verhuren-aan-eigen-bv-en-derden-in-relatie-met-tbs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag