Ga naar inhoud
  • 0

Visitekaartjes

  • Translate to English
Junior     24 0

Hallo, ik heb een klein probleempje.

 

Zet je als "eigenaar" van een eenmanszaak je functie op je visitekaartje of "eigenaar"?

Er zijn verschillende tips gegeven, maar ik iwl het echt weten, dus zijn er mensen die mij hier een advies over kunnen geven.

 

Wat is dus het meest verstandige ?

 

Thanks.

 

;) Fijn weekend verder.

Het gaat er niet om wat je bent, maar om wie je bent...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0
Retired Mod     2,3k 6

Ik zou je functie er eerlijk gezegd niet opzetten. Vind het erg overdreven namelijk. Doet me terugdenken aan de tijd dat je van twee personen een kaartje kreeg waarmee je in gesprek was (CEO en de andere CFO) terwijl het maar een tweemanszaak was. Nu ik er over nadenk ....volgens mij zijn er nog steeds personen die dat doen.

 

Maar het ligt aan wat je zelf wilt. ALs jij je er lekker bij voelt als "directeur" op het kaartje te staan, dan moet je dat zeker doen. De tip van TwaLevel vind ik echter ook wel een mogelijkheid. Geef jezelf een creatieve omschrijving aan de hand van je werkzaamheden. En als je veel doet/uitbesteed kun je je toch match-maker of "bedrijfskoppelaar" noemen... :)

 

Succes!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Senior     77 0

Indien je eenmanszaak een eenmanszaak wil blijven en je niet echt in de UK en of de USA opereert zou ik er geen titel opzetten.

Kun je altijd de juiste functie mondeling invullen terwijl je het kaartje overhandigt.

In de UK en de USA zijn ze gek op titels en bestaat de regel: "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" niet. Daar is het dus soms handig om een wat internationaal herkenbare titel te gebruiken.

 

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0
Junior     7 0

Ik heb gewoon niets erbij staan!

Krijg heus wel eens reacties of vragen... maar is nooit een issue! :)

 

Wat je ook kan doen....

Als je laat drukken dan gaan er meestal een aantal op een vel (6 ofzow)....

vraag de drukker om op één (of meerder) van de 6 kaartjes iets anders te drukken. Zorrug dat je per situatie waar je in verzeild raakt een passende kaart kan neerleggen.

 

Vriendelijke groeten,

 

Aart-Jan Eenkhoorn.

OneDev bv.

 

*OneDev zoekt mensen. DotNet-ters in het specifiek!*

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     2,3k 6

Goede tip. Eerlijk gezegd heb ik dit ook toegepast voor kaartjes die ik in het buitenland uitdeel. Zoals Karel terecht opmerkt kijken ze daar toch raar op als je er niets op hebt staan of een vage omschrijving.

 

Ik doe het zelf ook liever niet, maar helaas kun je er niet altijd onderuit komen in bepaalde landen.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     129 0

Beste mensen,

 

Je laat je toch niet door een ander vertellen wat wel en wat niet op je kaartje moet staan? Zet er gewoon op wat jij belangrijk vindt.

 

Zorg liever voor een origineel kaartje dat afwijkt van wat iedereen heeft.

 

 

Groet,

 

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     129 0

Beste Lin,

 

Mijn reactie was absoluut niet negatief bedoeld. Maar bij dit type vragen krijg je altijd tig verschillende meningen en daar schiet je niets mee op.

 

Gewoon je gevoel volgen en doen wat jij het prettigst vindt.

 

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,2k 1 284

Wat voor 'type vraag' is dat dan?

Dat hangt toch naar ik aanneem samen met de vraagsteller?

De strategische, financiële, praktische, communicatie en marketing-kant van 'wat zet ik op mijn kaartje' lijkt me nou juist iets waarbij je gevoel soms niet de meest accurate raadgever is?

 

En Duncan, weet je al wat je doet?

;D

 

 

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     129 0

Hey Annedien,

 

Dit type vragen roept altijd de bekende antwoorden op. Als 10 mensen reageren roepen er 5 dat je naar links, 5 zeggen naar rechts, 1 zegt rechtdoor en 1 zegt achteruit.

 

Weet jij dan wat je moet doen?

 

Dus gewoon wat volgens jouw gevoel het beste is.

 

Groet,

 

 

Michael Klijn

 

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0
Junior     14 0

Tsa simpel en logisch toch. Je bent in feite de directeur, maar plaats dit niet op het visitekaartje. Wat voor functie ben je echt naar je klanten toe.

 

voorbeeld:

Ik heb een internet bedrijf. Maar wat ben ik voor mijn klanten?:

Website Manager of Advertorial Manager, dat staat al beter dan 'directeur' op een visitekaartje. Dat zou ik dan ook zelf op mijn eigen visitekaartjes zetten.

 

www.zaken-en-transacties.nu - Marktplaats voor bedrijvig Nederland.

Link naar reactie
  • 0
Legend     272 3

Nou Duncan, daar ben je vet mee hè. Zo een discussie over wat je wel en niet mag of moet vragen in een forum levert je denk ik niet het gewenste antwoord op.

 

Ik had zelf een vergelijkbaar probleem. Wat ik doe heeft met automatisering te maken, maar IT-consultant klinkt te technisch. Nou ben ik met 'Business Consultant' niet veel blijer, maar het roept een reactie op en dat opent de deur naar een gesprek over wat ik doe. Die heb ik er dus maar op laten staan.

 

Als je activiteiten breed zijn, dan is een verwijzing naar je ondernemersgeest misschien een goeie.

'Entrepreneur', 'Organisator', 'Integrator' of een verwijzing naar je activiteiten in plaats van een functie-titel. Er moet in ieder geval uit blijken waarover ze je kunnen benaderen (informatieve functie) en/of nieuwsgierig maken (marketing functie).

Eigenaar, CEO etc: alleen als er meer medewerkers zijn!

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0
Legend     328 2

Ik zou inderdaad eerder gaan voor 'ondernemer/entrepreneur' dan voor 'eigenaar'... En mocht je dat te eenvoudig vinden klinken dan is 'geestesvader' misschien nog een aardige ;-)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0
Legend     678 2

'de baas' ;D

 

zonder gekheid: zet er iets op wat je ook echt bent (naast alles wat je verder doet in je bedrijf) of zet er niets op.

 

zeker in een eenmanszaak zou ik eerder vermelden wat je bedrijf doet dan wat je functie is. daar heb je veel meer aan. (en je hebt een nuttige invulling van je achterkant)

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     149 0

Waarom geef je een kaartje?

 

Als je die vraag eens stelt, dan leert men vaak dat het antwoord is om bereikt te worden.

 

Oke, ik werk in de automatisering als programmeur, maar ben ook eigenaar en ik wil eens met iemand praten over wat er mogelijk is aan productie van printplaten bij een bedrijf, ga ik eens in me kaarten bak kijken.

 

Dan kom ik tegen

 

ABC PrintPlaat BV

 

Pietje Hein

Hoofd verkoop

 

Print unlimeted

Printplaten specialist VOF

 

Klaas Stok

Directeur

 

Dan ga ik praten met die meneer Pietje Hein omdat ik weet dat hij weet wat er verkocht kan worden en mogelijk is. Dat hij ook directeur en eigenaar en glazenwasser etc is, dat maakt me niet uit, op zijn kaartje kan ik zien dat hij de man is met wie ik moet praten.

 

Maar Pietje Hein zou best aan een medewerker van een groot importeur een kaartje hebben gegeven met Hoofd Inkoop, nou heel mooi toch, iedereen weet wie ze moeten hebben.

 

En op een dag waar je met balletjes samen komt, mag je best met lucht in je borstzak lopen en kaartjes et Baas uitdelen.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0
Newbee     3 0

Ik zou je willen adviseren geen functie erop te zetten als je alles zelf

doet. Zet dan liever je mailadres onder je naam.

 

Pas als een bedrijf een omvang heeft dat de specialisatie van taken belangrijk wordt, hebben functieduidingen zin.

 

Succes!

Gr,

M@rcel

Link naar reactie
  • 0
Junior     11 0

Het vermelden van leidinggevende functies als directie, eigenaar, partner etc. heeft ook een belangrijk nadeel bij de verkoop/acquisitie:

 

Veel klanten voelen zich geneigd om een korting te bedingen als ze praten met diegene die de leiding voert van een bedrijf. ;)

www.brandmerk.com

"Your Brand Image Is Everything"

 

www.startcapsule.nl

Link naar reactie
  • 0
Legend     328 2

Misschien dat 'assistent-verkoopmedewerker' dan beter is... en een met 'verkoopmedewerker' en een met 'chef-verkoop' en 'commercieel directeur' en tot slot nog een met 'God' voor tijdens het golven... ;D

 

Bij mij staat er gewoon geen titel, functie of iets dergelijks op. Dat gaat pas gebeuren als ik de begeerde 'MVP' titel krijg aangeboden van Microsoft (MVP staat voor Most Valuable Professional... ;D)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.