• 0

Onduidelijkheid over 2012. (km heffing voor bedrijfswagens)

(voorbeeld)Als handelaar zijnde heb je meestal een autoambulance waarmee je misschien rond de 80,000+ km per jaar rijd. Hoe zit dat nu met de km heffing in 2012?

 

Ik denk dat er heel veel bedrijven failliet gaan als ze 80,000 + km rijden per jaar.

 

Ik had ook gehoord dat ze in de 2de kamer discusseren over deze onderwerp. Maar ik weet niet zeker of dit ook daadwerkelijk klopt.

 

Wie weet hier meer over?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het idee is heel simpel, rij je veel betaal je veel.

 

In de praktijk zul je deze extra kosten dus doorberekenen aan je klanten. Als je dat niet kan heb je een probleem en zul je andere manieren moeten vinden.

 

De discussies over de km heffing zijn nog vol op gaande, maar reken er maar op dat tie er komt.

Hoe het uiteindelijk gaat uitpakken is nog even afwachten, laten ze eerst maar een de techniek op orde brengen.

De OV chipkaart is ook nog steeds een drama, ik hou mijn hart vast :-\

Link naar reactie
  • 0

De km heffing voor particulieren auto's is gunstig voor de rijke mensen onder ons. Of beter gezegt , mensen met een grote auto. Mensen die bijvoorbeeld een volvo s60 2.4T rijden , betalen dan per 3 maanden ongeveer 70 euro. (Als ze rond de 500 a 1000km per maand rijden). Inplaats van 250 euro belasting.

 

Maar ik hoop wel dat aan de ondernemers gaan denken. Want als wij elke 3 maanden duizende euro's aan belasting moeten betalen , kunnen we beter geen onderneming starten. Dus hierbij een oproep aan de 2de kamer. Denk aan de ondernemers die veel km's moeten maken!

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -1

Er staat niks in over ondernemers. Dus ik denk dat wij dus ook gewoon moeten betalen. En als wij dus 80,000+ km per jaar rijden , zijn we gewoon de lul?

 

Of wordt hier nog over besproken ofzo. Want ik vind het wel heel erg raar als ook de ondernemers volop moeten gaan betalen als ze veel moeten reizen.

 

Ik heb ook gehoord dat er grote bedrijven zijn die naar de rechter gaan stappen met als reden dat ze gewoon enorm veel geld moeten betalen.

 

 

Normaal betaal je ongeveer laten we zeggen 1000 euro aan belasting per jaar. En als je dus meer dan 80,000 km rijd, en je betaal 4 cent per km , dan betaal je uiteindelijk meer dan 3000 euro aan belasting. Dat is dus een verschil dat iets te groot is. Daar moet volgens mij wel iets aan gedaan worden , zo niet moeten we landelijk protesteren tegen de regering.

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Er staat niks in over ondernemers. Dus ik denk dat wij dus ook gewoon moeten betalen.

 

Ja natuurlijk, wat dacht je dan? Dat je ontheffing kreeg of zo?

 

Want ik vind het wel heel erg raar als ook de ondernemers volop moeten gaan betalen als ze veel moeten reizen.

 

Waarom? Ik vind het logisch dat degene die het meeste rijdt het meeste betaalt.

 

Normaal betaal je ongeveer laten we zeggen 1000 euro aan belasting per jaar. En als je dus meer dan 80,000 km rijd, en je betaal 4 cent per km , dan betaal je uiteindelijk meer dan 3000 euro aan belasting.

 

Dus jij zou voor je autoambulance per jaar 2000 euro meer moeten gaan betalen, volgens deze berekening. Is jammer van het geld natuurlijk, maar aan de andere kant niet echt een wereldschokkend bedrag als je zaak een beetje fatsoenlijk loopt.

 

Bekijk het zo - je hebt al die tijd net zo weinig betaald als tante Bep die eens in de week een paar kilometer rijdt om boodschapjes te doen! :)

Link naar reactie
  • 0

Iemand die veel postpakketten verstuurt betaalt ook meer aan postzegels. Lijkt me zoals hierboven al enkele keren aangegeven, volstrekt logisch.

In theorie ben ik het daar helemaal mee eens. In de praktijk komt het erop neer dat de superzuinige auto die ik nu heb besteld, waar geen wegenbelasting of BPM voor betaald hoeft te worden, nu ineens in 2012 wél geld moet gaan kosten per kilometer. Mensen met een benzineslurpende SUV die "maar" 10.000 kilometer rijden gaan minder betalen, maar ik moet meer betalen. Toegegeven, de bedragen zijn niet schokkend (ik meen ergens tussen de 1 en 2 cent per kilometer), maar ergens voelt dat toch wel krom.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Er staat niks in over ondernemers. Dus ik denk dat wij dus ook gewoon moeten betalen. En als wij dus 80,000+ km per jaar rijden , zijn we gewoon de lul?

 

 

beter lezen kerel ::), onder het hoofdstuk KM-prijs staat het weldegelijk:

 

Een ondernemer met een bestelauto betaalt nu geen BPM en een laag tarief aan motorrijtuigenbelasting. In het nieuwe stelsel blijft dit prijsonderscheid gelden. Een ondernemer met een bestelauto zal na invoering van de kilometerheffing een lagere kilometerheffing betalen dan dat een particulier met een personenauto

 

 

de tarieven zijn gewoon nog niet bekend. Blijk dus gewoon de website in de gaten houden.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Tsja, wetswijzigingen hebben de vervelende gewoonte dat er altijd wel een groep zwaarder getroffen wordt dan een andere. Als de extra kosten worden doorberekend in de tarieven die (uiteindelijk) de consument betaalt zal het leven in Nederland fors duurder worden, iemand moet uiteindelijk de prijs betalen. Maar wie weet, gaan we met zijn allen massaal op de motor?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Tsja, wetswijzigingen hebben de vervelende gewoonte dat er altijd wel een groep zwaarder getroffen wordt dan een andere. Als de extra kosten worden doorberekend in de tarieven die (uiteindelijk) de consument betaalt zal het leven in Nederland fors duurder worden, iemand moet uiteindelijk de prijs betalen.

De regeling opzich vind ik een hele goede. Ik vind het geen enkel probleem om als "vervuiler" mijn belasting te betalen voor de hoeveelheid die ik vervuil. Punt is dat ik graag zo min mogelijk vervuil om zodoende ook minder te hoeven betalen. Ik betaal nu geen BPM en geen motorrijtuigenbelasting omdat ik een zuinige auto rijd. Als ik dus kilometerheffing moet betalen ga ik er per definitie op achteruit, hoe hoog het bedrag ook wordt. En dat terwijl een typische zuipwagen een omslagpunt kent dat dik boven de 25.000 kilometer ligt. Dat gaat dan toch aan het punt voorbij?

 

Nogmaals, het gaat me niet om de hoogte van het bedrag, want als ik me daar druk om moet maken draai ik wel een heel erg slecht jaar, maar het voelt gewoon niet juist.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

ik las dat de ANWB alweer dreigt om hun steun in te trekken. Met name omdat de huidge autokopers de rekening betalen.

Zie: nu.nl

Je had ook altijd kunnen zeggen dat de kastjes ingebouwd moeten worden bij auto's die vanaf 2012 geleverd worden en de "oude" auto's volgens de oude regeling laten rijden. Aan de andere kant: zo'n overgangsregeling is misschien weer wat te hoog gegrepen voor de Belastingdienst.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.