• 0

Papiersoort voor flyer?

Hallo,

 

Voor de promotie van mijn dienstverlening heb ik een "flyer" gemaakt (dubbelzijdig A4) die ik op mijn website wil plaatsen (pdf) en naar een aantal bedrijven in de omgeving wil sturen (papier).

 

Voor de "papieren" distributie zou ik deze flyers zelf kunnen printen, bijvoorbeeld op iets luxer papier, maar ik kan deze ook bij een drukker laten drukken en dan kiezen uit een hele collectie papiersoorten, van gewoon papier tot glossy en in allerlei diktes en kleuren.

 

Denken jullie dat de uitvoering voor de ontvanger verschil uitmaakt? Wordt een glossy versie eerder gelezen vanwege de uitstraling of komt een "gewone" uitvoering serieuzer over? Waar zouden jullie voor kiezen?

 

Groet,

 

John

 

P.S. Mocht iemand een blik op de flyer willen werpen en commentaar willen leveren, dan houd ik mij aanbevolen. Laat maar weten via PM (hier plaatsen als bijlage wordt door de mods wellicht niet op prijs gesteld).

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volg de kwaliteit van je visitekaartjes en grafisch werk. Niet zo zeer in gewicht, maar voor wat betreft algehele uitstraling.

 

Nieuwjaarsgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Hallo John,

 

Altijd een lastige vraag, smaken verschillen nu eenmaal. Ik ga in deze afweging altijd maar uit van mezelf : wat zou mij aanspreken? Wat wil ik uitstralen?

Persoonlijk heb ik het niet zo op glossy papier en vind ik een wat dikkere kwaliteit, ietwat geruwd papier prettig om in mijn handen te hebben, vind ik ook betrouwbaarder overkomen, maar nogmaals, smaken verschillen. Ik wil gerust je flyer eens bekijken als je deze naar me mailt.

Overigens kun je, mits je een goede printer hebt en de oplage klein is, ze ook best zelf printen op een mooie papiersoort.

 

groeten,

Marjan

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Hi

 

Absoluut een 'lekker papiertje' nemen.

Geeft jouw klanten aan dat je 'zelfs daar' aandacht aan geeft, en geld aan uitgeeft. Denk maar eens aan de pizza lijstjes die iedereen in zijn brievenbus heeft (vaak slap) of een new york pizza flyer (glimmend)

 

ik zou zeker niet zelf printen met de drukprijzen van vandaag!

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat er bij ons als 80 grams uit gaat zijn de facturen John.

Alle overige flyers van A5 oo A4 zijn 200 - 220 gram papier en glad.. ;)

Zit geen echte redenering achter.. maar als ik zie hoe ik zelf reageer als ik reclame krijg dan is 1 blik voldoende en het verfrommeld dan zo lekker. Is het dik (ker) dan gooi ik het meestal nog ff op mijn buro of een tafel.. en dan is het toch zo dat af en toe m'n blik er weer opvalt. En soms.. heel soms ;) denk ik dan.. goed dat ik dat niet gelijk weggegooid heb. !

 

groet,

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

P.S. Mocht iemand een blik op de flyer willen werpen en commentaar willen leveren, dan houd ik mij aanbevolen. Laat maar weten via PM (hier plaatsen als bijlage wordt door de mods wellicht niet op prijs gesteld).

 

Hebben we toch een aparte rubriek voor waarin dat gewoon kan? Die is niet alleen maar voor websites hoor, dat zou bijna saai worden ;)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Momenteel ben ik ook met een flyer bezig en de keuze is erg lastig.

ik doe een sale flyer HAH bij ruim 20.000 adressen, dus niet al te hoogwaardig ivm de prijs maar wel net goed genoeg om boven het maaiveld uit te steken.

 

Ik schat in dat jij in een kleinere oplage werkt en je zit in de dienstverlening;

dan zou ik je aanbevelen een luxere te kiezen, eigenlijk een 'duurzame', een flyer die je misschien wel wil bewaren?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

P.S. Mocht iemand een blik op de flyer willen werpen en commentaar willen leveren, dan houd ik mij aanbevolen. Laat maar weten via PM (hier plaatsen als bijlage wordt door de mods wellicht niet op prijs gesteld).

Hebben we toch een aparte rubriek voor waarin dat gewoon kan? Die is niet alleen maar voor websites hoor, dat zou bijna saai worden ;)

Bedankt voor de tip. Ik heb momenteel al aardig wat reacties vanuit HL en Hallo! zowel op het forum als via PM en direct in mijn mail, dus zo'n "P.S.-je" werkt blijkbaar ook erg goed. :) Ik ga bekijken of ik de flyer ook nog ga posten.

Link naar reactie
  • 1

Zelf uitprinten komt slordig en onprofessioneel over, hoe goed je print voor jezelf ook lijkt te zijn. Daarbij verbleken inkjetprints echt al binnen een dag als ze in zonlicht liggen, en de papierkeuze is daarbij zeer beperkt. Laserprints zijn al een stuk beter, maar ook deze beginnen snel in kwaliteit achteruit te gaan als je ze ouder worden.

 

Zoals in dit topic al eerder voorbij kwam, is de eerste indruk die je maakt op een ontvanger erg belangrijk. Als je een printje uit jouw kleurenprinter wilt geven aan andere bedrijven is dat je eigen keuze, maar het zal er altijd uit blijven zien als precies dat, een kleurenprintje.

 

On-line drukerijen zoals Print24 of Flyerwire doen A4 flyers voor zeer lage tarieven. Toen ik zojuist even keek op print24.nl was een full-colour flyer op a4-formaat, 2 zijdig, op mat 170 grams papier een luttele 78,- voor 1000 stuks. (Voor die prijs kun je het niet eens op het goedkoopste printpapier printen.)

 

Dus: Zeker laten drukken, dan heb je veel keus, goede kwaliteit, en je komt goed voor de dag.

 

Mocht je nog hulp nodig hebben, stuur me dan zeker een PM.

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
  • 0

Zelf drukken is niet echt verstandig in deze tijden.. Drukwerk is er te goedkoop voor. Wanneer het enige omvang heeft natuurlijk.

 

Ik druk in China regelmatig reclamefolders.

Voorbeeld:

 

500.000x

2xA3 dubbelgevouwen (8xA4)

full color

80 grams papier/medium glans

Per set 0.03 euro

 

Zoiets zouden de prijzen ongeveer moeten zijn.

Ontwerpen is natuurlijk altijd het belangrijkst, papierkeuze, full color of andere zaken zijn denk ik maar 30% van het resultaat.

 

Ik kan mij de HUBO krantjes en de Karwei krantjes nog herinneren die echt met 0 kleuren en 100x gerecycled papier gemaakt werden, maar toch goed gelezen werden.

 

Opmaakt is dan ook belangrijker dan veel kleur of mooi papier. Ook is het van belang dat je overweegt of je er mee wilt blijven herhalen en zo een herkenbaar formaat van maakt dat steeds terugkomt, hierbij is de papierkeuze en opmaak natuurlijk helemaal van belang dat deze hetzelfde blijft.

 

Uiteindelijk zijn het keuzes die ook samenvallen met het produkt, de klantengroep die je wilt bereiken en waar die (volgens jou) naar kijken.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties!

 

Ik merk overigens dat de term "flyer" verschillende associaties oproept. Ik zit inderdaad in de dienstverlening, het wordt een heleboel tekst (bewust), een kleine oplage en verstuurd in een envelop (op naam). Ik heb dan ook al een paar keer de suggestie gekregen om deze te laten drukken op wat luxer briefpapier en de term "flyer" te vergeten.

 

Verder heel leerzaam om van allerlei kanten verschillende (en soms tegenstrijdige) meningen te krijgen over de hoeveelheid tekst, wel/geen foto, wel/geen watermerk, tekstvolgorde, etc., variërend van uitgebreide suggesties voor wijzigingen tot "niets meer aan doen". Nu maar hopen dat ik de juiste keuzes maak ...

Link naar reactie
  • 0

Hier ook folders laten drukken, wel een stuk kleiner, A6 via Flyeralarm op 250 gr (of 220 ik twijfel even) papier, niet glossy. Echt prima, mooie kwaliteit, bijna ansichtkaartje.

 

Ik heb vandaag 3 pogingen gewaagd met een creditcard te betalen omdat ze om 1 of andere reden geen ideal hebben.

Visa betaling blijft vragen om een 'secure code' die ik niet heb, Ik heb 10 keer gebeld met de 'hotline', maar elke keer hoor ik hetzelfde: ' al onze medewerkers zijn in gesprek' dus de hotline is blijkbaar een farce . :P

Op mijn callback verzoek via de site wordt ook niet gereageerd, dus bij deze zijn ze een klant kwijt. >:(

 

iemand nog andere suggesties?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

heb ik al gedaan Cor, maar ik weet geen antwoord op de controlevraag...

(die ik overigens ook niet heb kunnen opgeven?)

 

Ik heb inmiddels de order ergens anders geplaatst, en dat ging soepel.

Print24, dankzij een tip die eerder hierboven werd gegeven. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Geachte,

 

Mij lijkt het niet echt het probleem op wat voor papier, maar niet van dat slecht papier als je weet wat ik bedoel wel een goed stuk papier.

 

Verder ligt het helemaal aan je flyer natuurlijk, Is jou flyer lelijk? Dan zal niemand hem verder lezen is jou flyer heel mooi en trekt het mensen aan zal hij zeker verder gelezen worden.

 

Stuur maar via een PM een voorbeeldje ben wel benieuwd als ( Webdesigner en Graphic Designer )

 

Met vriendelijke groet,

Nick van Beers

Link naar reactie
  • 0

Hallo Nick,

 

Ik heb inmiddels al een heleboel reacties en tips gekregen en mijn "flyer" is nu af en naar de drukker. Je kunt hem binnenkort op mijn website zien.

 

Ik was niet van plan om hem op "slecht papier" te laten drukken, vandaar ook mijn vraag op dit forum wat voor dit doel "een goed stuk papier" is. Ik ben wel benieuwd wat jij daar onder verstaat.

 

Groet,

 

John

 

[edit]: de kneus komt overigens niet van mij, ik "kneus" zelden en als ik het doe, zet ik mijn naam erbij

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben zelf goede ervaring met dubbel A en dan in drieslag gevouwen of met xerox 120 gr. a5 dubbel gevouwen door dat ik deze zelf rond breng in de wijken plm. 15000 gedaan in de eerste ronde tweede en derde ronde ook nog eens plm 20000 (in mijn uppie, ik weet het ben een kilometervreter ) en achterom kijken hoe netjes dat ze op de mat vallen, xerox 12o gr heeft de zelfde kwaliteit en alle twee de folders worden nog steeds uit gedraaid met een oude 4050 hp machine en komen er mooi uit wel de defuser aan zetten en kijken welke kant je eerst print voor of achter kant

Folders die bij ons de deur uit gaan moeten aan de hoogste kwaliteidseisen voldoen het is een visite kaartje en ik mag vertellen dat de respons en zeker in onze branche hoog is

suc6

Robert

Jaag niet achter het verleden aan.

Verlang niet naar de toekomst.

Het verleden is niet meer.

De toekomst is nog niet begonnen.

Boeddha (563-483 v Chr)

www.destaatsie.nl ( Uitvaartverzorging )

www.ashangers.nl

Link naar reactie
  • 0

dubbel a is 90 gr wit € 25,00 per doos en xerox is 120 gr gekleurd 250 vel per pak plm € 7,90 ex

Jaag niet achter het verleden aan.

Verlang niet naar de toekomst.

Het verleden is niet meer.

De toekomst is nog niet begonnen.

Boeddha (563-483 v Chr)

www.destaatsie.nl ( Uitvaartverzorging )

www.ashangers.nl

Link naar reactie
  • 0

Excuses voor de lege mail Frans, wat problemen gehad, maar hieronder dan wat het wel moest worden :).

De andere graag voor me verwijderen, alvast bedankt.

 

OT:

 

Voor in de toekomst dan, omdat je flyers eigenlijk al gedrukt zijn :P

De meest gebruikte papiersoort,wat in de spaarzame factor valt

zijn de 90 grams flyers, maar de 250 grams flyers met een mooie glanslak er overheen

geeft ook een professionele look. Meer informatie over de verschillende soorten flyers zoals

strooi flyers t/m sulfaatkarton flyers kan je effe klikken.

Dit is een site waar ik zelf al een paar jaar bestel en erg tevreden over ben. Voor meer vragen of advies over drukwerk weet je me te vinden.

 

Groeten,

Johan

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.