• 0

Boekhouding tijdens verblijf buitenland

Momenteel run ik een webshop dit helemaal digitaal is en waarin ik eigenlijk minimaal werk heb. Alle werkzaamheden kunnen online gedaan worden. Nu wil ik graag voor een tijd gaan reizen in het buitenland en tijdens het reizen deze shop wel bijhouden is dit eigenlijk wel mogelijk.

Is het bijv. mogelijk om uitstel voor btw te vragen of uitstel van evt controles etc. en mag het wel.

 

Waar dien ik rekening mee te houden of hoe dien ik dit aan te pakken.

 

hoor graag de bevindingen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aangezien je in Nederland een postadres (je bent maar op vakantie en gaat niet in het buitenland wonen) blijft houden, kan je de post misschien direct door sturen naar je adviseur. Die kan dan de administratie gewoon blijven voeren en de aangifte voor je regelen.

 

Uitstel voor aangiften wordt niet verleend (zie ook Joost zijn opmerking). Een andere oplossing is de je onderneming af te melden voor de omzetbelasting, maar dat houdt dan ook wel in dat je moet stoppen met de werkzaamheden!!

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

de OB aangifte doen vanuit het buitenland lijkt me inderdaad niet echt een probleem.

Het gaat er mij meer om dat ik geen post ga ontvangen over dat er een controle zal gaan plaats vinden. Kan ik dit gewoon aangeven dat ik tijdelijk afwezig ben of zo ivm lange reis.

 

Voor de IB kan ik gewoon uitstel vragen, tegen die tijd ben ik namelijk weer terug, gaat met name omde ob aangifte.

Link naar reactie
  • 0

de OB aangifte doen vanuit het buitenland lijkt me inderdaad niet echt een probleem.

Het gaat er mij meer om dat ik geen post ga ontvangen over dat er een controle zal gaan plaats vinden. Kan ik dit gewoon aangeven dat ik tijdelijk afwezig ben of zo ivm lange reis.

 

Voor de IB kan ik gewoon uitstel vragen, tegen die tijd ben ik namelijk weer terug, gaat met name omde ob aangifte.

 

Volgens mij gaf sander al een antwoord op je vraag betreffende de post, laat deze direct doorsturen naar je boekhouder of, ik neem aan dat iemand de post af en toe van je mat gaat halen, laat die dan alle enveloppen die een blauw kleurtje hebben even naar de boekhouder brengen.

Link naar reactie
  • 0

Voor het indienen van de aangifte omzetbelasting wordt inderdaad geen uitstel verleend, in bepaalde gevallen mag er een schatting worden ingediend.

Heb je een reden om aan te nemen dat er tijdens jou afwezigheid een belastingcontrole gepland is? Meestal belt de Belastingdienst met de mededeling dat zij een boekenonderzoek willen instellen en wordt er een datum geprikt. Daarna sturen zij een bevestiging.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.