• 0

Vrouwelijke entrepreneurs

Hallo!

 

Ik zit zo eens op internet te speuren, en vind niet echt een laagdrempelig netwerk of platform voor vrouwelijke entrepreneurs. Of je moet een behoorlijk bedrag betalen om lid te mogen zijn, of je moet 3 jaar een onderneming hebben, of het concept rammelt en ziet er onprofessioneel uit.

Stichting Mentorscope heeft helaas haar 'activiteiten opgeschort'.

 

Mama Cash geeft wel subsidies ("Mama Cash verleent nationaal en internationaal subsidies voor innovatieve projecten van vrouwen, reisbeurzen en voor algemene ondersteuning van vrouwengroepen").

 

Zelf vraag ik me af of ik iets met die ontdekking zal doen of maar gewoon verderga met ondernemen ;D

Misschien is het opzetten van een (online) platform, met behulp van een door Mama Cash verstrekte "algemene ondersteuning van vrouwengroepen" wel een idee?

Waar zijn ze, die ondernemende dames? Waar zijn de beleidsmakers met hun gedachten? Waar is de steun vanuit het (Europees) parlement? Waar kan ik hier meer over lezen?

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je ziet de verschillende knoppunten in het netwerk op hetzelfde moment. Ik ga nu weer kijken, jammer dat je het niet ziet, netwerk in actie!

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Je ziet de verschillende knoppunten in het netwerk op hetzelfde moment. Ik ga nu weer kijken, jammer dat je het niet ziet, netwerk in actie!

 

Goh, dat had ik er nou nooit in gezien.. wel een geniale serie trouwens, een van de betere dingen op de buis in NL volgens mij.

 

Een van de succesfactoren lijkt te zijn: een soort marktplaatsprincipe. Wat ik breng moet voor mij weinig waarde hebben en voor jouw juist heel waardevol zijn en wat ik haal moet voor mij heel waardevol zijn, maar voor jouw niet veel kosten.

 

Het schijnt inderdaad zo te zijn dan ondernemers de concepten 'handel' en 'winst maken' vaak aardig in de vingers hebben. Higherlevel werkt daar ook grotendeels op: Je krijgt antwoord op vragen die voor jou moeilijk te beantwoorden zijn, en geeft antwoorden op vragen die voor jouw eenvoudig, maar voor de vraagsteller moeilijk zijn. Nu zal dat in de praktijk niet echt tit-for-tat (no pun...) gebeuren, maar in grote lijnen komt het er wel op neer.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ha Annedien,

 

Tevreden over She-entrepreneur? Het lijkt me een hele tour om zo'n forum van de grond te krijgen :-\ In de ondernemersbrief van de staatssecretaris van economische zaken, "in actie voor ondernemers", wordt ook aandacht besteed aan het vrouwelijk ondernemerschap (pagina 22). De overheid wil meer vrouwelijke ondernemers met meer ambitie.

 

Jouw gedachte om een ondernemersforum te beginnen sluit hier mooi bij aan. Zelf ben ik ook fan van die gedachte. Het lijkt me echter lastig om dat in je eentje te realiseren. Graag bied ik je hierbij mijn "hulp" om met je mee te denken hoe een dergelijk forum opgezet moet worden.

 

Ik hoor graag wat je eigen plannen zijn hieromtrent.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dag Nils,

ik ben verguld met dit aanbod!

Op het forum krijg ik goeie reacties, alleen...ja...het van de grond krijgen. Ik had bedacht dat, om dit serieus aan te pakken, ik over een maand of wat met een concept onder m'n arm richting een subsidie- of andere 'middelen'-verstrekker wil afreizen en kijken of ik op zo'n manier de juiste resources op de juiste plek kan krijgen. Uit jouw bericht maak ik ook op dat er partijen zijn die zoiets waarschijnlijk wel zouden willen stimuleren, en ik zou het dan ook fantastisch vinden als jij me wilt helpen dit concept te 'incuberen' (op wat voor manier dan ook!).

 

Wat denk jij dan dat een goede weg is om te bewandelen in deze?

 

:) Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Ha Annedien,

 

ik over een maand of wat met een concept onder m'n arm richting een subsidie- of andere 'middelen'-verstrekker wil afreizen en kijken of ik op zo'n manier de juiste resources op de juiste plek kan krijgen. Uit jouw bericht maak ik ook op dat er partijen zijn die zoiets waarschijnlijk wel zouden willen stimuleren,

 

Dat is een mooie observatie. Ik denk dat je moet vergeten dat je voor een gergelijk initiatief de nodige middelen op tafel krijgt. Not invented here >:( wordt er dan gedacht. Soms is het mogelijk om een deel betaald te krijgen, maar ik denk dat we er op moeten rekenen dat we zeker 3/4 van de benodigde middelen zelf moeten "regelen" of inbrengen. Zo werkt het nou eenmaal.

 

Samenwerken is een goede start, onderstening mobiliseren is een goed vervolg en zelf er de nodige energie in steken en "slim" blijven nadenken maakt de zaak rond.

 

Ik weet niet of je hier "en publique" de gedachte ontwikkeling wil laten plaats vinden, of dat je de voorkeur geeft aan "entre nous", dat is aan jou.

 

Op het vlak van samenwerking denk ik aan HL en misschien één van de bestaande vrouwen netwerken die zich met ondernemerschap bezig houden. De rest verzinnen we er bij, als de vorm van het forum gekozen is.

 

Ik hoor wel.

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Leuk initiatief Annedien! Ik hoop dat het idee voor subsidie in aanmerking komt ;D

 

Ik wil bij deze de volgende opmerking plaatsen: Mannen en vrouwen zijn toch gelijk? Dit bedoel ik niet als tegenwerping mbt het idee van een vrouw-gericht initiatief maar meer richting de mannen. Klaarblijkelijk wordt er qua ondernemerschap nog steeds een onderscheid gemaakt tussen de mannen en de vrouwen en dat is in mijn ogen niet erg geemancipeerd, beetje achterhaald.

 

Het is natuurlijk zo dat mannen en vrouwen verschillen. Zo zijn vrouwen in mijn ogen de betere netwerkers, over het algemeen. Qua ondernemerschap, kunde, denk ik dat er geen verschil is. Op een of andere manier is er in de praktijk toch geen sprake van een gelijkmatig verdeeld speelveld op de markt. Blijkbaar zijn er nog steeds weinig vrouwelijke ondernemers en dat is raar.

 

Het voorbeeld van opgebeld worden en de vraag krijgen of je man thuis is is wel een tekenend (schrijnend?) voorbeeld. Ik ben wel benieuwd hoe hij reageerde toen hij te horen kreeg dat hij de desbetreffende ondernemer al aan de lijn had! :D

 

Bij deze pleit ik voor meer gelijkheid voor vrouwen (en mannen!) in zowel de gedachten van de man als de vrouw. We zijn eerst mens, later pas man of vrouw. Doe er je voordeel mee!

Link naar reactie
  • 0

Annedien, tot nu toe heb je bijna allemaal mannelijke reakties op je stelling. Niks negatiefs over "heren" ondernemers, en het onderzoek zegt dat wij niet "veel" verschillen. Maar daar heb je het al "veel", we verschillen dus wel degelijk. En dan ga ik vooral van mijzelf uit. Ik moet elke dag toch strijden tussen mijn onderneming en mijn gezin. Klinkt cliché, maar het is wel een punt waar ik als vrouwelijke ondernemer nog geen mannelijke gelijke in gevonden heb. Ik ben wel geinteresseerd in discussies, al krijg je dan al snel het onproffesionele koffieochtend stempel, over specifieke problemen van de vrouwelijke ondernemer. Mocht je zoiets van de grond krijgen, ik juig het toe, en misschien kunnen Tirza en ik daar actief aan meewerken.

Link naar reactie
  • 0
Qua ondernemerschap, kunde, denk ik dat er geen verschil is

 

Hoi Martin,

 

Ik zag je toevoeging en wou bij deze even ingaan op bovenstaande; mijninziens zijn mannen en vrouwen qua kennis/kunde homogeen maar ik denk zeker dat het ondernemerschap heel anders door vrouwen dan door mannen wordt uitgedragen.

Dat is niet erg, maar in deze denk ik wel van belang om te erkennen dat er wel degelijk verschil zit tussen the ladies & the gentlemen.

Bovendien vind ik het persoonlijk niet zo vreemd dat het in de praktijk niet zo gelijkmatig verdeeld is als we wel zouden willen; heeft zeker ook te maken met bv. kinderopvang, vrouwelijke gestagneerde ambities door het krijgen van kinderen en alle andere rollen die je als vrouw in je schoot geworpen krijgt.....En dat zijn er heel wat en bovendien zijn dat rollen waarover de gemiddelde man niet nadenkt...Zoals; boodschapper, schoonmaker, oppas, taxichaffeur voor de kinderen en zo zijn er nog talloze te noemen....Over het algemeen komen mannen deze problematiek niet tegen tenzij ze gescheiden zijn en de voogdij over de kinderen hebben; en moet je ze dan horen, wat hebben ze het dan zwaar gaan prompt in de bijstand omdat ze alle dingen anders niet kunnen combineren......lol. Al deze bovenstaande feiten/conclusies dragen er wel toe bij dat er toch een bepaalde behoefte is m.b.t. een klankbord voor de vrouwelijke entrepeneurs onder ons...

Leuk voorbeeld in deze; mijn man kwam laatst thuis, hij was zo moe en ging liggen op de bank> Tja het was toch niet zo raar dat als HIJ de hele dag weg was geweest dat ie moe was....?!? Dat ik daar wat over zei dat was stom;

En dan word ik pinnig; dus het is wel normaal dat ik op het zelfde tijdstip opsta omdat de kinderen wakker worden doordat hij er uit gaat, brood smeer, 3 kids aankleed en naar school breng, mijn bedrijf opbouw, gesprekken buiten de deur voer, de oppas regel, het huishouden doe, de boodschappen doe, bedenk wat we moeten eten en dat ook klaar maak, de tafel dek en afruim, de kleinste eten geef (11 mnd), ze onder de douche zet en naar bed breng, vervolgens weer de deur uitmoet om les te geven en als ik weer thuiskom verder werk aan mijn bedrijf....Terwijl hij eigenlijk alleen maar buiten de deur werkt en vond dat ie daarom maar wel kon gaan liggen, want hij was de hele dag weg geweest, maar ik toch niet?? Hij vond dat hij het verdiende om 'bij te komen', terwijl hij dat ook tijdens de 3 kwartier durende rit van zijn werk naar huis ook kan doen.....

En dat zijn nou net van die situaties die je op een mannen gericht forum niet zo snel tegen komt etc, niet lullig bedoeld ofzo dit is de realiteit van een vrouwelijke entrepeneur...., maar 1 ding scheelt; een vrouw is in iedergeval (wetenschappelijk bewezen) om zich gemiddeld met zo'n 15 verschillende dingen bezig te houden terwijl het gemiddelde van een man ligt op......1 ofzo, lol,.....hahaha

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0

hahahahaha

 

Ik run het huishouden ook - so what's your point? We hebben geen kinderen (wel een groot aantal dieren overigens) maar verder...

 

Ik ben echt stomverbaasd over het argument van "de vrouw moet het huishouden erbij doen" HALLO DAMES EN HEREN DIT IS 2003 JA! If you want to be equal - start acting equal. Vooral verbaasd omdat dit argument vooral uit de vrouwelijke hoek komt - wordt het niet eens tijd dat de rollen thuis eerlijk verdeeld worden?

 

DAT bedoel ik nou juist met gelijkheid. Consequente gelijkheid zeg maar ;D

 

edit: ohw en ik vind dat je gelijk hebt over dat pissig worden ;)

edit2:

en moet je ze dan horen, wat hebben ze het dan zwaar gaan prompt in de bijstand omdat ze alle dingen anders niet kunnen combineren......lol

vind je dat niet een beetje een stigmatiserende opmerking?

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Waar gaat deze topic over.(reminder)

 

 

 

Ik zit zo eens op internet te speuren, en vind niet echt een laagdrempelig netwerk of platform voor vrouwelijke entrepreneurs.

 

Misschien is het opzetten van een (online) platform, met behulp van een door Mama Cash verstrekte "algemene ondersteuning van vrouwengroepen" wel een idee?

 

 

Beste Martin, ... ik heb 4 kids...echt niet te vergelijken met huisdieren.

En dit kan dan wel 2003 (nog net) zijn, maar gelukkig!!!! zijn er wel degelijk verschillen tussen man en vrouw en in alle facetten van het leven zullen die verschillen zichtbaar zijn.

 

Ik wil helemaal niet 'equal' zijn, dat is niet nodig ook!. Iedereen heeft andere kwaliteiten. Je probeert ze op de juiste wijze te gebruiken of je nu man bent of vrouw.

Jouw laatste antwoord in deze discussie is er dan ook een waarvoor ik naar een vrouwelijk forum zou willen verhuizen..

Duidelijker kun je het niet maken dat man en vrouw verschillend zijn en altijd blijven.

 

Daarom is het initiatief of idee van Annedien een hele goede!

 

Go for it Annedien!

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel Tirza! 8)

 

Hm :-[ Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen zelfs iets betere ondernemers zijn dan mannen, omdat ze een betere kostenbeheersing hebben en minder grote risico's nemen (degelijker aanpak). (bron: Vrouw In Zaken, Robert J. Blom)

Als nadeel heeft dat wel dat ze minder groeien dan hun mannelijke collega's-- en het lagere ambitieniveau kan ook te maken hebben met een lager zelfbeeld of lagere inschatting van competenties. En wat is 'beter', als je bedenkt dat je heel veel leert van failliet gaan ;)

 

De opmerking van Hilde is denk ik niet stigmatiserend bedoeld maar als grapje. Dat mannen eerder piepen is toch algemene wijsheid? ;D

 

Mijn motivatie om me hier mee bezig te houden is niet omdat ik nou zo feministisch en strijdbaar ben, of misstanden aan de kaak wil stellen. (Het is vandaag de dag denk ik wel een beetje TE gemakkelijk om het 'feministisch erfgoed' dat onze moeders en oma's (en vaders en opa's) bevochten hebben voor vanzelfsprekend te zien!).

Je krijgt al gauw discussie, en waarschijnlijk geheel terecht, alleen leg ik zelf de focus niet zo snel op de strijd, en denk eerder aan het eenvoudige feit dat een 'peer group' prettig is en groei stimuleert. Ik probeer zo min mogelijk bezig te zijn met dat het zo moeilijk zou zijn om als vrouw ondernemer te zijn-- maar ik kom ook de problemen en cliché's tegen die alle vrouwelijke ondernemers tegenkomen. Ik heb geen kinderen en het huishouden daar is geen strijd over, dat scheelt misschien ook wel. Ik word gesteund door m'n familie en partner, dus ook dat is redelijk ideaal.

 

Desondanks heb ik toch vaak het idee dat ik m'n eentje een beetje zit te modderen, die mannelijke ego's moet zien te ontwijken (danwel begrijpen) en interpreteren (je moet toch zaken doen, tsja), en ervaar maar weinig kielzog van ambitieuze vrouwen en heb dus het idee dat ik veel op eigen kracht moet doen. Het is ook net iets te gemakkelijk om geringschattend te doen over mijn prestaties, zowel door mezelf als door anderen-- en volgens mij is dat typisch een vrouw-ding. (?)

Ik zie (meen ik te zien, weet niet of dat een accurate observatie is) vrouwen vaak reageren door hun eigen 'old boys network' op te zetten, die dan moeilijk toegankelijk is.

En dat zal dan ook wel weer z'n redenen hebben :-)

 

Ik ben erg blij met de hulp die Nils heeft aangeboden, hulp die ik van Mikky krijg, en de openlijke support die ik hier krijg-- het lijkt mij gewoon erg leuk om een positief, open netwerk ondernemende vrouwen (m/v) bij elkaar te krijgen.

Een groot deel van het succes voor élke ondernemer ligt in het negeren van mensen die zeggen dat het niet kan en het herkennen van goed advies, en dat geldt gewoon ook voor vrouwen.

 

Het grote voordeel van een online platform is:

-laagdrempelig

-gratis voor gebruikers

-24/7

-als je wil anoniem

-kan zich snel uitbreiden

-interconnected

-informatie voor iedereen toegankelijk

-goed actueel te houden

 

Momenteel staat dus het she-entrepreneur forum op www.impulsant.nl/she-entrepreneur

Af en toe schrijft een ondernemende dame zich in, maar het is nog lang!! geen levendige community en dat is het ook niet zomaar. (En ik kan wel het forum gaan volplempen maar dat schiet ook niet op ;D)

 

Vrouwen en mannen die willen meedenken en meehelpen zijn van harte welkom (stuur me maar een private message of mail op info@impulsant.nl) en wie weet.

 

Warme groet,

Annedien

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me zo lang mogelijk hier buiten gehouden en ik ga nu even niet mee in de discussie over man/vrouw en de verschillen hier tussen. Ik wil alleen even op het volgende reageren:

 

Het grote voordeel van een online platform is:

-laagdrempelig

-gratis voor gebruikers

-24/7

-als je wil anoniem

-kan zich snel uitbreiden

-interconnected

-informatie voor iedereen toegankelijk

-goed actueel te houden

 

Als je dit wilt, dan ben je hier bij HL toch aan het juiste adres? Ik zou zeggen, open een sub-forum (desnoods onder eigen layout/branding), maar zorg ervoor dat de beide postings/discussies gecombineerd blijven. Zoals we aan HL hebben gemerkt kost het erg veel tijd en moeite om een community op te bouwen (1 1/2 FTE het afgelopen jaar betaald door Dreamstart en een vaste groep actieve moderatoren) en dan nog moet er nog steeds dagelijks hard aan worden getrokken. Ik denk zeker dat er een vraag is (dat merk je aan de postings), maar zorg er in ieder geval voor dat het gecombineerd opgezet wordt. Samen ben je een stuk sterker. Niet weer opnieuw het wile uitvinden aub....er zijn al te veel losse partijen/forums online waarin dit gebeurd. We proberen juist dit een beetje samen te brengen....

 

Just some remarks.....

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Veel succes met je (alweer) leuke initiatief, Annedien.

 

Nog enkele tips van mij:

 

- Ik zou het aantal subfora drastisch verminderen. Een forum met veel categorieën waarin maar een klein aantal topics inzitten nodigt niet zo snel uit tot actief posten. Ik denk dat wanneer je het aantal subfora flink vermindert, dit beter werkt.

- Als je op een post reageert, werkt dit stimulerend. De leden weten dan dat hun post gelezen word en dat het interessant genoeg is om op te reageren. Zeker met weinig posts is het makkelijk vol tehouden om op elke post te reageren. Als het een echte community wordt en deze steeds groter groeit, kun je je aantal reacties stapsgewijst afbouwen zonder daarmee de groei van de community te remmen.

- Verwelkom je leden hartelijk en maak hun enthousiast. Vraag de leden ook of ze andere mensen uit jou doelgroep willen vragen om te kijken op je forum.

- Vraag een of twee andere betrokken mensen om je te helpen. Zo kun je de taken verdelen en hou je in het begin de discussie in gang (je kunt wel tegen jezelf gaan praten, maar dat begint op den duur ook te vervelen ;) ).

Link naar reactie
  • 0

Een goeie om dit subject mee te bumpen ;-)

 

. Productivity Is a Gender Issue

Family businesses owned by women are nearly twice as productive as those run by men, a survey cosponsored by Babson College reports. The typical matriarch employs 26 workers, compared with 50 for men, yet generates nearly the same revenue ($26.9 million, compared with $30 million). Babson's Nan Langowitz theorizes that Dad usually wields more control over the decision-making process, while Mom fosters collaboration--so her staff gets more done.

 

 

bron: www.inc.com

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat viel ons ook al op, nergens een netwerkorganisatie of club speciaal voor vrouwelijke onderneemsters. Mijn partner (inderdaad een vrouw) heeft er geloof ik wel 1 gevonden, ik zal haar eens vragen.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem bij het opzetten van een forum, is dat je een community moet hebben om het van de grond te krijgen. Bijvoorbeeld bij een vereniging die online gaat, een site voor een etnische minderheid die elkaar al opzoekt, een fanclub etc. Heb je geen community, dan begin je met een leeg forum zonder bezoekers. Een leeg forum trekt geen publiek, zonder publiek blijft je forum leeg. Aan het forum zelf hoeft dat niet te liggen, want elk forum is fantastisch als het druk bezocht wordt, en saai als er niemand komt.

 

Om publiek te trekken ontkom je er helaas (want veel werk) niet aan om content te leveren. En dan vooral nieuws. Dat higherlevel.nl op 40-50 posts per dag blijft steken ligt m.i. ook aan het gebrek aan content. Het is een forum met af en toe een column, maar zonder nieuws. Wat dat betreft zouden zowel jouw forum als higherlevel.nl wellicht gebaat zijn bij een nieuws / newssubmit systeem zoals dat op www.fokzine.nl wordt gehanteerd. Met 10 mensen die de handen uit de mouwen steken en elk 2-3 nieuwsberichten per week willen plaatsen, kun je dan op 25 berichten per week uitkomen. Elke week 25 relevante, actuele redenen voor je doelgroep om de site te bezoeken.

 

maar goed, dat is vooralsnog wellicht toekomstmuziek. Daarom twee tips voor je forum op het moment:

 

[*] Snoei drastisch in het aantal categorieën. Een waslijst aan lege subfora laat een troosteloze indruk achter. Beter 5 categorieën met 30 posts, dan 30 met 0-10 posts. Bovendien is 5-7 onderdelen een aantal waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat mensen ze in 1 keer kunnen onthouden zonder telkens opnieuw het overzicht te hoeven zien - en daardoor wordt een forum veel gebruiksvriendelijker.

 

[*] Overweeg de registratieverplichting vooralsnog uit te schakelen, om de laagdrempeligheid nog meer te benadrukken. Vergelijk het met nieuwsgroepen, waar er een aantal tussen zitten die het zonder enige moderatie prima doen (neem bv nl.doe-het-zelf of nl.dranken.wijn) . Ik heb zelf enige tijd geleden een site in de lucht gebracht met een forum (ook een phpBB-forum) zonder registratieverplichting, en tot nog toe is ook daar nog geen enkele wanklant gevallen.

 

Succes!

 

/edit

Ook geen wanklanken trouwens :D

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel netwerken van vrouwelijke entrepeneurs, te weten:

entrefemmes.nl

entre jeunes (weet ik even geen webiste van)

uvon.nl

vrouwenonderneming.nl

stichting vrouwelijke entrepenuers (sve)

 

en wellicht nog wel meer.

 

Ik heb geen idee of die geen forum hebben of al niet eens geprobeerd hebben. Ben wel een spreker geweest bij Entre Jeunes en daar zaten toch zo'n 40 vrouwelijke ondernemers die een goed netwerk hadden in die bepaalde regio.

 

Overigens ben ik het eens met diegenen die pleiten voor 1 forum voor startende ondernemers en dan maar een subcategorie voor vrouwen, hoewel ik persoonlijk daar geen meerwaarde in zie, maar ik ben dan ook een man.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.