• 0

Problemen met plaatsing in telefoongids: wat nu?

Heren en Dames,

 

Het plaatsen van een vermelding in de voorheen goudengids leverte mij klanten op, als elektrotechnisch installateur is dit voor mij een belangrijk medium. Vorig jaar werd ik opnieuw bezocht door een dame en nu was het de telefoongids.

Een vermelding in de telefoongids zou nu duurder zijn door extra's als o.a. een miniwebsite die ik zelf kon invullen en onderhouden.

Ik ben hiermee akkoord gegaan en na het uitkomen van de telefoongids bleek dat ik geen wachtwoord had om een zg. miniwebsite te onderhouden of aan te maken, en nog veel erger, een voor mij belangrijk logo van de branche-vereniging Uneto-Vni ontbreekt op de internetsite.

Na talloze telefoontjes, e-mails via de website en mails naar de verkoopster van de advertentie laat de Telefoongids taal noch teken van zich horen. Talloze malen heb ik gehoord, "volgende week is het opgelost!"

 

Mijn vraag in deze is, is het raadzaam of doenlijk het teveel betaalde geld terug te vorderen., m.i. heb ik betaald voor iets wat de Telefoongids niet heeft geleverd.

Tweede vraag, hoe is de Telefoongids het best te benaderen, ik heb nu de mogelijkheid d.m.v. de telefoon en een algemeen nummer waar men een medewerker krijgt die iets toezegt, of via een mail vanaf de website waar ik niks meer van hoor.

Of de verkoopster die ook alles uit handen moet geven en nergens toe bevoegd is.

 

Gaarne hoor ik een bruikbaar advies in deze.

 

 

met vr.gr.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik had vroeger een vaste accountmanager bij de gouden gids. Voor zover ik begrepen heb zijn deze accountmanagers meegegaan bij de overname.

 

Ik hoop dat je het kaartje van je vroegere manager nog hebt, dan kunnen ze je doorverbinden of zelfs zijn mobiel geven.

 

 

Ik heb zelf 7 jaar bij de gouen gids geadverteerd en in die 7 jaar is het nog nooit gegaan, dus ik heb heel wat afgebeld met die stumpers.

Link naar reactie
  • 0

Vraag aan de telefoon naar de klachtenprocedure en vraag ook om die via e-mail of post toe te sturen.

Over het algemeen wordt in zo'n procedure vermeld dat klachten aangetekend verzonden moeten worden. Geef in de klacht aan dat je al diverse malen gebeld hebt, maar dat dat niets heeft opgeleverd en vraag meteen de kosten voor telefoon en aangetekend schrijven terug.

Succes!

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Marije, het is in werking gezet.

 

De accountmanager die op bezoek is geweest heeft geen enkele bevoegdheid, en weet hiervan.

Ben ondertussen al een half jaar bezig en geen enkele reactie gehad van de Telefoongids, behalve dat het volgende week is opgelost, maar dat werd in oktober al gezegd.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk even je contract na of het een eenmalige plaatsing is of dat je het voor een bepaalde datum op moet zeggen. het zou zo maar kunnen dat het stilzwijgend verlengd word als je zelf geen actie onderneemt. Dit soort constructies zie je steeds meer en zijn vaak heel moeilijk uit de contracten te halen (hele kleine lettertjes ;D) En als dat zo is altijd aangetekend opzeggen. anders zien we je straks in een ander topic weer terug. ;)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt betaald voor een niet geleverde dienst, schriftelijk in gebreke stellen dus aangetekend aangezien het een wanprestatie is?

Kijk even je contract na of het een eenmalige plaatsing is of dat je het voor een bepaalde datum op moet zeggen. het zou zo maar kunnen dat het stilzwijgend verlengd word als je zelf geen actie onderneemt. Dit soort constructies zie je steeds meer en zijn vaak heel moeilijk uit de contracten te halen (hele kleine lettertjes ;D) En als dat zo is altijd aangetekend opzeggen. anders zien we je straks in een ander topic weer terug. ;)

Rick geeft aan dat het hem de andere jaren wel klanten heeft opgeleverd dus of opzeggen nou direct de beste weg is vraag ik me af. Ik denk dat een aangetekend briefje wellicht wel bij de goede afdeling terecht komt en het ineens snel geregeld kan zijn. Zeker de brief vermelden dat je al lang klant bent.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Opzeggen als het veel klanten oplevert is inderdaad geen goede keus. Maar je kan beter over een nieuwe plaatsing onderhandelen met de wetenschap dat je niet aan een doorlopend contract vast zit. Wellicht is een ander vorm van plaatsing een optie waarbij rick misschien ook nog eens goedkoper uit kan zijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Bedankt voor de reactie's, een scherp opgesteld e-mailtje naar de account-manager toe met daarin een dreigement om dit m.b.v. een jurist op te lossen op kosten van de Telefoongids heeft geleid tot toegang tot een mini-website.

Er was al het e.e.a. vooorafgegaan aan e-mail verkeer en ook het via de website indienen van een klacht meldde ik per mail aan de account-manager voorzien van het nummer wat dan op je scherm verschijnt.

Juridisch had ik genoeg bewijs om aan te tonen dat de Telefoongids niet voldeed aan zijn leveringsverplichting.

 

Alleen het logo van de Uneto-vni ontbreekt nog op de website van de Telefoongids bij mijn vermelding, maar via de mini-website kan ik dit lidmaatschap nu aangeven. In de papieren editie is het wel afgedrukt.

 

En volgend jaar idd. maar opnieuw onderhandelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is al een draadje over Ervaringen met de Gouden Gids, dus misschien kan deze draad ervaringen met De Telefoongids behandelen.

 

Moeten we eerst even bekijken welke Telefoongids, want ik zie er verschilende.

 

De eerste is De Telefoongids op een nl-domein, nu een zusje van de Gouden Gids als onderdeel van European Directories.

 

De tweede is Telefoongids zonder de op een com-domein, van Website Services BV.

 

En dan hebben we nog Telefoonboek die zoekreclame maakt met Telefoongids, van BliXem Internet. Dat is eigenlijk een aangeklede portal die toegang geeft tot de eerste Telefoongids.

 

 

Zoals ik mij herinner maakt de Gouden Gids gebruik van een combinatie van telesales en een netwerk aan verkopers wiens inkomen afhankelijk is van de omzet die ze maken. Doorgaans beloven die niet meer dan ze kunnen waarmaken, maar je moet als klant toch wel goed opletten. Vooral omdat ze erg hun best doen een gratis vermelding op te waarderen tot een betaalde, wat wel begrijpelijk is.

 

Het is dus interessant om te weten of De Telefoongids gebruik maakt van dezelfde methoden, dezelfde verkopers en wat goede en slechte ervaringen zijn. En wie als verkoper werkt voor deze gids kan zij/haar ervaring ook delen. Als het maar geen plat verkooppraatje is.

 

In het eerdergenoemde topic over de Gouden Gids viel me op dat er weliswaar kritiek is op de effectiviteit van advertenties (werkt voor sommigen beter dan voor anderen), maar dat de verkoop-, klanten- en klachtenservice doorgaans wel op z'n pootjes terecht komt. Dat in tegenstelling tot de dubieuze uitgevers die we hier bespreken in relatie tot acquisitiefraude. Blijkbaar is er toch een groot verschil tussen bonafide en malafide uitgevers. Waar zit 'm dat in? En wanneer gaan agressieve verkopers over de grens?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.