shopuntiludrop Geplaatst: 15 januari 2010 shopuntiludrop 55 5 Geplaatst: 15 januari 2010 Wat is jullie mening betreft het plaatsen van een gastenboek bij een webshop? Ik twijfel tussen "leuk om andermans ervaring te lezen"en "te kneuterig" Is het nou professioneel of juist niet? ??? http://www.shopuntiludrop.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/ Delen op andere sites More sharing options...
0 prodisplay Geplaatst: 15 januari 2010 prodisplay 384 15 Geplaatst: 15 januari 2010 Wat gebruikelijker is tegenwoordig is user reviews bij de diverse artikelen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255689 Delen op andere sites More sharing options...
2 eentje Geplaatst: 15 januari 2010 eentje 430 27 Geplaatst: 15 januari 2010 recensies ja gastenboek nee gebruik daar bijvoorbeeld een hyves of facebook account voor. Heb je veel meer aan dan aan een gastenboek waar eerst al je'n familie in loopt te schrijven hoe prachtig ze alles vinden. (been there, done that, removed it) :D If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255690 Delen op andere sites More sharing options...
0 fvddungen Geplaatst: 15 januari 2010 fvddungen 1,7k 95 Geplaatst: 15 januari 2010 Gastenboek wordt ook vaak misbruikt om negatieve dingen in te schrijven en daar zit je niet echt op te wachten, lijkt mij. Ik raad het mijn eigen klanten ook af als ze er 1 willen. Zelfstandige loonslaaf Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255708 Delen op andere sites More sharing options...
0 djluc Geplaatst: 15 januari 2010 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 15 januari 2010 Alleen bij kroegen kan ik het nog wel eens waarderen als simpel snel medium voor berichtjes waarvoor verder weinig investering noodzakelijk is. voor de rest: Niet doen! Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255712 Delen op andere sites More sharing options...
0 Pieter Reitsma Geplaatst: 16 januari 2010 Pieter Reitsma 322 23 Geplaatst: 16 januari 2010 Bovendien, het kost je (veel) extra tijd. Net als een forum moet een gastenboek gemodereerd worden. Of er geen schunnige, foute, discriminerende, beledigende teksten in worden geschreven. Meestal zit je als ondernemer niet te wachten op dat soort tijdverslindende klussen, tenzij het geld oplevert ;) Sommige dingen zijn handiger ( en leuker ) om bij te houden, zoals de administratie en het Higherlevel forum ;D IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255761 Delen op andere sites More sharing options...
2 Wouter Hol Geplaatst: 16 januari 2010 Wouter Hol 3,2k 353 Geplaatst: 16 januari 2010 Een gastenboek zou ik niet doen. Dit vergt veel onderhoud (vooral aan spammers) en komt, vind ik, niet echt professioneel over. Wil je graag aan andere klanten laten zien hoe andere klanten hun aankoop bevallen was, gebruik dan iets iets als Ekomi of Trustpilot Zelf gebruik ik Ekomi. Wat zij doen is jouw klant na een x aantal dagen na aankoop een mail sturen met de simpele vraag "hoe was uw aankoop bevallen?" De klant geeft dan op de site van Ekomi een beoordeling en een korte onderbouwing/opmerking. Deze worden door Ekomi gecontroleerd op juistheid en taalgebruik. Als de beoordeling positief is wordt deze vrijgegeven. Als de beoordeling negatief is dan kan er door jouw als webwinkel een schikking of bemiddelingsprocedure gestart worden. Als de klant akkoord gaat met de schikking dan kan de negatieve beoordeling ingetrokken worden. Op die manier kan je al je klanten tevreden houden. Alle beoordelingen van de webshop zijn te zien op een feedback pagina en er kan een widget op je site geplaatst worden met daarin een willekeurige beoordeling van een klant en de gemiddelde beoordeling. Voordelen hiervan zijn; - De beoordelingen kunnen niet door de webwinkel zelf aangepast of geplaatst worden. Dit zie je nog wel eens bij andere sites waar men reviews over webwinkels in kan vullen. Webwinkels vullen dan soms doodleuk zelf allemaal positieve reviews in. - De klanten worden (eenmalig) per email gevraagd om zo'n beoordeling in te vullen, en dus vullen relatief veel klanten zo'n beoordeling in. - Dmv. bemiddeling kan je negatieve beoordelingen voorkomen Nadeel is dat dit niet gratis is, de kosten zijn afhankelijk van je aantal bestellingen per maand en variëren van 39 euro tot 99 euro per maand, maar je kan het de eerste maand gratis en vrijblijvend proberen. Bij Trustpilot gelden ongeveer dezelfde prijzen, ik weet niet of je dat ook een periode gratis kunt proberen. Wij merken zelf dat het veel twijfelende klanten over de streep als ze zien hoe andere klanten hun aankoop ervaren hebben. Bovendien vinden wij het zelf ook erg leuk om de op/aanmerkingen van klanten te lezen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255812 Delen op andere sites More sharing options...
0 Pieter Reitsma Geplaatst: 16 januari 2010 Pieter Reitsma 322 23 Geplaatst: 16 januari 2010 Interessant aanbeveling ! IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255823 Delen op andere sites More sharing options...
2 eentje Geplaatst: 16 januari 2010 eentje 430 27 Geplaatst: 16 januari 2010 Gratis alternatief voor beide genoemde partijen: http://www.kiyoh.nl/ If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255826 Delen op andere sites More sharing options...
0 Liesbeth Geplaatst: 16 januari 2010 Liesbeth 156 26 Geplaatst: 16 januari 2010 Zelf gebruik ik Ekomi. Wat zij doen is jouw klant na een x aantal dagen na aankoop een mail sturen met de simpele vraag "hoe was uw aankoop bevallen?" Heel interessant, vooral dan omdat dit wel de manier is om te achterhalen waar je als webwinkel nog aan moet werken. Wat ik me wel afvraag is hoe je dit behandelt in functie van de privacy. Je klanten krijgen een mail, informeer je hen daarvan vooraf (bijvoorbeeld bij de checkout) en vraag je hun toestemming om achteraf een evaluatie in te vullen? Kies je zelf welke emailadressen al dan niet doorgegeven worden aan Ekomi? Tenslotte geef je emailadressen door aan een derde partij, zonder dat dat echt nodig is om de bestelling te verwerken. Ik ga de website eens wat grondiger bekijken, het lijkt me echt wel wat. Een gastenboek zou ik niet doen, ik vind het niet professioneel overkomen. Klantereviews komen iets beter over vind ik zelf, maar ik vraag me af of klanten er echt veel geloof aan hechten. Suikerdraakje - Doopsuiker - geboortebedankjes 4everbb.be Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255849 Delen op andere sites More sharing options...
0 SimonvL Geplaatst: 16 januari 2010 SimonvL 121 8 Geplaatst: 16 januari 2010 Een gastenboek is vooral iets voor in een hotel... Als de bar dan vroeg dicht is, kan je altijd nog het gastenboek gaan lezen. Dit systeem kan ook in je website-/ of webshop gebouwd worden, wanneer je een ervaren webdesigner in de arm hebt genomen. Dit vergt wel een investering, alleen de structurele kosten zijn wel veel lager. Mijn tip: Vraag eens een offerte aan bij degene waar je de webshop heb laten bouwen! Succes! Grafstenen Rotterdam en Haardhout soorten en eigenschappen Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255855 Delen op andere sites More sharing options...
0 shopuntiludrop Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur shopuntiludrop 55 5 Geplaatst: 16 januari 2010 Thanks allemaal. Ik begrijp de referenties naar kroegen, hotels etc. Lachwekkend maar heel helder! Klanten reviews klinkt stuk professioneler en lijkt me idd ook meer van deze tijd. Ik zal de gratis proefmaand eens gaan proberen, ik neem aan dat er bij dat bedrijf uitleg staat over privacy etc. Hartelijk dank voor jullie mening in elk geval! http://www.shopuntiludrop.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255866 Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter Hol Geplaatst: 16 januari 2010 Wouter Hol 3,2k 353 Geplaatst: 16 januari 2010 Wat ik me wel afvraag is hoe je dit behandelt in functie van de privacy. Je klanten krijgen een mail, informeer je hen daarvan vooraf (bijvoorbeeld bij de checkout) en vraag je hun toestemming om achteraf een evaluatie in te vullen? Kies je zelf welke emailadressen al dan niet doorgegeven worden aan Ekomi? Tenslotte geef je emailadressen door aan een derde partij, zonder dat dat echt nodig is om de bestelling te verwerken. Ik ga de website eens wat grondiger bekijken, het lijkt me echt wel wat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet exact weet hoe het zit met de privacy. Voordat ik met Ekomi begon ben ik duidelijk met hen overeengekomen dat de adressen, voor zover ze al in hun bezit kunnen komen, uitdrukkelijk nergens anders voor gebruikt worden. Ze verzekerde mij dat dit nimmer zou gebeuren. Er draait een script bij mij op de server die de unieke bestellingen controleert en ze dan na x dagen de mail stuurt. Ik zal zien of ik van de week even kan uitvinden hoe het juridisch precies in elkaar zit, donderdag spreek ik iemand van hun bedrijf op de Webwinkel Vakdagen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-255874 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marije Miggiels Geplaatst: 17 januari 2010 Marije Miggiels 252 43 Geplaatst: 17 januari 2010 Ik zal zien of ik van de week even kan uitvinden hoe het juridisch precies in elkaar zit, donderdag spreek ik iemand van hun bedrijf op de Webwinkel Vakdagen. Juridisch gezien is dit toegestaan. In de wetgeving omtrent SPAM en telefonische acquisitie is nadrukkelijk riumte overgehouden om bedrijven toe te staan customer experience onderzoek toe te staan. Het moet wel duidelijk een reactie zijn op de gedraging van een klant (informatievraag of aankoop). Marije Miggiels ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld! http://www.zaakm.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/#findComment-256085 Delen op andere sites More sharing options...
shopuntiludrop
shopuntiludrop
Wat is jullie mening betreft het plaatsen van een gastenboek bij een webshop?
Ik twijfel tussen "leuk om andermans ervaring te lezen"en "te kneuterig" Is het nou professioneel of juist niet? ???
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24719-wel-of-geen-gastenboek/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag