Vaak zie ik bij topics waarbij iemand vraagt wat men van zijn/haar webshop vind dat er gesuggereerd wordt om "bestellen zonder account" mogelijk te maken, of als dit mogelijk is dan wordt dit als een positief punt gezien.
Alleen heb ik een beetje moeite met de exacte betekenis van "bestellen zonder account" voor mijzelf vast te leggen.
Als ik vanuit mijzelf als klant denk en ik zie dat bestellen zonder account mogelijk is, dan ga ik er van uit dat mijn gegevens niet opgeslagen worden in een klantenbestand. Dat beeld heb ik daar tenminste bij.
Maar, als ik denk vanuit mijzelf als webwinkelier zijnde, dan is dit helemaal niet mogelijk. Ik heb immers de adresgegevens van de klant nodig om de bestelling naar toe te zenden en dus worden de gegevens hoe dan ook ergens vastgelegd in mijn systeem. Een bestelling verzenden zonder ook maar ergens de gegevens van de klant vast te leggen is volgens mij alleen mogelijk als een klant telefonisch besteld en jij dan direct, terwijl de klant zijn adres aan het opnoemen is, deze op het pakket schrijft, bij wijze van spreken.
Na wat verder onderzoek van mij bleek dat "bestellen zonder account" in de regel wordt gezien als "kunnen bestellen zonder wachtwoord te verzinnen". Maar komt bestellen zonder account dan niet in feite neer op het puur en alleen ontnemen van de klant zijn mogelijkheid om na de bestelling weer in te loggen om de status van zijn vorige bestelling(en) te zien?
Hoe zien jullie "bestellen zonder account" bij een webshop?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wouter Hol
Wouter Hol
Vaak zie ik bij topics waarbij iemand vraagt wat men van zijn/haar webshop vind dat er gesuggereerd wordt om "bestellen zonder account" mogelijk te maken, of als dit mogelijk is dan wordt dit als een positief punt gezien.
Alleen heb ik een beetje moeite met de exacte betekenis van "bestellen zonder account" voor mijzelf vast te leggen.
Als ik vanuit mijzelf als klant denk en ik zie dat bestellen zonder account mogelijk is, dan ga ik er van uit dat mijn gegevens niet opgeslagen worden in een klantenbestand. Dat beeld heb ik daar tenminste bij.
Maar, als ik denk vanuit mijzelf als webwinkelier zijnde, dan is dit helemaal niet mogelijk. Ik heb immers de adresgegevens van de klant nodig om de bestelling naar toe te zenden en dus worden de gegevens hoe dan ook ergens vastgelegd in mijn systeem. Een bestelling verzenden zonder ook maar ergens de gegevens van de klant vast te leggen is volgens mij alleen mogelijk als een klant telefonisch besteld en jij dan direct, terwijl de klant zijn adres aan het opnoemen is, deze op het pakket schrijft, bij wijze van spreken.
Na wat verder onderzoek van mij bleek dat "bestellen zonder account" in de regel wordt gezien als "kunnen bestellen zonder wachtwoord te verzinnen". Maar komt bestellen zonder account dan niet in feite neer op het puur en alleen ontnemen van de klant zijn mogelijkheid om na de bestelling weer in te loggen om de status van zijn vorige bestelling(en) te zien?
Hoe zien jullie "bestellen zonder account" bij een webshop?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag