• 0

De volgende stap in marketing en naamsbekendheid voor een webwinkel?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag,

 

Afgelopen jaar ben ik in juli begonnen met mijn eigen webwinkel. In de winkel verkopen we feestartikelen, spelletjes, traktaties, creatieve setjes en complete thema kinderfeesten met alles erop en eraan. Ik vond bij de start dat het er goed uit moest zien en dat ik voor mijn klanten een zo compleet mogelijk aanbod moest hebben. De webwinkel heb ik helemaal zelf gemaakt en in juli afgelopen jaar online gezet, het assortiment groeit en het aantal klanten ook.

 

Nu ben ik echter op het punt aangekomen dat ik me afvraag wat de volgende stap is?

Natuurlijk wil ik groeien maar de vraag is hoe?

 

Momenteel maak ik gebruik van Adwords en een aantal marktplaatsachtige sites, ik ben (redelijk) actief op Twitter en wil ook Hyves en Linkedin meer gaan gebruiken. Verder ben ik bezig met het SEO proof maken van de winkel.

 

Maar, wat kan ik nou nog meer doen om mijn toelomstige klanten te bereiken?

Is flyeren een goede optie of advertenties in kranten/tijdschriften?

Ergens denk ik dat ik mijn doelgroep moet zoeken op het internet maar dat kan ik mis hebben.

 

Hebben jullie goede (low budget) tips om nog meer jonge ouders en feestvierders te bereiken?

 

Alvast ontzettend bedankt voor de reacties.

 

Met feestelijke groeten

Linda Gloudemans

My Party in a Box

My Party in a Box

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik ben geen expert op dit gebied, maar zou je niet je adwords richten op kinder gerelateerde sites,

zoals kinderkleding, ouders van nu , speelgoedsites, etc?

 

Via hyves zou je natuurlijk links kunnen uitruilen met de talloze kinderkleding webshopjes die er zijn

of adverteren in de Hyves winkelstraat wellicht?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Beste mypartyinabox,

 

voor een volgende stap zou ik je in aanvulling op bovenstaand advies aanraden iets drastisch te veranderen aan logo, kleurstelling en vormgeving plus kwaliteit van een groot deel van de foto's. Het kan en moet naar mijn mening allemaal veel helderder, kleurrijker en vrolijker.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Je beweert al behoorlijk wat te doen om bezoekers te trekken, maar voor ieder aspect geldt dat er veel optimalisatie mogelijk is.

 

Heb je al gekeken of Adwords rendabel is bijvoorbeeld? Wat kost het, en wat levert het op? Indien dat helemaal naar tevredenheid is, dan kun je het natuurlijk gaan opvoeren, meer advertenties kopen, en in de gaten houden of de conversie goed blijft.

 

Is die conversie niet goed, dan moet je gaan sleutelen je webwinkel: gebruik Google Analytics om te kijken wat bezoekers op je site doen. Ga testen met andere indelingen, kleuren, kopteksten enzovoorts.

 

Verder is het opvallend dat menig webwinkel denkt dat men de site wel even "SEO-proof" kan maken zodat de bezoekers vanzelf komen. Welnu, dat gaat je weinig opleveren.

 

Als je echt bezoekers via de zoekmachines wil trekken, dan moet je flink aan de slag om informatie te bieden waar mensen naar op zoek zijn. Dat kan op je webwinkel, maar beter is een aparte informatieve website te starten. Dit klinkt overigens eenvoudiger dan het is, je moet er echt werk van willen maken (of uitbesteden), anders kun je het beter bij Adwords houden.

 

Link naar reactie
  • 0

De mens is vaak creatiever dan hij/zij denkt. Jij ook. Ga es brainstormen, verzin vijf woorden. Zet die woorden in het midden van één a4tje en verzin andere woorden waar jij direct aandenkt bij het zien van dit woord. Je zult zien dat je zo genoeg oplossingen zelf kunt bedenken. Gewoon een tip ;)

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Het Nederlands op de site kan inderdaad beter!

Als je zoveel met je winkeltje bezig bent zie je sommige dingen gewoon niet meer (-:.

Maar, paswoord is overal aangepast en zo nog wat andere woorden.

Nu nog alle teksten bij de producten doornemen om zeker te zijn dat de taal wel goed zit.

 

Het logo ga ik niet aanpassen. Ik ben er erg blij mee en heb hiermee ook al een redelijke bekendheid bij een aanal mensen.

De stijl blijft dus zoals deze is. De foto's vind ik iets anders. Veel foto's zijn in de avond gemaakt en inderdaad donkel of geel.

Deze ga ik zeker aanpassen en lichter maken.

 

Wat de marketing betreft. Adwords zet zeker zoden aan de dijk. Mijn omzet is bijna 2 keer zo groot sinds ik Adwords gebruik.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het altijd beter kan! Dus ook hier ga ik mee aan de slag.

 

En het SEO maken van de website is al in volle gang. Het is geen makkelijke klus maar ik maak het nu wel af. Of het dan wel of niet iets opleverd dat die ik dan wel weer.

 

Tot slot zal ik vanavond eens met een A4tje gaan zitten achter mijn bueau met een lekkere kop koffie eens te brainstormen over wat ik allemaal nog kan doen. Ik ben benieuwd wat ik allemaal ga bedenken.

 

In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik ben echt blij met alle tips, aanbevelingen en adviezen dus als iemand nog meer suggesties heeft,.....

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
  • 0

Hoi party in a box,

 

Leuk product!

alleen zou je homepage naar mijn mening een stuk uitnodigender mogen, minder tekst meer foto's zodat in een oogopslag duidelijk is wat je te bieden hebt. ik behoor tot jouw potentiële doelgroep, maar als ik niet al iets meer info via higher level had was ik bij de homepage afgehaakt, ik ga pas lezen als ik echt geïnteresseerd ben en erover denk iets te gaan bestellen.

 

Heb je duidelijk voor ogen wie je doelgroep is en wie je concurrenten zijn? Heb je iets dat jouw product duidelijk onderscheid van je concurrentie? er zijn momenteel erg veel bladen op de markt, die direct jouw doelgroep aan spreken, bv mama, kek mama, groter groeien (ze brengen trouwens ook een keer per jaar een special uit die gericht is op kinderfeestjes) misschien ken je ze allang maar anders is het een idee ze eens door te nemen en te bedenken of je een interessante invalshoek kunt bedenken waarmee je ze kunt benaderen voor een stukje over jouw bedrijf in hun blad als dat lukt maakt dat denk ik meer indruk dan met een advertentie, hoewel het misschien ook wel interessante bladen zijn om in te adverteren. je advertentie moet dan wel duidelijk uitstralen dat het om kinderfeestjes gaat, je huisstijl vind ik nu aan de volwassen kant voor het product dat je verkoopt.

 

Ook zijn er veel blogs die jouw doelgroep aan spreken en elke dag bedrijven onder de aandacht brengen (kijk maar eens op hip en hot punt nl) misschien kun daar iets mee doen.

 

veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Kisa,

 

Allereerst bedankt voor het compliment op mijn product :). Ik vind het natuurlijk zelf ook ontzetttend leuk en ben altijd blij te horen als een ander dat ook vind.

 

De homepage word aangepast! de achtergrond word vrolijker en,...... dan kijk ik weer wat het resultaat is!

Minder volwassen in ieder geval ;)

 

Bedankt verder voor je tips. Ook deze ga ik oppakken!

 

Groetjes Linda

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij versta jij iets anders onder SEO dan wat het werkelijk is.

Ik zie zo al vijf verbeterpunten 'op SEO' die je nog niet gebruikt.

- Pagina titles zijn overal gelijk. Zet hier per pagina in waar de pagina over gaat, inclusief je bedrijfsnaam.

- Meta data: soms wel, soms niet gevuld. Deze moet per pagina de keywords en beschrijving bevatten voor die specifieke pagina

- H1 etc. tags: worden nu niet gebruikt.

- URL's zijn nu nog codes: probeer hier zinnige teksten/woorden te krijgen die ook weer de betreffende pagina beschrijven

- Alle buttons (uit het menu) op in ieder geval de home page zijn afbeeldingen zonder alt tekst. Zoekmachines weten nu niet waar de links over gaan die er aan gekoppeld zijn.

 

En dan heb ik nu 5 minuten gekeken.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij versta jij iets anders onder SEO dan wat het werkelijk is.

Ik zie zo al vijf verbeterpunten 'op SEO' die je nog niet gebruikt.

- Pagina titles zijn overal gelijk. Zet hier per pagina in waar de pagina over gaat, inclusief je bedrijfsnaam.

- Meta data: soms wel, soms niet gevuld. Deze moet per pagina de keywords en beschrijving bevatten voor die specifieke pagina

- H1 etc. tags: worden nu niet gebruikt.

- URL's zijn nu nog codes: probeer hier zinnige teksten/woorden te krijgen die ook weer de betreffende pagina beschrijven

- Alle buttons (uit het menu) op in ieder geval de home page zijn afbeeldingen zonder alt tekst. Zoekmachines weten nu niet waar de links over gaan die er aan gekoppeld zijn.

 

En dan heb ik nu 5 minuten gekeken.

 

Dank je wel voor je reactie.

Ik weet gelukkig wel wat SEO is en nee, mijn site is nu (helaas) alles behalve dat.

Dat ik er druk mee bezig ben betekend dat ik offline de winkel aan het aanpassen ben om hem straks in een keer met de SEO aanpassingen weer online te zetten.

 

Ik wil natuurlijk niet dat mijn bezoekers last hebben van mijn werkzaamheden op de site of dat bepaalde functies in een keer niet meer zouden werken ;D.

 

Maar, in ieder geval dank je wel voor het kijken en je reactie op mijn vraag.

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
  • 0

Beste Linda,

 

nog een aan te passen puntje: onderaan de pagina staat 'copyright 2009'.

Positief: navigatie werkt handig door de grote knoppen

Negatief: ik ben ik niet kapot van de kleurstelling, het mag wat 'vrolijker' wat mij betreft....

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

Hoi party in a box

 

nog iets dat mij opviel:

Op je homepage heb je het over verzendkosten en dat er vanaf een bedrag vanaf 350 euro geen kosten worden berekend, dan is mijn eerste gedachte: hoe duur zijn die feestjes wel niet? en dat zou dan voor mij ook weer een moment zijn dat ik afhaak.

 

Wel goed vind ik trouwens dat de verzendkosten duidelijk op de eerste pagina staan en je er niet naar hoeft te zoeken (een van mijn grootste ergernissen bij webwinkels). maar wat is het verschil tussen kleine enveloppen en brievenbuspost? (ik snap wel wat je bedoelt, maar dit kan erg verwarrend werken) misschien gewoon een prijs voor pakketpost en een prijs voor brievenbuspost komt helderder over.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi party in a box

 

nog iets dat mij opviel:

Op je homepage heb je het over verzendkosten en dat er vanaf een bedrag vanaf 350 euro geen kosten worden berekend, dan is mijn eerste gedachte: hoe duur zijn die feestjes wel niet? en dat zou dan voor mij ook weer een moment zijn dat ik afhaak.

 

Wel goed vind ik trouwens dat de verzendkosten duidelijk op de eerste pagina staan en je er niet naar hoeft te zoeken (een van mijn grootste ergernissen bij webwinkels). maar wat is het verschil tussen kleine enveloppen en brievenbuspost? (ik snap wel wat je bedoelt, maar dit kan erg verwarrend werken) misschien gewoon een prijs voor pakketpost en een prijs voor brievenbuspost komt helderder over.

 

Hierop inhakend, gebruik beter voor consumenten niet de term "franco", maar gewoon "gratis verzending" o.i.d.

Link naar reactie
  • 0

Hoi party in a box

 

ben ik nog een keer, ben nu wat dieper je winkel ingegaan en je wilt erg veel uitleggen met heel veel tekst, ik zou je aanraden veel meer gebruik te maken van heldere foto's, foto's die ook heel duidelijk de inhoud van het pakket weergeven (en dan moeten er geen dingen op staan die niet in het pakket zitten). ik vind de pakketten best aan de prijs (al geloof ik wel dat ze het waard zijn) maar voordat ik zo'n bedrag neerleg wil ik wel heel zeker weten dat het aan mijn verwachtingen voldoet en dan zeggen foto's mij persoonlijk veel meer dan woorden (ook zouden de foto's een stuk groter mogen, steeds op vergroten drukken, voor een foto die niet veel toevoegt is erg tijdrovend en mensen willen snel door je site heen kunnen gaan).

 

is het trouwens niet ook een idee om een pagina met links op je site te zetten, ben zelf bezig met het opzetten van een webshop in dezelfde branche (maar ben geen directe concurrent van jou) mijn klanten zouden interesse kunnen hebben in jouw product en omgekeerd, dat levert je dan ook weer klanten op.

 

veel succes met het verwerken van alle suggesties

Link naar reactie
  • 0

Hi Linda,

 

Ik zou minder zorg maken over hoe het allemaal er uit ziet. Representatief is goed, maar functioneel is beter. Zorg er voor dat het meteen duidelijk is wat ik aan jouw site heb...en dat is mij niet meteen duidelijk.

 

Vanuit een gebruikersperspectief, het duurde even voor dat ik begreep dat jullie niet alleen complete pakketten aanbieden, maar ook aparte artikelen. Een van de eerste dingen die mijn aandacht trok waren de verzendkosten, dit klopt niet.

 

Persoonlijk vind ik de bovenste menu (home/shop/beste koop...) erg "in your face". Dit vindt je vast mooi, maar juist de stuk waar het allemaal over gaat (je pagina inhoud zelf) wordt overstroomd hierdoor.

 

Ik zou enkele mooie fotos op de eerste pagina zetten van thema-feesten om de aandacht te trekken. Haal de complete pakketten apart van de losse onderdelen (misschien met een aparte pagina). Vertel mij waarom ik zo een totaal pakket van jouw moet aanschaffen. Maak het duidelijker wat jij voor mij kan betekenen.

 

Er is helemaal niets mis mee om een gebied uit te kiezen waar veel families zijn met jonge kinderen. Ga even op een mooie zonnige avond voor een wandeling met een aantal flyers en drop ze door de brievenbus. De kosten zijn laag en kost niet al te veel tijd. Zet een actiecode op de flyer die gebruikt kan worden voor je shop, dan weet je ook wat de return is. Ook erg belangrijk om dan te weten of je het moet herhalen of niet.

 

Good luck!

 

Jon.

http://www.beehiveict.nl: de web specialisten

http://www.localdeals.nl: de scherpste aanbiedingen bij u in de buurt!

Link naar reactie
  • 0

De site is denk ik zelf gemaakt? Knap dat je het probeert maar besteed het uit. Gooi er 1-3000 euro tegenaan voor een flitsende site zoals bijvoorbeeld; http://www.feestartikelen.nl/ http://www.fopshop.nl/ Ik klik je site namelijk direct weg omdat het geen strakke shop is en TE amateuristisch is gemaakt. Beter huur je een professionele designer in. Ik heb eventueel een tiental designers voor je mocht je er geen kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

De site is denk ik zelf gemaakt? Knap dat je het probeert maar besteed het uit. Gooi er 1-3000 euro tegenaan voor een flitsende site zoals bijvoorbeeld; http://www.feestartikelen.nl/ http://www.fopshop.nl/ Ik klik je site namelijk direct weg omdat het geen strakke shop is en TE amateuristisch is gemaakt. Beter huur je een professionele designer in. Ik heb eventueel een tiental designers voor je mocht je er geen kunnen vinden.

 

Hahaha ;), Ik dacht al dat je wel iemand in de aanbieding zou hebben.

Maar helaas, deze jonge dame vind het erg leuk om bezig te zijn met het optimaliseren van de website en is daar ook erg druk mee. Ik heb zeker niet de wens om het uit te besteden maar wil er zelf het mooist mogelijke van maken.

 

En met al jullie super goede adviezen ben ik nog wel even bezig ;D

Ik ben ondertussen een compleet nieuwe home pagina aan het maken en ben bezig met de voorbereidingen voor de nieuwe productfoto's. Maar, het duurt misschien wel een weekje (of 2) voordat het allemaal online staat want ik ben ook nog druk bezig met mijn 3 nieuwe feesten! (wat uiteraard uiteindelijk mijn passie is en de centjes verdient)

 

Van de verzendkosten ga ik zeker aanpassen en duidelijker maken.

Ook ga ik kijken hoe ik het beste de losse feestartikeken kan onderscheiden van de complete kinderfeesten in de shop.

 

Bedankt dus allemaal weer voor het aanvullen van mijn actielijst ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik heb ook een paar enkele tips voor u op een rijtje gezet;

 

- Zoek linkpartners op het gebied van feestartikelen ( Wat je aanbiedt voor producten ) en ga daarmee een link ruilen zo komen andere bezoekers je ook tegen, Verder is het heel goed voor Google.

 

- Je kan ook flyeren zoek dan een locatie op waar de mensen komen die je wilt bereiken!

 

- Natuurlijk moet je ook de taalfouten uit je website halen en zorgen dat het helemaal foutloos is en alles goed functioneerd je zegt zelf dat je nog bezig bent met SEO Proof maken dat moet je natuurlijk wel doen wat dat is belangrijk voor je webshop.

 

- Verder is het misschien leuk om een Blog op te zetten met allemaal artikelen en nieuws.

 

- Een advertentie in de krant is ook een optie en levert misschien ook wat klanten op, Tevens promoot jou product en zorg voor mond op mond reclame dat is tevens het beste.

 

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nick van Beers

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Linda,

 

Je vroeg nog om mijn reactie op de kleurstelling: ik sluit me aan bij het commentaar van w-media:

http://www.fopshop.nl/ ziet er qua kleurstelling erg prettig uit: ik zou daar naartoe gaan werken.

 

Veel succes.

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.