Ga naar inhoud

Na incasso opdracht nieuwe factuur verlopen

Geplaatst:

Sheepdog

We hebben een slecht betalende klant en hebben voor de facturen die verlopen waren (na eerdere herinneringen en een aanmaning) de vordering uitbesteed aan een incassobureau.

Inmiddels is er van een nieuwere factuur de betaaltermijn overschreden.

 

Vraag:

Moeten we daarvoor nu weer eerst een herinnering en aanmaning sturen, deze factuur meenemen in de lopende incasso procedure of een nieuwe incasso procedure laten starten?

 

Van de klant hebben we inmiddels afscheid genomen vanwege zijn reactie op de lopende incasso procedure. Het verliezen van de klant hoeven we dus geen rekening meer me te houden.

Featured Replies

Geplaatst:

Roel J

ik zou even met het incassoburo overleggen of de factuur nog kan worden toegevoegd. Dit is afhankelijk van hoever de procedure al is.. meestal is het geen probleem.

 

Het is bij incasso zaken heel gebruikelijk om altijd het hele openstaand saldo van de debiteur over te dragen, ook de nog niet vervallen facturen, zeker als duidelijk is dat je niet verder wilt met de klant. Men gaat hierbij uit van de argumentatie dat op rekening betalen onderdeel is van de overeenkomst en het niet nakomen van die afspraak een soort contractbreuk is waardoor de geldende afspraken zijn vervallen en tot invordering van het hele saldo word overgegaan.

 

 

Geplaatst:

Gast

Herinnering en aanmaning versturen. Heb nu precies het zelfde. Als hun niet aan de gestelde betalingstermijn houden (herinnering/aanmaning) meenemen in de huidige zaak. :)

 

 

Geplaatst:

StevenK

Als er sprake is van een duidelijke uiterste betalingstermijn, dan direct die factuur meenemen in de lopende procedure.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Sheepdog

  • Auteur

Contact opgenomen met incassobureau, hun antwoord:

Tijdens een procedure mag je alle facturen meenemen in een incasso-procedure.

 

En hij is inmiddels toegevoegd.

Geplaatst:

r.i.p. Ruben van den Oord

En deze klant ga je vanaf nu natuurlijk niet meer achteraf factureren, toch? Ik zou 'm vooraf laten betalen. Als je dat per vandaag instelt, kan ook die voortschotnota nog mee in de procedure... ;-)

Geplaatst:

Sheepdog

  • Auteur

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Deze klant zal de diensten elders moeten betrekken. Hij is dusdanig onbeschoft geworden dat ik de relatie verbroken heb.

Zelfs de medewerker van het incassobureau dat hem belde zei naderhand tegen ons veel meegemaakt te hebben maar nog nooit last te hebben gehad van een persoonlijk wraak gevoel en dat dit nu voor het eerst bij hem op kwam.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.