• 0

Beoordeling nieuwe webshop (360codes.nl)

Omschrijving van je concept:

Mijn zaken partner kwam en ik kwamen op het idee om weer een nieuwe webshop te starten in digitale producten om zoveel mogelijk te automatisering. (Van bestellen tot afleveren).

 

Het idee kwam dus ook om dit te doen met XBOX Live Codes en XBOX Live Punten. De producten worden digitaal aangeleverd, digitaal opgeslagen en digitaal verwerkt en geleverd door het bestel systeem.

 

Zo gezegd zo gedaan, systeem is compleet uitgewerkt en naar ons idee af.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De complete webshop is al gerealiseerd en af, voor de klant. Het administratie paneel wordt nog aangewerkt.

 

In principe hebben we beide al een klein marketingconcept ontworpen welke we in de komende maanden willen doorvoeren.

 

1) Kortingsbonnen mogelijkheid toevoegen. (klant kan als cadeau kortingsbonnen kopen).

2) Google Adwords adverteren

3) Spandoek ophangen.

4) Truien / Shirts drukken

5) Flyers drukken en neerleggen in 'game-winkels'.

 

Echter omdat de marges op dit moment niet erg hoog zijn (we willen de 1 van de goedkoopste zijn) hebben we dus niet veel mogelijkheden qua adverteren. En moeten we dit

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De complete webshop is al gerealiseerd en af, voor de klant. Het administratie paneel wordt nog aangewerkt.

 

In principe hebben we beide al een klein marketingconcept ontworpen welke we in de komende maanden willen doorvoeren.

 

1) Kortingsbonnen mogelijkheid toevoegen. (klant kan als cadeau kortingsbonnen kopen).

2) Google Adwords adverteren

3) Spandoek ophangen.

4) Truien / Shirts drukken

5) Flyers drukken en neerleggen in 'game-winkels'.

 

Echter omdat de marges op dit moment niet erg hoog zijn (we willen de 1 van de goedkoopste zijn) hebben we dus niet veel mogelijkheden qua adverteren. En moeten we dit aanzien over de komende maanden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is om de goedkoopste, bekendste en grootste xbox live codes webshop van nederland te worden.

 

Hoe meer er besteld wordt, hoe groter de winst marges, hoe beter we kunnen concurreren.

 

Het voordeel is dat alles geautomatiseerd is op het invoeren van de codes in de database na en het dus qua tijd niet veel kost.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij hebben naar ons idee een webshop ontwikkeld welke professioneel is en zeer gebruiksvriendelijk. Er zit ongeveer 2 weken alla 80 uur denkwerk in de webshop, wat de meeste hoogstwaarschijnlijk niet hebben.

 

Verder willen wij met onze marketingmiddel zoals kortingsbonnen, diverse acties buiten de rest stijgen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

1) Tips ideeën omtrent de werking van het systeem.

2) Tips ideeën omtrent het uiterlijk van de webshop.

3) Tips ideeën omtrent onze marketings/advertentie ideeën.

4) Tips ideeën om beter te kunnen concurreren.

5) Alles wat te maken heeft met promotie, webshops, klant vriendelijkheid, etc etc.

 

Kort samengevat een oordeel over de webshop met daarin de door bevonden verbeterpunten.

 

 

Website url :

http://www.360codes.nl

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Aron,

 

Ik zie heel wat tik- en taalfouten op je site. Ook gebruik je af en toe "u" en "jij" door elkaar heen. Daar zou ik nog even naar (laten) kijken.

 

Wat mij verder opvalt is dat bij het aanklikken van een menukeuze het nieuwe scherm eerst wordt getoond met een zwarte achtergrond en vervolgens pas met een witte achtergrond. Ik vind dat niet prettig navigeren.

 

En in Firefox en Safari werkt je contactformulier niet.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hey John,

 

Bedankt voor je snelle response.

 

De taalfouten zijn mij inderdaad bekend, mijn Nederlands is dramatisch te noemen, ik zal eens wat mensen het door laten lezen om zo veel mogelijk fouten te laten verwijderen.

 

Verder begrijp ik je 2de punt niet helemaal, omdat ik hier zelf geen last van heb. Zou je dit nog verder kunnen toelichten (mag ook via pm).

 

Verder zal ik het contact formulier eens even repareren, wel heel vreemd.

Link naar reactie
  • 0

In Internet Explorer zie ik hetzelfde probleem als John. In Firefox heb ik er geen last van.

 

De oorzaak is de zwarte achtergrond op je body-element met daar overheen een div-element met de witte achtergrond. IE ziet de style op de body en past hem meteen toe, laadt voldoende content om te weten wat de layout moet zijn (fractie van een seconde) en toont dan pas de witte achtergrond voor de inhoud van je site.

 

Heb zoiets eens gefixed door de achtergrondkleur en plaatje niet op de body te zetten maar op een div om de content heen (IE kan het zwart dan pas renderen als de rest van de content binnen is)

Link naar reactie
  • 0

Allereerst mijn complimenten, een degelijke net opgebouwde webshop, wat mij betreft schaars.

 

Uiteraard nog wel wat verbeterpuntjes:

 

- Wanneer ik een fout maak in je bestelformulier word ik doorgestuurd naar een pagina waar ik op 'terug' moet klikken. Liever blijf ik op deze pagina zodat ik meteen mijn fouten kan verbeteren.

- Gebruik niet te veel controllers op je site. Momenteel zie ik er welgeteld 8 tegelijk in mijn scherm.

- Een knop getiteld 'haal korting' verward mij, misschien iets al 'code invoeren' of 'code controleren'?

- De punten onder 'waarom 360 codes' lijken linkjes, maar zijn dit niet. Met betrekking tot deze opmerking een sterke aanrader: crazyegg.com, zeer goedkope en breed inzetbare dienst.

- De 'geen voorraad' op de helft van je producten op de homepage staat 'oostblok' (als in: half lege winkels)

- Waarom is 'direct leverbaar' en 'niet op voorraad' op knop? Zorg dat dit element minder klikbaar er uit ziet (en het ook niet meer is) en je verlaagt je aantal calls to action op de frontpage, zodat de bezoekers minder afleiding heeft

- Waarom staat er een 'product bestellen' knop terwijl het product niet leverbaar is?

- Het formulier 'bestelgegevens' kan grafisch nog wel wat aandacht gebruiken (verticale centrering van label is onnodig, velden in verschillende lengtes ook en een focus op het actieve veld is ook altijd wel fijn).

 

Nogmaals, al ver boven het maaiveld, succes met het tweaken van je website!

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

hij is wel leuk: "Omdat wij er zeker van zijn dat al onze codes werken kunnen wij als enigste in Nederland typefout garantie geven. "

ik snap dat dat typefout ergens anders over gaat en er is al wat gezegd over taalfouten, maar dit kon ik niet laten ....

 

serieus:

- op basis van je keywords zou Google je kunnen betichten van spam; hoeveel x Xbox staat daar wel niet?

- met W3C validator kom ik op de homepage vrachten met html fouten tegen, geen css fouten; zorg voor cleane code

- geef je links een titel en link wat meer binnen je site

- je sitemap linkt naar je geüploade xml sitemap en heeft zo niet echt toegevoegde waarde

- "Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie......." ik zie nergens dat je daar bij aangesloten bent ????

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0
- Wanneer ik een fout maak in je bestelformulier word ik doorgestuurd naar een pagina waar ik op 'terug' moet klikken. Liever blijf ik op deze pagina zodat ik meteen mijn fouten kan verbeteren.

Hier gaan we aan werken, ik wil dit toch wat anders en mooier hebben.

 

- Gebruik niet te veel controllers op je site. Momenteel zie ik er welgeteld 8 tegelijk in mijn scherm.

Heb links alle controllers verwijderen, lijkt mij nu wat rustiger.

 

- Een knop getiteld 'haal korting' verward mij, misschien iets al 'code invoeren' of 'code controleren'?

Goed punt! Direct aangepast!

 

- De punten onder 'waarom 360 codes' lijken linkjes, maar zijn dit niet. Met betrekking tot deze opmerking een sterke aanrader: crazyegg.com, zeer goedkope en breed inzetbare dienst.

De website werkt niet helemaal bij mij.

 

- De 'geen voorraad' op de helft van je producten op de homepage staat 'oostblok' (als in: half lege winkels)

De bedoeling is ook om 9/10x alles op voorraad te hebben.

 

- Waarom is 'direct leverbaar' en 'niet op voorraad' op knop? Zorg dat dit element minder klikbaar er uit ziet (en het ook niet meer is) en je verlaagt je aantal calls to action op de frontpage, zodat de bezoekers minder afleiding heeft.

Dit ben ik niet helemaal met je eens, een direct leverbaar knop laat zien dat het product op voorraad is en kan naar mijn idee de doorslag geven om te bestellen (verwijst nu ook naar de bestel pagina)

 

- Waarom staat er een 'product bestellen' knop terwijl het product niet leverbaar is?

Omdat men ook kan bestellen als het product niet op voorraad is.

 

- Het formulier 'bestelgegevens' kan grafisch nog wel wat aandacht gebruiken (verticale centrering van label is onnodig, velden in verschillende lengtes ook en een focus op het actieve veld is ook altijd wel fijn).

Dit moet inderdaad nog wel worden verbeterd.

 

- op basis van je keywords zou Google je kunnen betichten van spam; hoeveel x Xbox staat daar wel niet?

Volgens mij was hier een tool voor om dit te controleren (density tool ofzo) moet ik nog even opzoeken. Wil natuurlijk niet in de sandbox komen.

 

- met W3C validator kom ik op de homepage vrachten met html fouten tegen, geen css fouten; zorg voor cleane code

Klopt, ik hecht vrij weinig waarde hieraan. Ik wist niet dat google dit wel deed?

 

- geef je links een titel en link wat meer binnen je site

Hoe bedoel je dit precies?

 

- je sitemap linkt naar je geüploade xml sitemap en heeft zo niet echt toegevoegde waarde

You've got a point!

 

- "Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie......." ik zie nergens dat je daar bij aangesloten bent ?

Dat komt omdat we hier mee bezig zijn.

 

 

 

Bedankt voor alle tips!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag

 

Even als Mod off topic: we hebben ook quote tags [ quote] tekst [ /quote] (zonder spaties natuurlijk) of selecteer de tekst die je wilt quoten en klik op de spraakballon boven je te versturen reactie.

 

Dat maakt het een stuk overzichtelijker als je in 1 reactie vele reacties wilt beantwoorden.

 

groet

Joost

 

HL admin

 

back on topic

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee, ben benieuwd hoe het gaat lopen..

 

Ik heb zelf namelijk ook met het idee gespeeld. Ik heb zelf de site www.yoxbox.com en wou daar ook live codes gaan aanbieden.

 

Misschien dat ik dat nog ga doen, maar ik moest gelijk voor 17,5 duizend euro investeren daar had ik toen geen zin in. Wel over nagedacht maar blij dat ik het niet gedaan heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.