• 0

Beoordeling website brandsupply.nl

Omschrijving van je concept:

www.brandsupply.nl is een on-line marktplaats voor creative services. Oftewel, Brandsupply brengt online vraag en aanbod op het gebied van grafisch design bij elkaar. Dit kan een huisstijl of logo zijn, maar ook een advertentie, webdesign, bedrijfsnaam etc. Wij helpen start-ups, zzp-ers, mkb-ers en verenigingen & stichtingen aan een creatief ontwerp. Iets wat vooralsnog vooral bestemd was voor grotere budgetten/bedrijven. Daarnaast hopen wij creativiteit buiten de gebaande paden te faciliteren door designers een kans te geven hun creaties on-line aan te bieden aan opdrachtgevers.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De site in beta gelanceerd.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Pro design toegankelijk maken voor de kleine ondernemer;

 

Traditionele bureaus bevinden zich door de hoge kosten vaak buiten het bereik van die ondernemer, vereniging of stichting met dat pracht idee. En die neef of kennis is wel handig met een computer, maar heeft hij nou echt verstand van branding?

Dat probleem werd onze ambitie. Brandsupply probeert het gat te vullen tussen de, vaak dure, ontwerpbureaus en die neef of hobbyist.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Alles gebeurt online. Het is een concept dat op basis van user generated concept werkt. Uiteindelijk krijgt de opdrachtgever meer diversiteit/keuze voor minder geld. Natuurlijk wordt kwaliteit hierbij niet uit het oog verloren. Daarnaast is de opdrachtgever veel meer betrokken bij het proces van totstandkoming van de creatie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

1Mening omtrent concept

 

2aEerste indruk van de site

2bWat kan er beter op het gebied van design

2cWat kan er beter qua structuur

 

3Is het duidelijk wat de site te bieden heeft, zo niet welke suggesties heb je

 

4aSuggesties om meer bezoekers naar de site te trekken

4bSuggesties om de conversie (=primair plaatsen van projecten) van bezoekers te verhogen

 

5Andere/overige suggesties

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Orlando,

 

Op je homepage staat de trigger voor de "vrager" links en voor de "designer" rechts. Bij je uitleg heb je dat andersom. Dat zou ik consistent maken.

 

Waarom die beperking in doorlooptijd? Soms kun je als designer iets niet in 14 dagen maken en soms heb je als cliënt iets sneller nodig dan in 7 dagen. Ook de beslisperiode roept vragen op. Als ik niet beslis binnen 7 dagen wijzen jullie een winnaar aan en ben ik mijn geld kwijt. En dat is ook zo als er geen geschikt ontwerp bij zit.

 

Het succes van dit soort sites staat of valt in mijn optiek met de kwaliteit van je ontwerpers. En daar lees ik niets over. Zijn het professionele designers, studenten, hobbyisten? Welke eisen stel je aan de aangesloten ontwerpers? Je kunt natuurlijk stellen dat alleen het resultaat telt, maar als ik 15 inzendingen ontvang van de door jou genoemde "neefjes en kennissen" die onder de maat zijn, ben ik wel mijn geld kwijt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Leuk concept!

 

- Op Opera heb je een horizontale scrollbar, daar gaat technisch iets mis

- Je hebt wel een zoekbalk maar geen 'Zoeken' knop, niet iedereen begrijpt de ENTER toets op zijn toetsenbord

- Je gebruikt zowel 'veelgestelde vragen' als 'Q&A', consistentie is zoals eerder genoemd belangrijk

- Alle afgeronde projecten zijn 'starteenwinkel.nl', dit verward mij. Is dit het enige project dat ik kan aanbieden? Is 750 euro een vaste prijs?

- Engels is niet mijn moedertaal, maar volgens mij is het: 'Every brand has a story. We are honored to help you write the first page.'

- Waarom is alleen 'actieve projecten' een link en ziet de rest van de 'grijze tekstjes' er identiek uit?

- Waarom tabjes in je veelgestelde vragen (die overigens geen daadwerkelijk tabjes zijn als je kijkt naar de kleur van het 'tabblad' dat je open hebt versus de kleur van het actieve tabblad, zie ter referentie het boek "Don't make me Think"). Ook zijn er geen honderden items waardoor een ul-li constructie met kopjes mogelijk de betere oplossing is?

- 'Hoe word ik designer' hoort thuis op een site van de LOI, niet hier. De 'vraag' herverwoorden zou helpen.

- Wat is de reden dat ik geen inzendingen mag bekijken voordat ik ben ingelogd? Dit kan mij juist motiveren toch?

 

Succes met de aanpassingen!

Link naar reactie
  • 0

@Theo en John,

 

Super bedankt voor jullie opmerkingen tot zover. Hier kan ik iets mee!

 

@Stephan,

 

Dat is inderdaad een vergelijkbare dienst. Er zijn wel verschillen in eisen en processen/werkwijze maar het klopt dat het idee erachter gelijk is. Ik hoop nog op een reactie!

 

@mede HL forum bezoekers; Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Laat je horen ;-)

 

Mvg,

Brandsupply

Link naar reactie
  • 0

Prachtige site, top.

 

Wat kleine puntjes.. als je binnenkomt en je drukt op "plaats project" is het een beetje onduidelijk als je nieuw bent. Ik zou daar de optie bijzetten "uitleg" of maak "profiel aan"

 

Wat al eerder vermeld is in de footer staat een menu (lijkt het) waar het ene wel klikbaar is en het andere niet. Dat werkt verwarrend.

 

Structuur zou ik wat meer richten op zoekwoorden. Titels aanpassen op longtail.

 

Maar nogmaals ik vind hem top (normaal ben ik een zeur ;-)

Link naar reactie
  • 0

Leuk initiatief! Ik maak zelf regelmatig gebruik van www.logomatch.nl en heb het idee dat deze dienst vergelijkbaar is. Of zijn er verschillen?

 

Ik kan nu niet kijken, want post met GSM. Maar kom er nog op terug. Ik ben immers een ervaren gebruiker van deze soort diensten...

 

Oeps..... belofte maakt schuld. :-[

 

De site ziet er goed uit. Mooi clean en intuïtief in gebruik. Leuk vind ik de onderste regel met de samenvatting van aantal inzendingen en hoeveel er te verdienen is. Kortom: mooi!

 

Wat mij niet duidelijk is, is welke kosten je voor opdrachtgevers rekent. Je hebt wel handling kosten (door je tussenrekening) en geld in een site geïnvesteerd.

Link naar reactie
  • 0

Onlangs kwam ik op HL http://99designs.com/ tegen.

 

Is dit waar je heen wilt? Dan heb je nog wel wat stappen te gaan. Of richt je je enkel op de lokale markt?

 

Onderaan home heb je een bar met in roze de resultaten tot nu toe. Die zou ik klikbaar maken! € 800 nu te verdienen, verdient een klikbare link. Nu staat het er als loze kreet en kan ik gaan zoeken waarom...

 

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Mijn recente ervaringen met Brandsupply: wedstrijden worden niet afgerond en inzendingen verdwijnen of deze worden aan verkeerde inzenders verbonden. Afrader dus. Ik heb me na een paar maanden afgemeld.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Brandsupply gaat als volgt om met creatievelingen (het gequote bericht heb ik vandaag ontvangen):

 

Beste designer,

 

 

[knip: opdrachtgever] heeft zojuist laten weten dat er binnen project '[knip" projectnaam]' geen winnende inzending zal worden gekozen.

Helaas hebben de inzendingen dus niet aan de verwachtingen van de opdrachtgever voldaan. Wij zijn pas tevreden als de opdrachtgever dat ook is en geloven dermate in ons concept dat niet alleen de award maar ook de projectfee gecrediteerd zal worden in deze gevallen. Wij hopen dat je de moed niet laat zakken.

 

Ga daarom snel aan de slag met de nieuwste wedstrijden:

 

{knip: hyperlink]

 

 

Let op: Indien de link niet werkt, knip en plak de link dan handmatig in je browser en probeer het opnieuw.

 

 

 

Met creatieve groet,

 

Brandsupply

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Ik ben grafisch ontwerper en ontwerp ook wel eens op Mod edit: dat dit topic over deze site gaat weten we nu wel. Het is een prima website om je ontwerpen te laten maken maar ik denk dat er wat verkeerd zit in het businessmodel. Bij Brandsupply betaald de opdrachtgever achteraf pas het prijzengeld, hierdoor komen er veel wedstrijden op te staan die niet serieus zijn en als de ontwerpen binnen zijn de opdrachtgevers vervolgens met de noorderzon vertrokken.

 

Denk wellicht om eenzelfde businessmodel als Mod edit: en aan deze spam link hebben we ook gene behoefte te gebruiken. Daar betalen opdrachtgevers vooraf, dat geeft meer vertrouwen bij ontwerpers en zal het eindresultaat beter zijn. Daar draait het immers om!

 

Positieve punten

- naam

- internationale ambitie

 

Negatieve punten

- business model

- eindresultaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.