Je pop3 mail overal kunnen lezen.

Aanbevolen berichten

Beste HL Leden,

 

Zoals de meeste ondernemers, heb ik een e-mail adres dat gekoppeld staat aan mijn bedrijf. Dus niet een hotmail maar naam@bedrijf.nl

 

Nu kan ik alleen mijn mails lezen als ik op kantoor ben. Dit vind ik vervelend want ik wil dag en nacht, waar dan ook ter wereld, mijn mails kunnen lezen zonder mijn klanten een hotmail account te geven.

 

Zijn er mensen die ook tegen dit probleem aanlopen of juist hier een oplossing voor hebben?

 

Mvg.

 

Howard

Link naar reactie

Hoe staan je instellingen?

 

Je hebt mail gekregen van de hoster van jullie domein. Dat kun je normaliter vanaf elke internet-aansluiting benaderen. Of jullie zouden een vast IP-adres hebben gekregen waaraan de mail is gekoppeld. Dat lijkt me dus niet.

Link naar reactie

biedt de hoster van het domein geen webmail functionaliteit aan? ik zou eens informeren bij de hostingpartij.

 

eventueel kun je je mail ook importeren in een gmail account, die kun je ook overal bekijken waar je internet hebt. (sommige landen uitgesloten). Vanuit gmail kun je ook terugmailen met als afzender het naam@bedrijf.nl adres

websites, huisstijlen en interieurontwerp: http://www.entwerpen.nl

Link naar reactie

We zullen wel bij tele2 zitten want de server staat op vuurwerk.nl ingesteld. Maar nu je het zo zegt begint het me weer te dagen dat je natuurlijk via je domeinnaam ook je mails kan lezen. Bijvoorbeeld via mail.bedrijfsnaam.nl Reus hiervoor!

 

Maar het zou wel handig zijn als er bijvoorbeeld een site zou bestaan (zoals hotmail) waar iedereen zijn mail kan lezen, zonder dat het uitmaakt wie jouw hoster is.

 

Maar het zou wel handig zijn als je bijvoorbeeld kan inloggen op een soort van hotmail site en daar, door éénmalig een account aan te maken waarin je dan je server instelling kan zetten, altijd je mail kan lezen. Dus een soort outlook maar dan op het web.

Link naar reactie

We zullen wel bij tele2 zitten want de server staat op vuurwerk.nl ingesteld. Maar nu je het zo zegt begint het me weer te dagen dat je natuurlijk via je domeinnaam ook je mails kan lezen. Bijvoorbeeld via mail.bedrijfsnaam.nl Reus hiervoor!

 

Maar het zou wel handig zijn als er bijvoorbeeld een site zou bestaan (zoals hotmail) waar iedereen zijn mail kan lezen, zonder dat het uitmaakt wie jouw hoster is.

 

Maar het zou wel handig zijn als je bijvoorbeeld kan inloggen op een soort van hotmail site en daar, door éénmalig een account aan te maken waarin je dan je server instelling kan zetten, altijd je mail kan lezen. Dus een soort outlook maar dan op het web.

 

Dat kan helemaal niet. Jouw mailadres hangt samen met het hosten van jouw website. Afhankelijk van de grootte van de hoster, wordt er al of niet een aparte mailserver voor gebruikt. Die mail kun je wel automatisch forwarden naar elk ander gewenst mailadres. Ik heb dat ook zo met een paar adressen geregeld.

Link naar reactie

Kan het zo zijn dat onze server in het datacentrum van tele2 zit? Grappig, ik ga hier morgen even achteraan want ik wil wel even weten hoe dat precies zit.

 

EDIT: Wij hebben inderdaad Dedicated hosting. De server staat in het datacentrum van tele2.

Link naar reactie

Als je zelf een domein hebt laten registreren op jouw naam, dan heb je normaliter een nagenoeg onbeperkt aantal mail-adressen. Je hoster kan je zelfs informatie leveren waarmee je die mail-adressen zelf kunt aanmaken en beheren. Niet aan te bevelen als je er niet zo in thuis bent, maar wel handig als je op de zaak iemand hebt zitten die dat snel voor je kan regelen.

 

Een gmail-adres kun je er altijd bijnemen, maar voegt in mijn ogen maar 50% toe aan je mobiliteit. Zoals ik al schreef maakt het bekijken van mail vanaf elk IP-adres niks uit. Een ander verhaal is het verzenden van mail. Van thuis uit doe je dat via je provider. Dat kan ook Telfort zijn of een geheel andere dan Tele2. Maar als je op reis bent herkent die provider je niet om te verzenden en dan moet je dat dus via webmail, gmail, hotmail of MobileMe doen. De eerste drie komen bij je klanten wel wat amateuristisch over. Daarom heb ik MobileMe, met 20 GB data-opslag (standaard) erbij.

Link naar reactie

Een telefoon kopen met popmail functionaliteit. Een windows telefoon, iPhone, sommige Nokia toestellen. Daar instellen dat hij je popbox uitleest maar niet de e-mail verwijderd.

Zo kan je overal je e-mail checken, lezen en eventueel beandwoorden en later de e-mails alsnog op je PC binnenhalen.

 

Of zoals ik heb, een eigen Exchange server neerzetten en een Windows telefoon. ;D

Mijn complete outlook zit dan in mijn telefoon (e-mail, agenda, notities en contactpersonen). Altijd up-to-date, een e-mail gelezen op mijn telefoon staat ook op gelezen in mijn outlook en andersom. Synchroniseren gaat automatisch.

 

Voor degene die geen eigen e-mailserver kunnen of willen draaien bestaan er ook hosted Exchange diensten.

 

Veel domeinregistranten/hosters bieden overigens ook webmail functionaliteiten aan, heb je dat al gechecked voor jouw domein?

Link naar reactie

We zullen wel bij tele2 zitten want de server staat op vuurwerk.nl ingesteld. Maar nu je het zo zegt begint het me weer te dagen dat je natuurlijk via je domeinnaam ook je mails kan lezen. Bijvoorbeeld via mail.bedrijfsnaam.nl Reus hiervoor!

 

Maar het zou wel handig zijn als er bijvoorbeeld een site zou bestaan (zoals hotmail) waar iedereen zijn mail kan lezen, zonder dat het uitmaakt wie jouw hoster is.

 

Maar het zou wel handig zijn als je bijvoorbeeld kan inloggen op een soort van hotmail site en daar, door éénmalig een account aan te maken waarin je dan je server instelling kan zetten, altijd je mail kan lezen. Dus een soort outlook maar dan op het web.

 

Dat kan helemaal niet. Jouw mailadres hangt samen met het hosten van jouw website. Afhankelijk van de grootte van de hoster, wordt er al of niet een aparte mailserver voor gebruikt. Die mail kun je wel automatisch forwarden naar elk ander gewenst mailadres. Ik heb dat ook zo met een paar adressen geregeld.

 

Hallo Howard en PJ,

 

Dit kan wel met Gmail. Of beter gezegd met Google Apps. Hiermee kan je de MX records van je domein laten wijzen naar de server van Google. Hierdoor kun je dan gratis en voor niks Gmail gebruiken met je eigen domein als afzender. Ook voor meerdere werknemers van je bedrijf te gebruiken. Ziet er heel professioneel uit, en bovendien heb je alle voordelen van Gmail.

 

Meer informatie hier:

http://www.google.com/apps/intl/nl/group/index.html

 

Link naar reactie

::) Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Ik heb al sinds jaren MobileMe en daar heb ik geen fratsen voor uit hoeven halen en het is qua kosten een schijntje van een eigen mailserver. Hier staat een heel kleine server met een solid drive en dat is wel leuk. Maar dat is meer om bepaalde zaken te testen..... ;)

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

::) Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Ik heb al sinds jaren MobileMe en daar heb ik geen fratsen voor uit hoeven halen en het is qua kosten een schijntje van een eigen mailserver. Hier staat een heel kleine server met een solid drive en dat is wel leuk. Maar dat is meer om bepaalde zaken te testen..... ;)

gmail for domains is net zoiets als mobile-me. En kies je voor de betaalde variant dan krijg je er ook de sync-functionaliteit bij die mobile-me ook biedt, maar dan zonder een zwarte coltrui ;)

Link naar reactie

Ik lees mijn pop3 mail via mijn Gmail account.

Het is mogelijk via de " Check mail using POP3 " onder de " Accounts and Import " tab.

Om het er professioneel uit te laten zien kun je " Send mail as " gebruiken.

 

Sinds kort vind ik dat Send mail as een stuk is verbetert.

Voorheen kreeg te vervangende partij te zien dat het vanuit Gmail is verstuurd.

Tegenwoordig kun je de SMTP server ( uitgaande berichten ) van je provider invullen.

Dan word de mail via je provider verzonden, en zie je niet dat het vanuit Gmail komt.

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie

@Pieter: Ja dat klopt. Maar als je een goedkope domeinhosting hebt, dan bieden die vaak geen SMTP service. Je kan dan natuurlijk de SMTP server van je Internet provider kiezen, maar dat is weer niet erg professioneel.

 

@P.J. Ik zie steeds vaker dat mensen de kriebels krijgen van Google. Ik begrijp dat niet zo. Het is in ieder geval een partij die "Do no Evil" in hun statuten heeft staan. En ondertussen vullen we wel allemaal gegevens in bij partijen die bewezen hebben dat "Evil" in hun DNA zit...

 

En ja, verwijt mij maar naïef te zijn. Maar bij Google heb je in ieder geval ook de keuze om gewoon te betalen voor hun diensten (zodat je geen reclame krijgt), en om aan te geven dat ze je gegevens niet mogen gebruiken.

 

Kortom: ik heb veel meer vertrouwen en veel minder kriebels bij Google, dan bij grote partijen die hun monopolie ten koste van alles willen behouden, of kleine partijen die ieder moment overgenomen kunnen worden door zo'n partij (of kunnen omvallen omdat hun businessmodel niet werkt).

 

Link naar reactie

Ik heb ook geen kriebels bij Google. Gebruik al een hele tijd Google Apps. Voor de ondernemers een prima applicatie, voor mail agenda en andere communicatie..

 

Je moet dit natuurlijk niet gebruiken, er zijn vele andere alternatieven om je e-mail overal te kunnen inzien. Stel je mail programma in, zodat de mails nog een tijd op de server blijven staan, en gebruik webmail.

Of gebruik een USB stick met daarop een mobiel mailprogramma. Altijd en overal dezelfde gegevens op je USB. http://portableapps.com/

 

Gemak dient de ondernemende mens...

 

De oprechte eenvoud

www.open2bizz.nl

Link naar reactie

Je kunt denken aan Hosted Exchange. Maar dat is vele malen duurder dan een "goede" hosting provider.

Ik begrijp niet waarom je zou kiezen voor goedkope domeinhosting, dus zonder SMTP.

Naast SMTP heeft een wat betere hosting provider veel meer voordelen.

Goede helpdesk, betere uptime, etc. En dat voor misschien maar een tientje meer per jaar.

Meestal hebben ze dan ook een betere webmail mogelijkheid.

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie

Ik begrijp niet waarom je zou kiezen voor goedkope domeinhosting, dus zonder SMTP.

 

Domeinhosting is inmiddels een commodity. Downtime komt heel zelden voor, en alle andere zaken regelt Google Apps.

 

Ik begrijp dus niet waarom je meer zou betalen...

Ieder zijn keus, maar voor de startende ondernemer (en ook voor menig gevorderde) is Google Apps ideaal.

 

Link naar reactie

Ik denk dat het topic begint af te dwalen ten opzicht van de oorspronkelijke vraag.

 

Beste HL Leden,

 

Zoals de meeste ondernemers, heb ik een e-mail adres dat gekoppeld staat aan mijn bedrijf. Dus niet een hotmail maar naam@bedrijf.nl

 

Nu kan ik alleen mijn mails lezen als ik op kantoor ben. Dit vind ik vervelend want ik wil dag en nacht, waar dan ook ter wereld, mijn mails kunnen lezen zonder mijn klanten een hotmail account te geven.

 

Zijn er mensen die ook tegen dit probleem aanlopen of juist hier een oplossing voor hebben?

 

Mvg.

 

Howard

 

Howard, wat is jouw positie in de organisatie, wat wil je precies, en wat versta je onder je klanten ?

 

Jij bent zeg maar het hoofdkantoor van Ballorig, en versta je onder je klanten je franchisers ?

 

Ben jij degeen die de dedicated hosting server beheert, of heb je daar geen invloed op ?

 

Op welke domeinnaam wil je e.e.a. toepassen ?

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie

Ik werk inderdaad voor het hoofdkantoor en leid één van de eigen vestigingen voor Ballorig Nederland.

 

Onder klanten versta ik de mensen die willen reserveren of zalen willen afhuren.

 

Ik ben niet de geen die de server beheert maar ik kan wel invloed uitoefenen daarop. Nu is het zo dat mijn mail bijvoorbeeld pietje@ballorig.nl is. Op de computer in mijn kantoor heb ik outlook waarop ik de mails van dat adres kan ontvangen en verzenden. Ik, als workaholic, wil ook thuis mails kunnen sturen en ontvangen via dat zelfde mail adres.

Link naar reactie

In jouw geval is Google Apps dan niet van toepassing.

MX records aanpassen doe je voor het gehele ballorig domein, dus ook voor de andere vestigingen.

 

Ik begrijp dat je aan je klanten niet pietje@ballorig.nl wil geven, omdat je die alleen maar kunt lezen op je vestigingskantoor.

Om elders je mail te kunnen lezen, zou je dus je hotmail account moeten geven, maar dat wil je niet.

 

Hoe krijg je je mail beschikbaar gesteld op de vestiging ?

Start je Outlook op dit verbinding zoekt met een centrale Exchange server ?

Of start je Outlook op en word op die pc het POP3 account leeggehaald ?

 

Even uitgaande van dat je POP3 hebt bij ballorig.nl .

Je kunt het POP3 account in Gmail binnenhalen en de optie " mail op de server laten staan " aanvinken.

Dan krijg je de mail in je Gmail account, en kun je later die mail alsnog binnenhalen op het vestigingskantoor.

 

Een andere optie is een ander domein, bijvoorbeeld ballorigamsterdam.nl registreren.

Dan zijn er mogelijkheden voor Google Apps, of gewoon de POP3/SMTP van zaalhuren@ballorigamsterdam.nl in Gmail koppelen.

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie

Ik heb inderdaad POP3. Ik heb van de webmaster begrepen dat er een mogelijkheid is om te surfen naar een beveiligde gedeelte van het domein om zo mijn e-mails te kunnen lezen/beantwoorden.

 

Verder zal ik idd even kijken naar dat gmail.

 

Dacht een gat in de markt gevonden te hebben :P Helaas, maar allemaal bedankt voor de reacties. Ben in ieder geval een eind op weg geholpen.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.