• 0

Wat is wijsheid? aanschaf bedrijfruimte

Kijk hier wel eens rond, maar zit nu zelf met een paar vragen..

Ben 23jr oud en nog thuis woonend en nog werkend voor een baas. (Voertuigen handel/reparatie)

 

Nu wil ik voor me zelf een nieuwbouw kleine bedrijfsruimte/garagebox kopen om daarin wat voor me zelf te doen(Voertuigen handel/reparatie), en daaruit later een bedrijf te starten.

Nu bezit ik zelf het geld om de ruimte (+/- 40k) te betalen.

Daardoor zit ik met de afwegingen hoe dat nou te doen, is het verstandig om mijn geld daar in te steken als particulier? of is het verstandiger om dat als bedrijfzijnde te doen?

Het is een nieuwbouwband, dus met btw belast.

Ook heb ik wel eens iets gelezen dat je als bedrijfzijnde (een bedrag tot 54.000) gebruik kan maken van een investeringsaftrek van 28% op het pand?

Of is het verstandiger om het te finacieren? (of deels)

 

Wat is nou belasting technisch/finacieel het verstandigd om te doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou allereerst beginnen met je liquiditeit, als je een pand hebt moet je ook wat meer gaan draaien. Je moet, ondanks dat je het gekocht hebt met cash, wel rekening houden met een redelijk rendement op je investering. Heb je het geld verder niet nodig om verder te investeren?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik eens gaan praten met een accountant. Een pand kopen om er later eventueel een bedrijf in te starten is om verschillende redenen de wereld op z'n kop. Daarnaast heb je dat geld of een deel er van hard nodig om je nieuwe bedrijf van de grond te krijgen. Huren is waarschijnlijk verstandiger, je loopt minder risico en het tast de liquiditeit van je nieuwe bedrijf niet aan.

Link naar reactie
  • 0

Hoe het exact de regels en wetten zit weet ik niet. Maar uit je post begrijp ik dat het om een garagebox gaat(gok). Ik zou goed nakijken en er zeker van zijn dat je het werk daar mag uitvoeren volgens het bestemmingsplan.

 

Want ik kan me voorstellen dat bewoners (als die er zijn?) het niet leuk gaan vinden als er elke avond / weekend / dagen auto's gerepareerd en verkocht gaan worden. En het zou zonde zijn als je daar achter komt nadat je een contract hebt afgesloten.

Link naar reactie
  • 0

Hoe het exact de regels en wetten zit weet ik niet. Maar uit je post begrijp ik dat het om een garagebox gaat(gok). Ik zou goed nakijken en er zeker van zijn dat je het werk daar mag uitvoeren volgens het bestemmingsplan.

tenzij het een bedrijventerrein betreft is dat uitgesloten.

reparatiebedrijven moeten voldoen aan strenge milieueisen zoals vloeistofdichte vloeren etc, etc.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Dag Siebert

 

Als je de ruimte gaat gebruiken voor louter zakelijke activiteiten dan betreft dit zogenaamd verplicht ondernemingsvermogen.

 

De keuze zakelijk of privé is daarmee opgelost.

 

Financieren of kopen? Tja, ga eerst eens heel goed na of je het je wel kunt permitteren om je reserves in de stenen van het pand de zetten. Als je gestart bent en je moet na 6 maanden naar de bank voor een financiering, dan zullen ze er minder happig op zijn omdat je duidelijk je plan niet goed doordacht hebt.

 

Ook een rol speelt de vraag of je het eigen vermogen van 40K beter kunt laten werken voor je dan de rente die je aan de bank betaalt.

 

Accountant lijkt me een goed plan.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.